| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
goed ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=14667 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | ironpatje [ 03 aug 2007 22:51 ] |
Berichttitel: | goed ? |
is het echt waar dat een 911 pas goed is vanaf een 3.2 motor |
Auteur: | Jos Targa [ 03 aug 2007 22:56 ] |
Berichttitel: | |
Nee, maar wel betrouwbaarder wat betreft techniek, de 3.2 is volledig doorontwikkeld en kent eigenlijk geen kinderziektes meer. echter alles valt en staat met het onderhoud van de auto, ieder type heeft wel zijn sterktes en zwaktes. een 2.7 word sterk afgeraden, maar ook hier zijn er toch wel goede van te vinden. Echter er zijn ook zeer veel zwaar belabberde 3.2 op de markt. |
Auteur: | patrick911 [ 03 aug 2007 23:02 ] |
Berichttitel: | |
De 3.2 wordt wel eens de meest sterke en betrouwbare 911 genoemd, maar vergis je niet: De Porsche 911 is nooit slecht geweest, en is vanaf z'n introductie in 1965 continue verbeterd. Ieder nieuw modeljaar werd er wel weer iets veranderd en bijgeschaafd om de wegligging, performance, bruikbaarheid en ergonomie te verbeteren... |
Auteur: | ironpatje [ 03 aug 2007 23:02 ] |
Berichttitel: | |
ik had inderdaad ook (verschillende keren) slechte reclame gehoord van een 2.7 motor (en ook van een 2.4) (sommigen zeggen dat m'n 2-liter zelfs veel betrouwbaarder is ) |
Auteur: | jeroenoop [ 03 aug 2007 23:11 ] |
Berichttitel: | |
IK denk het NIET Een 11fer is door de jaren heen een 11fer ,en wat goed of niet goed is , zijn de meningen over verdeeld. Voor de 3.2 zijn er naar mijn mening juist goede 11fers gemaakt . De schakelbak van de 11fer 996 laat wel eens ter wensen over . Persoonlijk heb ik ontiegelijk genoten van mijn 3.2 , maar (nu 996 tip rijdend) ik zou dolgraag een zoals ik het noem een KLASIEKER erbij willen hebben. En omdat ik niet zo snel kan typen zal er in die tussen tijd al wel een paar x gereageerd zijn. |
Auteur: | Nine-eleven [ 03 aug 2007 23:19 ] |
Berichttitel: | |
Iedere 911 is goed, mits en al eerder gememoreerd goed onderhoud is gepleegd. Daarnaast heeft ieder type 911 eigen voor- en / of nadelen, echter dit is voor eenieder verschillend. De een vind een 996 perfect, maar wenst stiekum er een klassieker bij. De ander zoekt juist het pure van de klassieker. Verder kan je op een slechte 3.2 volledig leeglopen en aan een goed onderhouden SC veel plezier hebben. Maar . . . . vergeet niet, een 911 kopen is één. Er in blijven rijden is twee. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 03 aug 2007 23:25 ] |
Berichttitel: | |
3.2 blok heeft inderdaad een zeer goed imago. De 3.0 echter ook. Volgens mij doen ze niet veel voor elkaar onder qua betrouwbaarheid. |
Auteur: | Harry 911 [ 04 aug 2007 8:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: goed ? | |||||||||
|
Auteur: | cabrio wim [ 04 aug 2007 8:23 ] |
Berichttitel: | |
Is inderdaad een goede motor en basis voor de Boxter 3.2, dus dat is niet voor niks. Maar ligt er ook aan hoe de (vorige) eigenaar er met om gaat. Tenslotte kun je alles kapot rijden. |
Auteur: | Renntech [ 04 aug 2007 8:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daar wil ik wel meer van weten want dit wist ik niet |
Auteur: | cabrio wim [ 04 aug 2007 9:23 ] |
Berichttitel: | |
Onderblok is toch gebruikt voor Boxster, of heb ik het nu mis. |
Auteur: | Renntech [ 04 aug 2007 9:34 ] |
Berichttitel: | |
Mis, en niet zo'n klein beetje ook. De eerste GT3 en GT2's hadden de van de 964 afgeleide carter helften. Die natuurlijk weer een door ontwikkeling waren van de 3.2 Carrera. De Boxster en de 996 hebben een totaal andere motor, toevallig lijken de cilinderhouden op elkaar, echter is de slag bijna 4 mm groter bij de Boxster en de boring weer 2 mm kleiner. Een langere slag motor dus. Daarbij is de Boxster motor totaal anders opgebouwd, de carterhelften met de cilinders zijn uit één stuk gegoten en bij een Boxster zit de distributie niet zoals bij een 911 motor alleen aan de achterkant van de motor. |
Auteur: | cabrio wim [ 04 aug 2007 9:39 ] |
Berichttitel: | |
Thanxs Erwin, weer wat geleerd. |
Auteur: | maurice [ 06 aug 2007 21:55 ] |
Berichttitel: | |
Moeilijk nu te oordelen of een 3.2 echt zoveel beter dan de eerdere modellen is. Vergeet niet dat ook alle voorgaande modellen kinderziekten hebben gekend. Maar door de loop van de jaren zijn de autos die goed onderhouden zijn en waar de nodige modificaties aan hebben plaatsgevonden gewoon zeer betrouwbaar geworden. Het kaf wordt vanzelf van het koren gescheiden. |
Auteur: | ingo [ 07 aug 2007 19:37 ] |
Berichttitel: | |
2.2 is de aller aller beste... |
Auteur: | roenkie [ 07 aug 2007 20:49 ] |
Berichttitel: | |
vroegah was alles betah... daarom lopen we nogsteeds met een berenvel door de jungle achter ons eten aan maar ff serieus, wat is beter? de tegenwoordige 911's zijn betrouwbaarder en makkerlijker te rijden, maar als je daar niet van houdt en je zoekt techniek waar je meer zelf kan doen qua onderhoud en geniet meer van sleutelen dan rijden, dan is een oude misschien wel beter |
Auteur: | patrick911 [ 07 aug 2007 21:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Betrouwbaarder in weggedrag of als in kwaliteit, want daarover verschillen de meningen nogal.... |
Auteur: | KEV-911 [ 07 aug 2007 21:53 ] |
Berichttitel: | |
met mijn 2.7 heb ik geen problemen, maar heb wel quasi alle modificaties laten plaatsen, zalige wagen en ze gaat voor geen geld ter wereld meer weg. Er zullen wel nog een paar andere 11jes bijkomen natuurlijk |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |