Auteur |
Bericht |
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
invoeren auto USA
invoeren auto USA
ben me aan het oriënteren op het invoeren van een porsche 356 cabrio of speedster.
weet iemand wat de kosten ongeveer zijn van vervoer van USA naar Antwerpen of Rotterdam.
welke kosten komen er nog bij als de auto in Nederland staat.
moet er nog BTW betaald worden of bpm.
zijn er misschien nog andere kosten.
alle info welkom.
|
09 maart 2008 17:27 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daarover is hier al meer geschreven. Probeer het even via de zoekfunctie.
Off-topic: Ben je familie van Piet Hamelink, de muziekleraar?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 maart 2008 17:29 |
|
|
huustmans
993 cabrioouderkerk aan de amstel
|
ik heb even naar gekeken, kosten voor transport per container zo rond 1000 us, afhankelijk in welke staat de porsche staat. max 2000 us. Dan 10% over het factuurbedrag aan import heffing en de bpm....
_________________________________________ 993 is weer een genot om open in te rijden....
|
09 maart 2008 17:34 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2008 17:43 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
is dit ook allemaal van toepassing op zo'n klassieker?
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
09 maart 2008 17:53 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Nee. Transportkosten [boot] ongeveer 1500 euro, afhankelijk van waar ie staat gewicht en grootte, transport binnen de VS, 200 tot 500 euro, hangt af hoe groot de afstand is tot dichtsbijzijnde haven, administratiekosten ongeveer 400 euro. 6 % belasting over aankoopbedrag. Eventueel nog transportkosten binnen Nederland. Zorg dat je wat "creatief" met de aankooprekening omgaat [lager bedrag als dat je betaald hebt].
Heb laatst een willys jeep uit de VS geimporteerd dus ik weet waar het over gaat.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 18:12 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
dus als ik het goed begrijp.
geen 19% btw en geen bpm.
kosten vervoer tot in nederland ongeveer 2500 euro.
dan komt er nog eens 6% btw bij.
en dan natuurlijk de auto nog aan de Nederlandse eisen laten voldoen lichten en andere dingen.
michael heb je dit al vaak gedaan.
en via welk bedrijf heb je de invoer gedaan.
ben je zelf naar de usa geweest of heb je het allemaal geregeld via internet.
|
09 maart 2008 18:25 |
|
|
RobbertR
ex. Boxster
997Haarlem
|
Als je hem bij een dealer koopt in de US, dan hoef je daar geen VAT (+/- 6% afhankelijk van de staat) te betalen.
De dealer moet dan echter wel kunnen aantonen dat de auto het land gaat verlaten. Als je hem particulier koopt, dan is er helemaal geen VAT berekening. M.a.w. als je hem bij een bedrijf koopt, eerst de prijs onderhandelen en als je die hebt vastgelegd dan nog +/- 6% eraf.
Verder kloppen de andere kosten wel (+/- 30% extra voor invoer = 10% invoerbelasting en 19% btw). Met die invoerrechten kan je, zoals al gezegd is, wel een beetje rommelen
Als je meer wilt weten stuur maar een PB. Ik heb het net deze maand achter de rug.
Grt Robbert
|
09 maart 2008 18:39 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Bijna goed begrepen . Je betaald alleen 6% over het aankoopbedrag, zo staat het tenminste op mijn rekening. Nou hebben we het wel hier over een voertuig uit 1943, maar volgens mij valt de 356 ook in het 6% tarief.
Dit was de eerste keer dat ik een auto uit de VS heb gehaald, gewoon via e-bay, foto's en e-mail. Ik heb nog steeds goed contact met de oud eigenaar. Nou moet ik wel bekennen dat ik wat hulp heb gehad van de heer Stuurman, www.stuurmanclassiccars.nl, en de oud eigenaar van mijn voertuig, hij heeft namelijk het transport en de kosten geregeld naar de haven toe. Het verdere transport werd verzorgt door Marlog car handling BV
www.marlog-car-handling.com. Alles is eigenlijk prima en snel verlopen, ik zou het zo weer doen. De auto overtrof al mijn verwachtingen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 18:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
is dat de invasiester op de motorkap? heeft de jeep nog actie gezien?
_________________________________________ oud is beter
|
09 maart 2008 18:50 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik heb dit i.i.g niet hoeven te betalen, ligt er puur aan hoe oud het voertuig is.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 18:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Had niet gezien dat je zo'n ouwetje zocht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2008 19:01 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Niet specifiek de invasiester. De sterren veranderden regelmatig in de loop van de oorlog. Verder denk ik dat dit exemplaar nooit de VS is uitgeweest, er zit geen "shipping"plaatje in, maar dat zou ik moeten uitzoeken aan de hand van het chassisnummer.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 19:32 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
als je nog eens 30% zou moeten betalen is het in ieder geval niet meer interessant.
dan kan je beter er één hier kopen.
het gaat hier om een auto van tussen 1955 tot 1963.
zie de meeste 356 staan bij bedrijven en die bieden meestal wel de zorg voor transport aan.
|
09 maart 2008 19:43 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik heb het nog eens nagezocht. De 356 zit gewoon in het 6% tarief en je hoeft geen BPM en invoerrechten te betalen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 19:55 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
michael
waar kan ik deze gegevens vinden.
6% is in ieder geval een stuk beter.
als je 30% moet betalen is het niet meer interessant.
heb je de auto via stuurmanclassiccars gekocht of bied stuurmanclassiccars deze dienst aan.
|
09 maart 2008 20:14 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Lees dit maar eens door,
http://www.askanowner.nl/qa/browsequest ... 728&page=1
Ik heb de auto niet via Stuurman gekocht. Maar omdat ik daar vaste klant ben heeft hij mij geholpen. Bijna al hun auto's zijn import uit de VS.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 21:21 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Michael, weet jij of dat bij een 911 uit 1970 ook het geval is?
|
09 maart 2008 21:52 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Volgens mij alles wat ouder is dan 30 jaar.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 maart 2008 22:30 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
Ik zie in deze discussies altijd de conclusie dat als je alles bij elkaar optelt het niet loont. Zou best kunnen maar als ik de prijzen hier zie negin ik wel te twijfelen. Zo heeft mijn dealer hier in San Jose een 911 Carrera staan voor $63.700;
http://stevens-creek.porschedealer.com/ ... yid=368002
Daar gaat nog wel wat vanaf dus laten we zeggen dat je hem voor 60k meeneemt, in harde euros is dat op dit moment slechts 39000 euro voor een 911 uit 2006 met weinig KM. Ik weet niet wat de ned. nettoprijs voor een dergelijke 911 is maar misschien kan iemand even een reken sommetje doen met de BTW, BPM etc. Ik wed dat je onder de 80k euro blijft. Koop je daar een 2 jaar oude 911 voor in Nederland? Volgens mij niet maar ben misschien te lang weg.....
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
10 maart 2008 6:54 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
niet alleen BPM, BTW, transport en verbouwings kosten om hem EU overeenkomstig te krijgen maar ook nog wat waarde vermindering vanwege US import en model.....en dan denk ik dat je heel snel richting 80,000 euro gaat.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 maart 2008 8:31 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Dat gaat een erg moeilijk verhaal worden Michael, bij Amerikaanse voertuigen werd dat niet bijgehouden.. Ik heb o.a. een Ford GPW (Willy's in licentie gebouwd door Ford) en daar is ook niks van te vinden.
Wat het invoeren betreft, wij hebben voor voertuigen met bouwjaren van voor 1960 geen invoerbelasting betaald. Is die 6% die jij hebt betaald een verlaagd BTW tarief dan?
|
10 maart 2008 19:42 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Denk het wel wat die 6% betreft.
Heb je de jeep nog? Foto's? Afleverdatum is wel te achterhalen met chassisnr.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
10 maart 2008 22:27 |
|
|