Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:59



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Chiptuning ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 carrera 2 (porsche aerokit)
Etten-leur
Bericht Chiptuning !
Hoi,
Wie heeft er ervaring met chiptuning voor een 3,4 - 996.
Volgens de verschillende leverancier geeft het ca 20 pk voordeel en 20 nm meer koppel

Ik heb ervaring met turbo motoren en chiptuning maar niet met atmosferische modelllen, dus weet eigenlijk niet of het wel loont
P.s. er zit al een sportuitlaat onder

Wie hept me op weg !
Gr martin
_________________________________________
eindelijk !!!


21 apr 2008 20:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Chiptuning !
marve 911 schreef:
... weet eigenlijk niet of het wel loont.


Geen ervaring met het chippen van 'n watergekoelde 3.4 ... wel met het chippen van 'n luchtgekoelde 3.6 ...

De (geringe) winst, went erg snel :wink:

Hoeveel Euro per verwachte PK ben je van plan uit te geven :?:

Persoonlijk zou ik voor en na het chippen op de testbank gaan, als je benieuwd bent naar het werkelijk "gewonnen" vermogen :idea:


21 apr 2008 20:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 carrera 2 (porsche aerokit)
Etten-leur
Bericht Re: Chiptuning !
Olaf schreef:
marve 911 schreef:
... weet eigenlijk niet of het wel loont.


Geen ervaring met het chippen van 'n watergekoelde 3.4 ... wel met het chippen van 'n luchtgekoelde 3.6 ...

De (geringe) winst, went erg snel :wink:

Hoeveel Euro per verwachte PK ben je van plan uit te geven :?:

Persoonlijk zou ik voor en na het chippen op de testbank gaan, als je benieuwd bent naar het werkelijk "gewonnen" vermogen :idea:



bij wie heb je dat laten doen !!??
_________________________________________
eindelijk !!!


21 apr 2008 20:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Geen idee ... heb toendertijd gewoon m'n computer verruild met eentje waar 'n opgefokte chip in zat 8)


21 apr 2008 20:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
www.autotuneheinz.be
Is een gerespecteerd tuner in België, naar wat ik hoor en lees.
Afgaand op zijn lijst perst die 12pk en 10Nm meer uit een 3.4 blok.
Dat is stage 1, voor 1250 excl (1512,5€ incl).

Stage 2 belooft 20 pk en 20 Nm, maar voor maar liefst 4900€ excl (5929€ incl).

Ipv die stage 2 kan je dan evengoed de optie X50 van Porsche zélf nemen.
Kost denk ik zo'n 7000, maar je krijgt er de sportuitlaat bij. Die heb je al.
Plaatsen van een sportuitlaat, inclusief sportuitlaat en de uit-knop, kost ongeveer 2500€, excl. Heb er net de prijs van opgevraagd :)

7000 - 2000 (of misschien de volle 2500 die je eraf krijgt): 5000€ (of 4500€)

Goedkoper dan bij Heinz, maar wel af-fabriek én grotere vermogenswinst.
Dacht 25 paardjes erbij, maar voor de 3.4 ben ik daar helemaal niet zeker van.
Voor de 3.6 is het zéker 25 pk en zo'n 30Nm koppel erbij. Niet slecht ;)


23 apr 2008 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht 
€5000 voor 20pk erbij :shock: :?
Ik zou dat geld in andere extra's stoppen voor m'n 996...

Kun je nog beter ff doorsparen en een 2002 versie kopen, krijg je die 20pk er sowieso al extra bij :wink:
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


23 apr 2008 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Edit: volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

Maar deze 20pk zal je wél halen.
Ga zélf na: Porsche doet er af fabriek, optioneel, ook 25pk bij. Daarvoor wordt een hoop aan je motor aangepast. EN de sportuitlaat zit erbij.
Prijs: ~7000€

Als Porsche het betrouwbaar kon aanbieden voor 500€, dan zouden ze het wel voor 700€ doen :lol:


23 apr 2008 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Zo'n geringe vermogenwinst is nagenoeg niet merkbaar (behalve in je portemonnee)
_________________________________________
Racefun events


23 apr 2008 11:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ga eens babbelen met Rica in Wateringen. Kun je voor en na de tuning op de rollenbank :idea:

Maar:
- een atmosferische motor is niet veel meer uit te halen, verwacht geen veel pk's erbij.
- na een paar kilometer ben je er aan gewend.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


23 apr 2008 12:12
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Gert schreef:
(behalve in je portemonnee)


De 1 Euro-munt weegt ongeveer 7,5 gram ... Pk-gewicht verhouding neemt dus ook niet zoveel toe :lol:


23 apr 2008 12:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
gewoon afblijven...win je niks mee
_________________________________________
Respekt für die Eltern


23 apr 2008 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Wel opmerkelijk.

Als de discussie is: moet ik een gewone of een S nemen zegt bijna iedereen steevast ga voor die S.
Meer vraag, behoudt beter zijn waarde én meer vermogen.

Het lijkt er nu wel op dat dit méér vermogen verhaal eigenlijk voor 80% niks uitmaakt, want je voelt het toch niet.

Ik stel: je voelt het wél. Of het je zoveel geld waard is en of je het blijft voelen (=alles went) dat is weer een ander verhaal ;)


23 apr 2008 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Een "gewone" uitvoering of een S is veel meer als alleen een paar PK extra, dus die vergelijking gaat niet op. :wink:
_________________________________________
Racefun events


23 apr 2008 13:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Edit: volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

Dat weet ik Gert :)
Als je er de topics op naleest waar iemand zich de vraag gewoon of S stelt komt dit maar zelden als argument naar voren echter :)

Wat wél steevast terugkomt is: leuk, méér vermogen.
Terwijl bij chiptuning allen zo wat concluderen dat het niks uitmaakt :)

Ergo: dat vermogen van die S, daar zijt ge ook niks mee :lol:


23 apr 2008 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
het punt dat we hier willen aanhalen is dat die 20pk extra voor een stomme chip in vele gevallen veel geld is voor niks.

=> laat altijd!!! een voor en na rollenbankmeting doen...als je standaard 3.4 al 308pk blaast en je komt na chippen op 318pk, dan is dat een beetje bij het haar getrokken...10 pk winst ipv 20

enkel chip op een atmo ottomotor die al vrij veel vermogen heeft, brengt weinig resultaat...het verhaal "S", non "S" bij een Porsche is anders...die 30pk verschil zijn er wel degelijk, het is officieel Porsche dus inclusief garantie en de S is zoveel completer...ik denk dat je de chip op je 996 zelfs ni voelt
_________________________________________
Respekt für die Eltern


23 apr 2008 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
MichM3 schreef:
het punt dat we hier willen aanhalen is dat die 20pk extra voor een stomme chip in vele gevallen veel geld is voor niks.


En dan is dan ook een punt dat ik kracht heb willen bij zetten.
Ik spreek dit dan ook geenszins tegen :!:

Citaat:
het verhaal "S", non "S" bij een Porsche is anders...die 30pk verschil zijn er wel degelijk, het is officieel Porsche dus inclusief garantie en de S is zoveel completer...


Vandaar het voorbeeld van Heinz. Die 20pk die ze daar opgeven kost u wel een arm en een rib. Ze zullen er dan wel zéker aanwezig zijn.
Natuurlijk, voor 'een beetje meer' heb je de X50/X51 motortuning. Ook officieel Porsche. En die geeft zo'n 25 pk. Ook met garantie.

Maar ik val in herhaling terwijl ik je standpunt nog deel ook :lol:


23 apr 2008 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Ik weet niet of het nu ook het geval is, maar vaak is het zo dat je na
chiptuning enkel op RON98 kan rijden.

Gezien de huidige benzineprijzen toch ook zeker punt.

Succes!


23 apr 2008 16:30
Profiel
Bericht 
De mijne is getuned met een chip van FVD. Heeft voelbaar meer pk's opgeleverd (of dachten jullie dat de snelheid aan mijn rijkunsten ligt :lol: ).

Natuurlijk went het maar dat neemt niet weg dat de auto meer pk's heeft. Er zijn wel meer dingen die wennen maar wel lekker blijven :wink: .

Ziptuning levert ook extra pk's. Staat een link op mijn website. Schijnt ook niet verkeerd te zijn.


23 apr 2008 16:32
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look
(belgie)
Bericht 
Maar klopt het dat de wagen 2 lieter minder verbruikt met chip :?:


23 apr 2008 17:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
nee dat klopt niet
_________________________________________
Respekt für die Eltern


23 apr 2008 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
eerder 2 liter meer :cry:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


23 apr 2008 22:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht 
Bij chippoint kost het 599 euro om een boxter te chippen! Afhankelijk van het model een vermogenswinst van 18 t/m 27 pk!

kijk maar eens op http://www.chippoint.com/chiptuning_porsche.htm

Doe er je voordeel mee....
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


24 apr 2008 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Pk's die je wint zijn ook nog eens aan het vliegwiel gemeten /opgegeven ( :roll: ):
dus bij een C2 ben je nog eens 10-15% kwijt in de aandrijflijn en bij een C4 nog meer ......
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


24 apr 2008 15:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke, outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.