| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
verkoopwaarde gereviseerd 2.7 motorblok http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=15571 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | eric91127 [ 03 okt 2007 12:28 ] |
Berichttitel: | verkoopwaarde gereviseerd 2.7 motorblok |
Zoals reeds in mijn ander topic beschrven heb ik dus tijden het reviseren van mijn motorblok een ander (goed) blok kunnen kopen aan een eerlijke prijs waarbij het motornummer wel leesbaar is en ik dus opteer om dit te gaan gebruiken in mijn wagen (vanwege de matching numbers) Nu is het dus zo dat binnen enkele weken mijn blok klaar zal zijn, volledig gereviseerd door een porsche specialist. Ik denk er dus aan om dit te gaan verkopen en had graag geweten wat ik hiervoor mag vragen, wat dus de gangbare prijs is voor een volledig gereviseerd 2.7 blok ? |
Auteur: | Jos Targa [ 03 okt 2007 14:35 ] |
Berichttitel: | |
Eric, Laat in godsnaam het gereviseerde blok in jou auto leggen. Matching numbers heb je ook niet als je een blok erin legt met een ander nummer. Belangrijkste is dat het blok goed is en je weet wat je hebt. De 2.7 is de minst geliefde motor vanwegen o.a. zijn olielekkages. matching numbers is interesant bij een echte klassieke auto die weinig is gebouwd, en niet bij een auto waar er veel van zijn gebouwd. Bij mijn 911 3.2 zat een ATT blok in, met een nieuw ingeslagen nummer. Deze was uiteraard niet meer matching numbers maar wel gereviseerd. Dus verkoop je gekochte blok en plaats je gereviseerde blok. dit heeft meer waarde dan een gebruikt "goed"blok. |
Auteur: | porschehenk [ 03 okt 2007 15:19 ] |
Berichttitel: | |
Eric, Waarom heb je dan tijdens revisie een ander blok gekocht??? Je reviseert toch om hem terug te plaatsen. En idd een auto met matching numbers is waardevoller dan 1 met een blok waarmee hij niet de favbriek verlaten heeft. Dus hup dat gekochte blok als de devil verkopen en je heerlijk gereviseerde blok erin doen!. Ben je jarenlang van alle problemen af. Henk |
Auteur: | anton964 [ 03 okt 2007 15:26 ] |
Berichttitel: | |
tja wat is de waarde van een nummer.als het blok open scheurd en je hebt nieuwe carter helften nodig zijn je nummers ook weg. ik denk dat 1 op de tien naar deze nummers kijkt. hoeveel porsche's rijden er niet met nieuwe motoren? kijk eens naar de 996 met name de 3.4.ik denk dat meer dan de helft geen matching nummers meer heeft. ik vind het grote onzin! je bent beter met een goede motor zonder nummers als een slechte met! gr anton964 |
Auteur: | Jos Targa [ 03 okt 2007 16:38 ] |
Berichttitel: | |
Helemaal mee eens Anton |
Auteur: | mayonaise [ 03 okt 2007 23:01 ] |
Berichttitel: | |
en het is geen matching numbers als het bij Pon navraag niet bij dat chassis hoort... matching numbers = productie uitdraai van Porsche, chassis dit , motor serienummer dat, transmissie nummer dat een ander blok met zelfde type nummer is nog geen matching numbers als je gereviseerd blok er eentje is zonder serienummer, kun je beter daarin de juiste nummers slaan ( het is overgens de bedoeling dat dit bij ruilmotor installatie gebeurt, maar gebeurt meestal niet) bovendien is een gereviseerd blok op de markt nooit het geld waard dat iemand erin heeft gestopt, want eender wie zoeen geld zou willen betalen, zal wel zelf een blok ( laten ) reviseren ipv er eentje te kopen die iemand anders heeft gedaan, dit omdat je meer controle over manier van reviseren hebt als je het zelf laat doen bij specialist naar keuze, of volledig doe het zelf... |
Auteur: | eric91127 [ 03 okt 2007 23:42 ] |
Berichttitel: | |
Thanks for the info guy's maar ik bedoelde eigenlijk met een "goed" blok dat het een volledig gereviseerd blok is. Ik heb het gekocht van iemand met financiƫle problemen en ik weet wie het gereviseerd heeft vorig jaar, namelijk dezelfde persoon als de mijne nu aan het doen is Had hij(het revisiebedrijf) het geweten had hij het blok zelf teruggekocht. Het blok heeft sinds de revisie stilgelegen in de garage volledig afgevuld met olie. Ik heb dus 2 identieke motoren liggen, volledig gereviseerd waarvan de 1 dan meer bij de wagen hoort dan de ander vanwege het motornummer en de kleur. Ook heeft het blok dat ik gekocht heb hydraulische kettingspanners erop zitten sinds de revisie. Ik wil er dus 1 gaan verkopen en weet niet hoeveel te vragen of beter wat een normale verkoopsprijs is? |
Auteur: | mayonaise [ 03 okt 2007 23:57 ] |
Berichttitel: | |
kzou toch die verse erin monteren, aangezien die pas gedaan is, en ik zou denken dat men toch enige naservice op die verse revisie geeft, wat ik niet zou verwachten op dat slapend blok je weet wat dat slapend blok waard is , want je hebt het er zelf voor betaald dus das een eenvoudige vraag die je zelf kan beantwoorden als ze volgens jou door zelfde bedrijf gereviseerd zijn, en ze zijn gelijk qua qualiteit bouwen en onderdelen, dan weet je ook wat dat nieuw gereviseerde blok waard is... ik zie geen enkele reden waarom dat oude slapende blok voorkeur zou krijgen tegenover je eigen, vers gereviseerd blok... geen enkel... toch zeker niet afgaande van jou uitleg... |
Auteur: | horn [ 04 okt 2007 6:49 ] |
Berichttitel: | |
als het revisiebedrijf dat blok zelf had willen terugkopen, kan dat toch? verkoop dat slapende blok lekker aan hen voor 10% boven wat jij betaald hebt. mooi verdiend en ben jij eraf. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |