Auteur |
Bericht |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
 Ziptuning
Iemand ervaring met dit bedrijf?
http://www.ziptuning.nl
Klinkt goed voor weinig!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
25 jan 2008 18:58 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Tja, daarbij vraag ik mij dan af als 't zo safe is, waarom dan dit..... 
|
25 jan 2008 20:39 |
|
 |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Omdat fabrikanten veel doen om onder de garantie uit te komen misschien?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
25 jan 2008 20:42 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Ja waarschijnlijk speelt dat een rol.
Ik heb er ondanks dat toch altijd een (beetje) gevoel bij, de levensduur vd motor / bak te verkorten....mss onzin...wie 't weet zegt 't maar.
Grappig is wel dat ik de afgelopen jaren ook meermaals die site heb bezocht, uit nieuwsgierigheid....
Ik heb ook wat moeite met "zuiniger" ( wellicht op gelijke belasting ? )
|
25 jan 2008 21:48 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... merkt geen verschil waarschijnlijk. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 jan 2008 21:56 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
 hij is goed.
|
25 jan 2008 21:58 |
|
 |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Met een Turbo is het natuurlijk een stuk makkelijker om te chippen. Waarschijnlijk ook zo ongeveer het enige verschil tussen een Turbo en een TurboS = chip.Of niet experts?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
25 jan 2008 22:09 |
|
 |
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
turbodruk 'aanpassen' is niet zonder risico, lagers, versnellingsbak, e.d.m. krijgen veel meer krachten te verwerken
op atmosferische motoren is chiptuning al helemaal onzin
|
26 jan 2008 0:01 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Sinds het tuningkastje in mijn Audi A4 Quattro TDI is-ie 5% zuiniger
in het brandstofverbruik. Nou is dit werkpaard niet zo zuinig (ook nog
eens Tiptronic) met z'n 2,5 ltr V6, dus daarmee verdien ik de chip al
terug, zelfs. 180 pk standaard zou nu 210 moeten zijn, maar dat heb ik
niet na laten meten. Merk daar niets van in de praktijk, evenmin
als van toegenomen koppel. Was een kwestie van willen hebben, dus.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
26 jan 2008 1:35 |
|
 |
mr.burns993
|
waar bazeer jij dit op
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
26 jan 2008 1:49 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Lijkt mij dat je dan eerst de vermogensbank op had moeten gaan - dan Zippen - en dan weer de bank op 
|
26 jan 2008 1:50 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Klopt. En was me teveel moeite.
Rollenbank met vierwielaandrijving is een hoop gedoe...
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
26 jan 2008 1:52 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Als ik zo een oplossing zou zoeken, dan ging ik eerder naar een gespecialiseerd bedrijf zoals: http://www.beekautoracing.nl/
Zij hebben ook een 4WD rollenbank.
NEWT heeft hier positieve ervaring mee <<zie zoekfunctie>>
Ik geloof niet dat minder dan 10% vermogenstoename merkbaar is.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 jan 2008 8:50 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad ... Beek of bv APP
.. zoals ik aangaf - voor en na de tuning even op de 'bank'
|
26 jan 2008 8:57 |
|
 |
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Echte chiptuning is volledig op maat en iets helemaal anders dan de per type wagen gestandaardiseerde gewijzigde software waarmee tuning boeren à la Zip de originele eprom overschrijven. Modificatie beperkt zich vrijwel uitsluitend tot het verhogen van de turbodruk.
Tijdstip van inspuiting is zowat het enige waarop bij atmosferische motoren kan ingegrepen worden d.m.v traditionele chiptuning via OBD. Daar win je hoogstens enkele procenten vermogen mee en het enige effect is dat de wagen iets beter op het gas hangt. Ieder zijn goed recht om daar enkele honderden €€€€ aan uit te geven... Uiteraard zal de verkoper jou iets anders proberen wijs te maken. Voor atmosferische motoren zijn andere ingrepen nodig om tot een voelbare vermogenswinst te komen: o.a. andere nokkenas, andere luchtfilter, sportuitlaat en eventueel gloeikaarsen
|
26 jan 2008 18:46 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Winst is bij atmo motoren inderdaad minimaal.
Ik ben altijd wantrouwig tegenover goedkope tuning voor een dure motor. Veel van die tuners zorgen er alleen voor dat er meer brandstof wordt ingespoten en dat de turbodruk hoger kan oplopen. Da's niet zonder gevaar. Powerboxen moet ik al helemaal niet, 90% ervan zijn motorkillers.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
28 jan 2008 20:32 |
|
|