Auteur |
Bericht |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Prive bijtelling auto's 15 jaar en ouder?
Porsche op de zaak...?
Ik heb gehoord dat als een auto ouder is dan 15 jaar dat de bijtelling voor prive gebruik gebaseerd wordt op de aanschafprijs (catalogus) van toen...?
Is dit nu al van toepassing of is dit in de maak?
Heb nl momenteel een bedrijfs auto (bus), maar schrijf ook geregeld zakelijke km voor mijn Boxster S.
Heb eigenlijk ook wel zin in een luchtkoeling van 1990/1992... (oh ja wel een witte!)
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
07 sep 2007 23:26 |
|
|
horn
PF #57
|
bijtelling gebaseerd op de dagwaarde!
ja, is nu ook al het geval. doen!!
o.a. devils son doet dit hier ook.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 sep 2007 23:27 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
dagwaarde van toen? of nu?
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
07 sep 2007 23:28 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
...wat heb je precies aan een 'dagwaarde' van toen?
_________________________________________ Take the long way home....
|
07 sep 2007 23:31 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
ja da's waar! even niet opgelet (sorry).
de dagwaarde is natuurlijk nu...
dan is het best te doen 24/25 % en alle kosten op de zaak!!?
daar kun je wel heel creatief in zijn zeg...
stel dat de motor gereviseerd moet worden, tja aardige post toch?
leuk om over na te denken.
iemand ervaring? mag ook via pb
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
07 sep 2007 23:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sowieso Devil Son & Marco ....
|
07 sep 2007 23:52 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
sinds mijn boekhouder zei dat het best wel eens 'voordelig' zou kunnen zijn om m'n auto 'op de zaak' te zetten, staatie daar dus op. En volgens mij (maar zeker weet ik dat niet) kan er eea van de belasting worden afgetrokken. Revisies, km's, onderhoud, parkeren, tanken, ...
Vraag dus even een belasting-technisch persoon, zou ik zeggen...
En geef je boekhouder (en mij) een biertje
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
08 sep 2007 2:26 |
|
|
horn
PF #57
|
de dagwaarde van 2 september 1997, om precies te zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 sep 2007 7:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja.
Het is eigenlijk gewoon heel simpel: alle kosten aftrekbaar (incl. tickets voor de Ring! is immers gewoon "tol" (zowel in de NL zin als D zin...) en een lachwekkend lage bijtelling (over dagwaarde).
Zeer tevreden over.
Als je concrete vragen hebt stel ze maar (kan gewoon hier, zodat de rest mee kan genieten).
|
08 sep 2007 9:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
08 sep 2007 9:03 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Ik rij al jaren een fiscaalvriendelijke auto van de zaak. Momenteel is dat een Mercedes 280 E uit 1984, en daarvoor stond de 964 op de zaak. De GT3 heb ik lekker in privé en als ik daar zakelijk mee rij dan declareer ik gewoon de gereden kilometers.
De fiscus gaat uit van de waarde in het economisch verkeer; dit is te onderbouwen middels je aanschaffactuur of een taxatierapport. Alle kosten kunnen zakelijk geboekt worden.
|
08 sep 2007 9:10 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
yo 500e komje nog naar de 11 stedentocht metje 996gt3mk1?
kan ik hem eindelijk eens zien
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 sep 2007 12:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
08 sep 2007 16:33 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik doe hetzelfde maar dan met een MB 300TE van 1991 ca 25,-per maand bijtelling.En de 993 prive.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
08 sep 2007 20:42 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
de bijtelling gaat inderdaad obv de waarde in het economisch verkeer = taxatie dus. Alleen bij een 'relatief' goedkope luchtgekoelde heeft het zin om 'zakelijk' te gaan rijden. Ik heb alle sommetjes gemaakt en rijdt mijn RS gewoon prive, net als de KJN trouwens. PB me maar als je het excel sheetje wilt hebben
|
09 sep 2007 13:07 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Is het niet zo dat als je de auto van privé naar de zaak haalt dit een BTW auto wordt bij eventuele verkoop? Ook al was dit voorheen gewoon een marge auto. Dit is 1 van de redenen waarom de Porsche bij mij niet op de balans staat.
|
09 sep 2007 14:09 |
|
|
993_4S
993_4S
|
marge auto kan toch nooit meer een btw auto worden?
|
09 sep 2007 14:44 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
In Nederland kan alles. De fiscus heeft het wel degelijk geprobeerd, de betreffende ondernemer kreeg uiteindelijk toch gelijk van de rechter. Devil weet vast meer over deze zaak.
|
09 sep 2007 15:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee. Is een uitspraak van het Europese Hof over, jaar of 5 geleden denk ik. Staat mij niet geheel op het netvlies, maar het is iig niet zo.
|
09 sep 2007 17:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat kan wel. Maar hoeft niet. Kan interessant zijn voor een ondernemer, want de BTW op de marge is niet aftrekbaar...
|
09 sep 2007 17:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Eigenlijk weet ik dus ongeveer hetzelfde, dat er een uitspraak over is geweest en de uitkomst.
Het is even te lang geleden, maar ik weet dat het zo is en als ik het aan de hand heb kan ik het vast vinden: voor mij voldoende.
|
09 sep 2007 17:44 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Zeker jurist ?
|
09 sep 2007 18:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ontken alles...
|
09 sep 2007 23:52 |
|
|
Wimpie77
|
Bij mij staat hij ook op de zaak... Erg tevreden!
|
10 sep 2007 11:03 |
|
|