| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

chiptuning Boxster
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=18217
Pagina 1 van 1

Auteur:  danny porsche nr5 [ 16 apr 2008 21:20 ]
Berichttitel:  chiptuning Boxster

een chiptuning is dit aan te raden of niet ? is het goed voor de motor ?
Heeft daar iemand ervaring bij ?

Auteur:  PEF [ 16 apr 2008 21:23 ]
Berichttitel: 

De mijn ga toch binnekort binnen voor +80pk 8)

Ik zou niet weten waarom het niet te doen... juist info vragen ivm garantie enzo zou ik wel aanraden. Weet wel niet hoeveel je kan winnen met een chip voor een boxster.

Denk ook aan verzekering enzo dat zou moeten worden aangepast. :roll:

Auteur:  drknauf [ 16 apr 2008 21:34 ]
Berichttitel: 

atmosferisch komt nooit zoveel meer uit

Auteur:  danny porsche nr5 [ 16 apr 2008 21:41 ]
Berichttitel: 

21 PK winst en 2 Liter minder verbruik . prijs: 450 € .

Auteur:  Patrick [ 16 apr 2008 21:43 ]
Berichttitel: 

Vertel eens meer ............
Het is hier al vaker langs geweest en dit is nieuw voor mij.

Auteur:  danny porsche nr5 [ 16 apr 2008 21:44 ]
Berichttitel: 

Hier is meer info
http://chiptuning.be/index.php?option=c ... 48&lang=nl

Auteur:  Patrick [ 16 apr 2008 21:59 ]
Berichttitel: 

Eerst zien, dan geloven :!:

Auteur:  drknauf [ 16 apr 2008 22:02 ]
Berichttitel: 

zit er garantie op? als je motor in de soep loopt???

of is het garantie tot aan de voor deur :cry:

Auteur:  drknauf [ 16 apr 2008 23:29 ]
Berichttitel: 

motorische tuning hebben over het algemeen de meeste porsches net zo hard nodig als een ijsbeer wanten :wink:

Auteur:  arenarood [ 16 apr 2008 23:30 ]
Berichttitel: 

:cheers:

Auteur:  jampie [ 16 apr 2008 23:40 ]
Berichttitel: 

Kan moeilijk geloven dat er 21pk bijkomt bij een atmosferische motor :roll:

Auteur:  drknauf [ 16 apr 2008 23:42 ]
Berichttitel: 

idd :?

Auteur:  horn [ 17 apr 2008 6:46 ]
Berichttitel: 

@ PEF: +80pk door een andere chip? hebben ze toch bij AG destijds een verkeerde chip geplaatst zou ik denken... :?

Auteur:  Newt [ 17 apr 2008 7:32 ]
Berichttitel: 

chiptuning danwel het volledig handmatig aanpassen van het motormanagement is toch wel wat anders. Ik zou zelf nooit voor een zogenaamde "alles in 1 chip gaan". Kan ook eigenlijk niet.
Ik ben bij vanbeek racing (www.vanbeekracing) langsgeweest. Daar hebben ze een 4x4 rollerbank (welke ook tot 700nm koppel kan) en deze wordt dan getest uitgelezen en weer optimaal geprogrameerd. Ze zijn hier een ongeveer 3-4 uur mee bezig. Maar dan weet je wel wat je hebt, samen met de uitdraai. (dus PEF; zou zeker langs vanbeek racing gaan in den haag).

Auteur:  Peter [ 17 apr 2008 7:53 ]
Berichttitel: 

horn schreef:
@ PEF: +80pk door een andere chip? hebben ze toch bij AG destijds een verkeerde chip geplaatst zou ik denken... :?


Turbo, das eenvoudig, gewoon turbodruk omhoog, klaar.........

Auteur:  ppp 356 [ 17 apr 2008 8:05 ]
Berichttitel: 

Heb juiste een atmosferische wagen van 388pk naar 435pk laten brengen en het koppel is verhoogd van 530nm naar 600nm.
Je voelt en hoort het verschil, maar ze hebben wel iets meer moeten doen dan een chipje en de prijs is bijna gelijk, scheelt een nulletje excl. :wink:

Auteur:  Newt [ 17 apr 2008 8:09 ]
Berichttitel: 

Peter 993 schreef:
horn schreef:
@ PEF: +80pk door een andere chip? hebben ze toch bij AG destijds een verkeerde chip geplaatst zou ik denken... :?


Turbo, das eenvoudig, gewoon turbodruk omhoog, klaar.........
..

...shit man..meen je dat nu, alleen effe druk omhoog en klaar is klara.. :? :? Ben ik toch behoorlijk gen..d of niet.. :wink: :wink: :lol:

Auteur:  Porsche964Heeze [ 17 apr 2008 11:04 ]
Berichttitel: 

Hier wat prijzen en voorbeelden:

Type Vermogen Trekkracht Prijs
Porsche 911 3.6 Cabrio 4 (320PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 911 3.6 Carrera 2 (230PK) +19PK +30Nm 499,00
Porsche 911 3.6 Carrera 2 (325PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 911 3.6 Carrera 4 (320PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 911 3.6 GT3 (381PK) +22PK +31Nm 599,00
Porsche 911 3.6 Turbo (420PK) +32PK +45Nm 1.795,00
Porsche 911 3.8 Carrera 2 (355PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 928 (219PK) +20PK +25Nm 499,00
Porsche 928 4S (316PK) +20PK +24Nm 499,00
Porsche 928 GTS (350PK) +18PK +22Nm 499,00
Porsche 944 (150PK) +20PK +28Nm 499,00
Porsche 944 S2 (208PK) +20PK +30Nm 499,00
Porsche 944 Turbo (247PK) +50PK +63Nm 599,00
Porsche 964/911 Carrera (272PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 964/911 Carrera 2 (250PK) +22PK +20Nm 599,00
Porsche 964/911 Carrera 4 (250PK) +22PK +20Nm 599,00
Porsche 964/911 Turbo (360PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 964/911 Turbo (320PK) +30PK +30Nm 599,00
Porsche 968 (240PK) +25PK +34Nm 499,00
Porsche 993/911 Carrera (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera (272PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera 4 (272PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera 4 (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera 4S (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera RS (300PK) +30PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera S (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Turbo (408PK) +92PK +90Nm 1.795,00
Porsche 996/911 Carrera (320PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 Carrera (300PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 Carrera 4 (320PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 Carrera 4 (300PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 GT3 (360PK) +26PK +27Nm 599,00
Porsche 996/911 Turbo (420PK) +58PK +94Nm 1.795,00
Porsche Boxster 2.5 (204PK) +16PK +18Nm 599,00
Porsche Boxster 2.7 (211PK) +22PK +19Nm 599,00
Porsche Boxster 2.7 (228PK) +22PK +19Nm 599,00
Porsche Boxster 3.2 S (260PK) +19PK +27Nm 599,00
Porsche Boxster 3.2 S (252PK) +19PK +27Nm 599,00
Porsche Carrera 5.7 GT (612PK) +28PK +47Nm 1.795,00
Porsche Cayenne 3.2 (250PK) +20PK +21Nm 995,00
Porsche Cayenne 4.5S (340PK) +20PK +21Nm 995,00
Porsche Cayenne 4.5T (450PK) +31PK +45Nm 1.795,00

Doe er je voordeel mee :wink:

Auteur:  Roi [ 17 apr 2008 14:39 ]
Berichttitel: 

Op de rollenbank (onafhankelijke bank) en curve opmaken over het het hele toerenbereik:

1) voor "tuning";
2) en na tuning;

Horen we erna graag of je tevreden bent....

PS. even over de direct bovenstaande post...vaak hebben de P's standaad meer vermogen dan opgegeven...bijv. menig 964 heeft standaard al 260 pk...dus dan wordt de "tuning"winst minder...ik geloof dat Olaf laatst een keer iets vermelde over een standaard 964 met 280 pk ....komt er natuurlijk uit als je h'm eerst op de bank meet...

Auteur:  The Boxster [ 20 apr 2008 17:19 ]
Berichttitel: 

Wordt de auto na het tunen dan ook ECHT zuiniger?

Auteur:  Newt [ 20 apr 2008 17:22 ]
Berichttitel: 

wordt deze zuinig of ga je zuinig rijden.... 2 dingen die niet matchen. Bij mij is die zuinig echter rij ik nu niet zuinig (meer)... :wink:

Auteur:  Teun [ 21 apr 2008 11:35 ]
Berichttitel: 

The Boxster schreef:
Wordt de auto na het tunen dan ook ECHT zuiniger?


Net of dat belangrijk is....... Je rijdt toch Porsche?

Weten jullie of Porsche dealers ook aan chiptuning doen?

Auteur:  drknauf [ 21 apr 2008 11:56 ]
Berichttitel: 

ja dat heet WLS: werkstats leistings steigerung ofzoiets :wink: mijn duits is niet zo vloeibaar :shock: :wink:

Auteur:  torig [ 23 apr 2008 11:24 ]
Berichttitel: 

Hier gaat het ook over chiptuning !!

Zou me sterk verwonderen dat men door gewoon die chip te veranderen zo'n verhoging van vermogen én koppel krijgt. In dat ander draadje heb ik al vermeld wat een gerespecteerd Belgisch tuner kan aanvangen met een 3.4 Carrera.
Stage 1, 1500€ incl, 10pk en 10Nm.
Stage 2, 5000€ incl, 20pk en 20 Nm.
Dan kan je evengoed de optie X50/X51 halen bij Porsche zelf als je dat geld er wilt aan spenderen, vind ik dan :!:

Om maar een voorbeeld aan te halen dat ik goed ken:
op mijn Kawasaki ZX-R1000 van 2006 heb ik een rapidbike motormanagementmodule (3x woordwaarde) laten plaatsen, alsook een volledig andere uitlaatlijn en een sportluchtfilter van K&N. (buiten nog een aantal aanpassingen die niks met de motor inhielden).
De motor is dan bij Ruud Fredriks, een Nederlands topexpert inzake motor-motortuning (:P), op de bank gegaan voor verfijningen.
Met énkel de uitlaat erop en nog geen andere mapping zag de uitdraai er niet uit. Nauwelijks winst tegenover een standaard, sommige momenten waar het vermogen en/of het koppel zelf een dip had waar de standaard lekker doorging. Met de K&N erbij was het helemaal desastreus. Wel een pkwinst van pakhembeet 6pk maar die curve was precies getekend door een zwaar bezopen persoon :s

Mét de rapidbike en na uren afstellen was het wél een ander verhaal.
Van 185pk aan de krukas naar 189pk op het achterwiel gegaan.
Dat is, ruw geschat, zo'n 205pk aan de krukas (voor een motor die standaard maar zo'n 170kg woog, en waar ook hevig aan gewichtsbesparing gedaan is....).
Versnellingen 1 tot 2-3 zijn omhoog, vanaf 4 gaat dat al aardig voorwaarts :P :P
:arrow: Heel dit verhaal gewoon om duidelijk te maken dat die standaardchips voor een bepaalde configuratie zijn. Heb je een ander type uitlaat? Of de sportuitlaat? Zal het niet optimaal zijn.
Bestaat er volgens jou een kans dat jouw motor niet identiek is aan de testmotor? (rhetorische vraag ; u kan niet doorgaan & spelen voor de koelkast :P)
enz.

Het volledige kostenplaatje voor die winst zal toch om en bij de 4000EUR gelegen hebben. De prijs per afzonderlijk item weet ik niet meer direct vanabuiten. De moto is in totaal voor zo'n slordige 8200EUR bijgetuned en circuitwaardig gemaakt...

Méér pk's : leuk.
Méér bruikbare pk's zonder dipjes waar je vroeger een mooi curveverloop had: véél leuker.
:!:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/