Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:34



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Aankoop 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
NB
Bericht Aankoop 993
Goede middag ik ben al een tijdje op zoek en heb mijn keuze inmiddels "beperkt" tot een 993, het enige wat ik me nu nog afvraag is of het verschil in motor vanaf 1996 (buiten het gestegen vermogen) de moeite is om (veel) meer te betalen en de modellen tot 1995 links te laten liggen. Ik kan weinig vinden over de technische voordelen van de Varioram motor dus ben heel benieuwd naar de menigen van de specialisten hier.

Bij voorbaat dank voor de reacties !


14 jun 2007 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Aankoop 993
Graaf schreef:
het enige wat ik me nu nog afvraag is of het verschil in motor vanaf 1996 (buiten het gestegen vermogen) de moeite is om (veel) meer te betalen en de modellen tot 1995 links te laten liggen.


Kortweg: nee. Het verschil in prestatie is eigenlijk nihil. Alleen de eerste variorams zijn misschien wat rapper omdat die nog de oude bakverhoudingen hebben, maar de latere worden eigenlijk tegengehouden door de nieuwe bakverhoudingen. Wel is topsnelheid natuurlijk een klein beetje hoger, maar dat zou mij niet veel geld waard zijn.

Zelf ten opzichte van de 964 is er eigenlijk geen prestatieverschil. Sterker nog, als je de motor neemt van de 964, de 993 zonder en de 993 met varioram en je gaat tunen, dan zul je zien dat het eindresultaat vrijwel gelijk is.

Velen vinden de niet-varioram zelfs wat fijner rijden. Waarschijnlijk omdat de varioram een wat breder bruikbaar toerengebied heeft en daardoor minder snel overkomt. Mede natuurlijk ook door de wat langere overbrengingsverhoudingen.

Ook vwb betrouwbaarheid zijn de motoren aan elkaar gewaagd. Kortom: kijk niet teveel naar de motor en zoek de 993 die jou bevalt.


14 jun 2007 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Bedankt voor je duidelijke uitleg ! Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.


14 jun 2007 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Citaat:
Kortweg: nee. Het verschil in prestatie is eigenlijk nihil. Alleen de eerste variorams zijn misschien wat rapper omdat die nog de oude bakverhoudingen hebben, maar de latere worden eigenlijk tegengehouden door de nieuwe bakverhoudingen. Wel is topsnelheid natuurlijk een klein beetje hoger, maar dat zou mij niet veel geld waard zijn.

Zelf ten opzichte van de 964 is er eigenlijk geen prestatieverschil. Sterker nog, als je de motor neemt van de 964, de 993 zonder en de 993 met varioram en je gaat tunen, dan zul je zien dat het eindresultaat vrijwel gelijk is.

Velen vinden de niet-varioram zelfs wat fijner rijden. Waarschijnlijk omdat de varioram een wat breder bruikbaar toerengebied heeft en daardoor minder snel overkomt. Mede natuurlijk ook door de wat langere overbrengingsverhoudingen.

Ook vwb betrouwbaarheid zijn de motoren aan elkaar gewaagd. Kortom: kijk niet teveel naar de motor en zoek de 993 die jou bevalt.


Tenzij je een 3.8 vanaf modeljaar 96 weet te vinden, die heeft 300 pk aan boord, zal op de limiet harder gaan, maar of je daar nou dagelijks iets van merkt :?: Zo'n auto is zeldzaam, dus de prijzen liggen ook iets hoger.


14 jun 2007 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Als je de Engelse taal een beetje machtig bent:
Porsche 993 "King of Porsche" by Adrian Streather

dik 600 pagina's over de 993 en ook het nodige over de Varioram..

succes
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


14 jun 2007 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ben het eens met de opmerking over het betrekkelijke voordeel van de 285 pk motor.

Precies om die reden ga ik binnenkort proefrijden met een bak met korte verhoudingen onder mijn 993 :!: :P

Bij de vergelijking van de eerste en de laatste 993's - speciaal de hogere prijzen - nog wel een aanvulling: het grootste effect wordt bepaald door de S-modellen :!: 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


14 jun 2007 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
TD (zonder I) schreef:

Tenzij je een 3.8 vanaf modeljaar 96 weet te vinden, die heeft 300 pk aan boord, zal op de limiet harder gaan, maar of je daar nou dagelijks iets van merkt :?: Zo'n auto is zeldzaam, dus de prijzen liggen ook iets hoger.


De 3.8 obv de 964 motor heeft ook 300 pk. Maar ik ga er vanuit dat de vraagsteller totaal niet is geïnteresseerd in dit soort bijzondere modellen die vaak een fikse meerprijs verlangen.


14 jun 2007 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
geintereseerd zeker maar mijn bankrekening deelt deze interesse niet :lol:


14 jun 2007 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Citaat:
De 3.8 obv de 964 motor heeft ook 300 pk. Maar ik ga er vanuit dat de vraagsteller totaal niet is geïnteresseerd in dit soort bijzondere modellen die vaak een fikse meerprijs verlangen.


De vraagsteller heeft zijn keuze inmiddels al beperkt tot een 993, dus uit zijn woorden mag ik veronderstellen dat hij al voorwerk heeft gedaan.

Ook op motorisch gebied, anders stelt hij deze vraag niet. Wellicht gaat hij zich door onze opmerkingen nog verder verdiepen in het aanbod van de 993's.

Ben het met je eens dat een 964 3.8 inderdaad een fikse meerwaarde heeft t.o.v. een "normale" 964. Voor een 993 geldt dat in veel mindere mate.


14 jun 2007 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Meneer de Graaf,

Wellicht al bekeken, gewoon even doorlopen...kan nooit kwaad:
aanschaf tips porsche (lijstje van PaSCal)
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


14 jun 2007 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Wat moet je nou met zo'n 993 :lol: :!: :oops: :shock: :D



Wat een super auto :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


14 jun 2007 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
lijstje heb ik zeker gezien en gebruikt (lees hier al een tijdje mee), heeft me goed geholpen bij mijn specificatie ben er nu wel uit. Nu "alleen" nog de goede P vinden....

btw : complimenten voor het forum is echt super informatief (en actief) !


14 jun 2007 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Waar ik dan nog benieuwd naar ben. Zijn er ook 3.8 exemplaren van de tweede generatie (300 pk) met de korte bakverhouding van de eerste generatie ? Even de 993 RS buiten beschouwing gelaten.

En heeft een 993 RS dan ook weer andere bakverhoudingen ?


14 jun 2007 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
TD (zonder I) schreef:

Ben het met je eens dat een 964 3.8 inderdaad een fikse meerwaarde heeft t.o.v. een "normale" 964. Voor een 993 geldt dat in veel mindere mate.


In mindere mate, maar nog steeds fiks meer dan het verschil tussen varioram en non-varioram. En als dan de vraag komt: ben ik eigenlijk net zo goed af met een non-varioram, zeker gelet op de meerprijs... dan lijkt mij een 3.8 niet wat hij zoekt. Al was het maar omdat het prestatieverschil erg klein is.


14 jun 2007 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
Waar ik dan nog benieuwd naar ben. Zijn er ook 3.8 exemplaren van de tweede generatie (300 pk) met de korte bakverhouding van de eerste generatie ? Even de 993 RS buiten beschouwing gelaten.


Vast wel, want het was gewoon een WLS-optie (fabrieks tuning). Bij de 272 pk naar 285 en bij de 285 pk naar 300. Dat zijn resultaten in de orde van grootte van N/A chiptuning. En ik zou daar mijn geld niet aan besteden. Je hebt net zoveel lol van een 3.6.


14 jun 2007 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
er staat een mooie 993 bij Fransen Auto's in Spaubeek. Iemand bekend met dit bedrijf wellicht :?:


15 jun 2007 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi inderdaad:
Afbeelding
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


15 jun 2007 15:49
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Snel naar Limburg!


15 jun 2007 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
ja is misschien wel een ritje waard....maar voordat ik mijn bandje verslijt zou ik wel wat meer willen weten over deze garage


15 jun 2007 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Graaf schreef:
zou ik wel wat meer willen weten over deze garage


Aardige man. Lekkere koffie. Doet veel in Ferrari's.


16 jun 2007 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Dat van die koffie is wel belangrijk (zeker na 300km rijden).... :lol:


16 jun 2007 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
445. Uit en thuis.


16 jun 2007 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
best ver voor een bakkie.

niets gekocht :?:


16 jun 2007 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
mooi


Laatst bijgewerkt door spike-993 op 17 jul 2007 19:05, in totaal 1 keer bewerkt.



17 jul 2007 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
uhm :

The personal gallery of spike-993 is empty or has not been created


17 jul 2007 17:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.