Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
 brandblusser plicht in belgie
Ik heb gehoord dat sinds kort in belgie de verplichting geldt , dat je een brandblusser in de auto moet hebben. Nu hoop ik dat de vlaamse forummers opheldering kunnen geven ,of dat klopt en of dat ook voor buitenlanders geldt.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 mei 2008 16:44 |
|
 |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
 Brandblusser
Klopt, wanneer je België binnenrijdt moet je een brandblusser aan boord hebben.
|
02 mei 2008 16:58 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Goed om te weten,bedankt!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
02 mei 2008 17:04 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Jep, en controleren ze nogal vaak. Onlangs hadden ze mijn pa nog tegengehouden en bleek zijn brandenblusser enkele dagen vervallen te zijn. En hij mocht later naar het bureau komen om te laten controleren dat hij deze inmiddels vervangen had. Maar als je er helemaal geen bij hebt, zijn ze mss zo "vriendelijk" niet...
|
02 mei 2008 17:05 |
|
 |
Danny
|
Het belangrijkste is de vraag of het in het voertuig hebben een inrichtingseis of verkeersregel is. Als het een inrichtingseis is kunnen ze het de buitenlanders niet verplichten.
zie ook hier
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
en hier voor de foto`s
|
02 mei 2008 17:22 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Bij in België ingeschreven wagens wordt ook gecheckt bij de jaarlijkse verplichte (vanaf 4 jaar) autokeuring of de brandblusser al dan niet vervallen is...
Kan je beter zelf wat in de gaten houden (kleine moeite), als de merkdealer een nieuwe brandblusser steekt, betaal je het dubbele van wat je in een Auto 5 ed. betaalt. Enig verschil is dat er een merkstempeltje op staat
Zou wel 'ns willen weten of zo'n ding ooit een autobrand in de kiem heeft kunnen smoren, ik betwijfel het, die dingen zijn op 5 seconden leeg
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 mei 2008 20:07 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ze zijn idd zo leeg, en dan moet je het nog juist gebruiken anders heb je nog niks aan drie van die dingen.
robert(die ook niet weet hoe te gebruiken)
_________________________________________ remmen is angst
|
02 mei 2008 20:35 |
|
 |
Rodger that!
Veghel
|
ik heb standaard een abc klasse 2kg poederblusser in BEPPIE gemonteerd ,achter de bestuurdersstoel, hier MAG toch niemand zitten ... heb een hekel aan knieen in mijn rug
ik heb al een keer de blusser(1kg) moeten gebruiken bij een huisbrandje ...... was niet de moeite ....
ik heb al te veel foto's gezien van bolides in fire  en het zal je eigen wagen zijn ???? als je een blusser aanschaft neem dan minimaal een 2kg blusser  ... voor die paar tientjes blus je wel langer !!! en ja ik zie net ook dat de datum al te lang verlopen is, en een zusje in belgie heb wonen, dus zal ik toch maar een nieuwe aanschaffen  .
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
02 mei 2008 20:36 |
|
 |
Danny
|
Ik heb een beetje rong gegoogled in op een site met belgische verkeerswetten gevonden dat dat ding bij de inrichtingseisen horen . Hierdoor is het niet verplicht om deze als buitenlander in het voertuig te hebben. Ergo als je beboet wordt niet betalen ,en hiernaar verwijzen.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art70
en hier voor de foto`s
|
02 mei 2008 20:43 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Inderdaad, een 1 kg-blusser krijgt alles boven een smeulende peuk niet meer uit. Als je toch een blusser in de auto hebt (wat op zich niet onverstandig is), neem dan een 2 kg-exemplaar.
Overigens, nog zo'n weetje: als je Duitsland inrijdt ben je verplicht om een verbanddoos bij je te hebben.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 mei 2008 20:49 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
die verband doos heb ik wel, uit het bouwjaar van de auto
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 mei 2008 21:21 |
|
 |
mafke
Opglabbeek, België
|
Mijn brandblusser ligt al 9 jaren in de koffer van mijn auto. Hier heeft nog nooit een haan naar gekraaid. Ook niet op de jaarlijkse keuring.
|
02 mei 2008 22:30 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Limburg?
ach, zal (op zijn Belgisch) van het keuringscentrum afhangen of ze dit nagaan J/N
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 mei 2008 22:43 |
|
 |
mafke
Opglabbeek, België
|
Ik ga wel altijd op vrijdag om kwart voor 5 
|
02 mei 2008 22:56 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heb altijd een blusser in de auto. Geen 2 kg maar een 4kg blusser.
Ooit tijdens een brandblus training gezien wat je met een 2kg blusser kan en dat is helemaal niks. Een net beginnend vuurtje kan maar al het metaal van een auto verhit zo snel dat na het blussen met een 2kg blusser spontaan de vlammen weer oplaaien.
Half jaar geleden langs de kant van de weg nog een brandje bij een Peugeot 307 geblust. Zelfs toen was die 4kg op voor ik het wist.
Daarnaast is veelal de auto zowieso total loss want dat poeder is super agressief. Dus waarom ik die ellende meesleep weet ik eigenlijk niet 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 mei 2008 23:10 |
|
|