Auteur |
Bericht |
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Kriebels....
Ik heb m'n 965 turbo zo'n half jaar geleden verkocht en het begint al weer te kriebelen.....
Maar wat moet het worden?
Hulp van de kenners is nodig omdat ik echt nog niet weet wat het moet worden:
1. Een 964 cabrio (lekker rustig meerijden in toerritten met de kap eraf).
2. Wederom een 965 turbo (er gaat niets boven de rijbeleving).
3. Een gt3 (duur.....).
4. Een 996 turbo (te modern?)
5. Een 993 Carrera 2s 1997, handgeschakeld (schaars dus zeer prijzig).
Hellup!!
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
30 maart 2008 22:17 |
|
|
horn
PF #57
|
tja wat wil je? ik rij 10-15000 km, voornamelijk open, in een 964 cabrio en ben daar erg tevreden mee. Maar dat is mijn keuze. Heb er zelf snelheid en power genoeg aan. Open dak is top.
stukjes rijden en dan proberen een beslissing te nemen. Sterkte
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 maart 2008 22:32 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Nummertje 5 lijkt mij wel een hele goede keus.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
30 maart 2008 22:45 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Ik zal hem voornamelijk voor toerritten gebruiken. Dus geen woon-werk en ook nauwelijks in de winter...
Waarschijnlijk max. 5000 km per jaar.
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
30 maart 2008 22:55 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Bij Targa Florio staat een 965 turbo.
Kostbaar maar met heel weinig km's.
Is daar al iemand wezen kijken?
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
30 maart 2008 23:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Dan zou ik, als ik een garage had, een belastingvrije klassieker kopen. En anders gewoon een mooie 3.2 of 964 coupe. Goed zat voor toerritten, hoop fun en voor 'slechts' 5000 km/jr zou ik geen turbo, gt3 etc kopen. maar ook dat is weer persoonlijk
Heb over die tujbo bij Hette hier nog niets gelezen/gehoord.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 maart 2008 23:26 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
@Horn.
Dank je.
Ik heb inderdaad een garage en heb een mooie 964 cabrio op het oog met slechts 80.000 kilometertjes...
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
30 maart 2008 23:53 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Prijstechnisch in ieder geval dag en nacht verschil tussen optie 1 en de rest.
Heb zelf ook een 964 cabrio en dat is gewoon super voor de fun kilometers. Lekker open rijden, de sound van de flat six in de rug. De snelheidsbeleving met open rijden is dan ook vele malen hoger dan dicht rijden. Ik rij ongeveer 2.000 a 3.000 km per jaar, geen moment spijt en elke keer genieten. Oh ja, je houdt ook nog een bak geld over.
Alhoewel , hoe vind je deze http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... hitelabel=
|
31 maart 2008 9:36 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Waarom heb je die 965 eigenlijk verkocht?
|
31 maart 2008 9:38 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
tejing die zwarte 2s heeft pas 33.000 km
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
31 maart 2008 9:51 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Tja, ik had hem 2 jaar en liep tegen een mooie BMW 335i van een half jaar oud die terug was gekomen uit een leasecontract.
Kon een mooie deal sluiten en een goeie inruil voor de 965 krijgen...
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
31 maart 2008 10:18 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
En je krijgt er nog een paar spoilertjes bij ook! Is het net een Tujbooooo..
|
31 maart 2008 10:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ok. Dat verklaart waarom je op zich dus wel weer een 965 zou willen
|
31 maart 2008 10:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad - want voor slechts 5000 Km per jaar zou ik nou juist wel 'n GT3 kopen
... of 'n echte klassieker
|
31 maart 2008 14:23 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als je het geld ervoor (over) hebt nummer 5
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 maart 2008 16:47 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Als je een 965 gewend bent dan is het waarschijnlijk wel wat langzamer denk ik, maar ik vind een 964 cabrio toch wel erg leuk voor de zomerkilometertjes. Zeer lekker geluid en een heel vrij gevoel. En anders zou ik weer voor de turbo gaan.
P.s. wat is nou het echte verschil tussen een 965 en een 964 turbo? Ik dacht alleen de motor. (3.3/3.6)
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
31 maart 2008 20:10 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
965 is de 964 turbo ongeacht welke motor er in ligt.
Ik denk dat je het vermogen niet specifiek gaat missen,
je stap namelijk anders in een cabrio dan in een turbo.
Bij een cabrio ga je toeren waarbij je auto flink op zijn staart kunt trappen.
de turbo is een auto die je continu uitdaagd hard te gaan.
Als je voor de 997 gaat, zit op het vermogen van de 964 turbo.
Alleen die kick van het turbo gat.
on topic
Ik snap zelf de combi turbo en cabrio ook niet zo,
ik zou dan ook voor een 997 S Cabrio gaan.
en oja
als het kriebelt, moet je krabben
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
31 maart 2008 20:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Dan doe ik toch iets fout...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2008 20:46 |
|
|
ed997cabrio
997 carrera 2 cabriolet
|
|
31 maart 2008 21:07 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Optie VIER alstublieft! Verrassing?
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
31 maart 2008 21:14 |
|
|
horn
PF #57
|
holy shit. 30K km's moet je die stoelen zien - gloednieuw!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2008 22:19 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
combi van 1&4
|
31 maart 2008 22:30 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
965. Of misschien een 993 TT? Is niet veel duurder dan een 993 S.
Mijn keuze, maar ik heb dan ook iets meer met coupe dan cabrio en vind de turbo;s de ueber 911. Lekker breed en brutaal. Voor die paar km-tjes maakt het benzineverbruik ook niks uit. Verder waardevaster denk ik.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
31 maart 2008 22:41 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik zou nooit vragen wat ik zou moeten kopen... ; wat kan een ander nu zeggen dat jou over de streep moet trekken?
Bij een zakelijke deal is advies inwinnen verstandig...maar zéker bij een hobby-auto moet je gewoon gaan waar jíj gek van bent, en dat weet jij alleen zelf...
Maar meestal weet iemand al donders goed wat hij wilt...hij wilt alleen bevestiging krijgen... (dus ga nu maar kijken naar een GT3... )
|
31 maart 2008 23:13 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Heren,
Bedankt voor alle tips!
Vandaag heb ik een 964 cabrio gekocht. Voor de toerritjes en de funfactor (inderdaad Horn, het is leuk rijden).
Gauw aanmelden voor de volgende rit. Wat staat er op de agenda?
Massa
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
31 maart 2008 23:42 |
|
|