Auteur |
Bericht |
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
 Poetsbeurt
Ik heb mijn jubi afgelopen week weggebracht om te laten poetsen. En dan bedoel ik niet even schoonmaken maar een echte goede lak- en leerbehandleing.
Bij mij in Uithoorn zit een 'poets'bedrijf, poetsen kun je het niet meer noemen, die zonder te spuiten de originele kleur weer tot leven kunnen brengen.
Ik ben eigenlijk bij ze, ERAS car cleaning, terecht gekomen omdat ik het leer van de stoelen en het stuur wat wilde laten herstellen. Het was echt gebruikt en vertoonde slijtage. Bleek dat ze de auto ook van buiten helemaal konden reinigen en poetsen en 'conserveren'. En het belangrijkste was dat ze voor het interieur, Rubicon grau (alleen voor jubi's gemaakt), de verf konden mengen op basis van de opgave van de fabriek. Ook voor het exterieur hebben ze de originele Viola metallic (ook alleen voor jubi's) lak kunnen krijgen.
Zie hier een paar foto's:
Ik wist niet dat mijn lak er zo slecht uitzag, op de foto's komt dat heel erg duidelijk naar voren terwijl in het echt ik het wel mee vond vallen.
en hier de hele fotoserie: http://picasaweb.google.com/cmfjerry/JubiOpknapbeurt
Ik ben blij 
_________________________________________ Het is er een van 911
|
29 maart 2008 22:04 |
|
 |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
 Re: Poetsbeurt
Daar kan ik vreemd genoeg inkomen
Wat een Vebluffend resultaat zeg.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
29 maart 2008 22:14 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
whoow.... erg fraai !
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
29 maart 2008 22:17 |
|
 |
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 maart 2008 22:20 |
|
 |
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Is de moeite waard hoor, knappe opknapbeurt!!! 
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
29 maart 2008 22:28 |
|
 |
Ajnabi
|
ziet er goed uit!
|
29 maart 2008 23:51 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Nu rijdt de auto ook een stuk fijner 
|
30 maart 2008 8:23 |
|
 |
gassen
|
Voelt wel alsof ie beter rijdt  . Ik snap nu waarom mensen naar dr Schumacher gaan, voelt gewoon goed 
|
30 maart 2008 9:07 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die is inderdaad een behoorlijk stuk opgeknapt. Mooi hoor 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
30 maart 2008 10:55 |
|
 |
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Dit is echt super zeg. Heel mooi resultaat. En wat zeker zo verbluffend is dat je zelf denkt dat het er nog allemaal wel netjes uitziet en dat het dan toch nog zoveel mooier kan.
Op ebay heb je een bedrijf "victory motorcars" wat ook veel porsche verkoopt. Vaak met lage km standen. Ik vroeg me echter af hoe zij de stoelbekleding zo netjes hebben kunnen houden. Nu ik dit zie lijkt het erop dat zij het zelfde doen met de auto's die zij in stock hebben.
Ik ben we benieuwd wat de kosten rijn en wat de levensduur is van zo'n behandeling?
|
30 maart 2008 13:35 |
|
 |
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Dat ziet er schitterend uit!. Wat hebben ze overigens met de lak gedaan  alleen gepolijst of toch iets met spuitwerk (je schrijft dat ze die Viola lak konden krijgen)
Mijn auto ziet er van dichtbij op dezelfde manier uit, ik zou de lak graag laten "opfrissen" door de kleine krassen eruit te halen, opnieuw spuiten gaat me net effe te ver.
gr, Paul
|
30 maart 2008 16:28 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Heb ik nog wel een mooi adres voor je Paul. Hier in Breda is een jongen net officieel Swissvax center geworden. Heb mijn auto er ook net laten poetsen, enne, WAUW! Aanrader! (Mobiel Poetsen in Breda, en nee, de website is niet up-to-date!)
|
30 maart 2008 16:40 |
|
 |
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
@paSCal, Poetsen kan ik zelf ook heel goed  maar ik wil die krassen (volgens mij alleen in de transparante laag?) graag weghebben voor zover mogelijk....Ik zal ze eens bellen in Breda om te vragen of ze daar een remedie voor hebben. Bedankt voor d'n tip!
|
30 maart 2008 20:16 |
|
 |
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
Zo Gassen, dat is wel een prachtig resultaat. Helemaal goed.
_________________________________________ There Is No Substitute
|
30 maart 2008 21:28 |
|
 |
gassen
|
@paulb Ze hebben niet gespoten. De lak hebben ze gebruikt om wat steenslag weg te stippen.
Ik moet volgende week nog even terug dan krijg ik de onderhoudsset met tekst en uitleg hoe ik hem bij moet houden.
Misschien een keer een poetsclinic bij die mannen organiseren?
|
30 maart 2008 23:01 |
|
 |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Heb de jubi zondag gezien,
was echt weer een PLAATJE !!!!!
Niet goedkoop, maar ZEER de moeite waard, weer een nieuwe auto !!!
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
31 maart 2008 23:15 |
|
 |
horn
PF #57
|
hoe weet jij nou weer wat het kost? vroeg ik me nl net af!
@ dubsport - als je eens googlet op victory motorcars lees je wel waarom je daar niet moet kopen. was er zelf ook mee bezig en heb daar na een tip van hier maar vanaf gezien. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2008 7:04 |
|
 |
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Ik heb het gelezen. Zo zie je maar weer. Te mooi om waar te zijn.
|
03 apr 2008 21:54 |
|
 |
gassen
|
@horn omdat Peter het me vroeg zondag  . ruim 1500 euro voor alles,alles,alles. Binnen alles, inclusief dashboard, stuur, deuren etc. en buiten alles, schoonmaken, steenslag en krasjes wegpoetsen, beschermlaag. En velgen helemaal mooi gemaakt.
Ik zie het als een flinke (cosmetische) onderhoudsbeurt.
|
03 apr 2008 22:20 |
|
 |
horn
PF #57
|
aha. wow, da's een hoop.  moet ik toch nog maar even over op mijn kop krabben... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 apr 2008 22:23 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
zo dat ziet er mooi uit.hoelang zijn ze er aan bezig geweest?
anton964
|
03 apr 2008 22:52 |
|
 |
gassen
|
Ik heb de jubi een week bij ze laten staan, volgens mij hebben ze er zeker 3 dagen werk aan gehad.
|
04 apr 2008 9:01 |
|
 |
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
wow, mooi zeg! Ik heb een keer bij ze langsgeweest naar aanleiding van een tip van Rob Goossen (die zit daar schuin tegenover), had nog steeds in mijn achterhoofd om de P daar eens heen te brengen. Goed om te zien dat ze ook echt topwerk afleveren 
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
04 apr 2008 9:26 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 apr 2008 10:13 |
|
 |
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Erg mooi resultaat weer en als het naar behoren en met de juiste middelen is uitgevoerd, iets waar je weer heel lang plezier van hebt.
Nu wil ik hier niet 'de commerciële' gaan uithangen, maar de prijs vind ik best stevig. Zelf ben ik ook gecertificeerd auto detailer en werk ik met de juiste merken en producten, maar een dergelijke behandeling komt bij mij niet uit op een bedrag van 4 cijfers...
|
09 apr 2008 22:40 |
|
|