Auteur |
Bericht |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
 aangifte bij douane
Hier
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=15489&highlight=
is mijn toppic over de spoiler.
Nu is mijn vraag: moet ik nog invoerrechten betalen, en zo ja moet dit ook worden betaald over de verzendkosten?
Ik kan de kosten voor het verzenden ook niet vermelden, scheelt toch weer ruim €50,- op het totaal
|
10 okt 2007 15:30 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
als het opsturen als gift niet.maar het werkt niet altijd soms nemen ze een steekproef en moet je nog wat betalen.
gewoon laten komen en zeker zelf niets aan geven.
je hoort het allemaal van zelf.
ik had het laats met een paar accu's moest ik ook nog €15 betalen.
gr anton964
|
10 okt 2007 16:30 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Ze vragen voor een bewijs van betaling
dus gewoon doen of het niets heeft gekost?
|
10 okt 2007 17:59 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
denk toch dat je er niet onder uit komt om invoerrechten te betalen. Lijkt me stug dat ze geloven dat jij van een bedrijf in de states een spolier cadeau krijgt. 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
10 okt 2007 18:30 |
|
 |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Denk ik ook niet, ook in Belgie is die douane niet zo dom.
Als het gewoon in een omslag zit kom je er hier wel onderuit; als het in een pakje zit.....douanekosten aan je broek.
|
10 okt 2007 20:28 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Heb laatst uitlaten in de US besteld. Gewoon met fedex opgestuurd. Geen douane gezien... 
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
10 okt 2007 20:33 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
Fijn dat we dat weten....! U HOORT NOG VAN ONS
pfff zelfs op Tshirts uit de USA moet je al betalen, en zeker via de fedex...
mischien komt het nog, ik hoop voor je van niet.
Hoe het precies daar gaat weet ik niet maar volgens mij worden alle (commerciële) buitenlandse pakketten op de één of andere manier aangemeld.
@Boxy... (mijn grote spoiler vriend!) invoerrechten + BTW alleen over de goederen, maar meestal staan de verzendkosten wel op de faktuur dus dan moet je daar ook BTW over betalen.
Als het goed is betaal ivm export over de faktuur ook geen USA tax (5%)...?.
Laat je plezier aub niet bederven door deze heffingen, gewoon betalen en zo snel mogelijk genieten van je unieke achterspoiler!
Jiipy ja he, Jippy ja ho...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
10 okt 2007 20:50 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Ik zal het lot niet tarten, en alles maar naar waarheid  invullen en opsturen.
Ik hou jullie op de hoogte.
|
11 okt 2007 13:22 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
...zo is het een brave jongen.... 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
11 okt 2007 16:38 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
De meeste transporteurs (zoals Fedex) hebben een eigen gezant voor invoerzaken. aan de hand van de opgegeven waarde (verplicht in te vullen) berekenen die voor de Douane de invoerrechten. Binnen 4 weken heb je dan de rekening in huis.
Wanneer je geen aangegeven waarde hebt opgegeven dan word ter plekke bepaald wat de geschatte waarde zal zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 okt 2007 12:05 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
tja blijft raar ik heb van de douane nog nooit een papier gehad.
als je moet betalen zit dit er gewoon opgeplakt als het pakket thuis komt.
gr anton964
|
12 okt 2007 13:03 |
|
 |
veertientien
73 RSUitgeest
|
 invoerrechten
Je kan de verstuurder vragen om een lagere waarde op te geven dan je in werkelijkheid hebt betaald. Meestal werkt het wel en scheelt je zeker in de kosten.
|
12 okt 2007 13:09 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Invoerrechten, ik noem het invoerboete. Is mijzelf ook wel eens overkomen. Invoerrechten moeten betalen over waarde produkt en verzendkosten. En daarover weer eens btw. Word je twee keer gepakt. Ik blijf het raar vinden dat je feitelijk gestraft wordt voor het kopen van een produkt buiten Europa. Zou alleen moeten kunnen als dit produkt niet direkt in Europa gekocht had kunnen worden.
_________________________________________ Winner of the Rubber Mac of Zurich Award
|
12 okt 2007 13:30 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daar snap ik de logica echter niet van. Zou eerder denken andersom.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 okt 2007 14:10 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Wat ik wil zeggen is dat als je het product wel in Europa kan kopen, en je het toch buiten Europa koopt, je dan invoerrechten betaalt. Had je het maar in Europa moeten kopen om de Europese economie te stimuleren etc. Maar als dat niet kan, simpelweg omdat het niet in Europa wordt aangeboden, heb je geen keus, dus word je niet gestraft met een invoerboete. Dat is de logica.
_________________________________________ Winner of the Rubber Mac of Zurich Award
|
12 okt 2007 14:20 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dan ben ik het met je eens.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 okt 2007 14:21 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
wat een gezeik!
de invoerrechten op auto onderdelen zijn 3,5%... vette hap!
en 19% BTW betaal je ook als je het in NL of elders in europa koopt, dus dat maakt ook geen f*ck uit...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 okt 2007 7:01 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Nee, dat is het niet. Niet waar, hangt af van het onderdeel en land van herkomst. Zie: Taric systeem
Op het land van herkomst buiten de EU is al btw betaald. Dat is verrekend in de prijs, en dan moet je hier bij invoer nog een keer btw betalen. Dus betaal je dubbel.
Plus dat de verzendkosten ook bij de waarde van het product worden berekend, en daarover betaal je ook btw en invoerboete. Dus nog een keer gelegaliseerde diefstal door de staat.
|
13 okt 2007 10:12 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Export artikelen zijn toch BTW vrij 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 okt 2007 10:41 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Van nieuwe producten weet ik het niet, maar bij tweedehands goederen is er zeker al btw betaald.
|
13 okt 2007 11:59 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als je er geen verstand van hebt, waarom zit je dan toch het hardst te roepen?
|
13 okt 2007 15:07 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Van nieuwe producten ligt het er maar net aan of de verkoper de btw aan je doorrekent of niet.
|
13 okt 2007 20:03 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zou er een leverancier zo dom zijn om BTW te berekenen als dit niet nodig is
... bij exporteurs, die binnen het land inkopen en daarbij BTW betalen, over de verkoop geldt bij export vaak een 0%-tarief (o.a. in Nederland en België), en dus krijgt de exporteur de betaalde BTW terug van de fiscus.
Bron: Wikipedia
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 okt 2007 20:28 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als de verkoper het net zo goed begrepen heeft als jij, dan zou dat idd wel eens kunnen 
|
13 okt 2007 22:09 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Binnen de EU hoeft maar één keer BTW betaald te worden. Je moet dus als koper aan kunnen tonen dat het bedrag of bij de aanschafprijs in zit en zo niet dan zal je in NL de BTW moeten afdragen. Kan soms handig zijn met sommige zaken aangezien er in diverse landen verschillende BTW tarieven gelden.
Alles van buiten de EU moet zowieso BTW over betaald worden. Je zal dus aan de verkoper moeten aangeven dat hij het BTW vrij exporteerd. Dat is voor veel verkopers echter lastig omdat de administratieve handelingen vaak niet opwegen tegen het BTW bedrag.
Dat je over de verzendkosten BTW betaald is ook logisch. Kijk maar eens op je facturen van verzendingen binnen NL of de EU daar staat keurig netjes een BTW bedrag vermeld.
Berekening van btw, tarieven en vrijstelling of verlegging
Omzetbelasting(btw) en verzendkosten
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 okt 2007 22:25 |
|
|