| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Interview RNN 7 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=14521 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Wouter [ 24 jul 2007 12:03 ] |
Berichttitel: | Interview RNN 7 |
Gisteren werd ik gebeld door RNN 7 of ik mee wilde werken aan een interview over de hybride auto die Porsche in ontwikkling zou hebben. Men zocht een Porsche fanaat en had mijn telefoonnummer gewoon van de advertentie van de auto die ik te koop heb staan. Ik kon niet meewerken aan dit interview daar ik de auto niet hier op m'n werk heb staan en ik dit sowieso niet voor de deur bij mijn werkgever wil doen. Maakte de reporter overigens niet uit; dan maar interview zonder auto. Ik vroeg mij af of er misschien anderen wel hebben meegewerkt aan bovenstaande? Groeten! |
Auteur: | Marco [ 24 jul 2007 12:04 ] |
Berichttitel: | |
nope, maar de mijne staat ook niet te koop zou dat ook niet doen trouwens |
Auteur: | 911-lover [ 24 jul 2007 12:36 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb 2 keer aan een intervieuw ( nationale radio ) deel genomen. Ik zou het nooit meer doen daar van die uren intervieuwen slechts bepaalde teksten/quotes naar boven komen die dan volledig uit de context getrokken worden . ik heb de intervieuws hier nog op tape liggen |
Auteur: | Tony 911 [ 24 jul 2007 13:27 ] |
Berichttitel: | |
Wij hebben een korte demo gegeven met een zwarte GT3. Je ziet hem prima in beeld. (Porsche Centrum Rotterdam) Wij zijn verder niet op de hybride kwestie in gegaan dit laten wij aan Pon Porsche Import. Daarnaast is Porsche een sportwagen merk, dus Hybride... |
Auteur: | John [ 24 jul 2007 13:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
mwah.........een hybride KJN zou ik wel zien zitten hoor.......en dat meen ik. |
Auteur: | Tony 911 [ 24 jul 2007 13:48 ] |
Berichttitel: | |
Je hebt een punt John. Ik denk niet dat Porsche iets gaat doen met Hybride, net zo min als een dieselmotor plaatsen. Er is in de groep wel een stevige 12 cyl.TDi die er ingehangen kan worden(Q7 W12 TDi). Wellicht voor de Panamera of Cayenne Of neem Audi met de R10, winnaar overall met de diesels. Het kan en bestaat wel. De filosofie van Porsche blijft echter op het race cq sportieve vlak. Maar goed dit is mijn opinie |
Auteur: | Devils son [ 24 jul 2007 13:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is al lang duidelijk dat het WEL gaat gebeuren. 2008/2009 meen ik. Ik blijf het een heilloze weg vinden, maar de hybride heeft nu eenmaal de publieke opinie (ten onrechte) mee. |
Auteur: | Tony 911 [ 24 jul 2007 14:03 ] |
Berichttitel: | |
Klopt, heb ik ook gelezen. Ik heb alleen twijfels bij de daadwerkelijke invoer hiervan. Vanuit de publieke opinie, wetgeving, milieu etc..... zal ieder merk zich moeten profileren met het Hybride fenomeen. Als het gebeurt dan zal het, denk ik, in het segment van de Cayenne moeten gebeuren. Wellicht kan Porsche hier iets mooi van maken er zitten knappe koppen genoeg in Zuffenhausen Geiten wollen sokken in een Cayenne...................... |
Auteur: | CJ [ 24 jul 2007 14:04 ] |
Berichttitel: | |
Laatste tijd is er veel pers bij ons aan boord geweest. reden 1: 1e vrouwelijke commandant reden 2: wij heten hr.ms De Ruyter Het is me opgevallen dat er heel veel getaped wordt, en zoals 911-lover zegt, dingen wel worden overgenomen, maar compleet uit zijn verband. Daarbij proberen ze je heel erg in een richting te sturen waar jij eigenlijk niet heen wil. Bv. Op de vraag: jouw porsche verbruikt toch veel brandstof. Jij: ja maar dat maakt me niet uit, het is een hobby, dat neem ik voor lief, ik rijd er niet elke dag mee enz enz. Dus u geeft niks om het milieu? Jij: nou ja het is wel belangrijk bla bla bla Maar u neemt geen zuiniger auto? Jij: nee Je leest terug dat je niks om het milieu geeft en zeker niet van plan bent een andere auto te kopen daarvoor. Bothem line: ze gebruiken je. Ik zou het niet doen. |
Auteur: | Tony 911 [ 24 jul 2007 14:07 ] |
Berichttitel: | |
Mee eens. Want wat bereiken we ermee..........iemand? |
Auteur: | 928GTS [ 24 jul 2007 20:00 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Voor m'n gevoel ben ik het hier wel mee eens, maar hebben deze mening ook niet heel lang gehad over dieselwagens? Zo van tja, het heet auto, maar vooruitkomen ho maar. Moet je nu eens om je heen kijken Tuurlijk, heel andere techniek, maar de ontwikkelingen staan zeker niet stil. |
Auteur: | Nine-eleven [ 24 jul 2007 20:38 ] |
Berichttitel: | |
Tja, Porsche en diesels . . . . . . . en hybride Persoonlijk denk ik dat ze er uiteindelijk niet onderuit kunnen komen Ook Porsche zal zich iets van allerlei opinies aan moeten gaan trekken en wellicht dat overheden het voortbestaan van bepaalde fabrikanten in de weg zullen gaan staan, mits . . . . . . zij niet iets gaan bijdragen aan het milieu. Hybride . . . ach in een kjn, wat zou het. Als ze daarnaast dan nog allerlei moois kunnen blijven maken (zoals de nieuwe GT2) |
Auteur: | Wouter [ 25 jul 2007 16:19 ] |
Berichttitel: | |
Artikel Autoweek van vandaag. Porsche werkt samen met Volkswagen en AudI aan een hybride aandrijflijn voor hun SUV’s. Meeliftend op de groene golf die door autoland spoelt, heeft de Duitse sportwagenfabrikantvoor ons vandaag alvast een tipje van de sluier opgelicht. Weliswaar op de rollenbank, maar toch, hebben we de direct ingespoten Cayenne met hybridetechniek kunnen uitproberen. De aandrijflijn met ingenieus koppelingssysteem functioneert al opmerkelijk geciviliseerd voor een prototype. En ook de verbruikscijfers die we wisten te realiseren, waren (hoewel natuurlijk nog laboratoriumwaarden) niet onaardig, een gemiddelde van 9,6 liter per 100 km. Hoe de auto zich met zijn gewijzigde stuurinrichting en 150 kg hogere gewicht zich in de praktijk gedraagt, is nog gissen. De eerste indruk die we als passagier op de testbaan in Weissach opdeden was veelbelovend voor een auto waar nog het nodige aan moet gebeuren voordat hij (volgens Porsche) pas tegen het eind van het decennium op de markt komt. |
Auteur: | Marco [ 25 jul 2007 17:24 ] |
Berichttitel: | |
bron Hybride Porsche Cayenne voorgesteld AMSTERDAM - Met dank aan de deelneming in Volkswagen kan Porsche eerder dan gepland de hybrideuitvoering van de Cayenne presenteren. Haast is geboden, nu de verkopen van de recent opgefriste 4x4 inzakken. Overigens niet in Nederland. De komst van de versie met zowel verbrandings- als elektromotor moet de afzet een extra stimulans geven. Groot nieuws eerder deze week vanuit de Duitse media. Ook van de Panamera zou Porsche een uitvoering met hybridetechniek plannen. Zoals vaker op internet wordt zo'n bericht klakkeloos gekopieerd en verspreid. De trouwe AutoTelegraaf.nl-lezer weet al ruim een jaar dat Porsche met een Panamera Hybrid komt. Vanaf de eerste pennenstreken voor het nieuwe sedanmodel is rekening met een dergelijke variant gehouden. Dat geldt niet voor de Cayenne Hybrid, zoals nu wordt voorgesteld. De bedoeling was dat van de tweede editie een uitvoering met ondersteunende elektromotor zou komen. Gelukkig voor de Duitsers past de techniek ook in de eerste modelgeneratie. De Cayenne Hybrid, die dinsdag aan een kleine selectie Nederlandse journalisten wordt getoond, heeft de recent geïntroduceerde 3,6 liter FSI-benzinemotor onder de kap. Daaraan zijn een elektromotor en een 70 kg zwaar accupakket gekoppeld. De elektrounit is 54 pk sterk, de benzinemotor 280 pk. Volgens Porsche is de elektro-aandrijving tot snelheden van 120 km/h actief. Het vebruik ligt een stuk lager. De Duitsers claimen een gemiddelde consumptie van 8,9 liter per 100 km tegen 12,9 voor de louter benzine-aangedreven mastodont. De CO2-uitstoot zakt tot 216 gram per kilometer. Over iets meer dan een jaar zal de eerste Cayenne Hybrid in de showroom verschijnen. Van zijn technische evenknie, de Volkswagen Touareg komt eveneens een hybrideversie. Porsche zegt geen hybrideuitvoering van de Boxster/Cayman en 911 te brengen -waar moet je de techniek laten?-, maar kiest voor die sportwagens voor een zogeheten Start/Stopsysteem. De motor schakelt automatisch uit, wanneer voor bijvoorbeeld een stoplicht gewacht moet worden. |
Auteur: | porschehenk [ 25 jul 2007 17:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
John...... bestellen maar dus |
Auteur: | maurice [ 26 jul 2007 22:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het is inderdaad een publieke opinie die gevolgd wordt om over het politieke steekspel nog maar te zwijgen. Maar hybride blijft in de volledige levens cyclus van een auto vele malen milieu belastender dan een gewone standaard benzine auto. |
Auteur: | FROST [ 27 jul 2007 8:38 ] |
Berichttitel: | |
maar kiest voor die sportwagens voor een zogeheten Start/Stopsysteem. De motor schakelt automatisch uit, wanneer voor bijvoorbeeld een stoplicht gewacht moet worden. Gaat leuk worden als die auto ouder is dan 10 jaar; vrees weer een kinderziekte |
Auteur: | 911-lover [ 27 jul 2007 11:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Had VW dat al niet ettelijke jaren geleden in een Golf Lang heeft dit idd niet geduurd |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |