Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Inslaan van het chassis nr 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht Inslaan van het chassis nr
Het chassis nr wat ingeslagen zit op de 924 is niet meer echt lekker leesbaar, kreeg deze opmerking al bij de laatste apk en vandaag maar es keertje schoongemaakt maar is niet echt beter op te worden (lijkt al of het al eens voor de 2e keer is ingeslagen).

Nu zit ik net te kijken op de site van rdw maar daar jippie ze ook maar wat raak denk ik zo. http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ummers.htm

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Want zoals het op de site over komt; is het eerst keuring dan inslaan dan nieuw bewijs? Lijkt me stug toch voor die paar nrtjes. Of zie ik het verkeerd.

Heeft iemand hier ervaring mee en op wat voor termijn moet ik rekenen bij de rdw?

08 jun 2008 15:37
Profiel Facebook 
Bericht 
Durf het bijna niet te zeggen. :idea:

08 jun 2008 15:52
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
leuk hobby klusje, wel eerst even oefenen! 8)

zo raar als het niet strak is :?

robert

08 jun 2008 15:59
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
mischien even bellen?? zoals ik het lees is het duidelijk als het niet meer leesbaar is voor keuring dan ben je genoodzaakt dit opnieuw te laten doen klaar :lol: als je al bij import voor het uitlezen van het nummer al 75 euri moet neertellen vallen deze kosten nog mee!

08 jun 2008 17:03
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Zal ze morgen idd ff in de "pauze" gaan bellen. Hoop alleen dat het op een zaterdag kan anders moet ik voor dat stelletje ambtenaren een vrije dag opnemen.

08 jun 2008 19:51
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... gewoon zelf even tikken - vermits je de juiste slagletters kan vinden :wink:

08 jun 2008 20:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Meneer aard schreef:
....Hoop alleen dat het op een zaterdag kan .....

RDW kennende zou ik daar niet op rekenen :( . En de wachttijden zijn vaak ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb het vroeger nog meegemaakt dat je als garagebedrijf het nog zelf in moest slaan. Eerst moest er dan een mannetje van de Douane bij zijn die vertelde waar het moest staan, en vervolgens ging hij er bij staan kijken hoe het erin geslagen werd.

Succes!

12 jun 2008 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Volgens mij wordt zelf inslaan van nummers gezien als fraude. wordt bij APK niet naar gekeken, maar bij politie-controles wel geloof ik.
Ik zou even bellen met RDW.

13 jun 2008 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
dat is zeker zo.

Maar als je het doet moet het zo zijn dat je het verschil niet ziet.

Vandaar ook de opmerking van olaf over de juiste slag letters!!!

en eerst even oefenen

13 jun 2008 10:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Bericht 
Zelf nummers er in slaan zou ik niet aan beginnen.
Als een keurmeester dan je nummer controleerd, en hij vertrouwt het niet, zou hij ervoor kunnen zorgen dat je een hoop ellende krijgt.

Indien je door de douane of politie (afdeling voertuigcriminaliteit) gecontroleerd wordt, dan hebben zij een speciale erts (in poerdervorm) bij zich. Het nummer kan dan op dat moment leesbaar gemaakt worden. Elke vervorming van de letters of cijfers wordt ook zichtbaar. Ga je dus aan de nummers rommelen krijg je op zeker gedonder :evil:

http://www.docu-check.nl

15 jun 2008 10:17
Profiel WWW
Bericht 
Heb indertijd veel nummers van oudjes over geslagen en nooit gedonder met gehad zelfs met de RDW keuring niet.
Wel zorgen dat je de goede letter en nummer grootte hebt, anders is het inderdaad een rommeltje.
Heb zelfs met mijn laatste Triumph Stag het complete nummer ingeslagen, omdat deze uit Amerika kwam, wel op de goede plaats waar het bij de in Europese vermeld hoort te staan.
Altijd mazzel gehad dan. :wink:

15 jun 2008 10:25
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]