Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 17:36

Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
996 vs 964 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 996 vs 964
Heb gisteren even auto's gewisseld met een vriend van me. Hij rijdt een weekend in mijn cooper s cabrio, ik een weekend in zijn 996 cabrio.
Hoopte voornamelijk dat het lekker weer zou zijn vandaag tijdens de Vet Cool Man rit zodat het dak open kon (ziet er voorlopig niet naar uit).

Eerste keer dat ik langere tijd in een 996 gereden heb (uiteraard met het dak open, want het regende niet :wink: ). Thuisgekomen vroeg TOTMBO natuurlijk meteen hoe het was en wonder-boven-wonder kwam ik tot de conclusie dat ik - qua rijbeleving - mijn 964 coupé van 15 jaar oud niet zou willen omruilen tegen deze 3 jaar oude 996 cabrio.

Heerlijke bak hoor, niets op aan te merken. Rijdt perfect, zit redelijk goed (turbo interieur van mijn 964 zit lekkerder), is compleet, knoppen zitten waar je ze verwacht, stuurt scherp als een fiets, heerlijke wegligging...
Maar dat had mijn vorige BMW 320 td ook... :roll: :shock: :?

DAT is dus mijn probleem. Als ik in mijn eigen 911 rij, vergeet ik geen moment dat ik in een Porsche rij. Rauw, gaaf geluid, merkbare en hoorbare power en snelheid :arrow: kortom; Porscherijden zoals ik het zou willen.

Ik denk dat ik de 996 als dagelijkse auto zou verkiezen boven mijn 964. Maar als fun/derde auto? Niet dus.

Deze conclusie verbaasde mezelf eigenlijk. Daar er hier best mensen zullen zijn met een 996 die vroeger 964 gereden hebben, of mensen met een 964 die ook wel eens wat langer zelf in een 996 hebben gereden, vraag ik me af of iemand dit gevoel herkent?

27 aug 2005 7:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Heldere boodschap! 8) ....en dat zelfs zonder het woord "water" te hebben genoemd..... :lol: :wink:

27 aug 2005 7:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik ga helemaal met je mee. De 996 is veels te "Lief".
Persoonlijk vind ik een 3.2 met G50 bak weer meer "porsche-gevoel" geven dan een 964.
Zoals al eerder vermeld heb ik het meest genoten van mijn oude vertrouwde en helaas verkochte 3.2 uit 1989.
Wat zou ik die auto graag terug kopen....

Ik heb in heel wat types en uitvoeringen gereden maar er komt niet veel dichtbij het ultieme porschegevoel.
Het porschegevoel ben ik na die tijd nog tegengekomen in:
930, 965 (3,6 ltr.) en de 968 Clubsport met 030 onderstel. Ook bij de
997-S kwam het gevoel weer terug. Je kent het wel Die kriebels in je buik..

Erick
.

27 aug 2005 8:11
Profiel Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
100% gelijk, ik heb zelf een 964 gehad, en nog steeds spijt dat ik hem toen verkocht heb, het was toen echter nodig omdat ik het geld nodig had voor een andere wagen te kopen :cry: .

Had het geen GT3RS geweest ,had ik nooit een 996 gekocht, vooral omdat ik mijn P niet als dagelijkse wagen gebruik, anders misschien wel.

Het is niet de eerste maal dat ik hier meld dat ik de 964 nog steeds op mijn verlangslijstje heb staan, dan wel een rode :wink:

@Horn, zou je de 996 willen ruilen voor de mini :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 aug 2005 9:24
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Oke,

Persoonlijk als zeer enthousiast 996 rijder, ga ik voor de charme van idd de 3,2 (en de SC) das puur Porsche, een 964 gaat al ri. de moderne Porsches.

Vorige week ff snel in de witte van Marco gezeten, en die ademde een behoorlijke dosis puurheid uit.

idd de 996 (en dan vooral de 4s) is een zeer makkelijk te rijden auto, maar jaag een 996 naar de grens (doe het is Harald) en dan zal je je woorden toch bijstellen, jaag een 9996 over een circuit en je zal hem voelen waar die voor ontworpen is, nl veilig knoerten, het listige is er totaal af, en das wel heel erg lekker hoor.

Natuurlijk heeft een 996 en ook de 997 (verschillen zijn niet zo groot als een 3,2 t.ov. 964) een hoog schoonmoeder gehalte, leen die kar uit aan haar (never dus bij mij) en ze knalt zonder het door te hebben 200 door de dorpsstraat :cry: :cry:

John.

zo straks ff de 4s over de E313 (Vlaanderen) jagen.

27 aug 2005 11:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Ik heb alles bij elkaar een keer of 5 in een 996 (gewone) meegereden en 1 keertje zelfs aan het stuur gezeten voor pakweg 30km ... ik had toen ook zoiets van "waaaw supergave machine ... maar wat mis ik toch :?: "
Alles gaat mij iets te "perfect" :roll:

Zoals Horn het zo mooi neertikt
Citaat:
Als ik in mijn eigen 911 rij, vergeet ik geen moment dat ik in een Porsche rij. Rauw, gaaf geluid, merkbare en hoorbare power en snelheid

Daarintegen het ritje naar Leipzig bij Paul in de GT3RS :shock: Dat was weer WEL helemaal dat Porsche gevoel ... :twisted:

Nochthans zitte er een aantal forum-996'ers tussen die qua sound toch wel echt heeeeel lekker zijn.
Tijdens de jubirit een poosje achter Dirk (Carrera4s) gereden en die kar maak een supergeluidje hoor :!:
Niet te vergeten die van John ... als dat geen "rauwe" sound is ... 8)

Ook qua looks gaat het dezelfde richting uit ... de "normale" body's vind ik echt te "braaf" en te "lief" ... het aggresieve mis ik dan ... de Turbo-body's hebben dan dan weer wel naar mijn gevoel.
Jammer dat de GT3 geen wide body heeft ... dat zou wellicht "mijn" ideale 996 zijn :wink:

Zo ... maar es gaan klaarmaken voor een heel lang lekker race-weekendje op Zolder :twisted:

Dirk
:wink:

27 aug 2005 11:08
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
dirkie schreef:
Nochthans zitte er een aantal forum-996'ers tussen die qua sound toch wel echt heeeeel lekker zijn.

Als het ff kan rijd is een blokkie in mijn 4s vandaag, ben toevallig in Vlaanderen, mits je je niet schaamt om in een Porsche te rijden met gele kentekenplaten.

27 aug 2005 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Herken het wel Horn heb tot nu in een 356, 911 (72), 911 Turbo uit 78, 3.2 (915), 3.2 (G50), 964 C2 en C4, 993 C2 en de 996 C2 gereden.
De 996 is denk de snelste en best rijdende van de serie boven maar ook de saaiste. De leukste vind ik de 356 lijkt me geweldig om daar een historische rally mee te rijden. De 911 65-73 blijf ik de mooiste ooit vinden en de enige echte 911 kwa puurheid dan. De Turbo vind ik zelf een link apparaat zou ik zelf niet zo snel kopen.
De 3.2 een leuke auto om mee te beginnen maar niet echt geschikt voor dagelijks gebruik heb hem zelf ook als tweede zo blijft het leuk.
De 964 heeft een droom van een motor de wegligging en rijgedrag vindt ik niet echt alles (oei dit gaat reacties opleveren).
De 993 heeft een fantastisch onderstel en motor en al meer geschikt voor dagelijks gebruik ook het uiterlijk vindt ik super ! Als er iets bijkomt of als vervanging van de 3.2 moet komen wordt het een 911 E/S in mijn geval.

De 997 staat nog op m,n lijstje gelukkig heeft een ex-collega er eentje besteld dus die ga ik zeker nog een keer proberen.

Groeten,

Ed

27 aug 2005 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Oeps de vraag was 964 versus 996 :lol: voor mij de 964 zonder twijfel.

Groeten,

Ed

27 aug 2005 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ik herken het ook wel, laatst heb ik een keer in een 996 gereden. Ik vind het een geweldige auto maar compleet anders als alle 911's die ervoor zijn geproduceerd als hobby auto zou het mijn keuze niet zijn voor dagelijks gebruik is hij wel een stuk geschikter.
Ik vind de 996 ook niet meer zo degelijk aanvoelen.

27 aug 2005 12:15
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het is niet de eerste maal dat ik hier meld dat ik de 964 nog steeds op mijn verlangslijstje heb staan, dan wel een rode :wink:

Dan weet ik wel EENTJE voor je staan Paul :roll: :wink:

Laatste update 22/10/2013

27 aug 2005 12:17
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Heb nog nooit in een 996 gereden, maar had wel het gevoel dat dit rijd als een "BMW" :!:

Moet eerlijk toegeven wanneer wij de BMW meenemen dit zeker geen straf is.
Zit en stuurt perfect en met 200 pk kom je zeer goed uit de voeten.

Maar toch als de 993 de garage uit rijd met dat woeste geluid en dat speciale luchtje van de luchtgekoelde :lol: 8) :? .
De stugge vering met het speciale wegcontact is het toch helemaal voor mij :drive:
Ook mijn 964 staat nog in de garage en ben daar ook nog helemaal weg van, dit is echt een super auto alles klopt daar gewoon van als jullie begrijpen wat ik bedoel :shock:

27 aug 2005 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
De Turbo vind ik zelf een link apparaat zou ik zelf niet zo snel kopen.

Niks links aan, als je je aan de spelregels houd.

mhaschreurs.hyves.nl

27 aug 2005 12:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik heb helaas weinig vergelijkingspunten, maar kan me zeker vinden in de bovenstaande posts, behalve dan dat een 996 rijdt als een BMW :?

Ik heb als andere wagen namelijk zo eentje met toch 184 pk (wel mazoutstoof) en het verschil met de 996 is hemel en aarde : de sound (allicht zeg tov een diesel), kracht, onderstel, vooral de algemene beleving. Als ik overstap in mijn BMW lijkt die me tergend traag...

En zo kan ik me perfect inbeelden dat een GT3, een 993, een 964 enz dat pure sportwagengevoel nog sterker hebben.

27 aug 2005 13:19
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
de 996 rijdt te netjes en te braaf echte auto in plaats van racer

ik heb het ook mogen ervaren zo'n jaar geleden

27 aug 2005 17:34
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Alhoewel niet ZO erg, maar ik had dat gevoel ook al een beetje bij de 993! :roll:

27 aug 2005 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Ik heb nooit gereden met een 996. Kan er dus eigenlijk niet over oordelen maar vlgs mij moet je, om het echte P-gevoel te krijgen zeker een luchtgekoelde in bezit gehad hebben. Het spartaanse geweld geeft meer race-sensatie dan het geciviliseerde van de 996. Natuurlijk doet de 996 het allemaal beter en sneller maar hij heeft niet dat stoere van de echte P's. :!:

27 aug 2005 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Is de 996 echt sneller dan een 964 :?:

Wie heeft ze ooit naast elkaar gezet :?:

grt
walter

27 aug 2005 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
Walter964 schreef:
Is de 996 echt sneller dan een 964 :?:

Wie heeft ze ooit naast elkaar gezet :?:

grt
walter

ja heel veel verschil

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

27 aug 2005 23:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Als het ff kan rijd is een blokkie in mijn 4s vandaag, ben toevallig in Vlaanderen, mits je je niet schaamt om in een Porsche te rijden met gele kentekenplaten.

Oww ... SUPER John :D
We hadden het er op Zolder al over ... :wink:

Zal ik mijn bevindingen hier ff neerknalle ... in een 4S heb ik nog niet gereden ... an offer i can't refuse 8) :twisted:

Citaat:
Is de 996 echt sneller dan een 964

Ik kan je alleen bevestigen dat mijn 964 tov een standaard 996 een heeeeeel klein beetje sneller is in het accelereren .... topsnelheid weet ik niet.
Wel bij vertellen dat mijne dus niet meer origineel is.
Ook bij het hernemen van bv 120 naar 200 rij ik er heel langzaam van weg. Nogmaals ... vergeleken met een originele 996 :!:
Ik moet dan wel hoog (lees zeer hoog) in de toeren blijven ... daar zitten mijn paar extra pony's tov een standaard.
Ik denk dat een standaard 964 tov een standaard 996 niet zo heeel veel verschil zal uitmaken.

Een "licht" getunde 996 ... die van John bv rij ik niet weg.
En die witte van t forum met die blauwe stickertjes kan ik dus ook nie volgen :shock:
Gisteren nog op de snelweg ... rijd zo weg van mij ... :twisted: wat wel heel logisch is uiteraard (100pk en 150kg verschil) :wink:

Wel moet ik eerlijk bekennen dat het zo vaak genoemde geluidsverschil van een waterkoker en luchtblazer eigenlijk niet echt meer op gaat.
Tsjah sorry ... eerlijk is eerlijk ... ken een paar waterkokertjes die echt wel een mega g**le sound produceren ... die echt niet moeten onderdoen voor de luchtkoelers. Het is "anders" ... maar zeer zeker niet minder mooi :!:

Dirk

28 aug 2005 7:59
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:

Dan weet ik wel EENTJE voor je staan Paul :roll: :wink:

Of deze...... 964 RS Clubsport uit 1992 bij Wolbert:

Afbeelding

Afbeelding

28 aug 2005 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
964 C2 0-100 km/h 5,9 sec
964 Turbo 0-100 km/h 5,0 sec
996 C2 0-100 km/h 5,2 sec
996 GT3 Mk1 0-100 km/h 4,8 sec

Dit alles volgens Das Neue Grosse Porsche 911-Buch (Alexander Knoll).

http://twitter.com/Fredget64

28 aug 2005 8:57
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Walter964 schreef:
Ik heb nooit gereden met een 996. Kan er dus eigenlijk niet over oordelen maar vlgs mij moet je, om het echte P-gevoel te krijgen zeker een luchtgekoelde in bezit gehad hebben. Het spartaanse geweld geeft meer race-sensatie dan het geciviliseerde van de 996.

Ik ben het er hier WEL en NIET mee eens... HET spartaanse heeft volgens mij weinig te maken met het feit dat er een luchtgekoelde boxer achterin ligt...

Dat met de waterkoeling ook gelijk het comfort in de 996 gigantisch omhoog ging, is een samenloop van omstandigheden toch? (ja, owkee, de verwarming was/is eindelijk fatsoenlijk te regelen :cheesy: )

28 aug 2005 9:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
Nog even voor ER:

964 RS 0-100 km/h 5,3 sec (RS 3.8 4,9 sec)

http://twitter.com/Fredget64

28 aug 2005 9:11
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Ze mogen dan heel verschillend rijden, ze staan we strak, zo samen op de oprit... 8)

Afbeelding

28 aug 2005 9:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende