Auteur |
Bericht |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Circuit auto voor naast de 993
Ben op zoek naar een circuit auto voor erbij en vandaag even proefgereden in deze met originele delen gebouwde RSR replica (brede carrossierie, 993 motor, rsr remmen, verlaagd onderstel, originele 18 inch speedline velgen,recaro kuipstoelen, aluminium rolbeugel,rs deurpanelen,rs stuur etc).
Auto rijd indrukwekkend. Hebben mensen ervaring met cicuitauto's hier? En moet ik bij de 911 blijven of toch maar de motor voorin?
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
13 okt 2007 19:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 okt 2007 19:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wat is je budget (op jaarbasis)
Wat heb je aan race-ervaring
Gewoon af en toe 'ns vrijrijden of echt competitie verband
Persoonlijk zou ik voor 'n 944 of 986 gaan - dit ivm met de 'ideale' gewichtsverhouding en de handelbaarheid
Met 'n gewone 944 kan je overigens al aardig in competitie rijden
|
13 okt 2007 19:38 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
944 jes liggen idd lekker op de weg en bijkomend voordeel is als je hem in de vangrail plant scoor je gewoon weer een nieuwe
een RS je doet meer pijn als je eraf vliegt.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
13 okt 2007 20:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Natuurlijk afhankelijk van de financien. RS is de mooiste optie, maar 944 is misschien aantrekkelijker in dat opzicht. Ik stem dus toch wel op de RS.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 okt 2007 9:54 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Ik speel ook met deze gedachte Rij nu met de 964 op circuit, maar ben toch ook al enkele keren rondgegaan in het begin omdat het toch anders rijden is met die zware kont. Heb nu enkele aanpassingen gedaan aan de wagen (17" ipv 18" en lager gelegd achteraan) en ga binnenkort opnieuw es proberen wat dit geeft.
Maar ik denk er ook aan om op termijn een 944 of bmw E30 325i aan te schaffen voor circuitdagjes, dan ga ik meer durven doorgeven want al ga je dan eens de vangrail of grintbak in, het is niet zoooo erg hé. En bijkomend voordeel is toch wel de betere gewichtsvedeling... die auto's kan je gewoon makkelijker rijden. Maar als je dat ook wil ? Das de vraag hé, moeilijk kan ook hoor
Hier staan er enkele foto's van mij tussen, getrokken op Zolder (BE): http://www.stevenvdw.be/zolder20071010/
Ook een Cayman is dus wel ideale circuitwagen, maar wel dure optie.
|
14 okt 2007 10:33 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
914/6
|
14 okt 2007 10:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ok, budget is geen probleem als ik het zo lees ('n 964 RS durven te verspelen ) nu eens kijkend naar je daadwerkelijke race-ervaring
... heb ook 'n aantal maal met 'n 964 over het circuit geboenderd - funfactor met de 944 is zeker niet minder
Er blijven altijd mede circuitrijders die je hoe dan ook voorbij komen, of je nou in 'n 924 of GT3RS rijdt
|
14 okt 2007 10:40 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Voor die E30`s is veel grij te verkrijgen en wat goedkoper als het een keer mis gaat. Een 924T of een 944 is ook leuk grij om mee te racne op het circuit.
Als daar wat mee gebeurd is het zo opgelapt en de financiele kant van het verhaal wat minder groot als er wat met een 911 zou gebeuren.
|
14 okt 2007 10:54 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Ik rij nu paar keer per jaar op circuit. Ik wil de frequentie wat opvoeren en daarvoor lijkt het me handig om een 2e auto te hebben. Mischien als het bevalt dan in een bepaalde klasse vaker meerijden.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
14 okt 2007 13:01 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Centjes technisch niet de slimste optie volgens mij
Maareh, 944 is relatief goedkoop te krijgen, ook relatief goedkoop te rijden. Maar verkijk je er even niet op, als je echt aan de gang wilt, wil je ook "echte" stoelen, "echte" rolkooi, dat soort dingen, en dan is de aanschaf van de auto ineens niet meer leidend ... Let wel, tuurlijk, een 964RS of een 944 is een enorm verschil, maar ook aan een goedkope 944 wil je wat dingen verbeteren die de nodige centjes kosten.
Ik zou gaan voor een 944, een witte, wat stikkers, wat stoelen en een rolkooi (he, wacht es! )
|
14 okt 2007 13:02 |
|
|
horn
PF #57
|
boxster? (middenmotor, lichter, moderner)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 okt 2007 13:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
14 okt 2007 13:06 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Mijn huidige vriendin vind een 944 niks (voor wannabeees en watjes ), dus ben bang dat ik daar geen budget voor krijg. Een RSR vind ze weer een schattig autotje....dus dat krijg ik er wel door...
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
14 okt 2007 13:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... is jouw vriendin proffesioneel coureur ofzo
|
14 okt 2007 13:20 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
blah... blah... blah...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 okt 2007 14:47 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik ben dan ook wel benieuwd naar die vriendin van je... Kopen die RSR, lekker gummen, dat ding door het Scheivlak heen raggen en dan bovenaan eindigen Ik zou met iets minder schattigs beginnen, dan maar een wannabe
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
14 okt 2007 15:10 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
wat een raar verhaal, auto's zijn niet te vergelijken qua (rij)kosten...
ben benieuwd wat het wordt... als je net begint lijkt me een 944 of 325 prima...
gr
steef
|
14 okt 2007 17:50 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Zo'n reeds aangepast beestje lijkt me een goede deal te zijn. Als je namelijk een wagen aanschaft, en dan alle aanpassingen voor circuitgebruik zelf moet doen, ben je wel wat duiten kwijt. In 't algemeen kan je die aanpassingen bij verkoop niet meer verzilveren.
Daarnaast lijkt me de keuze 911-iets ander zoals M3 of 944 een budgetaangelegenheid. Plezier kan je met allemaal beleven.
|
15 okt 2007 9:36 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Lijkt mij als je begint met circuit rijden de verkeerde auto die RSR.
Je gaat onherroepelijk een keer plaat/motor schade rijden als je net begint met scheuren. Zou ik mooi beginnen in iets waar je niet gelijk op leeg loopt als het stuk gaat.
Inderdaad een 944 bijvoorbeeld.
Pascal en Koen kunnen je misschien wel even uit de droom halen door hier te vermelden wat voor budget je nodig hebt om met zoiets "leuk" te rijden.
Trouwens nog even over die vriendin?
Wee heet ter noe bij uuch de brook aon
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 okt 2007 9:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
15 okt 2007 9:49 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
sorry, my mistake
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 okt 2007 10:16 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Hé wat een mooie avatar
Plezier heb je inderdaad met allemaal, met de één gaat het al wat harder dan met de andere, maar dat is toch niet de prioriteit denk ik, tis vooral de beleving die telt toch ?
Toch is een 911 totaal anders rijden dan een 944... dit kan toch niet anders met die gewichtverdeling. (kan ervan meespreken)
Ik zou voor een 944 gaan. Eventueel de turbo versie en met slickjes eronder.
|
15 okt 2007 11:51 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
914/6 natuurlijk..
Veeeeel leukere klasse en veel meer rijbeleving!!
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
15 okt 2007 12:50 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Zoals aagegeven budget bepaalt veel.
Rij zelf een 964 op straat en niet meer op het circuit uit kosten overweging. Met 964 verschillende malen op Zandvoort en de Nordschleife gereden.
Mijn circuitwerk doe ik tegenwoordig met een bmw 325 en dat gaat prima en redelijk vlot. Haal met regelmaat dikke Porsches in, gaat echt om stuurwerk.
Ik zou niet voor de 944 turbo gaan omdat daarbij de turbo redelijk abrupt inkomt maar dat is mijn idee. De 968cs is een mooie auto om mee te rijden, goede gewichtsverdeling
Wellicht een optie om bij een raceverhuur bedrijf wat auto's uit te proberen voordat je een keuze maakt (iets van rent a racer in duitsland)? Weet er zo in nederland geen een die allerlei types heeft. 325 e30 zijn in ieder geval te huur bij c&c racing in Wognum.
Succes met je keuze en mocht je een keer mee willen rijden in een e30 325 dan meld je, je maar
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
15 okt 2007 19:42 |
|
|