Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:23

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Transportkosten vanuit Amerika 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Transportkosten vanuit Amerika
Er wordt de laatste tijd veel geschreven over de aanchaf van een P. uit de US en logisch ook met een koers van 1.60! Ik ben zelf bezig mijn verhuizing terug naar NL te regelen en heb diverse offertes opgevraagd voor het transport en moet zeggen dat die kosten toch wat tegenvallen en bovendien nogal uiteenlopen. Dit is wat ik tot nu heb:

Mar-Log: $1950 per auto(groupage container)
VDS: $2200 per auto
KHZ: $3000 per auto (door to port)
Corstjens: $5000 per auto door to door.

Alle prijzen zijn exclusief verzekering, die bedraagt 2% van de catalogusprijs over het algemeen.

Vandaar mijn vraag aan degenen die hier meer ervaring mee hebben maar mis ik iets, heeft te maken met verschillende opties. Het gaat om een transport van 2 autos en alle offertes gaan uit van een transport van de 2 autos in 1 40ft container van Californie (oakland) naar R'dam.

Ben heel benieuwd naar jullie meningen. En ook wat jullie vinden van het wel of niet verzekeren. Ik vind de premie nogal fors maar aan de andere kant als de container omlazert ben ik ook niet blij :cry:

23 apr 2008 19:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
wel verzekeren wat mij betreft Heb slechte ervaringen met het verzenden van 40 footers... vind het bedrag wel logisch. men roept hier vaak 1500 euro per auto. klopt wel zo ongeveer.

23 apr 2008 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb betaald (Canada-010):
Ocean freight: 1500.00 USD consolidated
Insurance 2% of value USD

via www.cfrline.com. Auto is opgehaald bij verkoper.

Californie is een stukje verder varen dus zal nog wel wat schelen. Belangrijk is om niet alleen naar prijs te kijken. Heb iets te veel verhalen gehoord over schades en missende onderdelen. Kan het dus goedkoper? Vast wel!

23 apr 2008 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Mijn jeep is door Marlog naar Nederland gehaald, en ik moet eerlijk zeggen dat alles toppie gegaan is. Verzekeren zou ik toch doen. Heb vorige week nog een transportschadegevalletje gezien bij een cadillac, en wat het nog triester maakte, die auto stond noch in z'n eerste [bijna perfecte] lak... :cry: .

mhaschreurs.hyves.nl

23 apr 2008 21:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Kosten van ongeveer U$ 2000 op dit moment kloppen wel aardig denk ik. Aangezien alle zeevracht in U$ wordt verhandeld en de dollar aardig is gezakt zie ik ook in andere transport segmenten de kosten voor container vervoer aardig oplopen merk ik (in dollars dan :wink: )

Verzekeren zou ik zeker doen. Diverse containers die ik voorbij zie komen hebben regelmatig schade aan de inhoud.

Zoek ook even goed uit of het speciale 40ft zijn voor auto vervoer. Sommige transporteurs gebruiken de standaard 20 of 40ft container en sjorren de auto daar in vast. In de geprepareerde containers zitten apparte voorzieningen om een auto te verankeren en beschermen.

23 apr 2008 22:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
zeker verzekeren rederijen zijn voor bijna niets aansprakelijk te houden !

:idea: let op de shipping terms : de kosten voor het laden en beladen in de us zijn bijna even hoog als de zeevracht en je zou niet de eerste zijn die alleen de zeevracht betaald heeft en nog wat extra kosten om zijn kiezen krijgt in de laad- en loshaven :!:

23 apr 2008 22:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]