| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Wat wordt de klassieker van de toekomst? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=14626 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | Master Ken [ 01 aug 2007 20:35 ] |
Berichttitel: | Wat wordt de klassieker van de toekomst? |
Al regelmatig is er in verschillende topics gesproken over 356's, 2.7's etc Allemaal bekende klassiekers waar uiteraard inmiddels een leuk prijskaartje aan hangt. Maar...... wat worden de toekomstige klassiekers???? Misschien een GT3 of 996 met originele 3,4 blok. Of wordt het misschien wel de Cayman!!! Ik proef een leuke discussie ![]() Ik ga voor de GT3 (lichte voorkeur voor de geweldige RS) ![]() |
Auteur: | Erick [ 01 aug 2007 20:36 ] |
Berichttitel: | |
Carrera GT |
Auteur: | V-8 [ 01 aug 2007 20:39 ] |
Berichttitel: | |
wat anders dan een 964RS ? |
Auteur: | Graaf [ 01 aug 2007 20:46 ] |
Berichttitel: | |
Renault Twingo ![]() |
Auteur: | 944 guy [ 01 aug 2007 20:55 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk de standaard 993: laatste luchtgekoelde unit, onwijs gave looks (m.i. nog steeds de mooiste 911 met als ultiem exemplaar een 993 GT). 996 GT3 gooit ook wel hoge ogen. |
Auteur: | horn [ 01 aug 2007 20:59 ] |
Berichttitel: | |
911 speedster 964 RS 993 (4)S 996 GT3RS 996 GT2 997 GT2 997 GT3RS |
Auteur: | BJ964 [ 01 aug 2007 21:01 ] |
Berichttitel: | |
De klassiekers van de toekomst? M.i. de speciale (gelimiteerde) edities; RS, CS, Turbo S etc. Tuurlijk, de 993 is de laatste luchtgekoelde, maar de 964 is weer de laatste met de kanonslopen ![]() ![]() |
Auteur: | 993S [ 01 aug 2007 22:00 ] |
Berichttitel: | |
Het laatste bwjr. van elke generatie zijn/worden gegeerde auto's en dus echt klassiekers met grote verzamelwaarde. Daarenboven de speciale series inclusief alle RS'en. |
Auteur: | HV [ 01 aug 2007 22:05 ] |
Berichttitel: | |
997, de 911s met 3.8L motor, want de ultieme evolutie van de ongeblazen boxer (tot dusverre) in gewone straatversie. Natuurlijk niet de meest mythische, maar wellicht wel de mooiste in balans zijnde 911 an vandaag ![]() |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 01 aug 2007 22:48 ] |
Berichttitel: | |
911 Carrera 3.2 CS 964 RS 965 3.6 993 TT 993 GT2 |
Auteur: | 911-lover [ 01 aug 2007 23:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Wat wordt de klassieker van de toekomst? | |||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar dan wel de handgeschakelde en alles origineel met matching numbers. De laatste der Mohikanen |
Auteur: | barolo [ 01 aug 2007 23:28 ] |
Berichttitel: | |
De GT + de 998 TT + de Boxster S 550 Spyder -50 Years Anniversary Edition ![]() |
Auteur: | 911-lover [ 01 aug 2007 23:35 ] |
Berichttitel: | |
Raar dat het hier bijna enkel over de Elven gaat. Neen , ik heb niets tegen Elvers , maar Porsche is toch meer dan enkel Elvers (imho in elk geval) Ik denk bvb aan de 924 Carrera GT , GTS en GTR De 968 Turbo S en Turbo RS etc Maar misschien zijn dat al wel klassiekers en moeten die daarvoor niet zo oud worden als de Elvers om collectersitems te worden ![]() ![]() Maar ook de GT1 zie ik hier nergens vermeld ![]() |
Auteur: | patrick911 [ 01 aug 2007 23:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Wat wordt de klassieker van de toekomst? | |||||||||
Nee hoor, daar zijn er veel te veel van gemaakt. Toen ik recentelijk in de fabriek was, leek het wel of iedere 4e of 5e Porsche die op de band voorbij kwam een GT3 of GT3-RS was. ![]() |
Auteur: | 911-lover [ 01 aug 2007 23:39 ] |
Berichttitel: | |
Op de Schleife vertelde de man aan de infobalie aan de mensen voor me dat elke vijfde wagen (al vind ik dat overdreven) die er op rijdt een GT3 of RS is. Maar dat wil toch zeggen dat het er opvallend veel moeten zijn. |
Auteur: | patrick911 [ 02 aug 2007 0:15 ] |
Berichttitel: | |
Van de 996GT3-RS zouden er oorspronkelijk maar 200 gemaakt worden. Volgens verschillende Porsche-fora zijn er maar liefst 682 996GT3-RSen geproduceerd. Voor de 997GT3-RS hoor ik zelfs aantallen van rond de 1000. |
Auteur: | MichM3 [ 02 aug 2007 0:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
...nee, die jongens zijn gewoon veel vlugger rond dan de rest...vandaar die gedachte ![]() ![]() Klassiekers van de toekomst: - 993 RS - 964 RS - 996 GT3 MKI CS en MKII RS - turbo 3.6 - 993 in al z'n varianten - 964 speedster GT3's niet...veel te veel van gemaakt... 924 CGT, 968 CS enzo...volgens mij gaan deze altijd een mooie waarde blijven hebben, maar echt zotte prijzen gaan daar ni aan gegeven worden. Die modellen komen ook ni aanmerking voor massa-hysterie à la 911 RS '73...924 CGT zou dan al lang veel meer waard moeten zijn. |
Auteur: | Tom80 [ 02 aug 2007 0:58 ] |
Berichttitel: | |
De gewone 924. Hoop ik. ![]() |
Auteur: | Master Ken [ 02 aug 2007 6:59 ] |
Berichttitel: | |
![]() |
Auteur: | ER [ 02 aug 2007 7:03 ] |
Berichttitel: | |
Voor de periode > 1989; - 964 RS - 993 RS - 993 TT - 993 GT2 en misschien de GT3 MkI CS inderdaad, maar over het algemeen schaal ik de GT3 NIET in het rijtje van aanstormende klassiekers i.v.m. de hoge productiecijfers. |
Auteur: | horn [ 02 aug 2007 7:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoeveel zijn er dan van de 993 in al z'n varianten gemaakt... ![]() ![]() |
Auteur: | HansGT [ 02 aug 2007 8:20 ] |
Berichttitel: | |
Klassiekers van de toekomst: - 993 RS - 964 RS - 996 GT3 MKI CS en MKII RS - turbo 3.6 - 993 in al z'n varianten - 964 speedster GT3's niet...veel te veel van gemaakt... 924 CGT, 968 CS enzo...volgens mij gaan deze altijd een mooie waarde blijven hebben, maar echt zotte prijzen gaan daar ni aan gegeven worden. Die modellen komen ook ni aanmerking voor massa-hysterie à la 911 RS '73...924 CGT zou dan al lang veel meer waard moeten zijn.[/quote] Bij klassieker gaat het niet over de waarde, meer over de exclusieviteit en waardering. 993 en 996 zijn er bij bosjes, GT3 weer veel minder en zal misschien wat eerder een klassieker zijn. (924 Carrera GT is echtwel een klassieker ![]() ![]() |
Auteur: | cabrio wim [ 02 aug 2007 8:34 ] |
Berichttitel: | |
Denk dat de auto's na de jaren '80 niet zo snel old-timers (klassiekers) worden, met een enkele uitzondering en collectersitem daar gelaten. Denk dat old-timers meer de auto's zijn waar de roots gelegen hebben van het merk. Je ziet het met meer merken gebeuren, hebben een mooie klassieker, en daarna hebben ze modellen tot nu toe die dan al 26 jaar oud zijn maar echt niet het klassieker status halen. Ga voor je zelf maar eens na hoeveel merken er zijn die een echte klassieker hebben, en na die periode niks meer bijgeleverd hebben aan het status. Probeer over 30 jaar maar eens een stukje electronica op de kop te tikken voor een moderne auto van nu. Het geeft nu al problemen bij verschillende merken. |
Auteur: | drknauf [ 02 aug 2007 9:14 ] |
Berichttitel: | |
ik persoonlijk denk dat de gt3 mk1 of mk 2 wel een klassieker word omdattie zo beestachtig rijd, al zijn er zoveel geproduceert als de vraag groter blijft word di toch automatisch een klassieker. een 965 word volgens mij ook een klassieker, en de speedster 964 idd en de 996gt2 ja d,r zijn d,r zoveel man. grtjs ![]() |
Auteur: | Tom80 [ 02 aug 2007 9:16 ] |
Berichttitel: | |
Welke Porsches zijn geen klassieker geworden? De meeste moeten door een imago-dal, als de restwaarde op zijn laagst ligt, om vervolgens weer op te klimmen. 'Zelfs' de 914, tot enige jaren geleden nog verketterd, heeft absoluut (verdiend!) de klassiekerstatus bereikt. |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |