| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Wat ik vandaag gereden heb....pfffffffff http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=18264 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | porschehenk [ 19 apr 2008 19:52 ] |
Berichttitel: | Wat ik vandaag gereden heb....pfffffffff |
Vandaag even op stap geweest met een beest van een auto, in de supermooie kleur indisch rot! Man wat een bak en een vermogen. En zo heerlijk breed Foto's in mijn album, denk dat iemand ze wel even wil plaatsen daar het bij mij nog steeds niet gaat Even wat details.... Aanvankelijk bedoeld om in de Groep B te gaan racen, kwam de auto op de markt om de rallyauto gehomologeerd te krijgen. Toen de Groep B werd opgeheven werden drie 959's ingezet in de Dakar-rally. De rally van 1986 werd door de 959 van René Metge en Dominic Lemoyne gewonnen. De andere twee wagens haalden de 2de en 6de plaats. Als personenwagen was de 959 een van de eerste auto's waar men het begrip Supercar op toepaste. De permanent vierwielaangedreven auto met een rijhoogte die zich automatisch aanpaste naargelang de snelheid. De 959 was de eerste productiewagen met zes (handgeschakelde) versnellingen. Een aantal carrosseriedelen werden vervaardigd uit het lichte materiaal Kevlar, de voorvleugel was van Polyurethaan en de voorklep van aluminium. De auto was uitgerust met een 2,85 l achterin geplaatste boxermotor met 6 cilinders, een dubbele turbo met intercooler, die meer dan 450pk produceerde. Dit maakte het mogelijk om van 0-100 km/u te accelereren in 3,7 seconden en een topsnelheid van meer dan 315 km/u te behalen. Gegevens: Porsche 959 Motor: 6-cilinder-boxermotor met dubbele turbo Cilinderinhoud: 2847 cm³ Boring x slag: 93 x 70,4 mm Max. vermogen: 331 kW (450 pk) bij tpm: 6500 Max. koppel: 500 Nm Klepbediening: Twee dubbele bovenliggende nokkenassen Koeling: Luchtkoeling, cilinderkoppen met waterkoeling Transmissie: 6-versnellingsbak, vierwielaandrijving Remmen: Schijfremmen Wielophanging: Onafhankelijke wielophanging d.m.v. dubbele wielgeleiding Vering: Onafhankelijk schroefveren Carrosserie: Zelfdragende stalen carrosserie met aramide, kevlar en aluminium delen. Wielbasis: 2272 mm Banden: Magnesiumvelgen (voor: 235 x 45 VR17/achter: 255 x 40 VR17) met bandenspanningssensor Maten L x B x H: 4260 x 1840 x 1280 mm Gewicht: 1450 kg, 1350 kg ("Leichtbau"-versie) Topsnelheid: 317 km/h Acceleratie 0 - 100 km/h: 3,7 s Acceleratie 0 - 200 km/h: 13,3 s In 1987 werden 113 wagens gemaakt en in 1988 179. Enkele bekende personen die een Porsche 959 kochten zijn Herbert von Karajan, Jerry Seinfeld, Martina Navratilova, Bill Gates en Paul Allen. |
Auteur: | Erick [ 19 apr 2008 19:58 ] |
Berichttitel: | |
Gaaf henk |
Auteur: | Erick [ 19 apr 2008 19:59 ] |
Berichttitel: | |
Is dat Rein ? |
Auteur: | porschehenk [ 19 apr 2008 20:00 ] |
Berichttitel: | |
Dank je wel, en ja... |
Auteur: | Erick [ 19 apr 2008 20:02 ] |
Berichttitel: | |
Ik jaloers....mmmmmm ENORM !!! |
Auteur: | 944 guy [ 19 apr 2008 20:06 ] |
Berichttitel: | |
Wat BRUUT!! Meer kan ik er niet van zeggen! Hoe kwam je daar zo bij? |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 19 apr 2008 20:07 ] |
Berichttitel: | |
959, zo Lijkt me een super ervaring! |
Auteur: | porschehenk [ 19 apr 2008 20:08 ] |
Berichttitel: | |
Very Brut!! de eerste SUPERCAR Nooit gedacht daar is in te rijden. EN ja... vriend (hele goeie dus) kwam even langs..... Zeg je toch geen nee tegen SUPER TOP ERVARING..... vergeet ik niet snel. pfff men... wat een power En we praten hier wel over een auto van 1987/1988 Denk dat er nog eens zo'n item komt.... over een andere supercar waar ik in ga rijden |
Auteur: | horn [ 19 apr 2008 20:10 ] |
Berichttitel: | |
cool man. |
Auteur: | Lydia [ 19 apr 2008 20:14 ] |
Berichttitel: | |
In een 959 gereden? WOW! |
Auteur: | Olaf [ 19 apr 2008 20:19 ] |
Berichttitel: | |
BRUUT Jammer van de kleur |
Auteur: | MS964 [ 19 apr 2008 22:03 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad, met een rooie blijf je klooie! Nee hoor, gaaf zeg! |
Auteur: | BJ964 [ 19 apr 2008 22:17 ] |
Berichttitel: | |
Heel erg mooi, zo'n 959. Die auto was qua prestaties echt fenomenaal in die tijd (en nog) |
Auteur: | porschehenk [ 19 apr 2008 22:20 ] |
Berichttitel: | |
Absoluut, was toen en nog steeds. en die prijzen voor die 959's!!!! rond de 300000 euro voor een mooie/goede |
Auteur: | Jurgen [ 19 apr 2008 22:43 ] |
Berichttitel: | |
Mooi iets om mee te maken Zeker voor die tijd erg heftig. Zelfde gewicht en kracht als een 993TT met Werkssteigerung jaren later, net als de vierwielaandrijving. |
Auteur: | rufie [ 20 apr 2008 0:38 ] |
Berichttitel: | |
Potverdikke, zo een kans wil ik ook wel eens krijgen. : Die 959 blijft toch iets magisch hebben... |
Auteur: | Tom80 [ 20 apr 2008 0:46 ] |
Berichttitel: | |
Toen-ie nieuw was, zat ik op school en was dat mijn droomauto... |
Auteur: | Newt [ 20 apr 2008 6:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bij idem... had een mooie grote poster hangen in mijn kamer in de eighties.. |
Auteur: | horn [ 20 apr 2008 7:03 ] |
Berichttitel: | |
ik ook. van een 928... @ Porschehenk - $ 475.000 met weinig kilometers! |
Auteur: | EriC4C [ 20 apr 2008 8:34 ] |
Berichttitel: | |
Mooie bijna unieke ervaring Je had ook verder kunnen gaan in dit topic. |
Auteur: | BmX944 [ 20 apr 2008 9:41 ] |
Berichttitel: | |
Wat een plaatje! Iemand enig idee hoeveel er rondrijden in Nederland!? |
Auteur: | GR [ 20 apr 2008 10:41 ] |
Berichttitel: | |
Gisteren bij PCE geweest, staat ( boven) een rode 959 te koop € 260.000 ( als ik het goed heb). |
Auteur: | John [ 20 apr 2008 17:39 ] |
Berichttitel: | |
Henk, Lees je onderschrift onder je avatar is.......... Wat was water ook al weer Ben benieuwd of Rein een tijdje op de slalom durft neer te zetten met dat waterkokertje |
Auteur: | Maarten [ 20 apr 2008 20:18 ] |
Berichttitel: | |
Eerlijk gezegd vind ik het niet echt een mooie auto maar wel 100% Porsche. Technisch gezien een van de grootste prestaties op autogebied ooit!! Superauto! Zou er best wel eens dagje mee willen sturen |
Auteur: | wolf [ 20 apr 2008 20:19 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad: niet mooi, wel gaaf. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |