|
Porsche heeft geen echt racebloed maar VolksWagen Blut.
Auteur |
Bericht |
porsche928_rookie
|
Porsche heeft geen echt racebloed maar VolksWagen Blut.
Beste Porscheliefhebbers,
Ik laat even een ballonnetje op.
Neem me niet kwalijk aub.
Porsche heeft een andere bedrijfsfilosofie dan de meeste andere merken met echt racebloed.
Porsche bekomt de hekkensluiter in het rijtje: topklasse sportwagens.
Porsche is een aandelenyuppie geworden en heeft een oude succesvolle 944-bedrijfsformule hervat.
Ze bouwen liever winst dan auto's, vergis je niet!
Dat is ook exact de reden waarom ze VW willen inlijven en niet in de sportwagen willen investeren en verder ontwikkelen.
De levensduur op technische vermoeiing zoals je die aantreft bij een 928 of een 3,2 911 bestaat al lang niet meer.
Er is nu een bedrijfsvermoeiing die maar 5 jaren meegaat.
Mooiste voorbeelden zijn de 3.4 996 en de Boxter en er gaan al geruchten dat ook de 997 en cayenne op bedrijfsvermoeiing draaien.
De grote jongens (Ferrari, Merc, BMW, Toyota, Renault) bij de Formule 1 hebben andere ideeen over een sportwagen en streven Porsche voorbij.
Porsche is de weg ingeslagen van het 944-yuppie-succes omdat ze niet verder kunnen borduren op de 911 en wil groot worden op diverse terreinen (om misschien later terug te komen op het F1 toneel, voor de eerste keer in hun historie ???).
Ook laat styling serieus te wensen over.
De Cayenne is een overwinnend mooi staaltje in zijn klasse, dat dan weer wel (BMW X5 is ook strak maar mist de alure die de Cayenne wel heeft).
Maar echte vormgeving, zoals de Italianen, kunnen de Duitsers, Jappen en Engelsen gewoon vergeten.
Ook de 911 is niet meer zoals hij was en wordt langzaam maar zeker achterhaald.
Ik neig eerlijk gezegd steeds meer naar Ferrari (deze wint het door vormgeving van Merc. en BMW).
Ook als ik naar de fabriek kijk van Ferrari en die van Porsche...
Dan komt Porsche serieus tekort qua levensfilosofie en beleving van een sportwagen.
Porsche maakt straks opgefokte VW's voor de massa.
|
15 sep 2007 4:47 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
uwer ballonetje daar zullen menige meningen over verschillen denk ik.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 sep 2007 5:16 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
pfff, meen je dit serieus?
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
15 sep 2007 6:24 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Porsche heeft geen echt racebloed maar VolksWagen Blut.
Inderdaad "een ballonnetje", en vele die deze graag uit de lucht voor je willen knallen, maar er is m.i. niks mis met wat uitdagende statements...
Als Porsche geen winst zou maken, zouden ze al heel snel geen auto's meer maken. In datl icht beschouwt zijn de KJN (en de boxster) de redding voor Porsche geweest en idd deze zijn minder puur en meer voor de grote massa maar ze ma(a)k(t)en ook de GT3, GT2, RS, Carerra GT, Turbo etc en dat zijn echt geen massa producten. Het is simpelweg een gediferentieerde bedrijfsfilosofie. Het ene verkopen om het andere te kunnen maken....
"bedrijfsvermoeing" is dat Vlaams of zo???
Zolang Porsche door de andere merken nog steeds als de maatstaf wordt gezien, lijkt me er weining aan de hand met de technologie van Porsche...
Ferrari of Porsche?? Ach Ferrari idd meer exclusief maar ook in prijs....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 sep 2007 7:23 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Onbegrijpelijke taal met onbegrijpelijke stellingen.
|
15 sep 2007 7:55 |
|
|
cabrio wim
|
Heb je Bangla Dashers gezien op Discovery, weet je precies waar Ferrari zijn ontwerpen vandaan haalt.
Voor de rest is hierboven al genoeg toegelicht.
|
15 sep 2007 8:00 |
|
|
mike 93
993 C2
|
En wat is daar mis mee dan? De schrijver van dit epistel is blijkbaar een ingewijde in Porsche kringen en tevens in het bezit van diverse Porsches en Ferrari's om het verschil te kennen.........
Tevens is hij in staat om in de toekomst te kijken, knap hoor.
Tja...
|
15 sep 2007 8:28 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Bedankt voor deze messcherpe analyse! Goed om te weten dat ik vanmiddag lekker ga scheuren in een aandelenyuppie. Hopelijk neemt de bedrijfsvermoeidheid daarmee iets af!
|
15 sep 2007 9:18 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
15 sep 2007 10:30 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Hebben toch echt al eens eerder meegedaan, zonder veel succes overigens. Porsche heeft geen F1 nodig, ik vind overigens de F1 het lachertje onder de autosport, heb een ferrari nog nooit Parijs Dakar zien winnen. Porsche is gewoon goed bezig met het veiligstellen van hun toekomst. Milieueisen, dat is de toekomst, en daar zie ik nog echt weinig van terug bij ferrari, aston, enz.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 sep 2007 10:35 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Wat doe je hier nog? Ga jij eens heel gauw naar het Ferrariforum Prima dat je een ballontje oplaat, maar onderbouw dat dan wel met harde cijfers, argumenten etc. De 911 draait nog steeds "redelijk'met al meer dan 100.000 verkochte 997's. Verder doet Porsche het alleszins redelijk in de autosport (RS Spyder, Porsche Supercup. Le Mans) en wordt het merk nog steeds gezien, in de vorm van de 911, als de benchmark in sportwagenland. Dan doe je het m.i nog niet zo slecht als fabrikant.
En wat VW betreft; als het bedrijfstechnisch en op de lange termijn interessant is; waarom niet? Ferrari's zijn ook maar FIAT's en AM zit vol met Ford onderdelen. Is daar wat mis mee? Wat mij betreft niet.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
15 sep 2007 10:50 |
|
|
993S
911 turbo
|
Re: Porsche heeft geen echt racebloed maar VolksWagen Blut.
Zeker geen Vlaams Marcel , bovendien lijkt me de vreemde schrijver een Nederlander te zijn. Hij heeft hier 11 keer gepost en steeds lijkt hij wel in een andere taal te spreken(schrijven).
Deze post is nog maar is totale wartaal. En dan heb ik het niet over zijn kritiek , ieder heeft recht op een mening.
|
15 sep 2007 12:42 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Drie wereld titels bij de rijders is toch niet slecht.
Alleen het post turbo tijdperk met Footwork was een debacle.
|
15 sep 2007 12:53 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Vergeleken met andere merken natuurlijk nog een lachertje.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 sep 2007 13:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Och ja , Ik ben nochthans niet echt ontevreden met mijn drie yuppiebakken.
Niemand die je verplicht Porsche te rijden hé
Natuurlijk is de 3.2 , de 911 (is de 3.2 toch ook ) en NATUURLIJK de 928 (in jouw bezit aan je avatarte zien) de enige echte wagen en de rest niks .
Porsche doet het in mijn ogen zo slecht nog niet.
Zijn zij niet één van de weinige autobedrijven die nog echt volledig onafhankelijk zijn
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 sep 2007 13:17 |
|
|
mayonaise
|
2 jaar de motor geleverd voor McLaren, en daarmee 2 keer constructeurs kampioen en 1 rijders kampioens titel...
te verwaarlozen resultaat volgens jouw?
|
15 sep 2007 14:40 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Oei..........Messcherp.Als je je daar maar niet aan snijdt.
De basis van elk bedrijf bestaat eigenlijk maar uit 2 dingen:
- Winst maken.
- Maken en verkopen waar de klant om vraagt.
In het einde van de jaren 70/begin jaren 80 was er een wereldwijde economische crisis en een olie-embargo (in 1973 en 1978).Door deze omstandigheden was er een vraag naar zuinigere en goedkopere auto's.
Ik denk dat Porsche met de 924,en later met de 944,daar goed op ingespeeld heeft.Porsche heeft hier een nieuwe markt aangeboord,wat (denk ik) later de redding is geweest.
Toen halverwege jaren 80 de economie weer aantrok,ontstond er een "run" op exclusieve,en duurdere,auto's.Er waren wachtlijsten van meer dan 3 jaar op de levering van een nieuwe 911 Turbo.
Het geld brandde bij nogal wat mensen in de zakken,en kozen daarom voor een 944,een 944 Turbo (S) of een 928.Wat het grote publiek ontdekte was dat Porsche meer te bieden had dan aleen de 911.Dat veel van deze auto's door Young Urban Persons (YUPpen) werden gekocht,doet niets aan de auto af.
Ik denk eerder dat Volkswagens gedowntunede Porsches zijn.
De Volkswagen (kever) is een creatie van Ferdinand Porsche,in opdracht van Adolf hitler.Natuurlijk ontstond de 356 doordat de kever als voorbeeld is gebruikt,maar Porsche is hierna toch echt een eigen leven gaan leiden.
Ik ben dol op Ferrari's,vooral door vormgeving en de "sound".Maar zijn het sportwagens ? Nee !
Doordat de Ferrari's van tegenwoordig overladen zijn met luxe,wegen ze 1700-1800 Kg.Geldt ook voor de Aston Martin's.
Een sportwagen moet klein zijn,ongeveer 4-4,5 meter,niet te zwaar zijn,en een beul van een motor hebben.Mercedes SLK,Porsche Caymann en Boxter,BMW Z3 (M),de Corvett C06 en Z06,en bedenk nog maar wat...........
Maar dat italianen verstand hadden van styling,dat was dacht ik al bekend.
En bedrijfsvermoeiing ? Nooit van gehoord.........
Een Yuppen-bak bezittende Rob 944.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
15 sep 2007 14:46 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Het balonnetje dat je oplaat is volgens mij niet meer en niet minder dan je eigen mening op een aantal zaken.
Ferrari trekt mij meer wat betreft motorgeluid dan wat betreft design. Porsche doet zeker niet voor Ferari onder op designgebied. De 360 Modena vind ik qua design verreweg het mooiste wat ze bij Ferrari hebben laten zien. De Enzo is evenals de Carrera Gt technisch erg sterk maar qua desin ronduit lelijk. Verder zie je dat bij Ferrari wel meer aandacht besteed wordt aan de materiaalkeuze maar dat heeft wat mij betreft niets met het sportieve van de auto's te maken.
Aston Martin is zet op dit moment gewoon de benchmark qua design.
Op het gebied van autosport heeft Porsche momenteel gewoon andere prioriteiten. Ze richten zich meer op de klant en doen dit verdienstelijk als je kijkt naar het aantal Porsches dat meerijdt in de verschillende cup-klassen.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
15 sep 2007 15:23 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Marcel
Bedrijfsvermoeiing is werktuigbouwkunde in een economisch jasje. De bedrijfsvermoeiing is de totale tijd wanneer breuk door vermoeiing optreedt die gewenst is. Bedrijfsvermoeiing is in het leven gekomen om meer rendement te halen uit de gebruikte materialen. Dit doet men omdat auto's tegenwoordig out-date geraken. Porsche verkoopt nieuwe auto's aan klanten die dat kunnen betalen en Porsche verkoopt niet meer auto's voor het leven. De afschrijving van een Porsche ligt bij de 5 jaar (daar stopt ook de garantie). Bij Ferrari is dat nog erger, geloof 3 jaar. Onder technische vermoeiing constueren is zodanig construeren dat de techniek oneindig meegaat. Dus, niet Vlaams maar Werktuigbouwkundig. Met vriendelijke groet, Ingenieur porsche928_rookie, alias Belg, zo noemen ze me ook wel eens hier in de Randstad. (mijn roots liggen in NO-Brabant).[/quote]
|
15 sep 2007 15:43 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Rob 944
| | | | Citaat: Ik ben dol op Ferrari's,vooral door vormgeving en de "sound".Maar zijn het sportwagens ? Nee ! Doordat de Ferrari's van tegenwoordig overladen zijn met luxe,wegen ze 1700-1800 Kg.Geldt ook voor de Aston Martin's. Een sportwagen moet klein zijn,ongeveer 4-4,5 meter,niet te zwaar zijn,en een beul van een motor hebben.Mercedes SLK,Porsche Caymann en Boxter,BMW Z3 (M),de Corvett C06 en Z06,en bedenk nog maar wat........... | | | | |
KLOPT!
Het zijn geen sportwagens in de zin van racen.
Dan moet het inderdaad klein zijn, exact wat u zegt.
Om te racen zou ik een 911 kopen.
Echter, u kan zien dat ik graag een luxe GT rijdt, niet te verstaan de meest luxe van de laatste tijd, en betaalbaar (tis ook weer geen Bentley GT).
De 928 is een prachtige GT en de Ferrari's streven de 928 flink voorbij.
Mijn pleidooi zou dan zijn een nieuwe 928!
Ik vind mijn klasse niet meer bij Porsche terug (ik ben te klungelig voor een Cayenne, deze is mij iets te groot en te familie).
Overigens is een 944 een perfect staaltje van Porsche.
Met yuppensucces bedoel ik niet denigrerend, integendeel.
Porsche heeft niet meer een fatsoenlijke GT!
Hoe moet ik nou relax naar Spanje?
|
15 sep 2007 15:56 |
|
|
porsche928_rookie
|
@Roenkie
Klopt. 007. Maar, beetje te prijzig om als een debiel (want zo rijdt ik) mee te leren rijden. Mogelijk als ik geen jochie meer ben en rust in mijn kloten heb. Dan begin ik te twijfelen tussen Bentley en Aston. [/quote]
|
15 sep 2007 16:02 |
|
|
912
|
O ja?
Volgens mij draait het alleen maar om het eerste...
Waarom maakt Porsche dan geen nieuwe '73 RS-en?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 sep 2007 16:24 |
|
|
porsche928_rookie
|
En de ultieme nieuwe GT (opvolger 928) dan?
|
15 sep 2007 16:28 |
|
|
mayonaise
|
ok, waar beginnen
't gemakkelijkste :
- we zijn nu 2007, niet 1973
- RS = Rennsport, met een auto van 73 , zul je niet veel kunnen Rennsporten, niet competetief, daarom is er nu de 2007 RS en RSR
- milieu eisen
- veiligheids eisen
- productie kost> verkoops prijs > nagenoeg geen vraag, er zijn echte RS'en te koop voor de prijs dat het zou kosten
- niks innovatiefs aan
- er zijn al bedrijven dat net dit doet, autofarm om maar iets te noemen, RS kloons in nagenoeg nieuwstaat produceren (als Porsche ze nu zou bouwen, zouden het evengoed kloon's zijn)
- Porsche Classic kan er eentje bouwen voor je, gewoon chassis afleveren en ze fixen het voor je... vergeet je bankrekening niet aan te vullen voor je gaat...
- en last but nut least, er is niet genoeg vraag naar
5000 mogelijke klanten is zogoed als geen vraag vergeleken met de vraag naar moderne Porsches, en veel van diegene die erom vragen, vragen maar zouden de euro's er niet voor kunnen opbrengen
Laatst bijgewerkt door mayonaise op 15 sep 2007 16:44, in totaal 2 keer bewerkt.
|
15 sep 2007 16:38 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Porsche voor dagelijks gebruik, Lamborghini/Ferrari/... voor in het weekend.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
15 sep 2007 16:40 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: paddy |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|