| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Cayenne GTS weer een cayenne? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=15165 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Melvin19 [ 06 sep 2007 17:24 ] |
Berichttitel: | Cayenne GTS weer een cayenne? |
zo ik zit weer wat rond te neuzen en ik zie dit op msn.autoblog.nl Porsche zal op de IAA een Cayenne GTS presenteren. De Porsche SUV zal gebaseerd zijn op de Cayenne S (385pk) en krijgt een vermogen van 405 pk. Niet heel bijzonder zou je zeggen, aangezien de Cayenne Turbo 500 paardjes ter beschikking heeft. De GTS krijgt echter wel een meer sportief uiterlijk en is een flink stuk lichter… Geen Lambo SUV mule dus, maar een lichtere GT versie zoals reeds eerder besproken. Automobilwoche schrijft over een afgeslankte en verlaagde versie met oa 21-inch sloffen. Er zal natuurlijk een wat sportievere bodykit te zien zijn en ook aan de binnenkant wordt eea aangepast. Zo krijgt de achterbank twee onafhankelijke zetels, in plaats van de standaard unit. Vanaf 2008 zal de Cayenne GTS in bijpassende rode kleur te verkrijgen zijn Linkje http://msn.autoblog.nl/archive/2007/09/ ... ayenne-gts |
Auteur: | John [ 07 sep 2007 11:52 ] |
Berichttitel: | |
Gaaf hoor... |
Auteur: | 911-lover [ 07 sep 2007 12:00 ] |
Berichttitel: | |
ziet er erg leuk uit al is die kleur niet echt mijn ding |
Auteur: | Marcel [ 07 sep 2007 12:46 ] |
Berichttitel: | |
"Licht" and "SUV" lijkt me een "contradiction in terms" ....... |
Auteur: | rufie [ 07 sep 2007 12:48 ] |
Berichttitel: | |
Och ja, er is een publiek voor. Je zou niet commercieel zijn als je er niet op ingaat. In combinatie met een trailer en een Porsche Classic op zie ik het helemaal zitten. |
Auteur: | drknauf [ 07 sep 2007 13:35 ] |
Berichttitel: | |
op cker fraai apart die rode cjn, is weer eens wat anders dan die standaard kleuren |
Auteur: | kaldenbach [ 07 sep 2007 14:12 ] |
Berichttitel: | |
Op de site van Porsche.de is nu een webspecial te vinden van de nieuwe Cayenne GTS. |
Auteur: | rufie [ 07 sep 2007 15:00 ] |
Berichttitel: | |
Ik slaag er niet in om die downloads op te slaan. Een of ander flashplayer-probleem ? |
Auteur: | Melvin19 [ 07 sep 2007 15:20 ] |
Berichttitel: | |
jammer dat hem niet in het zwart hebben hé john |
Auteur: | porschehenk [ 07 sep 2007 15:22 ] |
Berichttitel: | |
NIEUWE PORSCHE CAYENNE GTS NOG KRACHTIGER Cayenne Hybride, Cayenne Transsyberia, 911 GT2 en 911 Turbo Cabrio ook te zien op IAA Leusden - Met de nieuwe Cayenne GTS onderstreept Porsche de sportieve dominantie van de succesvolle Cayenne-serie in het SUV-segment. De GTS beleeft zijn wereldpremière tijdens de komende internationale autotentoonstelling IAA in Frankfurt. Op de autoshow zijn in totaal vier Porsche modellen te zien, die nog niet op de Nederlandse markt geïntroduceerd zijn: de Cayenne Hybride, de Cayenne Transsyberia, de 911 GT2 en de 911 Turbo Cabrio. De nieuwe Cayenne GTS is 24 mm lager en heeft een tot 4,8 liter vergrote V8-motor. De bodemgroep is speciaal ontwikkeld voor de GTS. Deze variant van de Cayenne is de eerste die is uitgerust met het unieke veersysteem van Porsche, het Porsche Active Suspension Management (PASM) met stalen schroefveren. Tot voor kort werd dit systeem uitsluitend gebruikt voor de sportauto’s van Porsche. De direct ingespoten (DFI) 4,8-liter benzinemotor van de Cayenne GTS is goed voor 405 pk (298 kW) bij 6.500 toeren per minuut. Dat is 20 pk meer dan de Cayenne S. Het koppel bleef ongewijzigd: 500 Nm bij 3.500 toeren per minuut. De GTS, de sportiefste uitvoering van de Cayenne, is standaard uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak met een kortere eindoverbrenging dan de Cayenne S (4.1:1 tegenover 3.55:1). De Cayenne GTS accelereert van 0 naar 100 km/h in 6,1 seconden, ofwel een halve seconde sneller dan de Cayenne S. De Cayenne GTS is uitgerust met het Porsche Traction Management (PTM), de permanente aandrijving op alle vier de wielen. De bodemgroep met adaptieve vering (PASM) is standaard. Als optie zijn luchtvering en het Porsche Dynamic Chassis Control systeem (PDCC) - het actief werkende stabilisatiesysteem, verkrijgbaar om het comfort verder te verbeteren en de handelbaarheid nog verder te verhogen. Nieuw ontwikkelde, in twaalf richtingen verstel-bare sportstoelen met een combinatie van alcantara en leer accentueren het sportieve interieur. De nieuwe Cayenne GTS is direct herkenbaar. Spatbordverbreders van 14 mm bieden plaats aan de standaard gemonteerde lichtmetalen 21-inchwielen met 295/35 R21-banden. Twee nieuwe kleuren zijn exclusief voor de GTS: GTS Red en Nordic Gold Metallic. De voor- en achterkant zijn overigens gelijk aan die van de Cayenne Turbo. De nieuwe versie van de Cayenne, met Tiptronic S-transmissie, verbruikt gemiddeld 13,9 liter per 100 km (1 op 7) volgens richtlijnen van de EU. In februari 2008 start de levering van de auto. In Nederland zal de Cayenne GTS € 106.500,- inclusief belastingen gaan kosten. Noviteiten Behalve de nieuwe Cayenne GTS zijn in Frankfurt ook drie noviteiten van Porsche te zien die nog niet op de Nederlandse markt zijn geïntroduceerd. Het gaat om de Cayenne Hybrid, de 911 GT2 en de 911 Turbo Cabrio, die overigens vanaf zaterdag 8 september bij de Por-sche-dealers in de showroom staat. |
Auteur: | Melvin19 [ 07 sep 2007 15:27 ] |
Berichttitel: | |
ow dus de andere 3 zijn er al morge bij pon enz. |
Auteur: | cabrio wim [ 08 sep 2007 8:29 ] |
Berichttitel: | |
Op eenzame hoogte. Mooi voor kalender afbeelding. |
Auteur: | Melvin19 [ 10 sep 2007 17:50 ] |
Berichttitel: | |
ja voor de wintermaanden |
Auteur: | ppp 356 [ 10 sep 2007 22:09 ] |
Berichttitel: | |
De 2 kleuren zin exclusief voor de GTS, je kan hem ook in de gewone kleuren krijgen van de Cayenne. Vind het wel spijtig dat Porsche om de haverklap iets nieuws uitbrengt. De kopers van een nieuwe Porsche lopen bijna constant achter de feiten aan. Misschien toch stilaan tijd om mij enkel te focussen op de oldtimers van Stuttgart. Koop je een 997S , komen ze enkele maanden later met de GT3 uit, koop je een GT3, komen ze enkele maanden later met een GT3RS uit, wacht je wat te lang kan je erachter fluiten. Zelfde verhaal met de Cayman met hun speciale serie, nu met de Cayenne, vrees dat niet alle klanten dit prettig vinden. Het gaat Porsche goed, maar ik vrees dat ze de harde kern gaan verliezen en na verloop van tijd gaan vervallen naar een gewoon merk zoals BMW en Mercedes. Ik zal dit spijtig vinden, maar niets aan te doen Het is misschien wel de enige manier om Porsche rijden min of meer betaalbaar te houden. Ondervind zelf dat ik met de 997 4S en de Cayenne, helemaal niet zo'n band meer heb dan met de andere Porsches Maar het blijven geweldige wagens |
Auteur: | Davywag1 [ 10 sep 2007 22:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat heb ik nou ook, totdat ....ik ze wel kan betalen |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |