Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:05



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Lekker ding! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht Lekker ding!
Afgelopen week een paar dagen naar Aken en zuid Limburg geweest. Tanken (als ie het doet :wink: ) in Duitsland en dan natuurlijk 100 ron. Je denkt dat je er zomaar iets van 20pk bij hebt gekregen, wat een verschil elke keer. Motor trekt stukken beter en lijkt "ronder" te lopen.
Lekker jakkeren op de autobahn, maar dan komt het: met de 911
de hoogte in met prachtige bochten en een behoorlijk hoogteverschil. Dan merk je waar de P. voor gemaakt is en je komt alweer tot de conclusie: De 911 is een lekker ding! :D
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


05 mei 2008 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik tank altijd 98ron, is er dan toch nog een verschil merkbaar i.v.m. 100ron?


05 mei 2008 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Ja, elke keer merk je het verschil heel duideijk, erg lekker. :D
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


05 mei 2008 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
De meningen over extra power bij een hoger octaangehalte verschillen nogal. Zolang er geen duidelijk bewijs is hou ik het bij 95.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 mei 2008 11:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik tank ook 95 dat staat in mijn benzine klep.als 98 beter was zou porsche dat er toch wel hebben opgezet?

anton964


06 mei 2008 12:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
(bijna) iedere auto kan rijden op een mengsel tussen 95 en 100 octaangehalte en zelfs daaronder en boven. Hoe hoger het octaangehalte des te gecontroleerder is de verbranding wat bij performance auto's zoals een Porsche zeker zijn nut bewijst.
Er is een keer een onofficiele test geweest op televisie waarin een compacte auto, Golf GTI en Impreza 95 en 98 getankt kregen en op de testbank werden gezet.

Het verschil in vermogen was vooral bij de Impreza opmerkelijk. De compacte auto met 4 cilinder had bijna geen winst.


06 mei 2008 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Voor de liefhebber alles nog eens uitgelegd. Specifiek de paragraaf "Klopsensor".
_________________________________________
Tjolk.


06 mei 2008 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
WdePundert schreef:
De meningen over extra power bij een hoger octaangehalte verschillen nogal. Zolang er geen duidelijk bewijs is hou ik het bij 95.


Wim, als ik mij niet vergis zijn de US-versies zoals de jouwe standaard voorbereid op een lager octaangehalte (91 RON?) dus dan moet 95 jou al vermogenswinst bezorgen. :lol:
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


06 mei 2008 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Eerder omgekeerd. Als de auto maximaal preseert bij een lagere RON, is de kans dat RON 100 nog extra voordeel oplevert, redelijk klein. Of er moet sprake zijn van aanzienlijke motorvervuiling/ aanslag (zie mijn link hierboven).

Dat gezegd hebbende, de 91 aanduiding in de US komt ongeveer overeen met wat wij hier Euro 95 noemen.
_________________________________________
Tjolk.


06 mei 2008 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Ik tank ook weleens Shell V-power en dan lijkt het ook wel of ie lekkerder loopt en mooier, maar of het echt zo is. (Placebo-gevoel)?... :roll:


06 mei 2008 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht 
Heb tot een aantal jaar geleden aan motorsport (supersport 600) gedaan en tankte minimaal 98. Indien mogelijk haalden we hogere octaangehalten uit Duitsland en had ik merkbaar verschil in acceleratie.

In rondetijden is echter alles relatief en won je het meest door een goed ritme en goede (nieuwe) banden :wink:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


06 mei 2008 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
tank ook 98 (I love the government :D ); maar goed, ik doe dit eigenlijk omdat dit voor de 3.2 wordt geadviseerd, ook in het boekje..


07 mei 2008 11:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.