Auteur |
Bericht |
carel de jong
|
911 4S navigatie probleem straatnummers invoeren
Voor de kenners onder jullie.
Ik rij sinds kort een 911 4S en ben op zoek naar wat tips.
Wie kan mij vertellen waarom ik geen straatnummers in kan voeren in mijn navigatie, terwijl deze nav. zichtbaar wel de optie heeft.
Kan het zijn dat het een verouderde versie van de cd is ?
Carel
|
24 okt 2007 18:58 |
|
|
Marc-911
991Sex 996, ex 997S
|
welke versie heb je dan?
|
24 okt 2007 18:59 |
|
|
carel de jong
|
van
dat is de pcm benelux 2000-2 versie
|
24 okt 2007 19:39 |
|
|
horn
PF #57
|
wat bedoel je met straatnummers? Huisnummers of straatnamen? Of is straatnummers een term die ik niet ken?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2007 19:48 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik denk dat hij inderdaad huisnummers bedoeld en deze zijn bij de 2000-2 versie lang niet bij elke straat in te voeren.
De ene straat wel de andere niet, en waarom.......
Porsche klantenservice maar eens bellen!
De 2000-2 is helaas een verouderde versie die niet kan worden geupdate, tenzij je ook de CD-unit vervangt (€1200,-), en dan kost een nieuw setje CD's met de nieuwste data ongeveer € 350,-
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 okt 2007 19:54 |
|
|
carel de jong
|
pcm
Ja sorry, ik bedoel huisnummers aanvinken, dat gaat dus niet
|
24 okt 2007 19:55 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Het zal geen verouderde versie van de cd zijn , want ik met pcm 1 kan ook huisnummers invoeren . Als je huisnummers bedoeld .
Straatnummers zoals plein 44 is ook geen probleem .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
24 okt 2007 19:57 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
NOPE, update twv 1200 Euris omvat 16bits computer + alle laatste Porsche-CD's Europa. Daarna nog eens updaten kost idd ca. 350,-
|
24 okt 2007 19:58 |
|
|
horn
PF #57
|
kopie of originele cd? heb er ooit een - via dit forum - gekopieerde nederlandse versie ingedaan (zat duitse standaard in) en die deed het wel, incl huisnummers.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2007 20:02 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
In het algemeen - en ook niet off-topic vind ik - zijn er hier die positieve ervaringen hebben met de navigatie naar een huisnummer
Heb het een paar maal ingevoerd, maar veel meer dan naar de straat navigeren komt er niet terecht van het dus ingevoerde huisnummer
De laatste keer kwam ik aan via een zijstraat en de navi wees me linksaf terwijl het huisnummer toch echt enkele honderden meters naar rechts lag
we zochten ergens in the middle of nowhere het woonhuis met aparte garage voor de 964 van een 'lid' van dit forum en van een P. club, meer kan ik niet zeggen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 okt 2007 20:39 |
|
|
horn
PF #57
|
In de smax en in de tomtom wel. zit ook huisnummer navi in en die werkt bij beiden perfect. tot voor de deur. vooral handig met marktplaats ophaaladressen etc...
|
24 okt 2007 20:49 |
|
|
jeroenoop
|
Ik heb helemaal geen positive ervaringen met nav .
Ben waarschijnlijk ook de enige die soms gebruik maakt van een infobord bij inrijden van een dorpje.
Als je een huisnummer invoert , en zij stuurt je nog de verkeerde kant op , lijkt mij wel heel er irritant .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
24 okt 2007 20:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Laatste software versie van de Becker TP HS werkt ook (redelijk) goed op huisnummers
|
24 okt 2007 20:53 |
|
|
Lydia
|
Mhhhh ... wordt tijd dat ik die software ook krijg. Huisnummers invoeren kan ik bij mijn Becker helaas niet ...
|
24 okt 2007 21:13 |
|
|
horn
PF #57
|
het werkt bij mij perfect, maar ik zou het niet missen in 95% van de gevallen. Als ik de straat kan vinden kan ik altijd op de nummerbordjes op de huizen kijken. Werkt ook prima. Als ik het niet zou hebben zou ik er niks aan doen. Tenzij het erop zou zitten en ik het nou weten te activeren. Dan zou ik er een topic aan wijden
|
24 okt 2007 21:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gokje
Operator ERROR! :mrgreen:
|
24 okt 2007 21:20 |
|
|
Lydia
|
Maar ik moet toegeven dat ik het huisnummer invoeren ook niet mis, hoor! Wat Harald al zegt: de straat is het belangrijkste. Tellen lukt me inderdaad ook nog wel ...
|
24 okt 2007 21:23 |
|
|
jeroenoop
|
Ach tellen lukt nog wel
Kom op zeg je hebt toch geen nav nodig om ergens te komen.
Met name de mensen die recent gepost hebben , zijn toch wel bekent met een stratenboek
Ik ben jonger (een paar jaar ) en werk nog steeds met een stratenboek . En ik ben chauffeur
Het moet raar lopen wil ik een adres niet vinden .
|
24 okt 2007 21:46 |
|
|
horn
PF #57
|
kan absoluut zonder navigatie, maar vind het wel makkelijk. makkelijker dan een stratenboek. het nadeel vind ik dat ik minder goed oplet onderweg. vroeger had ik een erg goed geheugen voor wegen en opmerkelijke punten (bij de sigarenboer links, langs de benzinepomp en bij het bankje rechts). Nu merk ik vaak dat ik ergens ben gekomen en geen idee heb hoe ik ben gereden. Kon ik vroeger blind naar een klant rijden waar ik anderhalf jaar niet ben geweest, tegenwoordig kan ik zonder navi het adres niet vinden waar ik de dag ervoor mét navigatie nog heengereden ben...
|
24 okt 2007 22:39 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Tsja Harald, de telefoonnummers die ik nu nog uit mijn hoofd ken zijn op twee handen te tellen. Vóór het bestaan van mooie telefoontoestelletjes waren dat er toch een stuk meer. Maar toch... lang leve de voorkeurstoetsen
Jaren geleden zat er eelt op mijn wijsvinger van het intoetsen van die vierkante knoppen op die oerdegelijke telefoon in mijn console, nu zit er eelt op mijn wijsvinger van het klikkerdeklikken...
|
25 okt 2007 0:20 |
|
|
carel de jong
|
tellen
tellen lukt best, maar als je voorheen een Pioneer Avic gewent bent, dan is de PCM effe anders he ?
|
25 okt 2007 7:18 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: tellen
Net niet het nieuwe model PCM in je 4s, ach....ut blijft wel een vette Porsche.
Nieuwere versies (de dvd versie) zijn in mijn ogen de beste navi's ter wereld.....die (in de KJN) heeft me nog nooit in de steek gelaten, brengt me tot aan de voordeur, dus met de huisnummers, perfect zelfs.
Is best wel een handige optie, als je in het midden van een lange straat (bv Laan van Meerdervoort in Den Haag) komt weet je welke kant je op moet.
Verder hoorde ik dat mispunt van Koos Spee van de week op de TV vertellen dat er in de nieuwe rijopleidingen "het rijden met een navigatie" een onderdeel van het rijbewijs gaat/is geworden.
Op zich een goede ontwikkeling.....
|
25 okt 2007 7:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: tellen
Was er dan vroeger een opleiding rijden met co-piloot en kaart
Denk dat dit in de meeste gevallen veel meer stress veroorzaakte dan de vriendelijke dame die altijd even vriendelijk blijft zeggen dat je moet omdraaien indien mogelijk.
Belachelijke toevoeging aan de rijopleiding imho.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 okt 2007 7:59 |
|
|
horn
PF #57
|
nieuwe toevoeging bijzondere verrichting aan rijopleiding: door de mcdrive rijden, bestellen, betalen bij het eerste raam, ophalen bij het tweede raam en op de snelweg vervolgens zonder te morsen met één hand een bigmac opeten.
Kijk, dáár heb je wat aan!
|
25 okt 2007 8:28 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
daar ben je dan wel met je TomTom heengereden.
@jeroenoop
Ik kan mij voorstellen dat je als chauffeur geen navie hebt, volgens mij stuurt deze je soms langs straten waar je niet of nauwelijks langs kan.....werkt een stratenboek idd beter.
|
25 okt 2007 10:04 |
|
|