Auteur |
Bericht |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
 terug naar 'die Heimat'?
zoals jullie wellicht weten staat mijn Porsche te koop, op dit forum maar ook op mobile.de.
nu krijg ik een mail van een duitser die interesse heeft maar vraagt of ik weet hoe dingen in zijn werk gaan als hij de auto 'terugimporteert'.
zal denk ik hetzelfde zijn als hier, importtax betalen en keuring doen.
maar klopt dit echter aangezien er in het verleden al eens tax over die auto is betaald (auto is in 2001 naar NL gekomen, daarvoor in DLD gereden).
en hoe moet ik evt. de auto overschrijven, gewoon postkantoor et voila of gaat het wat anders nu ik te maken heb met een Duitser
oftewel, weet iemand waar ik op moet letten/rekening mee moet houden als ik de auto verkoop aan een Duitser 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
04 jan 2008 12:24 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Exporteren naar D via de RDW ...
Als de auto van origine in Duitsland op kenteken is gesteld hoeft er geen (extra) belasting meer betaald te worden ...
Duitser kan op (RDW) export-platen naar zijn Heimat rijden.
Succes 
|
04 jan 2008 12:27 |
|
 |
cabrio wim
|
Niks meer aan verhaal van Olaf toe te voegen, en hoop voor dat de verkoop door gaat,
succes Craze.
|
04 jan 2008 13:49 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
volgens mij is het een beetje anders. He tis niet van belang of dat deze auto in Duitsland op kenteken heeft gestaan mbt het betalen van belasting.
In NL zijn er in principe 3 soorten belasting bij invoer van personenauto's:
1. BTW
2. Import
3. BPM
- Import hoef je alleen te betalen als de wagen van buiten de EU komt (ie US import).
- BTW/VAT/Mehrwertsteuer hoeft in EU maar 1 keer betaald te worden. Dus als je bijv een nieuwe auto in Duitsland koopt, die in NL voor het eerst op kenteken ze, moet je BTW betalen. Wordt deze wagen dan weer naar Duitsland uitgevoerd heof je niet wederom Mehrwertsteuer te betalen.
- BPM, betaal je alleen in NL, dus niet van belang bij uitvoer naar Duitsland.
Dus volgens mij kan je duitse koper de wagen simpelweg in Duitsland invoeren zonder enige belasting, behalve natuurlijk de gebruikelijke keuringen (TuV etc).
Verder is het tegenwoordig mogelijk BPM rest bedrag terug te krijgen bij export vanuit NL binnen de EU. Hiervoor moet de wagen NA 16-Oct-2006 op kenteken zijn gezet.
Zie www.vwe.nl voor meer details
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
04 jan 2008 14:00 |
|
 |
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Ik sluit mij aan bij Marcel. Heeft mij er enige tijd geleden van weerhouden om een 3.2 cabriolet vanuit België te halen (moest nog behoorlijk veel BPM worden betaald), terwijl inruil van mijn auto geen probleem voor verkoper was nu er bij export van NL naar België door hem geen BPM hoefde te worden betaald. De auto was door de verkoper zelf uit Zwitserland (buiten EU) gehaald en deze had toen de importkosten betaald (hoefde dus niet opnieuw te geschieden.
Succes!
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
04 jan 2008 17:20 |
|
 |
cabrio wim
|
Ik denk dat Olaf en ik dit zeker ook bedoelden, afmelden bij RDW kantoor en koper kan hem zo naar Duitsland rijden.
Rest van verhaal is volgens mij niet voor belang voor Craze.
|
04 jan 2008 17:46 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
kan hem niet vinden op mobile!
|
04 jan 2008 17:55 |
|
 |
cabrio wim
|
|
04 jan 2008 18:02 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Danke Herrn Wim. Meteen goedkoopste 3.2 op mobile...
|
04 jan 2008 18:51 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
dan moet 't lukken 
|
04 jan 2008 18:53 |
|
 |
craze
|
dat denk/hoop ik wel, vraag zeker niet de hoofdprijs maar wil hem snel kwijt  (heb emotioneel al afscheid genomen van haar  ).
www.thefloorfactory.nl
|
04 jan 2008 19:46 |
|
 |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Heb ooit een BMW Z1 terug naar Duitsland toe verkocht. Die man had al gelijk transitplaatjes bij en kon zonder probleem naar Hannover rijden 
|
04 jan 2008 21:05 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Voor die Duitser wel ... en dat bedoelde ik dan ook, net zoals jij zelf ook al zegt
Belangrijkste voor Craze is dat hij 'm voor export aanmeldt bij de RDW en z'n centjes van d(i)e Duitser krijgt 
|
04 jan 2008 22:34 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Succes nogmaals man!
Ik heb mijn 3,2 nu 9 jaar en als ik m tien jaar heb, geef ik m aan mijn neefje als ie n rijbewijs heeft en anders niet, dat zijn de voorwaarden!.
(ik hoop btw dat ie heel lang doet over het behalen van het rijbewijs!  (ik hoop dat ie nog niet meeleest!.)En nee anderen kunnen niet meedingen!!!!!!! 
|
04 jan 2008 22:45 |
|
 |
CorSleutel
Ex Carrea 3.2, 996 Carrera 4Bergen op Zoom
|
Veel suc6 met de verkoop craze
Ze liep anders nog hard zat
Grtz Jeroen
|
06 jan 2008 1:08 |
|
 |
craze
|
thx Cor, ja ik kon nog aardig meekomen met jou
morgen komt de duitser langs met die 'kohlen', ben benieuwd of hij 'em koopt, klonk wel serieus dus.....
www.thefloorfactory.nl
|
09 jan 2008 15:28 |
|
 |
josboxster
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)Barendrecht
|
Blijft toch raar: "911 redenen om de 3.2 te pakken" en hem dan toch verkopen 
_________________________________________ Je leeft maar 1 keer.........
|
09 jan 2008 15:58 |
|
|