| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Tanken in Duitsland http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=18391 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Tridensjeff [ 29 apr 2008 19:19 ] |
Berichttitel: | Tanken in Duitsland |
Kom net terug uit Düsseldorf en ik weet het nu echt zeker: Super Bleifrei rijdt echt super! Elke keer als ik in Duitsland tank (vanuit mijn woonplaats Nijmegen niet verder dan een kilometer of 15) en de tank heb volgegooid met Duitse loodvrije super van 100 RON rijdt de Porsche ECHT beter. De motor loopt ronder en maakt een voller geluid. Lang gedacht dat dit tussen de oren zat, maar vandaag extra opgelet; tank bijna leeg, volgetankt met Super Bleifrei van 100 RON (ad € 1,60 per liter... het scheelt echt niks meer!) en weer dezelfde ervaring. Het zit niet tussen de oren maar tussen de achterspatborden! Ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft. Tip: via de A73 bij Gennep/Goch de grens over... de A57 Dld in. Met name de eerste 20 kilometer zijn erg rustig enne... geen snelheidslimiet. YES |
Auteur: | drknauf [ 29 apr 2008 19:21 ] |
Berichttitel: | |
klopt ik heb ook alle dagen spa in duitsland getankt en stukkie duitsland geknald met 100 ron loopt lkkrrrrrrr |
Auteur: | rob964.c4 [ 29 apr 2008 19:24 ] |
Berichttitel: | |
ik ben niet vaak in duitsland maar als ik er ben tank ik wel 100 ron robert |
Auteur: | wolf [ 29 apr 2008 20:40 ] |
Berichttitel: | |
zit tussen de oren. |
Auteur: | drknauf [ 29 apr 2008 20:54 ] |
Berichttitel: | |
tuurlijk daarom tankt een f1 auto ook aan de pomp |
Auteur: | Olaf [ 29 apr 2008 20:55 ] |
Berichttitel: | |
Aral |
Auteur: | arenarood [ 29 apr 2008 21:06 ] |
Berichttitel: | |
Vind toch al, dat zo gauw je in Duitsland bent,dat ie al beter gaat lopen! Komt, dat je opeens niet meer op de snelheidsmeter hoeft te letten, denk ik! Toch een beetje tussen de oren dus |
Auteur: | Rob Herfst [ 29 apr 2008 21:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tuurlijk! Luister maar naar de dokter! |
Auteur: | wolf [ 29 apr 2008 21:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
geen vergelijk knaufmans. |
Auteur: | drknauf [ 29 apr 2008 21:34 ] |
Berichttitel: | |
ja je kan het beter van mij horen dan iemand met z,n volle verstand sinds waneer nemen jullie mij serieus ik weet wel dat een beetje gerenomeerd chiptune bedrijf toch wel heel wat liters met 120 of soms wel 130 in huis hebben hoor omdat dat vele malen beter loopt scheelt toch gauw een pk of 30 a 40 met turbo autoos nou zal bij ons die van 98 naar 100 wel verwaarloosbaar zijn |
Auteur: | wolf [ 29 apr 2008 21:41 ] |
Berichttitel: | |
98-->100 octaan met een "straßen-motor" is een supraoculaire beleving. |
Auteur: | drknauf [ 29 apr 2008 21:44 ] |
Berichttitel: | |
das moeilijk voor mike moeilijke woorden |
Auteur: | 928GTS [ 29 apr 2008 21:48 ] |
Berichttitel: | |
Na het tanken in Duitsland met V-Power 100RON duidelijk merkbaar verschil. Voelt als 25 PK meer ongeveer. En bij mij zitten de PK's trouwens niet tussen de oren |
Auteur: | wolf [ 29 apr 2008 21:53 ] |
Berichttitel: | |
I rest my case. |
Auteur: | HansA [ 29 apr 2008 22:16 ] |
Berichttitel: | |
ik tank hier in de US nu 93 RON geloof ik, over een paar maanden ben ik terug in NL en wat kan ik dan verwachten als ik er 98 RON V-power ingooi.... |
Auteur: | maurice [ 29 apr 2008 22:19 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij zit het toch wel tussen de oren. V-Power hier in Nederland is ook 100 RON namenlijk Maar ik denk wel dat het een combinatie is van de veelal betere wegen, hogere snelheden waardoor de motor beter 'schoonbrand' en het gevoel van meer vrijheid op de Duitse wegen. Overigens zijn er enkele pompen in Duitsland die RON 102 en zelf 104 verkopen. |
Auteur: | Rob Herfst [ 29 apr 2008 22:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
|
Auteur: | Tridensjeff [ 29 apr 2008 22:22 ] |
Berichttitel: | |
Heb vandaag in Dld Shell V-Power 100 RON getankt, maar bij eerdere tankbeurten ook andere merken. Effect blijft. Overigens loopt mijn Porsche op Nederlandse V-Power (97 RON als ik me niet vergis) ècht minder goed. Ik tank in Nederland dan ook bij voorkeur geen Shell, ondanks mijn airmilespasje. Wat mij betreft niet tussen de oren, maar echt een voelbaar verschil. |
Auteur: | Tridensjeff [ 29 apr 2008 22:25 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb het nog eens nagekeken Maurice, maar V-Power in Nederland is echt 97 RON. |
Auteur: | maurice [ 29 apr 2008 22:34 ] |
Berichttitel: | |
Zal wel aan Friesland liggen maar hier staat sinds 3 maanden bij alle V-Power pompen 100 RON op de pomp Maar volgens mij weten ze het bij Shell zelf ook niet echt meer; Shell Nederland Shell UK Shell Duitsland |
Auteur: | Tridensjeff [ 29 apr 2008 22:40 ] |
Berichttitel: | |
Duidelijk een voorbeeld van dezelfde naam, andere specs voor de verschillende europese landen. |
Auteur: | maurice [ 29 apr 2008 22:42 ] |
Berichttitel: | |
Zullen wij hier wel bevoorraad worden vanuit Duitsland Maar zal het komende week eens aan de pomphouder vragen hoe dat zit met die 100 RON stickers hier op de pomp. Die man is altijd vriendelijk en kan meer over brandstof vertellen dan wij over Porsches |
Auteur: | dynamic [ 29 apr 2008 23:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dacht het niet: is nl 97 RON, of betekend die wink dat het een grapje is Volgens mij: Bij een porsche zou je met brandstof met een hogere octaan wel iets merken. Het management staat dan een iets vroegere ontsteking toe wat bij lagere toerentallen vooral merkbaar is. Vroegah, toen er nog geen chips in auto's zaten deed je aan chiptuning door de onsteking net zo vroeg te zetten dat ie net niet pingelde. En met brandstof met een hoger octaan getal (vooral LPG) kon je daarbij verder gaan. alleen bij LPG moest je dan weer oppassen dat je geen highspeed pingel kreeg. En dat deed je weer door de centifugaal gewichten in de onsteking aan te passen en iets rijker mengsel te geven. Heh...wat een gedoe vroeger, tegenwoordig kopen die gasten van 18 voor 1000 euro een civic waar zo al 150 pk in zit. |
Auteur: | drknauf [ 29 apr 2008 23:04 ] |
Berichttitel: | |
idd vroegahhhhhhhhhhhhhhh |
Auteur: | Lydia [ 29 apr 2008 23:11 ] |
Berichttitel: | |
Ik durf nog steeds niet V-Power te tanken, juist vanwege de 97 ook al zou de 993 beveiligd zijn tegen pingelen. Risico durf ik niet te nemen. Toen ik nog in Apeldoorn woonde, reed ik regelmatig naar Duitsland de Porsche uitlaten. Naar Oberhausen, baasje tankt een kopje thee en Froggy brandstof. Merkte dat ook dat de auto gewoon lekkerder liep. Ze reed ook zuiniger nadat de motor effe flink schoongeblazen was. Behalve dan tijdens het schoonblazen |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |