| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Little Bastard II http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=17326 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 11:50 ] |
Berichttitel: | Little Bastard II |
In navolging van Erick dacht ik ook eens wat te delen aangaande mijn projectje. Oktober vorig jaar een Chamonix Spyder 550 gekocht die toen bestickering van de V Carrera Panamericana Mexico had. Aangezien deze bestickering bij mij (en mijn vriendin) minder in de smaak viel en eigenlijk ook nog op het ouder type Spyder hoort, hebben we besloten deze te verwijderen. Het doel is om de auto zo veel mogenlijk op het origineel te laten lijken. Zodoende heb ik de volgende aanpassingen/toevoegingen gedaan: - Wendler Carrosserie badges - Pegasus Oil stickers - andere banden gemonteerd - lederen motorkap riempjes - Spyderclub embleem (niets met origineel te maken maar wel leuk) - stoelverwarming (niets met origineel te maken maar wel lekker) - Porsche embleem op kofferklep (ontbrak) - de vering moest aangepast/hersteld worden (raakte overal de grond) - de motor wordt week 8 een beetje getuned (wel gewoon 1600cc) - Nurburgring embleem (moet ik nog monteren) - nieuwe spiegels GT stijl (moet ik nog spuiten en monteren) - Porsche kleppendeksels (replica's) (moeten nog gemonteerd) - bestickering "Little Bastard" en nummers 130 (moet nog gebeuren) - de 4 gaats wielen ombouwen (incl. remmen) naar 5 gaats maar dat laat de spaarpot nu nog even niet toe. Even een paar foto's: |
Auteur: | Olaf [ 05 feb 2008 11:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Little Bastard II | |||||||||
EDIT!
|
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 11:57 ] |
Berichttitel: | |
Geen idee wat ik zit te kloten maar het lukte niet. Thanx!! |
Auteur: | Marco [ 05 feb 2008 11:58 ] |
Berichttitel: | |
weer zo'n leuk project om te volgen |
Auteur: | ingo [ 05 feb 2008 12:02 ] |
Berichttitel: | |
coolio! hoop 'm een keer bij een tocht te zien.. |
Auteur: | Olaf [ 05 feb 2008 12:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
[img]%20voor%20de%20foto%20en%20[/img] na de foto in plaats van andersom |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 12:21 ] |
Berichttitel: | |
Grazi mille!! |
Auteur: | BJ964 [ 05 feb 2008 12:41 ] |
Berichttitel: | |
Het blijft leuk om al dit soort projecten te volgen. Keep us posted |
Auteur: | Master Ken [ 05 feb 2008 13:45 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er leuk uit. Volgensmij zijn er inmiddels al verschillende replica's op het forum |
Auteur: | Jeroen914 [ 05 feb 2008 14:13 ] |
Berichttitel: | |
Ik zie 'm binnenkort wel verschijnen Ben benieuwd! |
Auteur: | WdePundert [ 05 feb 2008 17:20 ] |
Berichttitel: | |
Altijd mooi om te volgen. Dit zijn toch de betere draadjes. |
Auteur: | michael [ 05 feb 2008 18:45 ] |
Berichttitel: | |
Nog een paar tips, voorruit eraf, wissers eraf, knipperlichten vervangen door witte, achterlichten vervangen, stuur vervangen, versnellingspook vervangen, tankdop vervangen, brandstoftank vervangen, interieurbekelding eruit, handrem vervangen, metalen plaat monteren op dashboard [bij de meters]. In de States kun je complete aluminium interieurs krijgen. Ben benieuwd naar het resultaat. |
Auteur: | Bert [ 05 feb 2008 18:48 ] |
Berichttitel: | |
Zie ik het goed, dat je de resten van de "bult" op het motorkapje ook al hebt weggehaald? Vond de auto als "halffabrikaat" vorig jaar al indrukwekkend dus ben benieuwd als'ie klaar is. |
Auteur: | Bert [ 05 feb 2008 18:52 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dan moet je altijd met een bril en helm/vliegenierskap op rijden, staat ms wel maar lijkt mij niet echt practisch. |
Auteur: | michael [ 05 feb 2008 19:01 ] |
Berichttitel: | |
Doe het dan gelijk goed als je zo'n auto gaat verbouwen. De speedstervoorruit heeft nooit op een spyder gezeten dus, vervangen door een laag plexieglas exemplaar, die je overigens ook in een iets hoger formaat kunt krijgen dan het origineel. Dus wel de originele looks en geen last van vliegen in je gezicht. Een spyder hoort nou eenmaal spartaans te zijn. |
Auteur: | Erick [ 05 feb 2008 19:11 ] |
Berichttitel: | |
Michael heeft beslist een punt. Lijkt me gaaf als beide projecten afzijn (Little Bastard I & II) om deze eens naast elkaar te zetten. Is de jouwe ook GT Zilver? |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 19:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Met alle respect Michael maar jij weet donders goed dat je hierboven bijna het kostenplaatje voor nog een Spyder hebt omschreven (beetje respect aub). Handremmetje alleen al kost rond de 500 eur (en dan zit hij er nog niet in) Voorruit heb ik uiteraard ook naar gekeken want dat staat veeel mooier maar daar zitten dus wel flinke downsides aan (beschikbaarheid, veiligheid en vliegenhappen). Maarom zou ik het stuur vervangen; Nardi zat er origineel ook in (nee, in die van Dean zat een Banjo maar dat schijnt niet fijn te zijn). Brandstoftank is denk ik een vergissing; de tanks die je in amerika ziet (bij Automotive legends: Russ Rodriguez) zijn aluminium kappen die over de tank heengezet worden en dan lijkt het een originele 100 liter racetank maar dat is niet zo want dat past helemaal niet. Andere stoelen vind ik uiteraard ook wel mooi maar dan past mijn stoelverwarming er niet meer in en ik wil er veel mee kunnen rijden. Zo'n complete set aluminium panelen om hem ook aan de binnekant er helemaal alu uit te laten zien kost eenvermogen en persoonlijk vind ik veel van die creaties er dus weer veel te gelikt uit zien. Het was origineel een raceauto om gewoon bruut mee te gummen en dus niet glimmen!! Om kort te gaan; prima dat je opmerkingen hebt; sterker nog ik praat er graag over met mede Porsche-syndroom genoten maar dit komt op mij een beetje over alsof je wil zeggen: "dit lijkt nergens op" |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 19:44 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Beste Bert ik heb eerlijk gezegd even geen idee waar je het over hebt. |
Auteur: | Black Betty [ 05 feb 2008 20:07 ] |
Berichttitel: | |
Ik vond de oorspronkelijke bestickering 'wel cool'; helemaal niets mis mee, naar mijn mening... Maar inderdaad: smaken verschillen! Die typische Spyder handrem vind ik wel heel erg bij deze auto passen; net als ik de keverhandrem eigenlijk helemaal niet bij een Speedster vind passen. Soms moet je echter concessies doen (zo weet ik inmiddels ) Als ik eerlijk ben, vind ik 2 dingen 'storend' aan je Spyder die ik voor de rest likkebaardenlekkerlessend vind: 1) de voorruit (ja... tóch wel); ik zou toch voor een 'rimless' lexan ruit gaan die op de traditionele manier bevestigd wordt. Racers waren destijdst trouwens soms wél van ruitenwissers voorzien (gewoon op de lexan ruit). Ik moet nog ergens een foto hebben van de Spyder die in het Porsche museum stond (staat?) die zelfs een ruitenwisser aan de binnenkant had . Een medewerker vertelde me dat dat was voor de 'spray' die om de ruit slaat bij races op nat wegdek of tijdens regen. Ik zal eens even zoeken of ik die foto boven water kan toveren.... 2) de 4-gaats velgen... Top dat je voor de GT-spiegels gaat! Dat was ook nog een 'punt van aandacht'... Waar heb je die trouwens gekocht? En wat kostten ze? (overigens was de carrosseriebouwer Wendler (en niet Wendlinger) uit Reutlingen) |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 20:12 ] |
Berichttitel: | |
Thanx &1 !! Tuurlijk het kan altijd mooier maar laten we niet doen alsof de genoemde onderdelen op straat liggen en gaan roepen "als je het doet moet je het goed doen" komt op mij over alsof ik het nu niet goed doe. Spiegels heb ik via een gast op E-bay (heb z'n adres nog ergens maar zal wel via Fibersteel origineel zijn gekomen). Voor een goede lexaan voorruit houdt ik mij absoluut aanbevolen maar daar schijnt toch heel lastig aan te komen. op de Spyderclub las ik een verhaal dat zelfs Albert Westerman (en die heeft toch middelen zat zou je zeggen) voor zijn originele Spyder heel duur en zelfs bedrogen uitkwam. |
Auteur: | Black Betty [ 05 feb 2008 20:29 ] |
Berichttitel: | |
Die originele Spyder stond onlangs in het Mecc in Maastricht en de voorruit die daarop zat was nogal craquelé Ik weet dat in Amerika verschillende leveranciers dergelijke voorruiten kunnen leveren (die op een replica passen waar een Speedster voorruit op zit). Bas de Rijk heeft zo eentje gemonteerd. Dat ziet er top uit, hoor! Volgens mij past een originele Spyder ruit niet op een replica met Speedsterruit en vice versa. Je moet dan een speciaal voor een dergelijke Spyder geproduceerde ruit hebben. Bovendien zijn er bedrijven in Nederland die zo'n ruit voor je kunnen maken. Dat kost je zo'n € 400 à € 500... |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 20:39 ] |
Berichttitel: | |
Lijkt mij fantastisch Speedy maar het verhaal van Albert Westerman aangaande de nieuwe lexaan ruit voor zijn tweede Spyder: laten maken voor 3000 euro en dan nog niet passen stemde mij enigzins negatief. Naast Beck en Chamonix zullen Fibersteel, Vintage Spyders en Sierra Madre (etc.) ze wel kunnen leveren maar ik wou het eens dichter bij huis zoeken (Duitsland?). Laten maken voor 4 a 5 honderd eur lijkt mij nog redelijk. Ik zou sowieso eens moeten opzoeken of het mag (niet dat ik zo braaf ben maar veel geld spenderen aan zo'n ruit om hem vervolgens op last van een paar van die pubers met petten op weer te moeten verwijderen heb ik dus geen zin in). |
Auteur: | Black Betty [ 05 feb 2008 20:57 ] |
Berichttitel: | |
Van welk bouwjaar is jouw Spyder officieel??? Als íe van voor 1974 hoef je niet eens een voorruit te hebben... |
Auteur: | Wouter [ 05 feb 2008 21:44 ] |
Berichttitel: | |
1990 dus dat is jammer. Ik betaalde overigens voor de spiegels $ 175 en daar kwam nog iets van 30 euro tax bij, dus echt een koopje (moet ik ze nog wel spuiten maar dat wordt een mooi DIY klusje)!! p.s. your absolutely right about the Wendler badges. |
Auteur: | Bert [ 05 feb 2008 22:26 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Je reed toch ook mee met de tunnelrun? Indien ja, toen had je achterop nog de resten van zo'n aerodynamische kopsteun zitten. En met "halffabrikaat" doelde ik met een op je wagen in de staat zoals hij toen was en je hem dus nog moest "vormen" tot wat het nu wordt. Indien nee, dan heb ik je voor iemand anders aangezien. |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |