Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:54

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Cayenne GTS weer een cayenne? 
Auteur Bericht
Bericht Cayenne GTS weer een cayenne?
zo ik zit weer wat rond te neuzen en ik zie dit op msn.autoblog.nl

Porsche zal op de IAA een Cayenne GTS presenteren. De Porsche SUV zal gebaseerd zijn op de Cayenne S (385pk) en krijgt een vermogen van 405 pk. Niet heel bijzonder zou je zeggen, aangezien de Cayenne Turbo 500 paardjes ter beschikking heeft. De GTS krijgt echter wel een meer sportief uiterlijk en is een flink stuk lichter…

Geen Lambo SUV mule dus, maar een lichtere GT versie zoals reeds eerder besproken. Automobilwoche schrijft over een afgeslankte en verlaagde versie met oa 21-inch sloffen. Er zal natuurlijk een wat sportievere bodykit te zien zijn en ook aan de binnenkant wordt eea aangepast. Zo krijgt de achterbank twee onafhankelijke zetels, in plaats van de standaard unit.

Vanaf 2008 zal de Cayenne GTS in bijpassende rode kleur te verkrijgen zijn

Linkje http://msn.autoblog.nl/archive/2007/09/ ... ayenne-gts

06 sep 2007 17:24
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Afbeelding

Gaaf hoor...

07 sep 2007 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ziet er erg leuk uit al is die kleur niet echt mijn ding

Laatste update 22/10/2013

07 sep 2007 12:00
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
"Licht" and "SUV" lijkt me een "contradiction in terms" .......

07 sep 2007 12:46
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Och ja, er is een publiek voor. Je zou niet commercieel zijn als je er niet op ingaat.
In combinatie met een trailer en een Porsche Classic op zie ik het helemaal zitten.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

07 sep 2007 12:48
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
op cker fraai apart die rode cjn, is weer eens wat anders dan die standaard kleuren :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

07 sep 2007 13:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
Op de site van Porsche.de is nu een webspecial te vinden van de nieuwe Cayenne GTS.

07 sep 2007 14:12
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik slaag er niet in om die downloads op te slaan. Een of ander flashplayer-probleem ?

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

07 sep 2007 15:00
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
jammer dat hem niet in het zwart hebben hé john

07 sep 2007 15:20
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
NIEUWE PORSCHE CAYENNE GTS NOG KRACHTIGER

Cayenne Hybride, Cayenne Transsyberia, 911 GT2 en 911 Turbo Cabrio ook te zien op IAA

Leusden - Met de nieuwe Cayenne GTS onderstreept Porsche de sportieve dominantie van de succesvolle Cayenne-serie in het SUV-segment. De GTS beleeft zijn wereldpremière tijdens de komende internationale autotentoonstelling IAA in Frankfurt. Op de autoshow zijn in totaal vier Porsche modellen te zien, die nog niet op de Nederlandse markt geïntroduceerd zijn: de Cayenne Hybride, de Cayenne Transsyberia, de 911 GT2 en de 911 Turbo Cabrio.

De nieuwe Cayenne GTS is 24 mm lager en heeft een tot 4,8 liter vergrote V8-motor. De bodemgroep is speciaal ontwikkeld voor de GTS. Deze variant van de Cayenne is de eerste die is uitgerust met het unieke veersysteem van Porsche, het Porsche Active Suspension Management (PASM) met stalen schroefveren. Tot voor kort werd dit systeem uitsluitend gebruikt voor de sportauto’s van Porsche.

De direct ingespoten (DFI) 4,8-liter benzinemotor van de Cayenne GTS is goed voor 405 pk (298 kW) bij 6.500 toeren per minuut. Dat is 20 pk meer dan de Cayenne S. Het koppel bleef ongewijzigd: 500 Nm bij 3.500 toeren per minuut.

De GTS, de sportiefste uitvoering van de Cayenne, is standaard uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak met een kortere eindoverbrenging dan de Cayenne S (4.1:1 tegenover 3.55:1). De Cayenne GTS accelereert van 0 naar 100 km/h in 6,1 seconden, ofwel een halve seconde sneller dan de Cayenne S.

De Cayenne GTS is uitgerust met het Porsche Traction Management (PTM), de permanente aandrijving op alle vier de wielen. De bodemgroep met adaptieve vering (PASM) is standaard. Als optie zijn luchtvering en het Porsche Dynamic Chassis Control systeem (PDCC) - het actief werkende stabilisatiesysteem, verkrijgbaar om het comfort verder te verbeteren en de handelbaarheid nog verder te verhogen. Nieuw ontwikkelde, in twaalf richtingen verstel-bare sportstoelen met een combinatie van alcantara en leer accentueren het sportieve interieur.

De nieuwe Cayenne GTS is direct herkenbaar. Spatbordverbreders van 14 mm bieden plaats aan de standaard gemonteerde lichtmetalen 21-inchwielen met 295/35 R21-banden. Twee nieuwe kleuren zijn exclusief voor de GTS: GTS Red en Nordic Gold Metallic. De voor- en achterkant zijn overigens gelijk aan die van de Cayenne Turbo.
De nieuwe versie van de Cayenne, met Tiptronic S-transmissie, verbruikt gemiddeld 13,9 liter per 100 km (1 op 7) volgens richtlijnen van de EU. In februari 2008 start de levering van de auto. In Nederland zal de Cayenne GTS € 106.500,- inclusief belastingen gaan kosten.

Noviteiten
Behalve de nieuwe Cayenne GTS zijn in Frankfurt ook drie noviteiten van Porsche te zien die nog niet op de Nederlandse markt zijn geïntroduceerd. Het gaat om de Cayenne Hybrid, de 911 GT2 en de 911 Turbo Cabrio, die overigens vanaf zaterdag 8 september bij de Por-sche-dealers in de showroom staat.

07 sep 2007 15:22
Profiel
Bericht 
ow dus de andere 3 zijn er al morge bij pon enz. 8)

07 sep 2007 15:27
Bericht 
Op eenzame hoogte.

Mooi voor kalender afbeelding. :idea: Afbeelding

08 sep 2007 8:29
Bericht 
ja voor de wintermaanden 8)

10 sep 2007 17:50
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De 2 kleuren zin exclusief voor de GTS, je kan hem ook in de gewone kleuren krijgen van de Cayenne.

Vind het wel spijtig dat Porsche om de haverklap iets nieuws uitbrengt. De kopers van een nieuwe Porsche lopen bijna constant achter de feiten aan.

Misschien toch stilaan tijd om mij enkel te focussen op de oldtimers van Stuttgart.

Koop je een 997S , komen ze enkele maanden later met de GT3 uit, koop je een GT3, komen ze enkele maanden later met een GT3RS uit, wacht je wat te lang kan je erachter fluiten.

Zelfde verhaal met de Cayman met hun speciale serie, nu met de Cayenne, vrees dat niet alle klanten dit prettig vinden.

Het gaat Porsche goed, maar ik vrees dat ze de harde kern gaan verliezen en na verloop van tijd gaan vervallen naar een gewoon merk zoals BMW en Mercedes.

Ik zal dit spijtig vinden, maar niets aan te doen :cry: Het is misschien wel de enige manier om Porsche rijden min of meer betaalbaar te houden.

Ondervind zelf dat ik met de 997 4S en de Cayenne, helemaal niet zo'n band meer heb dan met de andere Porsches :cry: :cry:

Maar het blijven geweldige wagens :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 sep 2007 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S
Montfoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ondervind zelf dat ik met de 997 4S en de Cayenne, helemaal niet zo'n band meer heb dan met de andere Porsches :cry: :cry:

Dat heb ik nou ook, totdat ....ik ze wel kan betalen :D

10 sep 2007 22:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]