| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Welk type 964 ???
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=15790
Pagina 1 van 2

Auteur:  marco71 [ 18 okt 2007 13:24 ]
Berichttitel:  Welk type 964 ???

:D Goeiemiddag allemaal,
Ik zit met een brandende vraag, ik wil een 964 kopen, maar welke???
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met die modificaties die ze doorgevoerd hebben naar model 92, en als ik een type koop van voor 92 waar moet ik dan op letten en wat kan ik verwachten als het fout gaat. Of is het ten zeerste aan te raden om dan een gemodificeerde te kopen

Groeten Marco :roll:

Auteur:  TD (zonder I) [ 18 okt 2007 13:52 ]
Berichttitel: 

Allereerst, welkom.

Welk bouwjaar maakt inmiddels niet meer uit. Alle 964 jes zijn oud en exemplaren (voor 91) veelal gemodificeerd. Zoek een goede en dat is inmiddels verdomd lastig geworden. Heb je er eentje gevonden.........

LAAT EEN AKK (aankoopkeuring) DOEN BIJ EEN ONAFHANKELIJKE SPECIALIST !!!!

Succes en hou ons op de hoogte !

Auteur:  John [ 18 okt 2007 14:08 ]
Berichttitel: 

Afbeelding


Deze.........nogal gewild bij luchtbakkende forummers.......en terecht

Auteur:  Toon [ 18 okt 2007 14:27 ]
Berichttitel: 

vindt ik weer niets aan met die gaten aan de zijkant en die taartschep ....

Auteur:  Jan A. (997 4S) [ 18 okt 2007 14:33 ]
Berichttitel: 

Er zijn natuurlijk nog aardig wat verschillen te bedenken : C2, C4, Cabrio, Turbo, wel/geen schuifdak en ga zo maar door. Een model na 1992 zou toch mijn voorkeur hebben ivm de airbags en de verbeterde motor ivm olie lekkage.

Verder is het vooral een kwestie van smaak zoals hierboven al wordt aangegeven.

Maak een lijst (zie lijstje van Pascal) en ga het web afstruimen of rij de verschillende zaken af. Voordeel van het web is dat je jezelf eerst rustig kunt orienteren voordat je op pad gaat voor een specifieke auto.

Sluit ook Duitsland niet uit.

Succes met zoeken, is namelijk leuk.

Auteur:  Roi [ 18 okt 2007 14:34 ]
Berichttitel: 

"Lijstje van PasSCal" al voor jezelf ingevuld?....me net iemand voor :lol:

Zie topic aangeboden... dat lijkt me ten eerste wel handig.

vervolgens ik heb - nog steeds :wink: , niet lang meer dat wel - een N-reeks dus modeljaar 92, maar ik zou geen onderscheid maken in voor of na 92. De staat NU en het genoten onderhoud de laatste 5 jaar is mijns inziens veeel belangrijker....

Auteur:  molen934 [ 18 okt 2007 14:37 ]
Berichttitel: 

John schreef,

Deze.........nogal gewild bij luchtbakkende forummers.......en terecht[/quote]

Had daar laatst een discussie over, is dit type zo gewild en kostbaar :?:

Auteur:  outletvalve [ 18 okt 2007 15:27 ]
Berichttitel: 

valt wel mee :roll:

slechts 200.000 € zie HIER

wel voor één met slechts 2100 km

Auteur:  drknauf [ 18 okt 2007 15:46 ]
Berichttitel: 

yo marco
probeer eerst maar eens een goeie te vinden en dan zulje wel zien dat het niet zoveel uitmaakt ofje een gemodificeerde koopt of niet,
het is namelijk al moeilijk genoeg om een goeie te vinden en dan nog een naar je smaak en dan nog voor een redelijke prijs,
de hunt voor een goeie 964 begint een beetje mission impossible te lijken :cry:
ze zijn wel mkklk te vinden als je zakken vol geld hebt hoor :lol:

wat betreft die turbo S die zo gewild is, er stonden er 2 in st tropez dat rijmt :shock: :

Afbeeldinggeel de meest opvallende kleur op de turbo S


Afbeeldingcarbon kooferkleppie


Afbeeldingzaterdag gespot gewoon op d normale parking :roll:


Afbeeldingzondag stond die ook op de porsche parking

is toch wel zeldzaam hoor zo eentje met carbon voor en achterklep/vleugel aluminium deuren en dun glas 8)

mooie wielen hebben ze btw :wink:


marco succes metje zoektocht idd en dat is idd ook het leukste enjoy

Auteur:  funnyname [ 18 okt 2007 15:53 ]
Berichttitel: 

Volgens mij is 90% van de turbo s in het speed gelb verkocht ..

Auteur:  marco71 [ 18 okt 2007 15:56 ]
Berichttitel: 

:D Thanxx voor de reacties tot dusver, wil een cabrio kopen, maar ben nog zoekende. Mijn zwager heeft er wel een uit 92 een coupe is een mooi model vind ik zelf. Heb zelf een 3,2 uit 84.
Iemand ervaring met www.targetweb.nl Staat een groene cabrio met ca. 146.000 km niet te duur, maar daar komt nog BPM bij, maar ik vind het wel een mooie auto.

groeten Marco

Auteur:  marco71 [ 18 okt 2007 15:58 ]
Berichttitel: 

Dit is de link
http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31769

Hoi

Auteur:  rovako [ 18 okt 2007 16:33 ]
Berichttitel:  964 cabrio

aan de foto's te zien is er al aardig gesleuteld aan de cabriokap zit geheel niet goed.niet in perfecte staat zoals omschreven.
waarschijnlijk achterschade gehad en kap gemonteerd om te spuiten?
groeten ronald.
van techniek heb ik niet heel veel verstand maar alles op het gebied van interieur kan ik dromen. :wink:

Auteur:  shaggy [ 18 okt 2007 21:56 ]
Berichttitel: 

best naar verschillende auto's gaan kijken en niet de eerste kopen die je ziet.
heb zelf dit jaar een 89er gekocht en blok en bak lekken niet met 2ton op de teller, ze bestaan wel goede 964's :D

Auteur:  horn [ 18 okt 2007 22:08 ]
Berichttitel: 

een 964 cabrio met 142k voor nog geen 18K euri? Rennen! (en niet stoppen...)

964 cabrio's zijn in Duitsland duurder dan hier. Goede zijn dungezaaid. Goed zoeken, koop met je hoofd en niet met je hart. Altijd AKK bij een betrouwbare/vertrouwde specialist laten doen. Als de verkoper dat niet toestaat - doorlopen.

mijn mening. veel wijsheid en succes.

Auteur:  TD (zonder I) [ 19 okt 2007 10:26 ]
Berichttitel: 

marco71 schreef:
:D Thanxx voor de reacties tot dusver, wil een cabrio kopen, maar ben nog zoekende.


Een goede :!: 964 cabrio in Nederland is er vanaf 25/26 K euri (heel goed zoeken bij particulier) en loopt door tot ong. 32 K euri. En goed betekent onderhoudsboekjes, schadevrij (geen zware schade) en minder dan 150 k gelopen. Daarnaast speelt kleur ook een rol en of je hem particulier koopt of bij een specialist.

Auteur:  Denniz C2 [ 19 okt 2007 10:55 ]
Berichttitel: 

Zo, dan is nu de defenitie bepaald van een "goede" Porsche. Altijd handig :wink:

Die bij Target komt nog wel wat BPM bij! en let op, het is wel een goede :lol: :wink:

Auteur:  TD (zonder I) [ 19 okt 2007 11:34 ]
Berichttitel: 

Edit: Overbodige volledige quote van direct er bovenstaande bericht verwijderd.

Pfff......... gelukkig door de balotagecommissie heen gekomen :wink:

Het is een globale omschrijving, komen nog heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel andere zaken bij kijken, daarom ook niet voor niets gezegd AKK !!!! :wink: 8) (die ik zelf niet heb laten doen bij de aankoop van mijn 964 cabrio, maar wel een goed exemplaar is)

Auteur:  Denniz C2 [ 19 okt 2007 12:10 ]
Berichttitel: 

Idd was het maar zo makkelijk te bepalen :roll: Maar de punten die zojuist omschreven zijn geven wel meer kans op een goed exemplaar. Iig eentje die (zover als mogelijk) te controleren is.

Aankoopkeuringen zijn mi een goed hulpmiddel tbv de beslissising, echter is deze bij mij ook niet heilig...

Auteur:  Devils son [ 19 okt 2007 12:22 ]
Berichttitel: 

Jan A. (993 4S) schreef:
Een model na 1992 zou toch mijn voorkeur hebben ivm de airbags en de verbeterde motor ivm olie lekkage.


Gemodificeerde motor (makkelijk te herkennen ook nog) was al eind 1990, airbags waren standaard vanaf 4-1991.

Auteur:  marco71 [ 19 okt 2007 13:58 ]
Berichttitel: 

Ben blond, maar waar herken je die motor dan aan of die wel of niet gemodificeerd is :?

Auteur:  Olaf [ 19 okt 2007 14:16 ]
Berichttitel: 

Pluis hiervoor het boekje en de rekeningen na :wink:

'n aantal modificaties kan je ook met het blote oog constateren - bepaalde merktekens op het ontstekingshuis en de slangetjes voor de ozon afvoer bv :idea:

Auteur:  Devils son [ 19 okt 2007 16:14 ]
Berichttitel: 

marco71 schreef:
Ben blond, maar waar herken je die motor dan aan of die wel of niet gemodificeerd is :?


Vermits de motor vanuit de fabriek een gemodificeerde betreft ziet deze er zo uit:

Afbeelding

De oudere motor ziet er zo uit:

Afbeelding

Je ziet het dus aan het inlaatspruitstuk, welke bij de oude motor van metaal is en bij de nieuwe plastic.

Als je dus een oude motor aantreft moet je op zoek naar bewijsstukken van de modificatie... of... gewoon kijken of de motor geen olie lekt. Want als de motor na ruim 17 jaar nog niet is gaan lekken, dan was modificatie kennelijk niet nodig.

Auteur:  Olaf [ 19 okt 2007 16:34 ]
Berichttitel: 

Devils son schreef:
... als de motor na ruim 17 jaar nog niet is gaan lekken, dan was modificatie kennelijk niet nodig.


..om nog maar te zwijgen van fabrieks-af-gemodificeerde motoren die net zo goed kunnen lekken :roll:

Auteur:  porschehenk [ 19 okt 2007 19:48 ]
Berichttitel: 

En verder.... smaken verschillen gelukkig 8) 8) 8)

mod by horn - taalverbetering verwijderd. we hadden afgesproken geen schoolfrik te spelen hier :wink:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/