Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 1:31



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Ziptuning 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Ziptuning
Iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.ziptuning.nl

Klinkt goed voor weinig!
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


25 jan 2008 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
ziptuning schreef:
Chiptuning is niet waarneembaar, de autodealer ziet geen verschil en u behoudt de fabrieksgarantie


Tja, daarbij vraag ik mij dan af als 't zo safe is, waarom dan dit..... :shock:


25 jan 2008 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Omdat fabrikanten veel doen om onder de garantie uit te komen misschien?
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


25 jan 2008 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Ja waarschijnlijk speelt dat een rol.
Ik heb er ondanks dat toch altijd een (beetje) gevoel bij, de levensduur vd motor / bak te verkorten....mss onzin...wie 't weet zegt 't maar.
Grappig is wel dat ik de afgelopen jaren ook meermaals die site heb bezocht, uit nieuwsgierigheid....
Ik heb ook wat moeite met "zuiniger" ( wellicht op gelijke belasting ? )


25 jan 2008 21:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
LeOH schreef:
ziptuning schreef:
Chiptuning is niet waarneembaar, de autodealer ziet geen verschil en u .....

..... merkt geen verschil waarschijnlijk. ;) :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 jan 2008 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
:cheesy: hij is goed.


25 jan 2008 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Met een Turbo is het natuurlijk een stuk makkelijker om te chippen. Waarschijnlijk ook zo ongeveer het enige verschil tussen een Turbo en een TurboS = chip.Of niet experts?
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


25 jan 2008 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
turbodruk 'aanpassen' is niet zonder risico, lagers, versnellingsbak, e.d.m. krijgen veel meer krachten te verwerken

op atmosferische motoren is chiptuning al helemaal onzin


26 jan 2008 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Sinds het tuningkastje in mijn Audi A4 Quattro TDI is-ie 5% zuiniger
in het brandstofverbruik. Nou is dit werkpaard niet zo zuinig (ook nog
eens Tiptronic) met z'n 2,5 ltr V6, dus daarmee verdien ik de chip al
terug, zelfs. 180 pk standaard zou nu 210 moeten zijn, maar dat heb ik
niet na laten meten. Merk daar niets van in de praktijk, evenmin
als van toegenomen koppel. Was een kwestie van willen hebben, dus.
_________________________________________
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Only dead fish go with the flow
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


26 jan 2008 1:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
torquey schreef:
op atmosferische motoren is chiptuning al helemaal onzin


:?: :?:

waar bazeer jij dit op
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


26 jan 2008 1:49
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
PaulusdB schreef:
180 pk standaard zou nu 210 moeten zijn.


Lijkt mij dat je dan eerst de vermogensbank op had moeten gaan - dan Zippen - en dan weer de bank op :idea: :wink:


26 jan 2008 1:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Klopt. En was me teveel moeite.
Rollenbank met vierwielaandrijving is een hoop gedoe...
_________________________________________
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Only dead fish go with the flow
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


26 jan 2008 1:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Als ik zo een oplossing zou zoeken, dan ging ik eerder naar een gespecialiseerd bedrijf zoals: http://www.beekautoracing.nl/
Zij hebben ook een 4WD rollenbank. :wink:
NEWT heeft hier positieve ervaring mee <<zie zoekfunctie>>
Ik geloof niet dat minder dan 10% vermogenstoename merkbaar is.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


26 jan 2008 8:50
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
Inderdaad ... Beek of bv APP :wink:

.. zoals ik aangaf - voor en na de tuning even op de 'bank' :idea:


26 jan 2008 8:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
mr.burns993 schreef:
torquey schreef:
op atmosferische motoren is chiptuning al helemaal onzin


:?: :?:

waar bazeer jij dit op


Echte chiptuning is volledig op maat en iets helemaal anders dan de per type wagen gestandaardiseerde gewijzigde software waarmee tuning boeren à la Zip de originele eprom overschrijven. Modificatie beperkt zich vrijwel uitsluitend tot het verhogen van de turbodruk.
Tijdstip van inspuiting is zowat het enige waarop bij atmosferische motoren kan ingegrepen worden d.m.v traditionele chiptuning via OBD. Daar win je hoogstens enkele procenten vermogen mee en het enige effect is dat de wagen iets beter op het gas hangt. Ieder zijn goed recht om daar enkele honderden €€€€ aan uit te geven... Uiteraard zal de verkoper jou iets anders proberen wijs te maken. Voor atmosferische motoren zijn andere ingrepen nodig om tot een voelbare vermogenswinst te komen: o.a. andere nokkenas, andere luchtfilter, sportuitlaat en eventueel gloeikaarsen


26 jan 2008 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Winst is bij atmo motoren inderdaad minimaal.

Ik ben altijd wantrouwig tegenover goedkope tuning voor een dure motor. Veel van die tuners zorgen er alleen voor dat er meer brandstof wordt ingespoten en dat de turbodruk hoger kan oplopen. Da's niet zonder gevaar. Powerboxen moet ik al helemaal niet, 90% ervan zijn motorkillers.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


28 jan 2008 20:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.