| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=17340 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | MIDI [ 06 feb 2008 10:24 ] |
Berichttitel: | Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche |
Beste porsche forumleden, Ik ben hier nieuw op dit forum, en zal me daarom eerst even vlug voorstellen. Ik ben een porsche 911 liefhebber (volgens mij nog steeds de enige echte porsche, mijn excuses voor de boxster, caymann en cayenne liefhebbers) in hart en nieren, dat is al heel mijn leven zo. Ik zei dus vroeger ook steeds dat ik voordat ik 40 werd een porsche in mijn garage wou staan hebben. Nu ik bijna 36 ben vind ik dan ook de tijd rijp om er me eentje gaan aan te schaffen. Maar heb daarbij nog een paar belangrijke vragen aangezien ik ook geen kat in een zak wil kopen. En mss staan al de antwoorden op mijn vragen hier wel ergens op het forum, maar heb nu eenmaal niet de tijd om heel het forum door te nemen. En ik denk wel dat er nog meerder mensen interesse hebben in de antwoorden op mijn vragen. Wil eerst erbij vertellen dat ik de auto dagelijks wil gebruiken. Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz... Heb een vrouw en twee kinderen van 10 en 8 jaar. Wordt gebruikt als 2de wagen. En het MOET een automaat zijn (komt ipv audi A4 Cabrio met automaat) Een budget heb van om en bij de 35.000 Euro. Heb een lichte voorkeur voor een 996 omdat die volgens mij beter dagelijks te gebruiken is dan bv een 964, en denk dat de onderhoudskosten lager liggen, en dat hij meer rijdt als een hedendaagse auto. Hier volgen dus mijn vragen: -Hoor regelmatig dingen als, koppeling vervangen, motor vervangen, olie lek maar dat hebben ze allemaal, enz.... Kunnen jullie mij eens vertellen bij welk model van 911 er de minste problemen voorkomen? En wat eventueeel problemen zijn bij sommige modellen? En welk model ik best niet kan aanschaffen (want wil niet dat mijn porsche avontuur een nachtmerrie zou worden) -Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten? -Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer? -Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk) -Kun je bij een 911 nog vrij makkelijk zelf een olie wissel doen? -Waar moet ik zeker op letten bij de aankoop? -In welke 911 gaan mijn twee kinderen nog het meeste plaats hebben, weet wel dat het maar noodzitjes zijn, maar een ritje naar zee moet soms toch ook eens kunnen) -Zijn er modellen die last hebben van roest? (zou echt zonde zijn, zo een mooie auto hebben en dan moeten vaststellen dat hij aan het roesten is)(daarom dat ik ook pas een 911 wil vanaf model 964, was al volledig verzonken) -Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....) Zijn al heel wat vragen die ik stel, maar ben dan ook nog maar een leek op dit gebied. En ik wil dan ook niet over één nacht ijs gaan, want ik ben nu eenmaal niet zo vermogend om om het even welke porsche te kunnen aanschaffen. Wil iedereen die een antwoordt wil geven al op voorhand bedanken. THX |
Auteur: | josboxster [ 06 feb 2008 10:53 ] |
Berichttitel: | |
Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten? -Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer? -Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk) -Kun je bij een 911 nog vrij makkelijk zelf een olie wissel doen? -Waar moet ik zeker op letten bij de aankoop? -In welke 911 gaan mijn twee kinderen nog het meeste plaats hebben, weet wel dat het maar noodzitjes zijn, maar een ritje naar zee moet soms toch ook eens kunnen) -Zijn er modellen die last hebben van roest? (zou echt zonde zijn, zo een mooie auto hebben en dan moeten vaststellen dat hij aan het roesten is)(daarom dat ik ook pas een 911 wil vanaf model 964, was al volledig verzonken) -Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....) ad 1 : zie porsche.nl ad 2: is niet belangrijk bij een echte auto, anders moet je een prius kopen ad 3: geen idee, heb 2 linker handen ad 4: Bij dealer of P-specialist, en een AKK doen ad 5: 996 ad 6: 996, wellicht een goede 993 maar daar heb ik ook al regelmatig roest op gezien ad 7: een 4S of een turbo, beide zwaar boven het budget Rekening houdend met het budget en het comfort: -spaar door voor een 996 voor hetzelfde comfort als je A4 -35 K: een mooie 993 uitzoeken -27K: 964, doe je boeter bij de vis maar ik vind hem mooi |
Auteur: | barolo [ 06 feb 2008 10:57 ] |
Berichttitel: | |
Het lijstje van PAscal geeft veel antwoorden op je vragen. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=6691 Hoe nieuwer de P, hoe beter de kinderen kunnen zitten. Een 996 cabrio voor 35K, moet lukken met veel geduld en zoekwerk. http://www.schmidt-oss.nl/bemiddelingaa ... uring.html Hier vindt je alles over AKK + prijzen van onderhoud. |
Auteur: | DeniS2 [ 06 feb 2008 11:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat wordt het nou? Houd er rekening mee dat met 15km een 911 nog niet warm is gereden. Veel korte ritjes is minder goed voor de motor op de langere termijn. Dus als de auto van plan bent langer ter rijden mss toch rekening meehouden. |
Auteur: | HV [ 06 feb 2008 11:22 ] |
Berichttitel: | |
verzonken koets is volgens mij al sinds jaren 80.. Als je cabrio gewend bent, zou ik daar zeker weer voor kiezen . Ik zou ook een keer met de kinderen gaan 'passen'; tenzij te zelf klein van stuk bent, is het toch echt krap aan. Wellicht is dan een Targa een betere keus, net iets ruimer achterin Gezien budget lijkt 993 meest voor de hand liggend; voor korte ritten wel minder geschikt, aangezien het nog een luchtgekoeld type is. In andere opzichten voldoet de 993 even goed als dagelijks vervoermiddel als 996, alleen uiteraard iets gedateerder op alle fronten. Qua rijplezier zijn er uiteraard superlatieven, maar na je huidige auto is ook een Carerra 2 of 4 een heel prettige ervaring! Bij regelmatig gebruik, waarbij je regen niet kunt/zult schuwen, is Carerra 4 wellicht een goede keuze (vooral in bochten beter beheersbaar). Veel succes en inderdaad, de tijd is rijp hoor! (ben zelf 36, heb mijn 3.2 cabrio eind vorig jaar aangeschaft ). |
Auteur: | Freek_m [ 06 feb 2008 12:00 ] |
Berichttitel: | |
Hi MIDI, Ik heb getwijfeld tussen de 993 en de 996. uiteindelijk gekozen voor de 993 en heb er nog geen moment spijt van gehad. ben zelf een tevreden tiptronic S gebruiker, alhoewel ik het gevoel heb dat op dit forum de schakelvariant de voorkeur geniet. Moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat het interieur van de 993 toch wat gedateerd overkomt als je het vergelijkt met een 996 (alhoewel dit ook weer een van de charmes is). Maar de vraag is wat je zoekt in een tweede auto? Ik gebruik de auto eigenlijk voor te korte ritjes (kinderen naar de creche/school brengen), motor krijgt eigenlijk te weinig kans om op temperatuur te komen, en mijn accu wordt niet bijgeladen (tip: druppellader kopen). Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd als ik weer een behoorlijk rit heb gemaakt! |
Auteur: | Master Ken [ 06 feb 2008 13:55 ] |
Berichttitel: | |
Welkom op het forum Zoals hierboven al vaker beschreven is het erg belangrijk dat de auto wordt warmgereden. Dat zal uiteraard niet erg lukken met korte afstanden. Mensen achterin meenemen is geen optie. Kleine kinderen geen probleem. Maar het is al snel erg krap. Ondanks de tijd.... zou ik zeker de zoekfunctie willen adviseren. Het is namelijk een verslaving om te snuffelen in het archief van dit forum. Succes |
Auteur: | aleh [ 06 feb 2008 14:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche | |||||||||
Ik zou voor een 996 3.4 gaan! |
Auteur: | aleh [ 06 feb 2008 15:42 ] |
Berichttitel: | |
Nederige excuses |
Auteur: | HV [ 06 feb 2008 16:27 ] |
Berichttitel: | |
Mag ik toevoegen dat 3.4, de eerste motor in 996, bekend staat als motor met veel problemen? Daartegenover staat volgens mij wel, dat de 3.6, die dus betrouwbaarder is, sowieso ook weer significant duurder is; of zie ik het nu te simplistisch. Moet het met het gegeven budget volgens anderen (996 experts) toch lukken voor een 3.6 te gaan?? Zo niet, dan wordt het wellicht wat lastig om MIDI een 996 te adviseren... MIDI, een 3.2 (1984-1989) staat ook bekend als laag in onderhoud; betrouwbare motor en relatief weinig electronica. Je rijdt dan echter meer in een klassieker; gedateerd en minder luxe (geen 4wd, geen stuurbekrachtiging etc.). Rijplezier is er zeker niet minder om, en een goede 3.2 rijdt je al vanaf € 15-20.000 |
Auteur: | SPEEDMAN [ 06 feb 2008 16:50 ] |
Berichttitel: | |
een 996 voor 35000 euro ? lijkt me wel erg weinig |
Auteur: | aleh [ 06 feb 2008 16:51 ] |
Berichttitel: | |
- Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten? Ik denk een 964, dan een 993, dan een 996, dan een 997 -Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer? Dat is zoooo afhankelijk van welke beurt en welke dealer/specialist -Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk) 993 en 996: 12l/100km bij normaal rijden 996 turbo: 13.5l/100km 997: geen idee. -Kun je bij een 911 nog vrij makkelijk zelf een olie wissel doen? Waarom zou je? -Waar moet ik zeker op letten bij de aankoop? Dat hij schadevrij is -In welke 911 gaan mijn twee kinderen nog het meeste plaats hebben, weet wel dat het maar noodzitjes zijn, maar een ritje naar zee moet soms toch ook eens kunnen) Mijn kids passen prima achterin. Maar het is wel illegaal. -Zijn er modellen die last hebben van roest? (zou echt zonde zijn, zo een mooie auto hebben en dan moeten vaststellen dat hij aan het roesten is)(daarom dat ik ook pas een 911 wil vanaf model 964, was al volledig verzonken) 996 heeft heel klein beetje roestprobleem bij de deurhaak in de b stijl. -Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....) 996 is de fijnste auto. 993 de leukste. 964 de rauwste. Cabriolet....tsja....dat is altijd fijn, maar wel minder mooi. |
Auteur: | MarkS [ 06 feb 2008 17:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
964 is duurder in het onderhoud dan een 993 |
Auteur: | ingo [ 06 feb 2008 17:17 ] |
Berichttitel: | |
en pas vanaf de 964 roesten ze... ligt er maar net aan hoe goed je 'm onderhoudt. geen roest op mijn '70'er hoor... & on topic: ik zou denk ik voor een 993 gaan... |
Auteur: | HV [ 06 feb 2008 17:40 ] |
Berichttitel: | |
Blijkbaar gevoelige snaar geraakt Ben inderdaad zeker geen expert v.w.b. 996, en had het idee dat er v.w.b. advies over welk type te kopen nog geen helder antwoord was gegeven aan de topic starter. Ik wist bijvoorbeeld inderdaad niet dat een tip nooit i.c.m. een 3.4 motor werd geleverd.. (weer wat geleerd!). Mijn gevoel is dat het gestelde budget richting een 993 wijst, maar dat een 996 eigenlijk een verstandiger aankoop zou zijn (gezien de vele korte ritten)... |
Auteur: | drknauf [ 06 feb 2008 17:41 ] |
Berichttitel: | |
gewoon ee 996 3,4 met garantie nemen kan ook |
Auteur: | Nine-eleven [ 06 feb 2008 22:48 ] |
Berichttitel: | |
Nee joh, gewoon een hele mooie 993 ......sprak hij onbevooroordeeld....... |
Auteur: | PEF [ 06 feb 2008 23:52 ] |
Berichttitel: | |
Aangezien dat je toch automaat en comfort zoekt zou ik toch voor een tiptronic 996 gaan, misschien een cabrio zoals de A4 Over technische zaken kan ik niet veel zeggen. Kan je alleen maar zeggen, zelf twijfelde ik tussen een GT3 996 en een Turbo 996... Na de vele magazines,gidsen,internetsites en advies van een verkoper wist ik mijn keuze. Simpel mijn geluk ligt niet op het circuit dus was ik beter af met een Turbo, qua comfort en alle electrische helpbesturingen. GT3 is sportiever en toch meer 'basic' als racewagen. Zo vertelde een verkoper mij en heb die raad wat gevolgd. Succes en zolang het een porsche (al dan niet 911) blijft zit je goed!!! |
Auteur: | Olaf [ 06 feb 2008 23:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche | ||||||||||||||||||
Geen Porsche kopen
Als je dan toch perse' 'n 911 wilt 964 Cabrio Tiptronic ... hou je nog wat geld achter de hand voor onvoorziene onkosten |
Auteur: | barolo [ 07 feb 2008 0:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kijk FF bij een ander draadje: Prijzen 996 http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight= |
Auteur: | GhostRider [ 07 feb 2008 0:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Uit m'n hoofd... volgens het Morgan Boek al vanaf 1976... Maar roest is idd. afhankelijkvan het onderhoud. Ook P's met behandeld koetswerk roesten hoor! Heb 70ers gezien die er beter uit zagen dan van latere tijd... |
Auteur: | MIDI [ 07 feb 2008 7:26 ] |
Berichttitel: | |
Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik erg onder de indruk ben, door de vele reactie's die ik krijg. BEDANKT daarvoor. Wil hier nog een paar reactie's geven op wat sommige forum leden schrijven. Heb al meerdere keren gelezen dat het verbruik geen rol speelt. Wel ergens kan ik jullie volgen hoor, maar wil het even vlug uitleggen waarom ik dat vroeg. Ik heb nu als tweede wagen een A4 2.4 Multitronic cabrio, en daarvoor een audi cabrio 2.3 automaat. In de tijd verbruikte de audi cabrio 13.5 liter. En nu verbruikt mijn A4 net hetzelfde. Nu denk ik bij mijn eigen van, amai zoveel verbruiken en dan wetende dat een porsche ook maar zal verbruiken en waar je dan zoveel meer rijplezier in gaat hebben. En hier te lezen klopt dat wel, want een porsche 996 verbruikt zelfs minder lees ik. Ik ken iemand met een cayenne turbo en hij heeft geld zat hoor. Maar heeft hem nu toch weggedaan omdat hij steeds boven de 20 liter zat en vond dat toch ook wat veel worden. Stond meer te tanken dan wat anders. Maar 13.5 liter is weinig vind ik persoonlijk voor een 911, zeker als je kijkt naar de fun die je erbij krijgt. Wat roest betreft, de porsche's zijn idd al langer verzinkt, maar ik heb er toch al veel zien roesten hoor. Vooral oudere. Ik weet dat vanaf dat audi de 80 maakt dat ze al hun wagens vanbinnen en vanbuiten verzinken, en die roesten nooit meer. Is al mijn vierde audi, dus kan het wel weten. Nu dacht ik dat een porsche vanaf de 964 ook vanbinnen en vanbuiten verzonken was, maar dat klopt dan mss niet helemaal? Roest vind ik echt een kwalijke ziekte, en is niet aanvaardbaar bij een mooie auto. Heb een mercedes S gehad van nog geen 4 jaar en was aan het roesten op het kofferdeksel en boven op het dak. Rij nu een BMW 525D en die hebben ze na 4 jaar ook al bijgewerkt voor roest aan de onderkant van de deur. Mag toch niet vind ik. Ga hier nog wat verder snuffelen op het forum, want het is echt een verlaving eens je dit forum ontdekt hebt |
Auteur: | Peter [ 07 feb 2008 9:14 ] |
Berichttitel: | |
Nog even wat betreft roest. De verzinkte carrosserie van een post 1976/77 911 is natuurlijk mooi, echter geen garantie dat ze niet kunnen roesten. Zeker bij de 3.0 maar ook al bij de 3.2 komt serieuze roest (voorschermen, dopels, B-stijl) voor. De 964 en 993 hebben hun eigen lokale problemen (raamsponningen), voor de rest zal je daar vrijwel nooit ernstige roest tegenkomen, maar zeg nooit nooit. De pre 1976 911'jes kunnen wat betreft roest er vreselijk aan toe zijn, dit zal echter zeer afhangen van gebruik, klimaat ed. Zelfs de vroege 996 heeft een lokaal roest probleem, onder de slotvanger. |
Auteur: | TD (zonder I) [ 07 feb 2008 16:39 ] |
Berichttitel: | |
Deze ? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bcgaaelgypvz |
Auteur: | BJ964 [ 07 feb 2008 21:25 ] |
Berichttitel: | Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche |
Hierbij mijn aanvullingen op het geheel: Wil eerst erbij vertellen dat ik de auto dagelijks wil gebruiken. Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz... Koop als je veel korte ritten rijdt geen 964 of 993 (luchtkoelers) ivm het warmrijden wat langer duurt dan 15km en wat cruciaal is voor het behoudt van je motor! Een budget heb van om en bij de 35.000 Euro. Heb een lichte voorkeur voor een 996. Met dat budget wordt een 996 HEEL erg moeilijk. Ik zou dan kijken naar een goede 964 of 993, maar dan zit je met de vele korte stukken! -Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten? Hoe jonger het type, hoe goedkoper in onderhoud. Echter, net als bij elke auto, zijn er altijd onverwachte kosten die voor een hogere rekening kunnen zorgen, ongeacht het type. -Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer? Zie www.Porsche.nl -Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk) Gemiddeld 1:7-10 -Zijn er modellen die last hebben van roest? In de basis kan elke auto roesten en ook de nieuwere typen hebben zo hun zwakke plekken. Zou ik mijn keuze niet op baseren!- Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....) Elke 911 zal je veel rijplezier opleveren! Ik zal geen discussie starten over automaat of handgeschakeld Koop het beste exemplaar wat je kunt betalen, ongeacht of dit een Carrera 2 of 4 is! Heel veel succes en plezier met zoeken, proefrijden etc |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |