Auteur |
Bericht |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
 Eindelijk! Is het zo ver... Boxster S aankoop
Helaas (nog steeds) niet voor mij  maar 'the next best thing'. Ik heb mijn ouders er van weten te overtuigen om een Boxster aan te schaffen.
Ze wilden altijd een TT kopen, maar na aanhouden van mij en mijn broer heb ik ze weten te overtuigen dat dat een boy racer is/ wordt. Zeker omdat een TT nu gewoon tweedehands betaalbaar wordt.
Het wordt helaas ook geen nieuwe Boxster, maar dat maakt voor mij niet uit
We zijn er intussen achter dat je incl heffingen in duitsland prijstechnisch beter uit bent. Dat wil zeggen meestal hebben ze daar voor het zelfde geld net iets minder gelopen, en zijn ze over het algemeen een jaartje (of twee) jonger. Natuurlijk is het begin van het cabrioseizoen niet de beste tijd om er één te kopen, maar goed. Het gaat zoals het gaat
Mijn vader is nog van de oude stempel en wil geen auto met meer dan 100K op de teller.
We hebben nu een drietal op het oog. Maar het grootste nadeel is dus dat ze relatief ver weg staan. Dat is eigenlijk de grootste bottelnek.
Je moet toch een idee van een auto hebben voordat je een prijs kan gaan onderhandelen. Maar ja twee keer op en neer rijden is ook niet echt wat we willen. Dus waarschijnlijk gaan we vanavond even kijken of we telefonisch contact gaan zoeken, om het uit te onderhandelen, of dat we gewoon een weekendje naar duitsland moeten toeren...
Optie 1:
Nadelen:
 Amerikaanse import dus KM stand is onzeker.
 Staat Boxster S maar is aan de hand van de foto's niet te ontdekken, prijs doet iig anders vermoeden
Voordelen:
 Als de km's echt zijn, weinig km's
 Relatief jong (02)
Optie 2
Nadelen:
 Amerikaanse import dus KM stand is onzeker.
Voordelen:
 Zwart heeft de voorkeur boven zilver (iets anders dan zwart en zilver is geen optie)
 Ziet er neutraal en netjes uit
Optie 3
Nadelen:
 Amerikaanse import dus KM stand is onzeker.
Voordelen:
 Grijze kap heb ik nog niet zo vaak gezien, en staat wel mooi bij zilver
 auto ziet er erg netjes uit
Dat zijn degene die we nu op het oog hebben. Eisen die we hebben zijn simpel: We willen de 2,7 of hoger. Niet meer dan 70.000 km en niet ouder dan 2001. Budget is rond de 25.000 incl evt invoerrechten.
Verder moet hij zwart of zilver zijn. Tips zijn welkom.
Naast het lijstje van Pascal, zijn andere aankooptips, problemen, gebreken, slijtgevoeligge onderdelen etc. natuurlijk van harte welkom!
Ook handigheidjes mbt invoer zijn welkom!
(evt verplaatsen naar gevraagd kan ook) maar tis meer dan alleen een auto vragen ik wil ook andere tips.
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 28 mei 2008 14:31, in totaal 2 keer bewerkt.
|
19 mei 2008 14:12 |
|
 |
zuugnap
|
2.7 is zeker goede keus 3.2 altijd net ff strakker maar goed!
suc6 met je zoektocht alvast zal echt niet meevallen maar
lang de knip dichthouden en goed kijken naar de optielist
daar zit em het verschil in!! wist anders nog wel een ex 3.2
te koop zw/zw bijna full mja zit er iets boven jouw budget en km!
Dat weekendje duitsland mag je gerust maar is zinloos met betrekking
tot het zoeken van DE 2.7 zet op mobile maar eens een stel
2.7tjes vast en kijk hoe snel ze verdwenen zijn soms als rakketten
en dat zijn de echte! Kennis van me die een 550 spyder heef gehaald
we hebben wat zitten bellen en pfeww dag 1 erop dag 2 eraf!
En particuliertjes daar die hebben echt helemaal maling aan jou!
(niet persoonlijk naturlich  dus orienteer je rustig op die markt.!
|
19 mei 2008 15:50 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Amerikaanse import dus km stand onzeker? Leg eens uit?
|
19 mei 2008 16:04 |
|
 |
zuugnap
|
ligt eraan wat ie rekent voor een mijl? 
|
19 mei 2008 16:46 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
een S voor 20K met 30K op de klok, da's niet duur toch. 25K met bpm? koop je nog geen goeie 3.2 voor. 
_________________________________________ oud is beter
|
19 mei 2008 16:58 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Als je hem importeerd mag je zelf de km's opgeven (tenminste hier in nl wel) dus vaak worden ze dan even wat terug getikt... nee dus die is ook discutabel 
|
19 mei 2008 20:35 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tja. Als er een carfax bij zit dan heb je gewoon een historie. Niet waterdicht maar wel redelijk betrouwbaar. In de US is knoeien met teller een Federal Offence (dit i.t.t. in Nederland waar het in principe niet strafbaar is). Als de km stand van de carfax aansluit met de Nederlandse historie dan heb je een redelijke zekerheid dat e.e.a. klopt. Als ze echt willen knoeien dan doen ze het toch!
|
19 mei 2008 23:13 |
|
 |
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Volgens mij staat optie 3 nog in amerika, had deze ook gezien. Maar dit bedrijf heeft de auto's volgens mij nog in amerika staan, en zul je denk ik eerst moeten betalen ofzo. 
|
20 mei 2008 16:54 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Optie 3 blijkt dus helemaal niet te bestaan
De persoon gaf aan geen boxster te hebben, en ook nooit gehad te hebben
Nou ja we zoeken rustig verder.
we zijn wel tegen een dealer aangelopen: http://www.us-cars-direct.com waar ik eigenlijk ook wel interesse in heb. Die wil ik ook nog eens bellen.
Iemand ervaring met deze gasten?
|
23 mei 2008 9:51 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Je link werkt niet hiero. Nu wel
Niet meer dan 100 K kilometers willen en wel Amerikanen kopen bij snelle Duitse handelaartjes zonder enige zekerheid?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
23 mei 2008 10:00 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Gewoon zelf kopen in de States,
Akk'tje daar laten doen, door vervoerder op laten pakken.
hier netjes alle belastingen aftikken.
Als je wat extra info wilt om zelf te doen, of wat hulp, stuur maar PB'tje
P.s. weet nog goedkoop Boxstertje staan van Amerikaans forumlid (soort Amerikaans Porsche forum). Is wel een 2.5 maar wel erg scherp aan de prijs en zwart.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
23 mei 2008 14:44 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Intussen hebben we er 1 gevonden in Nederland.
Een Boxster S-je. Iets boven het budget, maar wel een die we konden zien en mee konden rijden. Het is ook niet een handgeschakelde, maar de tiptronic beviel ons zo goed dat de noodzaak van een handgeschakelde bak eigenlijk weg viel.
Alles zag er optisch goed uit maar voor wat meer zekerheid gaat hij deze week naar de AKK en als alles goed gaat hopen we hem zaterdag op te gaan halen.
Spannend 
|
25 mei 2008 21:32 |
|
 |
zuugnap
|
pre-gefeli?  heb je geen kiekje geschoten!
|
25 mei 2008 22:19 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
en? en? en? 
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
26 mei 2008 7:59 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Nope helaas, we wilden op het moment van kijken nog niet te gretig overkomen  Maar na het rijden waren we om. We hebben nog wel een andere bekeken, maar deze was gewoon erg strak.
Zal wel een lange week worden  zeker omdat ik zondag ook nog een leuk porsche uitje gepland heb staan  Ik hoop hem dan mee te kunnen nemen!
|
26 mei 2008 9:27 |
|
 |
rswartz
's-Gravenhage
|
Gefelici  Heel veel  CU op meetings
Grtz.
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD 6,6 Ltr Duramax Diesel-engine
http://www.hilitemusic.nl http://photobucket.com/rswartz
|
27 mei 2008 10:15 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Grr alle Porsche specialisten in de buurt (zeeland /west brabant) zitten komende weken allemaal vol.  Of op vakantie...
Dus dat wordt nog 3 weken wachten...
|
28 mei 2008 10:21 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Dat hoeft toch niet zo lang te duren.... Kan er niemand op locatie komen?
|
28 mei 2008 13:53 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
PC rotterdam en eindhoven zitten voorlopig nog vol tot de 17de ongeveer. Rennsport in Breda is op vakantie en ook van Zweeden in middelburg is druk.
Dus tips zijn zeker welkom!
|
28 mei 2008 14:26 |
|
 |
rswartz
's-Gravenhage
|
http://porsche.startpagina.nl/
Misschien dat hier wat bij zit 
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD 6,6 Ltr Duramax Diesel-engine
http://www.hilitemusic.nl http://photobucket.com/rswartz
|
28 mei 2008 14:47 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Mooi... hem maandag een afspraak in Os
|
28 mei 2008 15:15 |
|
 |
zuugnap
|
oehhoeee ... spannend! had de huidige eigenaar geen
feutoos op inet geplant! hmmmz .... 
|
28 mei 2008 17:01 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
|
28 mei 2008 20:20 |
|
 |
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Gave bak joh! De bekleding combi is helemaal top. heeft toch net iets meer dan helemaal leer.
|
28 mei 2008 20:26 |
|
 |
zuugnap
|

yeps heeeel zinvol
mooi mooi met nav! ook dat zilvere logo in stuur zie je niet vaak!
|
28 mei 2008 20:33 |
|
|