Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 23:25

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Tips importeren porsches uit usa? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht Tips importeren porsches uit usa?
Beste Porscheforum Leden,

Dit is mijn allereerste post hier.

Ik zal me even voorstellen:
In het dagelijks leven heet ik justin 8) en ben student/ondernemer/beleggingsadviseur
En droom al heel mijn leven van porsches en heb besloten om er een aan te gaan schaffen

Na het restaureren van mijn Jaguar Daimler 3.6(Hessing auto) heb ik besloten deze te verkopen en eindelijk(ben 21 jaar :shock: ) een porsche te gaan kopen. En sinds ik laatst op de nurburgring mijn rodjes reed in een clio is er voor mij geen uitweg meer voor mij.
Zoals sommigen van jullie vriendinnen, is mijn vriendin ook helemaal weg van porsches :twisted:
Ik wil zelf een oldtimer kopen( 911s uit 1977-78 )

Tevens wil mijn vader nu ook een porsche gaan kopen(een jongere, max 5 jaar oud).
Wij willen deze graag uit de usa gaan laten komen en na het lezen van enkele dicussie over het importeren heb ik een aantal vragen:

Er wordt gesporken over ene Frank Krul van www.ribtrade.com/ribtrade.htm?(vond die naam vaker in dit forum)
Enkel de link wil niet openen. Heeft iemand een werkende link voor deze man? En verzorgde hij nu ook het papierwerk?

Er wordt ook gesproken over www.ronex.com. Verzorgen zij ook al het papierwerk aa de kant van usa en eventuele dingen die hier moeten gebeuren om de auto hier in te voeren?

Zijn er andere aankopers van een porsche uit de usa hier, die ik eens zou kunnen bellen om eens wat vragen te stellen.
Ook heb ik eens in een ander (Daimler) forum gelezen over rest-bpm. Aangezien ik dit nergens kon vinden in dit forum. Hoe werkt deze bpm? En als deze er is, betaal je de bpm over de dagwaarde o.i.d.?

Hoe te handelen met een aankoop in usa? Eerst een gedeelte van het bedrag overmaken, en pas als de auto hier is de rest? Of wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?

En wat zijn de maatregelen die jullie allemaal hebben getroffen om oplichting of diefstal onder vervoer te voorkomen?

Ook ben ik heel benieuwd naar slechte ervaringen?

Het zijn heel wat vragen voor mijn eerste post, maar zodra mijn vader en ik allebei een porsche hebben aangeschaft en hij deze kant op komt, houd ik jullie op de hoogte.

En zijn er ook meetings van de leden van dit forum bij bijvoorbeeld de nurburgring?

Justin

27 okt 2007 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Een jonge porsche oversturen is niet echt de moeite waard, je betaalt namelijk nog altijd een bult BTW/BPM. Klassiekers (25+ jaar) zijn BPM vrij dus dat scheelt een hoop. Wellicht dat de zwakke dollar de boel toch nog goedkoper maakt, maar veel profijt zul je hier niet uit halen.
Bedenk ook dat je bij het importeren nog BTW moet betalen over het aankoopbedrag dus misschien kun je een tweede bon uit laten draaien die iets gunstiger is ;)
Verder heeft 'Maarten' wel ervaring met een P importeren, die heeft dat 2-3 maanden terug nog gedaan.
Mocht je trouwens familie in de VS hebben die binnenkort terug naar NL verhuizen, laat hun er eentje meenemen voor jou: dat is namelijk geheel gratis op de keuring en enkele goedkope usa/RoW aanpassingen na :D

27 okt 2007 19:55
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
:@: Justin Dasje :arrow: gebruik voor de gein eens de zoekfunctie van dit forum :idea:

Klikkerdeklik 1

Klikkerdeklik 2

.. en klik deze maar eens :wink:

.. of deze 8)

... pfff ... ben je het lezen al zat :roll:

... no comment :)

... over BPM :idea:

... ter lering en vermaak :arrow: 't verhaal van 58GT :lol:

... wat kan je gebeuren :?:

... niet van ... maar naar :twisted:

:@: Laagvlieger :arrow: ... goeie quote :thumleft: :drunken:

27 okt 2007 20:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Precies, gewoon even de zoekfunctie gebruiken, mener de belegert! :wink:

27 okt 2007 20:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Heel erg bedankt voor de vele reacties zo snel al.

handige tip met het verhuizen van een amerikaan naar NL.
Ik neem echter aan dat je dit door iedere Amerikaan kan laten doen die naar Nederland verhuist. Deze zet hem in Amerika op zijn naam en na de versoepelde(en gratis als ik het goed begrijp)RDW keuring laat ik hem in Nederland op mijn naam zetten.

Echter als hij he jaar erop APK gekeurd wordt en hij staat op mijn naam(in hart en nieren Nederlander), moeten de dingen die bij invoeren door de versoepelde regeling niet aangepast hoeften te worden, dan niet alsnog gebeuren(als je snapt wat ik bedoel :shock: )

Nogmaals bedankt voor de vele reacties en Maarten ik stuur je een pb'tje

27 okt 2007 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
mod by horn - echt niet nodig om de volledige post direct hierboven te quoten :idea:

Een auto die als huisraad meeverhuist (bv Amerikaan of Hollander die tijdje in US heeft gewoond) moet minimaal een half jaar op naam staan voordat de auto naar NL komt, duidelijk gebruikt zijn in dat half jaar, en pas vanaf een jaar na import in NL van eigenaar wisselen.
Anders zijn alsnog alle belastingen verschuldigd.
In dat jaar in NL mogen ook alleen eigen gezinsleden in de auto rijden.
Dus, wel een diepte investering ...

28 okt 2007 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Tja, bij een oldtimer zijn dat niet zoveel belastingen...

29 okt 2007 1:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Hoi

Ik heb enige ervaring met import uit California en heb er een heel goed contact voor aankoop (klassieke 911) en shipping.
Transport kan je zelf regelen of gebeurt ook via hem : kies je zelf.
Verscheping naar Antwerpen of Rotterdam.
Als je meer wil weten PB aub.

Groeten
Kristof

29 okt 2007 10:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]