Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Toyo 888 banden voor dagelijks gebruik?
Beste alwetende kenners ,
Heb vandaag gekeken naar een 964 cabrio. Wat me opviel was dat er Toyo 888 banden onder lagen. Bijna nieuw.
De vorige eigenaar moest nieuwe banden hebben en heeft toen deze banden gekocht. Hij wilde nl. wel eens op het circuit rijden en had begrepen dat deze banden erg goed zijn voor op het circuit, maar ook goed voor dagelijks gebruik op de weg.
Ze zijn praktisch nieuw, zien er erg stoer uit, maar ik vraag me af of dit handig is voor iemand die 95% van de tijd op de openbare weg gaat rijden? Hoe houden die banden zich als het regent?
Iemand ervaring? Ik ben overigens niet echt geinteresseerd in wat iedereen denkt (te weten) maar wel wat mensen weten of ervaren hebben.
Dank alvast.
PS Ik kan ook aan de verkopende partij vragen om er andere banden op te leggen als dat verstandiger zou zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2007 21:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Toyo 888 banden voor dagelijks gebruik?
Persoonlijk zou ik eerder andersom denken 95% circuit
Porsche 356 SC (harry) en de andere 944-Basic racers
|
31 jul 2007 21:48 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik dénk dat deze banden niet uitgesproken fijn zullen zijn als het wat natter is op de weg... , en aangezien het hier nog wel eens...
|
31 jul 2007 21:51 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Zelf de toyo proxes er onderzitten
pas met de vet cool dag echt wel een bochtje gepakt en verbaasde me over de grip
na een tijdje rijden, uitlijning is goed, zijn de banden een graadje of 40, plakken dus lekker goed op de weg
nat weer = oppassen, ook met een 2,2 T
wellicht dat dit ook voor die toyo's geld
volgende keer gaan er weer toyo's onder bij mij dan
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
31 jul 2007 21:58 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik wéét dat gewone weg-Toyo's een niet onverdeeld positieve reputatie hebben in het nat. Dit profiel ziet er zeker niet uit als van een gewone weg-band.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
31 jul 2007 21:59 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik denk dat ik ze wel mooi vind. Maar een cabrio met (semi)racebanden
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
31 jul 2007 22:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IMO Superband en heel jammer dat ze 'm niet meer met N-codering maken
Toyo 888 is echter 'n hele andere band - zeg maar 'n straat-legale race-band
|
31 jul 2007 22:03 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Alhoewel ik geen hands-on ervaring heb, heb ik wel veel gelezen over deze banden. Door het geringe profiel en een compund dat in koude omstandigheden weinig grip biedt, is de kans op aqua planing bijzonder groot wanneer er plassen liggen op de weg.
Ik heb wel ervaring met Toyo Proxes banden in de regen, die gingen bij mij ook al aqua planen. En dan heb ik het over 205 banden.
Op de Porsche zitten natuurlijk nog bredere banden ..
Kortom zelf zou ik deze banden niet voor daily ride willen gebruiken, mij te gevaarlijk bij slecht weer.
|
31 jul 2007 22:13 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ok, ik denk dus niet, ik weet......
de 888 is een circuit band waarmee je ook de openbare weg op mag/kan, ik ber er regelmatig in de regen mee de weg op geweest en voor een ervaren rijder is dat goed te doen, maar je moet je aandacht er constant bij houden, iets gekker doen dan normaal en de wagen breekt uit. de 888 is niet te vergelijken met de toyo proxes, daarmee vergeleken is de proxes een regenband (en hij presteert in de regen al niet zo best)
aan de andere kant steekt de 888 op droog met kop en schouders boven al het andere straatrubber uit, en dat kan erg leuke momenten opleveren. je kan er haaks mee de hoek om of klaverbladen met snelheden 'nemen' waar anderen alleen maar van dromen.....
|
31 jul 2007 22:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Paar maanden terug getest in Sport Auto. Deze band is op nat net zo slecht als de Pilot Sport Cup 1, stuk slechter dan de Pilot Sport Cup 2 en veel slechter dan een gewone straatband.
Voor dagelijks gebruik dus ernstig af te raden.
|
31 jul 2007 22:44 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Horn
lichtelijk off topic: welke maat van deze band ligt er vooraan op? Ben zelf ook geinteresseerd in deze band maar heb gezien dat de standaard 205/50 niet beschikbaar is voor een 17 duims velg.
tx
|
01 aug 2007 0:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
je zegt het zelf al...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 aug 2007 2:20 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Horn, ik ben afgelopen weekend in de gietende regen naar de Ring gereden met de RS...die staat op vergelijkbare Pirelli Corsa Cup's...bij Kerpen en op het eind van de A1 is de achterkant 2 keer onverwacht beginnen slippen...je moet goed weten wat je doet met zo'n banden op nat wegdek...indien je van plan bent om die wagen als daily te gebruiken zou ik er gewone rubbbers onder steken.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
01 aug 2007 10:18 |
|
|
horn
PF #57
|
dank voor de bevestiging van wat ik zelf al dacht. wellicht dat ik ze voor een zacht prijsje kan krijgen en er een paar circuitvelgen bij kan scoren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2007 20:48 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
bij welke auto dan
moeten wij je feliciteren
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
01 aug 2007 23:21 |
|
|
horn
PF #57
|
nee. nog niks gebeurd. je hoort het wel.
|
01 aug 2007 23:35 |
|
|
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Het is een prachtige band. Ik rij en nog wel eens met de racer over de openbare weg en ze rijden ook dan, zelfs met een minder vergevelijke ophanging, heerlijk. Als je er mee in de regen komt, dan wordt het allert rijden. Bij mij zit er dan meestal nog wat minder profiel op. Rechtdoor ga je dan meestal nog wel en gelukkig gaan de meeste wegen rechtdoor
Zelfs Toyo geeft een waarschuwing:
Caution: Careful attention is required in wet conditions due to limited aquaplaning abilities. As this tyre is designed and produced with special designs and compounds for competition, no warranty is applied
Als je een mooi weer rijder bent en je bij regen niet de weg opgaat, dan zou ik ze zomaar aanraden. Lekker haaks de bocht om.
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
03 aug 2007 22:12 |
|
|
horn
PF #57
|
ben ik niet. vandaar dat als het deze auto wordt, ik erover denk om die banden te houden op een stel reservevelgen voor circuitdagjes etc...
|
03 aug 2007 23:36 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
heb ze er vandaag onder gekregen..
fantastisch !
werkelijk alles voel je, hoor je, spijkerhard en bergen grip. Veel directer en communicatiever. Nadeel, voor mij persoonlijk niet onder funauto, ze "zingen"op sommige ondergronden mee, erg hard, weinig waterafvoer dus iets opletten (van horen zeggen)..
Voor alledag zou ik ze niet pakken, te ruig, kan je beter de S02 serie eronder (heb ik op de fuchsen), maar vergeleken met de toyo's r888 is dat een wijvenband (is een superband hoor maar de toyo's zijn zo hard en puur..)
denk dat de fuchsjes lang in de schuur gaan blijven...
|
31 aug 2007 16:30 |
|
|
horn
PF #57
|
ik was bij de akk ook erg onder de indruk hoe hard erwin die auto met de 888's de bocht om kon/durfde te gooien
maar als ik hem ophaal zitten er toch weer 4 nieuwe conti's onder. altijd erg enthousiast over geweest.
|
31 aug 2007 19:17 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
verstandige keus, is ook een erg goede band.
maar een extra setje velgen met deze banden voor erbij is wat mij betreft een absolute aanrader ! Veel plezier van je mooie 964 cabrio, super auto, heb er zelf ook 5 jaar een met heel veel plezier gehad !
|
01 sep 2007 7:57 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
@ Horn,
Ik rij met mijn bmw op het circuit op de Toyo's 888. Erg fijne band bij droog weer. Bij nat weer schakel ik over op straatbanden. Als je een mooi weer rijder bent dus prima, dagelijks gebruik zou ik niet doen onder mijn Porsche. Just my two cents.
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
04 sep 2007 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
bevestigt mijn besluit. dank. ben geen mooiweer rijder. dan zou ik in Nederland helaas te weinig rijden
|
04 sep 2007 20:01 |
|
|