Auteur |
Bericht |
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
To hoes or not to hoes, that's the question!
Gisteren, na een zeer grondige AKK bij Renntech, tot de aanschaf van een 968 over gegaan (auto is uit 1992).
Nu zal ik de auto buiten moeten stallen, een carport is er nog niet, dus wat is nu verstandig, een beschermende hoes er over of niet
Wat kunnen de voor of nadelen zijn van een hoes?
Bijvoorbaat dank voor jullie reakties,
Grt,
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
20 jun 2008 12:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je liever een groene hebt, dan zou ik er een hoes over doen .
Hoewel sommigen hier denken dat ze gemaakt zijn om te poetsen zijn ze in werkelijkheid gemaakt om gewoon (dagelijks) te gebruiken net als andere (duitse) auto's van die leeftijd ..... en daarbij denk je toch ook niet over een beschermende hoes
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 jun 2008 12:49 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Ik zit/zat met hetzelfde dilemma:
Die van mij staat buiten gestald en ik ben helaas nog niet in de mogelijkheid om het binnen te stallen(binnenkort wel).
Heb bij de Halfords een speciale hoes gekocht die waterafstoten is van buiten, en vochtdoorlaten van binnen naar buiten, om condens vorming te voorkomen.
Je raadt het probleem al: door een hoes kan condens(lees vocht) zich ophopen in het interieur(raampje klein beetje opendoen als het kan en het niet doefstalgevoelig is op de plaats waar je auto staat) en de condens kan zich wellicht ook tusen de doek en plaatdelen(exterieur) ophopen wat kan resulteren in roest.
--> oplossing: om de drie dagen de hoes even eraf halen, binnenste buiten keren, en laten opdrogen.
Kosten hoes: 40 euro, scheelt je weer idioot hoge kosten als je een doek wil hebben van een bepaald merk.
Is dit een antwoord?
(ps. wel even je auto cleanen voordat je het doek erover gooit, scheelt krassen op het exterieur)
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
20 jun 2008 13:32 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Belangrijk: als je eern gaat kopen(indien je er nog geen hebt).
Kijk even van te voren even wat exact de voertuigafmetingen zijn(instructieboekje), dan kan je de goede maat hoes kopen
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
20 jun 2008 13:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
eens met eric
_________________________________________ Got coffee?
|
20 jun 2008 13:54 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Zelf zou ik niet snel voor een hoes gaan. Krassen en vocht kunnen toch problemen opleveren. Volgens mij kun je haar dan toch beter "bloot' buiten stallen. Je zult alleen wat meer moeten poetsen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
20 jun 2008 14:57 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Een hoes? Wat is dat?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
20 jun 2008 16:12 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Zoiets:
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
20 jun 2008 16:17 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Hier kan je ook veel hoes vinden
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
20 jun 2008 16:21 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Welkom trouwens Anton, een 968 vind ik altijd een prachtige auto!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
20 jun 2008 16:22 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Vergeet niet bij een regenhoes om hem dr af te halen als de zon er een tijdje op staat te fikken...kunt zo maar tegen verkleuringen in de lak aanlopen als je daar niet voor oppast
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
20 jun 2008 16:25 |
|
|
Toon
|
wat is dat toch altijd voor een getrut met dat stallen en hoezen?
Karren met die bak en als je er mee klaar bent gewoon parkeren en op slot en dan weglopen tot je weer wilt karren
|
20 jun 2008 16:27 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
+1
Heb zelf een permabag (gehad) om de mijne droog en roestvrij te houden.
Probleem daarmee was echter dat je uiteindelijk toch altijd krassen oploopt met zo'n ding.
Halfords hoes ligt voorin, maar heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.
|
20 jun 2008 17:03 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 jun 2008 17:16 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
auto laten poetsen met Teflon, kan tegenwoordig al vanaf 150 euro..., wassen is dan echt een makkie, kan je hem lekker buiten laten staan.
gefeliciteerd trouwens met je auto!
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
20 jun 2008 17:39 |
|
|
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
Van harte Albert met je aanwinst, veel plezier.
Ik kan je geen advies op hoesgebied geven, mijne staat gewoon in z'n naakie buiten
_________________________________________ There Is No Substitute
|
20 jun 2008 18:41 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Als je wagen onder een rieten kap staat ben je erg blij met een hoes. Dat is ongeveer vergelijkbaar als parkeren onder linden (rupsjes->vet). Dus de mijne staat echt wel onder een kleed en na dit weekend als het goed is onder een Porsche pyjama.. Ondanks de rubbers vrijwel allemaal zijn vervangen, met name van de targa en de voor- en achterruit erg belangrijk, zoek ik flinke hoosbuien echt niet op, dus in geval van buiten, en zeker net gewassen, een waterafstotende hoes. Waarschijnlijk wordt er met oldies toch minder gekard, en meer gestald en gepoetst.... Bij mij iig. wel....
Trouwens.... zo gauw de regenkans klein is en ze buiten staat, wel zonder hoes. Laat maar lekker doorluchten!
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
20 jun 2008 18:56 |
|
|
horn
PF #57
|
slechte ervaringen mee. hoes over 911 onder carport. na een week alle rubbers groen uitgeslagen. ook van die aanslag op de auto. krijgt het nl nooit voor elkaar om die auto helemaal kurkdroog weg te zetten. geen hoes meer voor de mijne. rijden, op de oprit, als je zin hebt een keer poetsen en anders gewoon met een vieze 911 rondrijden. Het is geen museumstuk....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2008 20:33 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
vertel dat eens tegen knaufmeister... wedden dat jullie hert nooit eens worden!?
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
20 jun 2008 20:37 |
|
|
horn
PF #57
|
ik vraag me af als je de dikte van mijn laklaag en die van de knaufmeister gaat meten of hij dan niet echt milimeters ervan af gepoetst heeft... Ach, ieder z'n meuk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2008 20:41 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Heb je al feauteaux??
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
20 jun 2008 20:50 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Appie, volgens mij is het wel duidelijk, weg met die hoes en lekker genieten! Zeker als je de auto met behoorlijke regelmaat rijdt. Ben zelf een weekend tourer en ben daaro wel blij dat de 911 in een garagebox staat. Een daily driver zou ik gewoon aan de straat zetten (ready-to-drive zeg maar).
Los van het hoes-or-not verhaal, geniet van je 968!!
|
20 jun 2008 22:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Het mot oknie gekker worden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2008 22:23 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
iK heb n Moltex hoes en bevalt tot nu toe prima!
De P staat weliswaar niet buiten, maar in een ondergrondse afgesloten geventileerde ruimte.Al is het alleen maar voor het stof.Tot nu toe toe goede ervaringen, al is het wel zo na n rit, zeker na n natte, ff laten afkoelen en dan pas de hoes erover!
|
20 jun 2008 22:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hele slechte ervaringen met hoezen. Een hoes heeft alleen echt zin als je de auto binnen in een geconditioneerde ruimte stalt en houd hem dan netjes stofvrij en beschermt tegen onverhoopt krasjes door langslopen of wat voor ongeluhkjes dan ook.
Een auto buiten of in een vochtige garage met hoes stallen is funnest. Een auto moet ventileren en dat kan niet onder een hoes. Gevolg is dat roest en algen of wat voor beestjes dan ook vrij spel hebben. In plaats van de leeftijd te verlengen verkort je hem alleen.
Moet je mijn buurman als gerespecteerd autospuiter eens over zo'n hoes horen....
Overigens kan de huidige autolak echt wel tegen een stootje en als je de auto goed wast en in de was zet valt ie echt niet van de roest uit elkaar binnen een jaar
En zoals Eric al schreef. Je koopt de auto om te rijden. Conserveren is iets heel anders en doe je niet met een hoes.
Oh ja in de Sahara of Dubai is zo'n hoes wel een optie tegen het zandstralen van je auto
@Hans Luna. Dat teflon coaten is inderdaad geweldig alleen een drama als je ooit eens schade hebt of iets bij wilt spuiten. Kan namenlijk niet gepoetst meer worden dus kaalschuren is de enige mogelijkheid. En vaak zal dan in plaats van een klein stukje bijspuiten een hele flank of paneel kaal moeten
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 jun 2008 23:05 |
|
|