Auteur |
Bericht |
mr.burns993
|
Nu begrijp ik het pas
Nu begrijp ik het pas...............
vorige week heb ik mijn elfje verkocht
ik wist dat een elfje een begerenswaardige wagen is.
maar deze week viel het spreekwoordelijke kwartje, waarom iedereen altijd zo keek, als ik voorbij kwam rijden. (nooit over na gedacht)
als je bekijkt wat het werkelijk kost om in zo'n droom te rijden, is het voor de gem. Medelander onmogelijk om dit te doen.
eerlijk gezegd had ik hier nog nooit over nagedacht.
maaaaaaaaaaaaar ik ben aan het tellen geslagen, en kwam tot het volgende:
uitgaande van een gewoon loon. 1600 eukies
aanschaf : 39000 euri ( 10 jaar elke maand 325 sparen)
verzekering (tax waarde): elke maand 104 euro knallers
onderhoud door een dealer : 150 big ones gem per maand
Tanken deed ik niet veel geen tijd
alles bij elkaar genomen is dit eigenlijk niet te doen met onze belasting druk
579 per maand netto, en dan wel eerst 10 jaar sparen
ondertussen ben ik wel in de markt voor een 2s of een 355 f1, dus als iemand een eerlijke weet staan pb me
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
20 apr 2008 1:24 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
M.A.W....... je hebt spijt van de verkoop
Sterkte
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
20 apr 2008 1:30 |
|
|
mr.burns993
|
de tranen stonden in mijn ogen toen mijn elfje weg reed ( je hebt gelijk)
|
20 apr 2008 1:39 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Ik beschouw mezelf als een gemiddelde nederlander... ook qua salaris... en toch lukt het mij om 911 te rijden.. en ik denk dat er meer "jan modalen" hier op t forum zitten dus denk dat dat wel meevalt.. tis duur ja, maar de meeste 911`s zijn duur in aanschaf en onderhoud maar daarentegen wel waardevast, ik had van dat geld ook een nieuwe golf kunnen halen dus tja..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
20 apr 2008 6:17 |
|
|
Harry D
|
nu begrijo ik het pas
Zou een interessante poll kunnen zijn:
Hoe financieren we de aankoop en het onderhoud van onze P en wat laten
we ervoor, of niet .
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
20 apr 2008 6:25 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
goed idee en dan maar hopen dat iedereen eerlijk is...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
20 apr 2008 8:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. d'r zijn genoeg boeven die ook Porsche rijden
Zoals Brian al probeert aan te geven ... de nieuwe Golf of Astra van de buurtjes kost wss meer
|
20 apr 2008 9:24 |
|
|
cabrio wim
|
Re: nu begrijo ik het pas
Financiering voor een auto heb ik nooit gedaan, alleen voor stenen.
Heb nu mijn tijdelijke vervanger voor de Porsche, een Honda Civic 1.5 van 375 euro ook contant betaald.
|
20 apr 2008 9:34 |
|
|
Ger Happy
996 C4Westland
|
porsche kopen
Ik weet het nog in 1997.
Mijn eerste 3.2 uit '87 gekocht.
40.000 gulden geleend.
38.000 voor de 3.2 en 2000 om dat ie ook nog verzekerd moest worden.
Volgens mij een jaar of 5 elke maand betaald.
MAAR geen dag spijt gehad...............................
Nu na 10.5 jaar ingeruild ( oke ook met een traan in mijn ogen ) voor 17.000 euries. ( vind het toch niet echt mijn slechtste invest )
gaat nu financieel wat beter dus het restant bedrag voor de 996 bij Dhr Wolbert maar zo afgetikt.
En nu maar kijken wat deze over een jaar of 5 , 0f 10 weer opbrengt.
|
20 apr 2008 10:24 |
|
|
horn
PF #57
|
minder dan je 3.2 mooi verhaal!
eerste 964 gekocht toen mijn moeder overleed (als aandenken). uiteindelijk 3e 964 verkocht omdat ik er (bijna) niet meer in reed ivm mini cooper s works cabrio. vorig jaar toch weer een 964 gekocht toen mijn vader overleed. Heeft voor mij emotionele waarde (niet zozeer déze auto als wel een 911): waargeworden jongensdroom die me vaak doet denken aan mijn overleden ouders.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 apr 2008 10:40 |
|
|
mr.burns993
|
Re: nu begrijo ik het pas
als ik eerlijk ben, heb ik er in het begin (12 jaar geleden) heel wat voor over moeten hebben om een porsche te rijden.
o.a. vakantie geld maar het rijden met een p was voor mij vakantie genoeg
overwerk meestal met slecht weer, kon je toch niet rijden
1e auto kocht ik overigens met geleend geld niet aan te raden vind ik veel te duur
ach ieder doet het gelukkig op zijn eigen manier
|
20 apr 2008 15:34 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Met de besparing aan fiscale bijtelling op mijn zakelijke auto, kan ik de 993TT rijden en onderhouden.
gr,
Sander
|
20 apr 2008 16:07 |
|
|
jersey
|
Aanschaf is natuurlijk een behoorlijk bedrag bij aankoop van een Porsche. Running costs zijn ook hoog, maar als 2e auto is dat minder interresant .
Salaris zegt ook niet alles natuurlijk, iemand kan een hoge levenstandaard hebben of andere dure hobbies of een gezin om te onderhouden waardoor er niet veel overblijft eind van de maand. De een houd een modaal salaris nog over, terwijl een ander met 2x modaal moeilijk rondkomt.
En begerenswaardige blikken blijken vaak ook van onwetende (op autogebied) mensen zijn. Toen ik mijn 944 turbo kocht toen ik 23 was, zag je mensen met open mond kijken, terwijl die auto minder dan de helft van een normale middenklasser had. En running-cost, ja onderhoud is duur en benzine is duur, maar afschrijving is veel lager dan wanneer je een nieuwe golf of astra koopt.
|
20 apr 2008 17:32 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Afschrijving is iets waar de meeste mensen een soort blinde vlek voor hebben. Koop een golfje voor 30k dat na 4 jaar nog 15 waard is. Dat is 10 euro per dag afschrijving....Die 300 euro per maand geef ik wel aan een echte auto uit
|
20 apr 2008 20:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het idee klopt allemaal wel leuk en aardig, maareh, afschrijving is op zich niet zo heel boeiend bij Porsche rijden. Lees: Als je een lange tijd dezelfde auto rijdt, maakt het niet uit, je moet immers wel eerst die wagen kopen
Running costs zijn redelijk hoog bij een Porsche, is ook iets waar iedereen in trapt... Een Porsche kopen kan iedereen, een Porsche rijden...
|
20 apr 2008 21:19 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Die 1600 euro gemiddeld is natuurlijk wel een leuk gegeven maar er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen. Neem alleen al waar je woont, is dat in de Randstad of woon je achter Stadskanaal? En woonlasten is nog maar één factor die bepaald wat je overhoudt voor "de aangenamere dingen in het leven".
Btw, alle auto's nog contant betaald. Wel ooit een motor gekocht op financial-leasebasis, wat was ik blij dat ik daar na 5 jaar vanaf was zeg.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
20 apr 2008 21:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Absoluut. En daarom raad ik mensen die ook een Porsche willen ook altijd aan dat alleen te doen als ze hem ruim kunnen betalen. Als er wat is kost het meestal een hoop
|
20 apr 2008 21:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tja, P gekocht voor 15K, krijg ik er nu zeker voor terug, alle kosten op de zaak... Had ik voor 15K een golf gekocht was ik minder kwijt aan onderhoud maar mocht ik blij zijn er nu nog 5K voor terug te krijgen. En niet op de zaak want < 15 jaar oud. Een 3.2 is in mijn situatie economisch heel goed te verantwoorden.
En is natuurlijk ook de laatste echte P.
_________________________________________ oud is beter
|
20 apr 2008 21:29 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Een oude 924 is gelukkig niet duur in de aanschaf en onderhoud valt best mee als je alles zelf doet. Onderdelen zijn doorgaans best redelijk geprijsd. Brandstof valt wat tegen, maar ik heb het ervoor over.
Ik ben aan vaste kosten minder kwijt aan mijn auto dan de buurvrouw die een Mazda 121 van '97 rijdt en voor alles naar de garage moet.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
20 apr 2008 21:33 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
twee salarissen, geen bruiloft en geen kinderen...
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
20 apr 2008 22:04 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Over salarissen, bruiloft, kinderen, afschrijving,buurvrouwen en Mazda's...
|
20 apr 2008 22:21 |
|
|
djtommi
|
dacht even dat Boskamp in België lag, maar het blijkt volgens Google Maps toch echt in Nederland.
|
20 apr 2008 22:26 |
|
|
Lydia
|
Jaren gespaard voor een 3.2 Targa, weer sparen voor een 964 en weer sparen voor een 993 4S. Alles bij elkaar zo'n 10 jaar muntjes in een spaarpot gegooid . Maar dan heb je ook wat.
Froggy gekocht van de 1e eigenaar bij een officiele Porsche garage, inmiddels 7 jaar in mijn bezit en ben er erg blij mee.
Single, 6 jaar geleden gescheiden, 2 kids en
|
20 apr 2008 23:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Huh? In een 3.2 zit al een computer, is echt veel te modern hoor
|
20 apr 2008 23:24 |
|
|
djtommi
|
Errug
|
20 apr 2008 23:25 |
|
|