| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Auto importeren uit Amerika, invoerrechten en BTW
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=17478
Pagina 1 van 2

Auteur:  droopy928gt [ 16 feb 2008 15:05 ]
Berichttitel:  Auto importeren uit Amerika, invoerrechten en BTW

Hallo,

Wil een auto importeren uit Amerika, het vervoer, verzekering en BPM verhaal is me redelijk duidelijk. ECHTER!!

Heb een beetje, misschien vreemde vraag over het importeren en invoer / BTW. Hoop dat er een aantal ervaren mensen zijn die hier een licht op kunnen schijnen, want tot nog toe kan ik het antwoord niet voor 100% zeker vinden.

Als je een auto uit een niet EU land importeert moet je 10% invoer rechten betalen en daar bovenop nog eens 19% BTW.

Wat mij echter niet duidelijk is. Als ik een auto uit Amerika importeer, heb ik daar hun BTW tarief betaalt. Uit Duitsland vandaan zie je wel eens staan "Mehrwertsstuer Ausweisbahr", wat zoveel betekent als dat het Duitse BTW tarief niet betaalt hoeft te worden bij export.

Kan dit vanuit Amerika ook? Daarmee bedoelende. Als ik de auto voor een X bedrag koop in Amerika, kan ik dan bij de Amerikaanse douane de BTW terug krijgen, waarbij dan in Nederland alleen over het aankoopbedrag minus de Amerikaanse BTW lasten betaald hoeven te worden?

Bij voorbaat dank voor enig inzicht in dit voor mij enigzins duister deel van het import proces.

Groeten,

Leon



EDIT 31-10-2008:
Voor degenen die ook een auto willen importeren en zoeken naar een bedrijf om dit te doen.

Zoals bij een onderstaande post aangegeven heb ik het laten doen door Car Import Service in Utrecht. Een ABSOLUTE AFRADER, en heb spijt als haren op m'n hoofd.

In eerste instantie leek alles goed te gaan tot het het process op gang kwam. De belofte was dat ze mij zouden informeren over belangrijke punten, echter ALLE informatie moest ik zelf achteraan. Ik belde hun na om te vragen wat de status was, ik moest voor hun een kopie van de title en bill of sale verzorgen. Dit terwijl zij de transporteurs en alles behoorden te regelen. Alle info over het verloop heb ik na moeten vragen, niets kwam vrijwillig.

Bij vragen om een prijsopgaaf en quote voor BPM heb ik ze van te voren alle informatie plus ingebouwde accesoires gegeven. Dan verwacht je toch dat ze redelijk dicht bij de uiteindelijke prijzen voor hun werk moeten komen in die opgave. Voor hun werk was het uiteindelijk ruim Euro 1000 hoger, voor de invoerrechten was het ruim Euro 1500 hoger en voor de BPM was het ruim Euro 3000 hoger. Een miscalculatie van ruim Euro 5500. Da's geen kattepis!!!!

Het ergste echter is de manier waarop deze firma de schade afhandelde die was ontstaan tijdens vervoer vanuit Amerika hier naar toe. Ik had door hen een transportverzekering laten afsluiten om van alle hoofdpijn af te zijn als er wat zou gebeuren. Dat is helaas gebeurd en de verzekeringsmaatschappij ruzied nu wie de schade veroorzaakt heeft en aan welke kant van de plas dit gebeurd is. Tot die tijd betalen zij niet uit. Goede maatschappij keuze van Car Import Service dus, een maatschappij waar ze naar eigen zeggen al jaren mee werken. Het ergste is echter dat ze mijn auto gegijzeld hielden totdat ze betaald werden voor de schade reparatie. Die heb ik nu dus zelf voor moeten schieten. Dit process loopt nu al een maand zonder enige vooruitgang.

Op mij komt Car Import Service over als dat ze wel de lusten willen, maar niet de lasten. Bij problemen is hun klant de klos, zij krijgen hun geld en het kan ze verder niets schelen. Alleen maar mooie woorden en als ik dat nodig heb luister ik wel naar de politici van ons land.

Auteur:  944 guy [ 16 feb 2008 15:20 ]
Berichttitel: 

Sowieso een goeie tip om die geldwolven hier wat te ontwijken: laat een 2e bon aanmaken met een veel lagere prijs ;) (uiteraard niet TE laag)

Auteur:  cabrio wim [ 16 feb 2008 15:27 ]
Berichttitel: 

Kijk hier eens, heb je waarschijnlijk wat aan. :wink:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=15911&highlight=importeren+amerika

Auteur:  droopy928gt [ 16 feb 2008 18:29 ]
Berichttitel: 

944 guy and cabrio wim, bedankt voor de reakties zover. Ik heb dit forum voorheen al doorzocht, maar kan op mijn vraag geen duidelijk antwoord vinden.

Hoop dat er iemand is die enig licht kan schijnen.

Groeten,

Leon

Auteur:  horn [ 16 feb 2008 21:38 ]
Berichttitel: 

ik vraag me af of je in de US btw betaalt. Volgens mij is dat per staat geregeld (ik zie tenminste vaak bij Ebay advertenties staan dat bieders uit de staat van de verkoper rekening moeten houden met VAT). 10% invoerrechten kan je omzeilen door de verkopende partij een EUR1 formulier te laten regelen bij hun kamer van koophandel (wil zeggen dat de auto vanuit de EU is geexporteerd ooit - want ín de EU geproduceerd!) waardoor je geen invoerrechten hoeft te betalen.

Ik heb even zitten googlen op je vraag, maar kan geen sluitend antwoord vinden. Ik zou anders maandag even bellen met de douane. Let wel op: douane, rdw en belasting spreken elkaar vaak tegen en er is weinig kennis. oplossing: namen en nummers noteren en de elkaar tegensprekende ambtenaren elkaar laten bellen... :idea:

Auteur:  Jan Targa [ 16 feb 2008 23:27 ]
Berichttitel: 

Je vraag is helder. Er ontbreken echter nog wat belangrijke gegevens:

- vanuit welke USA staat ga je de auto importeren;
- is het een splinternieuwe auto geleverd door een dealer met sales tax (dan wellicht vrijstelling BTW vanwege export?) of koop je van een particulier een gebruikte auto;
- koop je de auto als particulier of als BTW ondernemer.

Ik heb zelf wel eens USA motor geimporteerd maar dat was via een particulier en er zat geen verhaalbare BTW op. Vriend van mij imorteert USA 70-er jaren muscle cars. Ook daar geen verhaalbare BTW/ VAT of sales tax.

Als ik deze feiten duidelijk heb kan ik voor je vragen bij de USA vervoerder die mijn motor en de muscle cars heeft gedaan wat je mogelijkheden zijn. Maar de ervaring leert dat om BTW uit het buitenland terug te halen je veelal eerst daar moet registreren als BTW ondernemer. Zo ja, dan zijn er drempel bedragen en duur t heel heel lang.

Misschien dat de douane/ belastingdienst standaard formulieren heeft liggen die uitgewisseld met de USA. Maar dan zal je eerst aan de voorwaarden moetten voldoen. En dat bepaalt USA/ Staat en niet de Nederlandse belastingdienst.

Auteur:  HansA [ 17 feb 2008 2:42 ]
Berichttitel: 

Volgens mij is het zo dat als je geen ingezetene bent van de US je helemaal geen salestax hoeft af te rekenen bij de aanschaf. Ik wil het wel even aan mijn Porsche verkoper hier vragen, is in Californie dus de regels kunnen per staat verschillen. Mijn dealer verkoopt regelmatig auto's aan buitenlanders dus hij weet het vast wel.

Auteur:  droopy928gt [ 17 feb 2008 11:23 ]
Berichttitel: 

@Horn

Dank je voor het antwoord en de tip over het EUR1 formulier, die was ik nog niet tegen gekomen tijdens m'n zoektocht. Scheelt toch weer 11.9%, omdat de scrooches hier BTW rekenen over invoerrechten.

@Jan Targa

Ook dank voor je antwoord. Ik koop als particulier en wil 2de hands van een handelaar kopen in Amerika. Denk niet dat ik van een andere particulier ga kopen vanwege het eventuele risico. Blijf voor het moment liever bij een beetje gerenomeerde dealer daar, of een specialist. Als ik jouw verhaal echter lees ben ik bang dat ik teruggave of niet hoeven betalen van Amerikaanse BTW wel kan vergeten. Dat EUR1 formulier van Horn is echter in ieder geval iets. Scheelt toch weer.

@HansA

Jij ook bedankt voor je antwoord. Wat je schrijft was ook hetgeen ik dacht. De prijzen die ik echter vind via AutoTrader.com zijn volgens mij allemaal prijzen met BTW, vandaar dat ik me dus ook afvraag hoe dat nu zit. Als ik Jan Targa's verhaal lees ben ik heel bang dat ik het wel kan vergeten. Er is altijd de hoop, dus als jij erachter kan komen, geweldig?!!

Bedankt en groeten,

Leon

Auteur:  Harry 911 [ 18 feb 2008 9:08 ]
Berichttitel: 

Wat voor auto wil je gaan importeren als ik vragen mag?

Auteur:  droopy928gt [ 18 feb 2008 13:43 ]
Berichttitel: 

Dat mag je vragen Harry. ;-)

T'is een tweestrijd tussen een Porsche en een Mercedes.

Zoals je aan m'n signature kunt zien ben ik een 928 rijder, al 15 jaar. Momenteel een 928GTS. Porsche heeft in z'n range echter niet iets vergelijkbaars momenteel.

Hetgeen waar ik aan zit te denken is een Porche 993 Turbo of een Mercedes SL55. De laatste komt meer overheen met wat ik nu heb, echter de 993 Turbo vind ik ook een heel mooi beest.

Groeten,

Leon

Auteur:  HansA [ 19 feb 2008 23:10 ]
Berichttitel: 

Leon, hierbij de reactie van mijn dealer:

[/quote]Greetings Hans,

Tax and license are not collected if the car is shipped out of state.



Robb Eglsaer

Internet/Fleet Sales Manager

Porsche of Stevens Creek

A Penske Automotive Dealership

4155 Stevens Creek Blvd.

Santa Clara, Ca. 95051

Tel. 408 260 6126

Cel.415 308 4183

Fax 408 260 6193

reglsaer@penskeautomotive.com

www.stevenscreekporsche.com

[quote][/quote]

Auteur:  2.2VTEC [ 20 feb 2008 0:12 ]
Berichttitel: 

Probleem zal zich allicht niet stellen als je een 'Europese' wagen wil importeren uit de US, maar het is raadzaam te checken of het model dat je wil importeren gehomologeerd is in Europa. Iemand waarmee ik avondles volg, is een tweedehands pick-up particulier gaan kopen in de US & moet nu ca. 7.000 EUR betalen om de homologatie rond te krijgen :?

Auteur:  Jeroen914 [ 20 feb 2008 2:16 ]
Berichttitel: 

Zoals Hans al zegt... als de goederen buiten de staat verkocht worden, wordt er geen sales tax (btw) in rekening gebracht

de verkoper had je dit trouwens ook zo kunnen vertellen :uh:

Auteur:  droopy928gt [ 20 feb 2008 10:56 ]
Berichttitel: 

@HansA,
Heel veel dank voor je snelle reaktie en hulp. Dat maakt het voor de volle 100% duidelijk.

@2.2VTEC
Dank voor je reaktie. Voor zover ik kon nagaan, op een paar kleine dingen na, is dit voor een 993 Turbo of Mercedes SL55 geen probleem. Kreeg een indicatie van SCL Rotterdam voor beide modellen van ongeveer €400 voor homologatie. Zal er echter rekening mee houden.

Hmmm, Walter Wolf, da's een naam die ik al lang niet meer gezien of gehoord heb. Ze hadden destijds een schitterend mooie formule 1 wagen, dat zwart met goud. Mooier dan de John Player Special waar Mario Andretti in reed. "http://www.allf1.info/teams/wolf.php", staan linksboven in de picture list. Trouwens ook de plek waar Frank Williams begonnen is, en z'n onstlag daar de basis voor Williams F1.

@Jeroen914
Jij ook bedankt voor je antwoord. De verkoper zou dat inderdaad ook hebben kunnen vertellen. Ik ben momenteel echter alles aan het uitzoeken en rondkijken naar een interessante 993 Turbo of SL55. Wil alles graag van tevoren weten en een goed idee hebben wat ik kan verwachten voor er eraan begin. Niet eerder dan ik een keuze maak neem ik kontakt op.

Veel dank aan eenieder voor de reakties en hulp.

Groeten,

Leon

Auteur:  droopy928gt [ 14 maart 2008 13:50 ]
Berichttitel: 

@Horn en voor iedereen die met eenzelfde vraag zit.

Het is helaas NIET mogelijk om de tip van het EUR1 formulier te gebruiken voor in Europa, voor the US geproduceerde auto's, die als 2de hands of nieuw geimporteerd worden in Nederland. Hieronder het antwoord van de kamer van koophandel hierover.

QUOTE

De Europese Gemeenschap heeft geen overeenkomst met de Verenigde Staten in het kader van verlaging of zelf het 0 tarief v.w.b. de invoerrechten. Amerika kent het _document_ EUR 1 niet en u moet gewoon de invoerrechten betalen.

In uw geval gaat het om een auto die eerst vanuit de Europese Gemeenschap naar de Verenigde Staten geëxporteerd is en nu weer terug gaat naar Nederland. Als bij de export van de auto destijds een aangifte van tijdelijk uitvoer is gedaan bij de douane kan de auto zonder betaling van de invoerrechten weer ingevoerd worden. U moet dus nagaan of dit het geval is, in alle andere gevallen moet u de invoerrechten betalen.

UNQUOTE

Groeten,

Leon

Auteur:  Maxxie [ 14 jul 2008 8:40 ]
Berichttitel: 

Hallo,

Heb je al een auto ingevoerd? En hoe is dit verlopen?
Heb het verhaal gelezen en zit zelf ook te denken aan import van een cayenne.
Ben dus erg benieuwd naar je ervaringen, en wat de haken en ogen zijn.

Groeten,

Mathieu

Auteur:  Justin [ 14 jul 2008 10:41 ]
Berichttitel: 

Even wat verhelderende antwoorden wellicht Leon.

1.Eur1 formulier heeft geen zin bij import amerikaanse auto. Nederland heeft omtrent EUR1 regeling specifieke afspraken met bepaalde landen, de USA staan niet op deze lijst(zie het topic over mijn invoer eerder gelinkt).

2. Wil je belastingen hier vermijden, en dan bedoel ik invoerrechten en BTW(niet de BPM dus). Dan moet je een auto hebben die eerst in Europa op kenteken heeft rondgereden(en al invoerrechten en BTW over betaald is in Europa) en daarna naar de US of aight geexporteerd is.Niet makkelijk om te vinden... en desalwelteplus moet je ook nog eens de originele exportpapieren van toen hebben, je snapt wat ik bedoel :roll:

3.verlagen van prijzen op formulieren ten einde wat lagere belastingen. Kan je doen(heb ik niet voor gekozen omdat dit een miniem verschil uitmaakt op de totaalprijs van de belastingen die je betaalt) maar dan moet je al zorgen dat op de shipping bill(kwitantie van verschepingsmaatschappij) een lagere prijs staat(je moet de aankoopprijs opgeven voor transport). Nadeel hiervan is dat je meestal de auto verzekert voor transport(ivm containertje dat overboord valt of een of andere aap die je nieuwe aankoop zwaar beschadigt). En als je de aankoopwaarde lager opgeeft is je auto daarmee meestal voor een lager bedrag verzekert tijdens transport.

4.Het maakt niets uit uit welke staat je hem vervoert voor de belastingen. Je krijgt daar niets terug en er is hier geen speciale korting of verhoging voor bepaalde staten(ik denk dat je zoiets in gedachten had).

5. Als je een Porsche(geen Merkeddez - je weet hoe je dit uitspreekt :D - )laat komen, vervoer hem in ieder geval niet met DAS, zijn veel slechte verhalen en ervaringen over te vinden op het web(heeft mij in er in ieder geval van weerhouden deze partij te kiezen, andere op het forum hebben hier wel voor gekozen en naar ik begreep gelukkig goede ervaringen mee gehad). Voor goede schipper PB me maar, heb er absoluut geen belangen bij, anders dat ik graag je 993 Turbo zie als die er is en heel misschien vraag een stukje naast je te zitten :D .

6. Douaniers kunnen erg vermoeiend zijn.

7.Als je en auto kiest, houdt rekening met het feit dat auto's uit Chicago bijv duurder kunnen zijn om hier te krijgen(en het duurt ook langer) dan een aut uit bijv. Florida. Daarnaast zijn er natuurlijk staten waar het meer regent dan andere waardoor er grotere kan is bijvoorbeel op roest e.d.

8. Om teleurstelling te voorkomen, laat een AKK doen aan Amerikaanse zijde.

9.Koop geen Merkeddez, Porsche heb je veel meer plezier aan.

10. Koop geen Merkeddez, Porsche heb je veel meer plezier aan.

11. Koop geen Merkeddez, Porsche heb je veel meer plezier aan.

Auteur:  droopy928gt [ 14 jul 2008 12:46 ]
Berichttitel: 

@Maxxie,

Het process is nog lopende. De auto is al gekocht, en sorry Jasje Dasje maar het is toch een SL55 geworden met elke bedenkbare optie beschikbaar voor dit model. Een met officiele Mercedes extended 100k miles warranty en nu 27k op de teller. Die warranty word wel niet gehonoreerd in Europa, maar het is een stukje zekerheid extra. De auto komt uit Beverly Hills. (http://bhbenz.com/)

Het import process laat ik doen door Car Import Service. Zij doen het hele traject voor me. Via hen sluit ik tevens een verzekering af, een 2de hands verzekering via NSA, voor de motor en dergelijke. Denk niet dat het nodig is, het is alleen een stukje extra zekerheid voor me. Op deze manier kost het me wel wat meer, maar geeft tevens minder hoofdpijn voor vervoer, export, title, import, invoer en noem maar op.

De enige reden om voor hun te kiezen en niet een van de vele anderen is het feit dat zij die NSA garantie konden aanbieden.

Als het goed is ontvang ik deze week bericht dat de auto opgehaald kan worden, en hoop dan dat het hele process in een maand of 2 afgerond is en ik EINDELIJK in m'n auto kan rijden. Waarschijnlijk hou ik m'n huidige 928GTS nog als 2de auto, weet ik nog niet zeker.


@Jasje Dasje
Sorry, maar het is toch de Merkeddez geworden, had gewoon betere papieren dan de 993 Turbo. Was een moeilijke beslissing echter omdat ook de 993 Turbo een schitterende wagen is. Kan me er echter maar 1 veroorloven.

Bedankt voor je antwoorden, de meeste was ik zelf al achter gekomen door verder zoeken, ook van dat EUR1 formulier, zie m'n voorgaande posts.

Wat die belasting betrof, daar bedoelde ik de lokale belastingen mee die in verschillende staten betaald moet worden. Bij de meeste zag ik echter dat dit achteraf bij het bedrag word gerekend. De meeste bedragen zijn dus zonder deze belastingen.

Als alles rond is post ik eventueel wel het resultaat en een foto. Dit is dan wel een Porsche forum, maar ook Porsche fans kunnen volgens mij best wel andere merken waarderen.

Groeten,

Leon

EDIT 31-10-2008:
Voor degenen die ook een auto willen importeren en zoeken naar een bedrijf om dit te doen.

Zoals hierboven aangegeven heb ik het laten doen door Car Import Service in Utrecht. Een ABSOLUTE AFRADER, en heb spijt als haren op m'n hoofd.

In eerste instantie leek alles goed te gaan tot het het process op gang kwam. De belofte was dat ze mij zouden informeren over belangrijke punten, echter ALLE informatie moest ik zelf achteraan. Ik belde hun na om te vragen wat de status was, ik moest voor hun een kopie van de title en bill of sale verzorgen. Dit terwijl zij de transporteurs en alles regelden. Alle info over het verloop heb ik na moeten vragen, niets kwam vrijwillig.

Bij vragen om een prijsopgaaf en quote voor BPM heb ik ze van te voren alle informatie plus ingebouwde accesoires gegeven. Dan verwacht je toch dat ze redelijk dicht bij de uiteindelijke prijzen voor hun werk moeten komen in die opgave. Voor hun werk was het uiteindelijk ruim Euro 1000 hoger, voor de invoerrechten was het ruim Euro 1500 hoger en voor de BPM was het ruim Euro 3000 hoger. Een miscalculatie van ruim Euro 5500. Da's geen kattepis!!!!

Het ergste echter is de manier waarop deze firma de schade afhandelde die was ontstaan tijdens vervoer vanuit Amerika hier naar toe. Ik had door hen een transportverzekering laten afsluiten om van alle hoofdpijn af te zijn als er wat zou gebeuren. Dat is helaas gebeurd en de verzekeringsmaatschappij ruzied nu wie de schade veroorzaakt heeft en aan welke kant van de plas dit gebeurd is. Tot die tijd betalen zij niet uit. Goede maatschappij keuze van Car Import Service dus, een maatschappij waar ze naar eigen zeggen al jaren mee werken. Het ergste is echter dat ze mijn auto gegijzeld hielden totdat ze betaald werden voor de schade reparatie. Die heb ik nu dus zelf voor moeten schieten. Dit process loopt nu al een maand zonder enige vooruitgang.

Op mij komt Car Import Service over als dat ze wel de lusten willen, maar niet de lasten. Bij problemen is hun klant de klos, zij krijgen hun geld en het kan ze verder niets schelen. Alleen maar mooie woorden en als ik dat nodig heb luister ik wel naar de politici van ons land.

Auteur:  PSNH [ 14 jul 2008 17:46 ]
Berichttitel: 

Goede middag,

Nog even een algemeen berichtje m.b.t. invoeren van auto's vanuit Amerika.
De RDW doet moeilijk met auto's uit de States. Twee klanten van me hebben auto's gehaald en kregen geen Nederlands kenteken. Ze moesten de z.g. Duitse route volgen. Dat betekent dat er eerst een Duits kenteken geregeld moest worden waarmee je dan naar de RDW kunt. Het komt zoveel voor dat de Tüv er zelfs een kantoor voor heeft geopend in Nederland. In de buurt van Apeldoorn is dat.
Het heeft te maken met een gelijkvormigheids attest of document o.i.d. dat door de importeur moet worden afgegeven. Maar helaas doet Pon dat niet. Hou rekening met extra kosten en tijd.
Groeten,
Ronald Paul.

Auteur:  horn [ 14 jul 2008 18:00 ]
Berichttitel: 

Pon doet dat wel, maar zeker niet makkelijk (en ik weet niet voor welke auto's wel en voor welke niet). Ze hebben er zelfs een speciale medewerker voor die zich met dergelijke zaken bezighoudt (destijds met de Zwitserland trail mee te maken gehad). Ik zou eea iig informeren vóórdat je een auto koopt. Als je overigens kan bewijzen dat er eerder een gelijke auto (model, modeljaar) is ingevoerd vanuit de US (of een ander non-eu land) naar NL, kunnen ze over die papieren iig niet meer moeilijk doen.

Auteur:  Clivesj [ 31 jul 2008 22:20 ]
Berichttitel: 

Ik lees op de site van de belastingdienst dat de btw wordt geheven over de dagwaarde van de auto. Is dat het bedrag op de aankoopfactuur of gaan ze aan de gang met één of andere koerslijst?

Auteur:  hj993 [ 05 sep 2008 23:25 ]
Berichttitel: 

Clivesj schreef:
Ik lees op de site van de belastingdienst dat de btw wordt geheven over de dagwaarde van de auto. Is dat het bedrag op de aankoopfactuur of gaan ze aan de gang met één of andere koerslijst?


Er wordt geen BTW maar BPM verrekend.
Als je bijv. een 993 invoert vanuit duitsland dan kijken ze wat er aan extra's inzit en hebben een lijstje wat de auto totaal bij pon in 1996
heeft gekost. Daar komt een bpm bedrag uit. Bij dergelijke auto"s zou dat ca 2000E tot 2500E worden. Daarnaast kenteken overdracht en apk is ca 140E.
En dan...... dan mag je hem op openbare wegen in Nederland gaan rijden.
Informeer bij RWD wat jouw auto kost.
BTW wordt niet betaald zolang het geen nieuwe auto is en uit de EU komt.
Amerikaanse auto invoer altijd via Duitsland laten doen. Dat scheelt aanzienlijk. [zie ook voorgaande berichten van anderen]

Auteur:  Clivesj [ 06 sep 2008 12:45 ]
Berichttitel: 

Dank voor je reactie.
Betekent de duitse route:
1. Auto in NL laten komen en de papieren regelen via het duitse kantoortje bij Apeldoorn, of moet je daadwerkelijk
2. De auto in Duitsland invoeren en daarna na NL importeren.

Ik begrijp dat de duitse route de BTW scheelt, alsmede keuringsgedoe?
Dank voor de reacties

Auteur:  ralf996 [ 06 sep 2008 13:47 ]
Berichttitel: 

Btw wordt gewoon verrekend over het aankoopbedrag+transport+invoerrechten a 10% over het aankoopbedrag en het transport. in duitsland betaal je ook gewoon btw. Enige voordeel kan zijn dat als je geen typegoedkeuring hebt. als de auto in duitsland wordt goedgekeurd moet hij in nederland ook goedgekeurd worden. Gisteren toevallig iemand van technische dienst van RDW aan de lijn gehad over het zelfde verhaal en die meldde mij dat importeren via duitsland wel ietsjes duurder was

Auteur:  ThomasV [ 24 sep 2008 20:14 ]
Berichttitel: 

Je betaalt als niet-inwoner van de Amerikaanse staat waar je de auto koopt geen lokale sales tax; dat doe je op het moment van registratie van de auto in de Amerikaanse staat waar je inwoner bent - dat is de hoofdregel en slechts enkele staten vormen hier een uitzondering op. Als je geen Amerikaans inwoner bent en de auto niet op Amerikaans kenteken wil zetten, betaal je hier dus in principe geen sales tax. Daarnaast is US sales tax totaal niet te vergelijken met BTW. BTW is een EU-belastingheffing, US sales tax werkt echt heel anders en beide heffing zijn dan ook absoluut niet met elkaar te verrekenen ofzo.

Dus bij invoer betaal je BPM, douanerechten en BTW (plus vervoer, verzekering daarvan, ombouw (oa kosten van ombouw verlichting, evt. alarm en de registratie in NL).

Succes!
Thomas

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/