Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:36

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
geflitst in NL 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht geflitst in NL
Ben toen ik terugkwam van een bezoekje RING op 4/5 geflitst in NL blijkbaar.

ik reed volgens het verslag 235 km/u :shock:

ik durf dit wel rijden, maarja, toch verschieten.

wat staat mij nu te wachten buiten een lang rijverbod in NL ?

dit komt voor de rechtbank veronderstel ik ?

ik post dit niet om medelijden, noch om moraalridders wakker te schudden, dus please enkel constructieve commentaar.

komen die boets uit NL echt door naar BE ??

22 jul 2008 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik denk dat je inderdaad gewoon een (groot) probleem hebt !!!

22 jul 2008 21:18
Profiel Twitter 
Bericht 
als je geflitst bent dus niet staande houding dan zal je hoogst waarschijnlijk een dikke prent krijgen thats it aangezien je geen NL staatsburger bent! ik schat zo bij 115 km te hard -eraf - correctie 6 a 7 km zo'n 12 tot 1500 euri aangezien het wel door een officier moet behandeld worden .... ben benieuwd!!

ga ik wel uit van een 120 max weg 8) En ja ook hier in nederland weten ze je te vinden :roll:

Laatst bijgewerkt door zuugnap op 22 jul 2008 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jul 2008 21:25
PorscheForum Rakker
Bericht 
wel even toevoegen dat ik normaal in NL zeer goed oplet op mijn snelheid, echter moest ik zeer snel terug thuis zijn plots omdat er iets dringends was. Dit geldt zeker niet voor de rechtbank, maar goed...

ook 235 is een piek die ik zeker niet de hele tijd heb volgehouden. Ik heb het dus zwaar zitten terwijl dit normaal maar 140 max zou geweest zijn. Soms durf ik echter eens een piek halen om dan weer af te zakken naar 130-140.

we zullen wel zien zeker :?

22 jul 2008 21:29
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
1500 :shock: :? :cry:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 jul 2008 21:30
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
tja als kennis bij 1e overtreding al 900 E kreeg voor 71 te hard + 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging

22 jul 2008 21:31
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht Re: geflitst in NL
SPEEDMAN schreef:

Andersom in ieder geval wel . :!:
Al gaat dat ook niet altijd even goed . :!:

Bij een fout bij de BE adm , werd ik in NL als 'verdachte " gezien :!: :?:
Werd bij thuiskomst bij mijn werk netjes opgewacht .
En dat voor 10 km te snel . :?: :shock:

22 jul 2008 21:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
zuugnap schreef:
tja als kennis bij 1e overtreding al 900 E kreeg voor 71 te hard + 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging

kunnen ze effectief uw rijbewijs afnemen of gewoon een rijverbod in NL opleggen?

22 jul 2008 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
feit is dat deze wagen als is uitgeschreven en dat kenteken niet meer van mij is. op 4/5 echter wel :(

22 jul 2008 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Je doet je forumnaam wel eer aan :wink:
Sterkte ermee.

22 jul 2008 22:28
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Ik ben zelf ook wel eens bij de kantonrechter geweest ivm een bekeuring (geen snelheid weliswaar maar wel verschillende andere zaken gezien). Het was af en toe een beetje handjeklap. Mensen die (al dan niet oprecht) berouw toonden kwamen er soms vanaf met een lagere boete.

Als er dus omstandigheden waren waardoor je echt dringend naar huis moest, zou je het kunnen proberen om voor te laten komen om de boete te halveren of zo. Ga dan wel als passagier naar de rechtbank voor het geval je een rijverbod krijgt in NL. Of neem in ieder geval iemand mee die terug kan rijden.

22 jul 2008 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht Re: geflitst in NL
SPEEDMAN schreef:

ik reed volgens het verslag 235 km/u :shock:

Als't verslag der is geraakt, zal de boete der ook wel raken zeker? :(

Misschien in de verdediging het feit meenemen dat de wagen uitgeschreven is ?
Of was het niet toevallig uw Amerikaanse (of Afrikaanse, Chinese, ...whatever) vriend die even uw wagen geleend had? :twisted:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

22 jul 2008 23:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zat er bij het verslag geen schikkingsvoorstel :?:

SPEEDMAN schreef:
kunnen ze effectief uw rijbewijs afnemen of gewoon een rijverbod in NL opleggen?

Bij geen staandehouding :arrow: lees je in op flitsservice.nl :wink:

22 jul 2008 23:17
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
235 km berouw :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 jul 2008 23:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
het zal op zn hoogst boete en of ontzegging in NL worden, de NL autoriteiten kunnen en hebben geen bevoegdheid om van een buitenlander het rijbewijs in beslag te nemen, danwel alleen als die zich bevind op nederlands grondgebied

22 jul 2008 23:40
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
SPEEDMAN even juridisch:
1) Je bent nu verdachte van een misdrijf en dus niet verplicht tot antwoorden.
2) je kunt het erger maken door vrijwillig te verklaren dat je zelf reed.
3) geen telefonische verklaringen afleggen.
4) niet je rijbewijs afgeven "op vriendelijk doch dringend" verzoek van de politie.

Zoals een andere reactie al aangeeft, heeft de site www.flitsservice.nl veel informatie en tips over dit onderwerp. Kijk dan ook naar de punten over de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) waarmee je alle hiermee verbonden documenten kunt opvragen (ondersteunend recht) en je proceduretechnisch misschien kan helpen. Als je op foto's b.v. niet herkenbaar bent, opent dat enige mogelijkheden. (uitgeleend, maar weet niet aan wie...) Laten zij maar bewijzen dat jij reed!

Wat de WOB betreft, weet ik niet hoe men daarmee bij een in het buitenland woonachtige verdachte mee omgaat, maar omdat jij procesbelang hebt en alle op dit dossier betrekkinghebbende documenten in Nederland zijn, lijkt het mij dat je goede kans hebt. Ooit heeft iemand (na veroordeling van Justitie alhier door de Bestuursrechter) 10.000 Euro gekregen omdat justitie bleef weigeren de gevraagde documenten te overleggen.

Makkelijk zal het gezien de overschrijding niet worden

Succes

Edwin

Laatst bijgewerkt door esgigt op 23 jul 2008 0:44, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jul 2008 0:27
Profiel
Rotterdam
Bericht 
zuugnap schreef:
het zal op zn hoogst boete en of ontzegging in NL worden, de NL autoriteiten kunnen en hebben geen bevoegdheid om van een buitenlander het rijbewijs in beslag te nemen, danwel alleen als die zich bevind op nederlands grondgebied

Of het via de rechter in het buitenland ook kan, weet ik niet, maar het lijkt me wel. Gebeurt bij mijn weten ook met Nederlanders die in Duitsland of Zwitserland zwaar over de schreef gegaan zijn. De Nederlandse justitie werkt daaraan mee.

23 jul 2008 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik ben van plan de boete die ik krijg gewoon te betalen en het daarbij te laten. Ben totaal niet juridisch aangelegd enzo...

kan ik zeggen dat er iemand reed die hier in BE een tijdelijke verblijfsvergunning heeft ?

23 jul 2008 5:49
Profiel
Rotterdam
Bericht 
SPEEDMAN schreef:
ik ben van plan de boete die ik krijg gewoon te betalen en het daarbij te laten. Ben totaal niet juridisch aangelegd enzo...

kan ik zeggen dat er iemand reed die hier in BE een tijdelijke verblijfsvergunning heeft ?

Redenerend vanuit de Nederlandse situatie zou dat kunnen, maar dan geef je te kennen dat je de berijder kent en dan krijg jij daarover de politie in je nek.... Hoe dat in België is weet ik niet. Maar ik denk dat het ook in België gedonder oplevert.

In Nederland geldt verder dat de gene die betaalt ook feitelijk schuld bekent en een aantekening krijgt. Vanuit die achtergrond denk ik dus.

Dit soort overtredingen levert hier een aantekening op die bij een toekomstige herhaling (meer dan 30 kmh op niet-snelwegen of meer dan 40 Kmh op snelwegen worden hier niet in de vorm van een administratieve schikking afgehandeld) jouw parten gaat spelen in de vorm van een dagvaarding. Dan kan het gebeuren dat jij je óf voor een Nederlandse rechter, óf voor een Belgische rechter kunt verantwoorden.

In Nederland heb je dus feitelijk de mogelijkheid om je te laten slachten, of je vecht. Helaas hebben wij hier Koos Spee als groot inquisiteur.

Het makkelijkst in Nederland is het als de wagen op een bedrijf geregistreerd staat. Het bedrijf betaalt de boete en doet geen verklaring aan justitie over wie gereden heeft (en dus wie vervolgd moet worden).

23 jul 2008 7:27
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
esgigt schreef:

Het makkelijkst in Nederland is het als de wagen op een bedrijf geregistreerd staat. Het bedrijf betaalt de boete en doet geen verklaring aan justitie over wie gereden heeft (en dus wie vervolgd moet worden).

Dat lukt dan weer niet in België, in dat geval gaat men ervan uit dat het de zaakvoerder is, en zal hij de gevolgen dragen, ook een eventueel rijverbod.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 jul 2008 8:06
Profiel WWW
Bericht 
Je geeft aan dat je een verslag hebt ontvangen? wat staat daar in! daarnaast zal jij in elk geval moeten verklaren WIE er gereden heeft, die zal zich moeten verantwoorden, vervolgens kan je natuurlijk gewoon de daarop vermeld telefoonnummer bellen en vragen hoe de rechtsgang zal zijn ook in "worst case scenario", gezien ze nog geen technieken ontwikkeld hebben om je door de telefoonlijn te zuigen , lijkt me dat geen obstakel om dat gewoon even te doen 8)

23 jul 2008 8:43
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
zuugnap schreef:
gezien ze nog geen technieken ontwikkeld hebben om je door de telefoonlijn te zuigen , lijkt me dat geen obstakel om dat gewoon even te doen 8)

Ben je daar zeker van :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 jul 2008 8:56
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ik zou in een soortgelijk geval een advocaat raadplegen en totdien niets van me laten horen.

23 jul 2008 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
SPEEDMAN schreef:

Je hele redeneringsfout is tot dit zinnetje te herleiden. Je lijkt ervan uit te gaan dat je een boete zal krijgen.
Mij lijkt het dat je zal dienen voor te komen, om dan je boete te verkrijgen.
Door je kat te sturen maak je het waarschijnlijk alleen maar erger.

Hebben ze je ter plaatse, is het een koud kunstje je een rijverbod in Nederland te lappen ook. Dus als je alleen bent gaan opdagen is het al helemaal lastig.

Dus... kijk ne keer wat er in uw brief staat & berust er niet zomaar teveel op ;)

Verder wens ik je wel succes!

@zuugnap LOL

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

23 jul 2008 9:44
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:idea: :arrow:

Afbeelding

23 jul 2008 9:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende