Auteur |
Bericht |
boxi
997 GT3 Mk1
|
Per 2008! C02 toeslag van 110 euro per gram CO2-uitstoot
Het zal weer eens niet zo zijn, vadertje staat heeft gemeend de brave burgertjes maar weer eens extra aan te pakken.
Weet iemand ook of dat gaat gelden bij import van een gebruikte auto?
Voor zeer onzuinige auto's wordt een CO2-toeslag ingevoerd bij de BPM regeling. De toeslag bedraagt € 110 per gram CO2-uitstoot boven een bepaalde grens. Voor benzineauto's is de grens 232 gram per kilometer, voor dieselauto's 200 gram per kilometer. Bestelauto's zijn uitgezonderd van deze maatregel.
Wie weet meer?
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
11 nov 2007 18:36 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Bijna goed
Diesels 195 gram.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
11 nov 2007 18:38 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
ja, klopt, maar geldt dit nu ook voor import van gebruikte auto's of niet?
Bij bijvoorbeeld klassiekers gaan we hier niet blij van worden...
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
11 nov 2007 18:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat zal van de EU niet mogen, dus: nee.
|
11 nov 2007 18:42 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Maar van de EU mag de BPM heffing volgens mij ook niet?! Volgens mij heeft de nederlandse regering daar gewoon maling aan...
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
11 nov 2007 18:56 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
volgens mij wordt volgend jaar een nieuwe Porsche een behoorlijk stuk duurder , weet niet wat het effect is op (jonge gebruikte autos)
|
11 nov 2007 21:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jawel hoor. Alleen heeft de commissie aangegeven dat op termijn de BPM moet verdwijnen.
Als je op invoer van oude auto's de nieuwe BPM regels laat gelden wordt de BPM op ingevoerde auto's hoger dan op hier ten lande verblijvende auto's. Hiermee belemmer je de import. Dat botst met vrij verkeer van goederen. En mag dus absoluut niet. Zijn ook meerdere uitspraken over. En de wet BPM is naar aanleiding van die uitspraken ook aangepast om hieraan te conformeren. Dus het valt niet te verwachten dat de overheid ineens nu weer tegen die stroom in gaat roeien.
|
11 nov 2007 22:45 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ok, Devils Son, dank voor je uitleg. Ik begrijp uit jouw redenatie dat occasions die geimporteerd worden uit het buitenland gevrijwaard zijn/blijven van de c02 tax?
Ik kan me dan wel weer voorstellen dat auto's met een eerste toelating in het buitenland na 1 feb. 2008 wel voor de c02 tax in aanmerking komen?
Anders bestaat er weer een ongelijkheid met auto's gekentekend na 1 feb 2008.
Waar kunnen we dit eigenlijk gaan navragen? Bij de douane?
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
12 nov 2007 0:05 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
(edit door paSCal: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)
Ik stel me zo voor dat die niet gevrijwaard worden: dan kun je alle luxe merken dealers in NL opdoeken, dan lopen ze nog veel meer mis.
|
12 nov 2007 0:34 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik hoorde van de week wel: naar rato van leeftijd net als de BPM ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 nov 2007 1:20 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
4S wordt ongeveer ruim euro 6000 duurder, maar de Cayenne ruim euro 16000!
|
12 nov 2007 10:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dan bestel je die nieuwe Cayenne toch als bestelbus
_________________________________________ Got coffee?
|
12 nov 2007 10:26 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
|
12 nov 2007 17:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
10 punten.
Ik vind mijzelf betrouwbaarder...
|
12 nov 2007 17:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Voor auto's met een eerste toelating na het wijzigen van de Wet BPM zal dat zonder meer zo zijn.
|
12 nov 2007 17:47 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Het zal weer eens niet. Ik vraag mijj af wanneer alle Nederlanders die:
-hard werken om veel spaarcentjes opbouwen of beleggen uiteraard )
- mensen die een auto rijden omdat ze het leuk vinden en niet omdat er bloemen uit de uitlaat komen.
-mensen met een eigen bedrijf in nederland
- eigenlijk iedereen die schijtziek wordt van alle belastingen en heffingen(en elk niet-wettig poepargument van Wouter Bos)..
Massaal nederland uit verhuizen, het leven elders is zoveel voordeliger
Ik vraag mij te vaak af wat ze met dit geld doen?
|
12 nov 2007 18:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Gelijk verhuizen, als het elders blijkbaar beter is! Of wat houdt je nog tegen dan?
Enne, je kunt Wouter veel noemen, maar dat ie AL die dingen in een half jaar voor mekaar krijgt, dan vind ik hem toch wel een HELE sterke leider...
|
12 nov 2007 20:28 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
12 nov 2007 22:24 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
10 punten in de min dan?
Deze CO2 heffing (slurptax) geldt ook gewoon bij import. Daarop is dezelfde afschrijvingsregeling van toepassing die vanaf 1 feb 2008 ook voor de BPM geldt.
Aangezien ik bezig ben met import vanuit Duitsland heb ik dat de afgelopen 2 weken al uitvoerig nagevraagd en ik krijg overal bovenstaand antwoord.
Werd zelfs afgelopen weekend nog haarfijn op tv uitgelegd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 nov 2007 23:34 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
| | | | Jasje Dasje schreef: Het zal weer eens niet. Ik vraag mijj af wanneer alle Nederlanders die: -hard werken om veel spaarcentjes opbouwen of beleggen uiteraard ) - mensen die een auto rijden omdat ze het leuk vinden en niet omdat er bloemen uit de uitlaat komen. -mensen met een eigen bedrijf in nederland - eigenlijk iedereen die schijtziek wordt van alle belastingen en heffingen(en elk niet-wettig poepargument van Wouter Bos).. Massaal nederland uit verhuizen, het leven elders is zoveel voordeliger | | | | |
Dat gebeurt allang. 2 jaar terug kreeg mijn broer bericht dat hij in aanmerking kwam voor een prijs voor zijn afstudeerscriptie, welke dan uitgereikt zou worden bij de opening vh academisch jaar. Mijn broer zat in de VS en dacht 'tsja, als ik niet kom krijg ik die prijs waarschijnlijk niet'. Dus hij op het vliegtuig gestapt.
5 man kregen in verschillende categorieën die prijs, waaronder mijn broer. 3 vd 5 werkten al in het buitenland, allemaal academici dus.
Managers verdienen toch genoeg zodat het hun geen reet scheelt. Ingenieurs gaan mooi naar het buitenland omdat ze daar meer op waarde geschat worden.
En Harry Potter balkenende stond daar gewoon bij en kon het verband niet eens leggen Ze jagen de slimsten al het land uit, alleen de massa nog.
|
13 nov 2007 10:04 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ja, maar toch niet voor import auto's die gekentekend zijn voor 1 februari 2008? Dus bijvoorbeeld een 911 uit 2002 geen CO2 heffing bij import en een 911 uit mei 2008 wel?
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
13 nov 2007 11:19 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Boxi, volgens mij helaas wel, je zal naar mijn idee gewoon voor feb 08 moeten gaan importeren! of anders gewoon 2e hands kopen in NL, dat wordt dan naar verhouding weer beter betaalbaar!
|
13 nov 2007 13:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Import van een auto die nu al op kenteken staat (dus nu al elders in de EU is toegelaten)?
Kan niet, mag niet. Als ik ongelijk heb (anders: als jij over een import van een auto die thans al is toegelaten in de EU BPM moet betalen rekening houdende met de slurptax) wil ik de procedure wel doen tegen zeer gunstige condities. Graag zelfs.
|
13 nov 2007 14:11 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
no cure no pay
_________________________________________ Got coffee?
|
13 nov 2007 14:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat mag dus niet, dus moet je het anders inkleden, maar feitelijk zou het er wel op neerkomen.
|
13 nov 2007 18:52 |
|
|