| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Levensduur Tiptronic
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=17968
Pagina 1 van 2

Auteur:  danny porsche nr5 [ 27 maart 2008 22:16 ]
Berichttitel:  Levensduur Tiptronic

na hoeveel km komen de problemen bij een tiptronic ?

(ik weet niet goed of een handgeschakelde of een tiptronic moet koopen)

Auteur:  Hielkema993S [ 27 maart 2008 22:24 ]
Berichttitel: 

Na 157000 kilometers doet ie het bij mij nog perfect. :shock:

Auteur:  Rob986 [ 27 maart 2008 22:30 ]
Berichttitel: 

Mijn 964 deed het met 200.000 km nog probleemloos.

Zouden er problemen moeten komen dan?

Auteur:  PentAr [ 27 maart 2008 22:30 ]
Berichttitel: 

De mijne is ook nog prima na 145.000 km :)

Auteur:  PEF [ 27 maart 2008 22:32 ]
Berichttitel: 

Hier ook geen problemen na 100k... Zijn er dan problemen met tiptronics???

Auteur:  LeoH [ 27 maart 2008 22:45 ]
Berichttitel: 

Zeker zijn die er. Zoals bij iedere merk / automaat. De tip mag dan door MB voor AG gebouwd worden, en vrij betrouwbaar zijn, er zijn er ook wel al wat vervangen ver voor de 100K. ( mijn vorige 996 C2 bij 88K )

Auteur:  danny porsche nr5 [ 27 maart 2008 23:04 ]
Berichttitel: 

nee, maar ze hebben mij gezecht dat het zeer duur is als er stukken aan hebt

Auteur:  Illusion [ 27 maart 2008 23:08 ]
Berichttitel: 

Hoe zit het trouwens met onderhoud?
Bij m'n BMW zeggen ze dat de automatische bak met de olie erin een autoleven lang meegaat, maar volgens mij heb ik gelezen dat bij de 911 de olie om de zoveel tijd gewisseld moet worden? Wat is hierin wijsheid?

Auteur:  Roi [ 27 maart 2008 23:21 ]
Berichttitel: 

Dacht altijd dat die dingen van ZF kwamen....In "Audi kringen" is bekend dat de tip's -na verloop van tijd- moeite hebben met motoren met een hoog koppel (> 400 Nm). De eerste/eerdere :roll: BMW 535d schijnen dezelfde 5 -tiptronicbakken gebruikt te hebben als bijv. Audi en daar zijn ook problemen van bekend; wederom van horen zeggen.... :roll: Omdat er simpelweg niets "beters" beschikbaar was destijds....

"Als de auto's gebruikt worden waar zo voor gemaakt zijn(...) dan schijnen deze bakken tussen 150 k - 200 k problemen te geven." Is nog een citaat van een specialist.

Maar goed weet niet of Porsche "precies"dezelfde bakken heeft gebruikt... etc.etc.

En voor de duidelijkheid; ik kan het niet staven...de S6 doet het nog goed 8). Weet bijvoorbeeld wel dat ondertussen bij steeds meer mensen de overtuiging er is - behalve de dealers naar het schijnt- om regelmatig (om de 60 k) bakolie en filters te vervangen.

En niet -zoals ik hierboven ook weer lees- een levenlang (..) meegaan. Hetgeen natuurlijk wel waar is als je nooit ververst en de bak gaat kapot bij 150-200 k :wink:

Auteur:  dynamic [ 27 maart 2008 23:57 ]
Berichttitel: 

Welk type 911??
Heb zelf een jaar of 10-12 geleden een mondeo automaat (geloof ZF) gehad met problemen rond de 100000 km, (de lock-up werkte niet goed) kwam vaker voor en je wordt er niet blij van, dure grap.
De Jaguar xj ervaring: geen probleem met de automaat en onderhoudsvrij (Jaguar heeft hoop ervaring natuurlijk met automaten :D )
Onze 964 tip heeft ook nog steeds geen problemen met ca 170.000 km. Bovendien een heerlijk schakelende automaat die tiptronic, echt veel fijner dan andere automaten uit die tijd. Heel goed geprogrammeerd: de schakel karakterestieken passen zich aan aan de motor temperatuur, rijstijl en wat ik heel fijn vind is dat ie niet opschakeld als je het gas loslaat maar bij afremmen juist terugschakeld. Daar tegenover staat weer dat je hem ook juist weer bij rustig rijden op koppel kunt rijden, bij 50-60 in de stad cruist ie lekker in zijn 4, met volgens mij nog geen 1500 toeren.
Opvallend is dat de tip bij warme motor in zijn 2 optrekt als je de kickdown niet gebruikt en dat ie bij koude motor in zijn één optrekt en pas bij hogere toeren opschakelt.

Auteur:  Jeroen914 [ 28 maart 2008 2:27 ]
Berichttitel: 

na een km of 10...
dan ben je wel uitgespeeld met die jippie knopjes op je stuur en wil je gewoon weer echt schakelen
:mrgreen:

Auteur:  Lydia [ 28 maart 2008 7:19 ]
Berichttitel: 

Hélemaal waar ...

Auteur:  horn [ 28 maart 2008 7:42 ]
Berichttitel: 

tip is bombenfest. en oerend saai. :wink:

Auteur:  turbocruiser [ 28 maart 2008 12:16 ]
Berichttitel: 

tip is top...

:cheesy:

Auteur:  mike 93 [ 28 maart 2008 12:55 ]
Berichttitel: 

Errug prettig zo'n tip. Ideaal voor in de stad en supersnel handmatig schakelen als je het nodig hebt.
Handbakken zijn er al genoeg, gaap.

Auteur:  John [ 28 maart 2008 13:02 ]
Berichttitel: 

Doet het in de KJN nog super.................



In de GT3 mis ik niet een tiptronic, maarja iedereen kent me, ik ben een Hollander dus een echte doehetz"elfer" en gek op het betere handwerk :lol:



Zelf geen fan van een Tiptronic, maar ken volksstammen die niet anders zouden willen, in een KJN verplicht, alhoewel ik heb gelezen dat een tip in een KJN GTS hetzelfde is als luchtvering in een 911.....



on topic....

Tiptronic wel bijhouden en onverslijtbaar imo

Auteur:  aleh [ 28 maart 2008 23:17 ]
Berichttitel: 

Een 996 tip moet bij 170k (d8 ik) nieuwe olie. Ik heb nu mijn derde porsche met tip. nog nooit problemen gehad. Hoewel mijn 996 3.4 tip boven de 150k een beetje hokkerig begon te schakelen.

Auteur:  Bertroex [ 28 maart 2008 23:23 ]
Berichttitel: 

danny porsche nr4 schreef:
nee, maar ze hebben mij gezecht dat het zeer duur is als er stukken aan hebt


Dat gezegde is niet exclusief voor de tiptronic bak :wink:

Bert

Auteur:  PEF [ 29 maart 2008 0:30 ]
Berichttitel: 

Jeroen914 schreef:
na een km of 10...
dan ben je wel uitgespeeld met die jippie knopjes op je stuur en wil je gewoon weer echt schakelen
:mrgreen:


Heel kortzichtig jeroen mabon...

Auteur:  Lydia [ 29 maart 2008 0:34 ]
Berichttitel: 

Wel nee. Een échte kerel wil gewoon werken in z'n sportauto en sportief rijden ... Dus, geen tip ... :lol: :wink:

Ja ... kom maar ... :wink:

Auteur:  PEF [ 29 maart 2008 0:42 ]
Berichttitel: 

Die knopjes zijn best wel sportief, kan gewoon niet tegen die reacties waar ze totaal geen begrip kunnen hebben voor "andere" technieken. :arrow: Kortzichtig dus. Anders moet je maar is met jeroen(Newt) praten :lol: Als je dagelijks mee in de file staat is een tiptronic een superoplossing, wil je dan nog sportiever heb je nog de keuze om met de "jippie" knopjes te schakelen.

Auteur:  Lydia [ 29 maart 2008 0:46 ]
Berichttitel: 

Ik heb 3 jaar lang gereden tussen Apeldoorn en Alkmaar voor m'n werk. Met de 4S. Dagelijks in dikke files op de A1, A10, A8, A9 ... maar dat heeft mij niet over kunnen halen om een tip te kopen. Maareuh ... ieder zijn ding, hoor! Het zal een fantastische techniek zijn. Maar niet voor mij.

Auteur:  PEF [ 29 maart 2008 0:57 ]
Berichttitel: 

Natuurlijk alle respect voor een eigen mening (die heeft iedereen) maar ging ff in op die veralgemening... :roll: :wink:

Auteur:  Lydia [ 29 maart 2008 1:01 ]
Berichttitel: 

Ik plaag maar. Zondag gewoon de Porsche zonnebril op zetten ook als het regent ... ziet de wereld er weer heel anders uit ... :lol: :wink:

Auteur:  PEF [ 29 maart 2008 1:06 ]
Berichttitel: 

In de regen en @night :lol: Komt inorde...

PS het ga niet regenen ze :)

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/