| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

911 Flat Eight??
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=16511
Pagina 1 van 2

Auteur:  brian951 [ 08 dec 2007 18:37 ]
Berichttitel:  911 Flat Eight??

Heb vanmiddag een artikel gelezen in ik geloof Top Gear Magazine dat nu toch echt wel alle rek uit de flat six gehaald is qua motorvermogen en dat de nieuwe 998(?) zal worden voorzien van een 8-cilinder...weet niet wat ik hiervan moet denken...zal ongetwijfeld motorisch weer een stap vooruit zijn en sneller uiteraard maar is dan echt de ziel van de 911 niet helemaal verloren? :roll:

Auteur:  alvin01 [ 08 dec 2007 18:44 ]
Berichttitel: 

Brian, stond er niet bij wat voor 8-cilinder:flat, in lijn of V8? :roll:

Auteur:  brian951 [ 08 dec 2007 18:46 ]
Berichttitel: 

Nee..."men" had het over een 8 cilinder...dan maar hopen dat het een platte wordt.. 8)

Auteur:  Carrera4s [ 08 dec 2007 19:24 ]
Berichttitel: 

Er is heus nog marge hoor : zo gaan de huidige modellen eind volgend jaar een verbeterde motor krijgen met directe injectie, weer +20 à 25 pk.

Dan geven ze bvb voor de 998 aan de GT3 en turbo ook een 3.8 ipv de huidige 3.6

In de toekomst zal verbruik en gewichtsreductie belangrijker worden denk ik.

Liever een lichte 911 met 380 pk dan één die 200 kg zwaarder is met 430 pk...

Auteur:  rafv [ 08 dec 2007 19:53 ]
Berichttitel: 

Een interessante discussie. Er is immers een PK opbod bezig op dit moment. Een M3 heeft 30% meer vermogen dan een Carrera 2. Idem voor een R8, en dan hebben we het over het instapmodel (v10 komt later). Een BMW 135i heeft 306pk, heeft een leuk sportief rijgedrag en kost de helft van een 911. En wat te denken van de Corvette? Laat Porsche zich verleiden om daarom naar een 8-cylinder te gaan of niet?

Het is een moeilijke oefening, ook wat betreft de positionering van de modellen. Als er een 8-cylinder komt, dan zal de wagen ook een stukje zwaarder worden en gaan we waarschijnlijk meer een GT krijgen. Maar dan laat Porsche een gaatje tussen Cayman en 998, namelijk voor dat doelpubliek dat de 911 nog als een sportwagen voor elke dag beschouwt. Misschien is dat publiek klein in aantal, maar dat zijn wel de echte liefhebbers.

Ik denk dat het succes van de andere Porsche modellen juist opgehangen wordt aan de unieke positie die de 911 heeft als dagelijks rijdbare echte sportwagen (ipv GT) en dat Porsche zich niet kan veroorloven dit icoon zomaar te herpositioneren. Dan maar wat minder vermogen dan de concurrentie, maar wel gelijke prestaties op circuit.

Auteur:  alvin01 [ 08 dec 2007 21:06 ]
Berichttitel: 

Mooi voorbeeld in dit geval is de vergelijkingstest tussen 911,Aston M en BMW M6 op t eiland Man, ondanks de mindere pk's wint de 911 glorieus
op laptime door de Stig(top gear), dus meer pk's zegt niet alles, t gaat om de drive-ability?goed gespeld? :roll: :wink:

Auteur:  Lydia [ 09 dec 2007 10:58 ]
Berichttitel: 

Carrera4s schreef:
Dan geven ze bvb voor de 998 aan de GT3 en turbo ook een 3.8 ipv de huidige 3.6


Dat zal ook tijd worden! Een 997 S of 4S heeft al een 3.8 liter motor!

Auteur:  drknauf [ 09 dec 2007 13:55 ]
Berichttitel: 

dikke billen dikke motoren het moet niet veel gekker worden :shock:

Auteur:  LouisXIV [ 09 dec 2007 14:05 ]
Berichttitel: 

porsche 998
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Auteur:  wolf [ 09 dec 2007 14:14 ]
Berichttitel: 

Ik denk dat Porsche beter zijn auto's weer wat lichter kan gaan maken ipv meer pk's in een dikke limousine. Zie ook de populariteit van de gt3 en RS modellen bij de gevorderde liefhebber. Zie ook de kosten van brandsof.

Auteur:  WdePundert [ 09 dec 2007 16:55 ]
Berichttitel: 

Toch wel fraai met die brede achterkant, al zou het wel "vertekend" kunnen zijn.

Auteur:  HV [ 09 dec 2007 22:00 ]
Berichttitel: 

wellicht komt er een moment dat Porsche niet aan drastische stappen kan ontkomen, maar.. liever bliven evolueren dan een revolutie, zoals een beresterke Corvette C6 bijvoorbeeld, want juist in die evolutie en fijngeslepenheid van het concept van de 911 ligt zijn kracht en magie!

Auteur:  Hielkema993S [ 09 dec 2007 22:06 ]
Berichttitel: 

Ziet er weer super gelikt uit!!
:lol: :lol: :lol:

Auteur:  HV [ 09 dec 2007 22:23 ]
Berichttitel: 

die schets is toch overigens wezenlijk anders dan de 3 plaatjes erom heen, die ik interpreteer als (door tuning) iets dikker uitgevoerde 997s? Of is dat ook waar jullie op reageren, op die schets (plaatje rechtsboven), dat inderdaad veelbelovend oogt (en ook best een sprong in design zou impliceren tov de 997)..

Auteur:  Auke231 [ 09 dec 2007 22:48 ]
Berichttitel: 

Ze moeten wel een beetje oppassen met die achterkant, want die schets begint een beetje te lijken op dat vreselijke gedrocht van Chrysler.. :roll: :pukel: .. ik weet zo niet hoe dat ding heet maar ze hebben er ook een cabrio van :(

Auteur:  LouisXIV [ 09 dec 2007 22:53 ]
Berichttitel: 

de crossfire
Afbeelding

Auteur:  Hielkema993S [ 09 dec 2007 22:54 ]
Berichttitel: 

Die gaat volgens mij uit productie :wink:

Auteur:  roenkie [ 09 dec 2007 22:56 ]
Berichttitel: 

Dat zou tijd worden, is nog gebaseerd op de oude slk van mercedes

Auteur:  Auke231 [ 09 dec 2007 23:18 ]
Berichttitel: 

Citaat:
de crossfire


.. dat is'm.. :cry:

Auteur:  Flyer.. [ 10 dec 2007 11:44 ]
Berichttitel: 

Was het niet zo dat er nog geen 3.8 gebruikt wordt in de turbo/gt3 omdat die hun motor afgeleid is van de originele 3.6 uit de GT1?
En een volledig andere werking heeft dan bv een 3.6/3.8 uit de carrera ((4)s)?

Nu vind ik het knap van Porsche dat ze nog steeds die 3.6 gebruiken en nog steeds marktleider zijn in hun segment maar hier kunnen ze ook niet
op blijven teren.. De algemene trend leidt tot auto's met een hoger gewicht dan bij het vorige model (ook bij gt3's), dus zal de motor toch moeten
worden opgeschroefd!
Ken zelf weinig van techniek, maar van een flat-eight heb ik nog nooit
gehoord en ik vrees ervoor dat je die achterin een 911 kan leggen.. :roll:

Auteur:  Carrera4s [ 10 dec 2007 12:44 ]
Berichttitel: 

Klopt Flyer, dat is exact de reden. Maar op een dag zal men wel eens van een ander blok moeten gaan vertrekken, denk ik dan, en dan lijkt een 3.8 misschien de volgende stap ?

Auteur:  MichM3 [ 10 dec 2007 13:50 ]
Berichttitel: 

vanaf het concept 996 zullen ze daar toch al rekening mee gehouden hebben zeker...tot hoeveel cc zit er marge in de huidige Flat6 blokken? 4.0? 4.2l?

In principe kunnen ze niet blijven vergroten...een verbrandingsruilte heeft idealiter een volume van 400-500cc...dan komen we bij Porsche uit op max 3l, zitten we al 25 jaar vandaan :wink:

Als Porsche z'n clienteel wil behouden, z'n eigenrichting wil blijven uitgaan en niet meelopen met de anderen dan denk ik toch dat ze er goed zouden aan doen om de auto's lichter te maken en de motoren verder te verfijnen...komt verbruik, wegligging en remafstand enkel ten goede!!

remember het filmpje van Topgear met de 997S, ///M6 en Jaguar XKR met de Stig achter het stuur op het eiland Man in de regen...de Porsche had 150pk minder dan de ///M6 maar kwam wel 6s eerder over de streep

...Spreekt boekdelen! :shock:

Auteur:  Jeroen914 [ 10 dec 2007 14:23 ]
Berichttitel: 

Flyer.. schreef:
Ken zelf weinig van techniek, maar van een flat-eight heb ik nog nooit gehoord

Afbeelding
precies waar 'ie hoort... in het midden :mrgreen:

Auteur:  BJ964 [ 10 dec 2007 21:16 ]
Berichttitel: 

Als het emissietechnisch allemaal lukt; vasthouden aan de Flat-6 en de 911 lichter maken :idea:

Auteur:  kristof [ 10 dec 2007 23:47 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

deed mij gelijk hier aan denken (IROC series 1974)
3.0 liter flat-6, 315 pk (als ik me niet vergis) :

Afbeelding

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/