Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:40

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Toyo 888 banden voor dagelijks gebruik? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Toyo 888 banden voor dagelijks gebruik?
Beste alwetende kenners :wink: ,

Heb vandaag gekeken naar een 964 cabrio. Wat me opviel was dat er Toyo 888 banden onder lagen. Bijna nieuw.

Afbeelding

De vorige eigenaar moest nieuwe banden hebben en heeft toen deze banden gekocht. Hij wilde nl. wel eens op het circuit rijden en had begrepen dat deze banden erg goed zijn voor op het circuit, maar ook goed voor dagelijks gebruik op de weg. :shock:

Ze zijn praktisch nieuw, zien er erg stoer uit, maar ik vraag me af of dit handig is voor iemand die 95% van de tijd op de openbare weg gaat rijden? Hoe houden die banden zich als het regent?

Iemand ervaring? Ik ben overigens niet echt geinteresseerd in wat iedereen denkt (te weten) maar wel wat mensen weten of ervaren hebben.
Dank alvast.

PS Ik kan ook aan de verkopende partij vragen om er andere banden op te leggen als dat verstandiger zou zijn.

31 jul 2007 21:43
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Toyo 888 banden voor dagelijks gebruik?
horn schreef:
Ze zijn praktisch nieuw, zien er erg stoer uit, maar ik vraag me af of dit handig is voor iemand die 95% van de tijd op de openbare weg gaat rijden?

Persoonlijk zou ik eerder andersom denken :arrow: 95% circuit :wink:

horn schreef:
Iemand ervaring?

Porsche 356 SC (harry) en de andere 944-Basic racers :idea: :wink:

31 jul 2007 21:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
horn schreef:
Ik ben overigens niet echt geinteresseerd in wat iedereen denkt (te weten)

Ik dénk dat deze banden niet uitgesproken fijn zullen zijn als het wat natter is op de weg... , en aangezien het hier nog wel eens... :mrgreen:

31 jul 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
Zelf de toyo proxes er onderzitten

pas met de vet cool dag echt wel een bochtje gepakt en verbaasde me over de grip

na een tijdje rijden, uitlijning is goed, zijn de banden een graadje of 40, plakken dus lekker goed op de weg

nat weer = oppassen, ook met een 2,2 T :wink:

wellicht dat dit ook voor die toyo's geld

volgende keer gaan er weer toyo's onder bij mij dan

31 jul 2007 21:58
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik wéét dat gewone weg-Toyo's een niet onverdeeld positieve reputatie hebben in het nat. Dit profiel ziet er zeker niet uit als van een gewone weg-band.

31 jul 2007 21:59
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Ik denk dat ik ze wel mooi vind. :cheesy: Maar een cabrio met (semi)racebanden :scratch:

31 jul 2007 22:00
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
john's Porsches schreef:
Zelf de toyo proxes er onderzitten

IMO Superband en heel jammer dat ze 'm niet meer met N-codering maken :shock:

Toyo 888 is echter 'n hele andere band - zeg maar 'n straat-legale race-band :wink:

31 jul 2007 22:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Alhoewel ik geen hands-on ervaring heb, heb ik wel veel gelezen over deze banden. Door het geringe profiel en een compund dat in koude omstandigheden weinig grip biedt, is de kans op aqua planing bijzonder groot wanneer er plassen liggen op de weg.
Ik heb wel ervaring met Toyo Proxes banden in de regen, die gingen bij mij ook al aqua planen. En dan heb ik het over 205 banden.
Op de Porsche zitten natuurlijk nog bredere banden ..

Kortom zelf zou ik deze banden niet voor daily ride willen gebruiken, mij te gevaarlijk bij slecht weer.

31 jul 2007 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ok, ik denk dus niet, ik weet...... :wink:

de 888 is een circuit band waarmee je ook de openbare weg op mag/kan, ik ber er regelmatig in de regen mee de weg op geweest en voor een ervaren rijder is dat goed te doen, maar je moet je aandacht er constant bij houden, iets gekker doen dan normaal en de wagen breekt uit. de 888 is niet te vergelijken met de toyo proxes, daarmee vergeleken is de proxes een regenband (en hij presteert in de regen al niet zo best)

aan de andere kant steekt de 888 op droog met kop en schouders boven al het andere straatrubber uit, en dat kan erg leuke momenten opleveren. je kan er haaks mee de hoek om of klaverbladen met snelheden 'nemen' waar anderen alleen maar van dromen.....

31 jul 2007 22:14
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:

Iemand ervaring? Ik ben overigens niet echt geinteresseerd in wat iedereen denkt (te weten) maar wel wat mensen weten of ervaren hebben.
Dank alvast.

Paar maanden terug getest in Sport Auto. Deze band is op nat net zo slecht als de Pilot Sport Cup 1, stuk slechter dan de Pilot Sport Cup 2 en veel slechter dan een gewone straatband.

Voor dagelijks gebruik dus ernstig af te raden.

31 jul 2007 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Horn

lichtelijk off topic: welke maat van deze band ligt er vooraan op? Ben zelf ook geinteresseerd in deze band maar heb gezien dat de standaard 205/50 niet beschikbaar is voor een 17 duims velg.

tx

01 aug 2007 0:26
Profiel
foxtrot / oscar
horn schreef:
PS Ik kan ook aan de verkopende partij vragen om er andere banden op te leggen als dat verstandiger zou zijn.

je zegt het zelf al... ;)

01 aug 2007 2:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Horn, ik ben afgelopen weekend in de gietende regen naar de Ring gereden met de RS...die staat op vergelijkbare Pirelli Corsa Cup's...bij Kerpen en op het eind van de A1 is de achterkant 2 keer onverwacht beginnen slippen...je moet goed weten wat je doet met zo'n banden op nat wegdek...indien je van plan bent om die wagen als daily te gebruiken zou ik er gewone rubbbers onder steken.

01 aug 2007 10:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dank voor de bevestiging van wat ik zelf al dacht. wellicht dat ik ze voor een zacht prijsje kan krijgen en er een paar circuitvelgen bij kan scoren... :idea:

01 aug 2007 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
bij welke auto dan :?:

moeten wij je feliciteren :zwbl: :cheesy:

01 aug 2007 23:21
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
nee. nog niks gebeurd. je hoort het wel.

01 aug 2007 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
944 racer
965 3.3 Turbo S '91
Bericht 
Het is een prachtige band. Ik rij en nog wel eens met de racer over de openbare weg en ze rijden ook dan, zelfs met een minder vergevelijke ophanging, heerlijk. Als je er mee in de regen komt, dan wordt het allert rijden. Bij mij zit er dan meestal nog wat minder profiel op. Rechtdoor ga je dan meestal nog wel en gelukkig gaan de meeste wegen rechtdoor :wink:

Zelfs Toyo geeft een waarschuwing:

Caution: Careful attention is required in wet conditions due to limited aquaplaning abilities. As this tyre is designed and produced with special designs and compounds for competition, no warranty is applied

Als je een mooi weer rijder bent en je bij regen niet de weg opgaat, dan zou ik ze zomaar aanraden. Lekker haaks de bocht om.

www.944-basic.nl

03 aug 2007 22:12
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
944 racer schreef:
Als je een mooi weer rijder bent en je bij regen niet de weg opgaat, dan zou ik ze zomaar aanraden. Lekker haaks de bocht om.

ben ik niet. vandaar dat als het deze auto wordt, ik erover denk om die banden te houden op een stel reservevelgen voor circuitdagjes etc... :idea:

03 aug 2007 23:36
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
heb ze er vandaag onder gekregen..

fantastisch !

werkelijk alles voel je, hoor je, spijkerhard en bergen grip. Veel directer en communicatiever. Nadeel, voor mij persoonlijk niet onder funauto, ze "zingen"op sommige ondergronden mee, erg hard, weinig waterafvoer dus iets opletten (van horen zeggen)..

Voor alledag zou ik ze niet pakken, te ruig, kan je beter de S02 serie eronder (heb ik op de fuchsen), maar vergeleken met de toyo's r888 is dat een wijvenband (is een superband hoor maar de toyo's zijn zo hard en puur..)

denk dat de fuchsjes lang in de schuur gaan blijven...

31 aug 2007 16:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik was bij de akk ook erg onder de indruk hoe hard erwin die auto met de 888's de bocht om kon/durfde te gooien :shock: 8)
maar als ik hem ophaal zitten er toch weer 4 nieuwe conti's onder. altijd erg enthousiast over geweest.

31 aug 2007 19:17
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
verstandige keus, is ook een erg goede band.

maar een extra setje velgen met deze banden voor erbij is wat mij betreft een absolute aanrader ! Veel plezier van je mooie 964 cabrio, super auto, heb er zelf ook 5 jaar een met heel veel plezier gehad !

01 sep 2007 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
@ Horn,

Ik rij met mijn bmw op het circuit op de Toyo's 888. Erg fijne band bij droog weer. Bij nat weer schakel ik over op straatbanden. Als je een mooi weer rijder bent dus prima, dagelijks gebruik zou ik niet doen onder mijn Porsche. Just my two cents.

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

04 sep 2007 19:59
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
bevestigt mijn besluit. dank. ben geen mooiweer rijder. dan zou ik in Nederland helaas te weinig rijden :wink:

04 sep 2007 20:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]