Auteur |
Bericht |
harmenkindt
912E 1976
|
Import 912E 1976
Ik heb net een 912e uit 76 gekocht in de states. Weet iemand of ik zo een kenteken krijg bij het RDW of moet deze individueel gekeurd worden in Lelystad (of omweg via Duisland). Wellicht iemand uit eigen ervaring?
Het is overigens een 912E uit 1976 in leuke staat, wel wat werk, geen roest en een open dakje erin.
Hamen
|
01 jul 2008 14:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Met VIN/chassisnummer even Pon contacten en vragen of zij een COA af geven. If so: eitje (gewoon langs bij RDW) if no: ind. keuring of Duitslandroute. Succes!! Mijn '76 C3.0 kreeg een COA maar die is alleen ROW gemaakt. Kans is denk ik groot dat jij een US versie hebt en ik weet niet of daar een COA voor kan worden afgegeven!!
|
01 jul 2008 14:09 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Cool! een vw type IV achterin de 911 2.7!
In europa zijn deze nooit officieel geimporteerd geweest. Bijgevolg gaan vele mechaniekers even hun hoofd krabben...
http://www.912bbs.org/index.php?a=forum&f=13
de PDF van het Porsche ErzatzTeil system
http://www.porsche.com/usa/accessoriesandservices/classic/genuineparts/originalpartscatalogue/originalpartspdfcatalogue/
Op het engelse DDK forum zijn er (pre 1974 porsche forum) best wat draadjes over de 912E.... de 11 UK 912E eigenaren hangen daar dus meestal uit.
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewforum.php?f=16
Edit: hier de geschiedenis van de 912E
http://www.912register.co.uk/912ehistory.html
Many happy miles,
Bert
|
01 jul 2008 14:17 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Misschien dat er nog hulp geboden kan worden vanuit het 912 forum?
|
01 jul 2008 17:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik zou echt eerst uitzoeken of Pon een COA afgeeft....
|
01 jul 2008 18:12 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Zelfs beter:
de wagen is gemaakt in Europa dus dat is geen probleem. Met de lage dollar koers, vraag een Certificate of Authenticity van Porsche Cars North America, dat vervolgens makkelijk(er) kan gevalideerd worden door de Nederlandse Importeur.
Het is meestal een certificaat met:
Chassisnummer, motornummer+ type, versnellingbaknummer + type, buiten/binnenkleur, opties, productiedatum en porsche dealer dat de wagen eerst verkocht.
Hier in de UK £65 (!), maar in de US een pak goedkoper maar ook een lage dollar!
Beste groeten,
Bert
|
01 jul 2008 21:36 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Zag er voor het eerst één staan bij Erpa laatst... zit nog in hun aanbod.
Leuk model, en redelijk schaars volgensmij!
Welkom hier iig!
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 jul 2008 0:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Sorry : nee. Op basis van de VIN kan de NL importeur kijken of dit een type is waar NL goedkeuring voor was. Geen NL goedkeuring geen COA.
|
02 jul 2008 11:54 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Ah dank je wel Maarten om dit te verklaren! Dit is dus een specifieke materie voor NL, wat ik niet wist.
Bert
|
02 jul 2008 12:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Bert: wat jij bedoelt is een geboortecertificaat met VIN, motor # en baknummer, kleur, extra's etc. Een COA heeft dus puur met de (in dit geval) Nederlandse toelating te maken. Als PON dus verklaart (d.m.v. die COA) dat de auto een type is waarvoor zij ooit toelating hebben gekregen (en je krijgt zelfs een copie van dat originele formulier) dan is de keuring een formaliteit. In feite wordt er alleen een APK gedaan (zoals MoT in de UK). Als je dus geen COA hebt dan mag je op voor de individuele keuring met 3 maanden wachttijd en 1000E aan kosten!
|
02 jul 2008 14:52 |
|
|
912
|
Onzin...
Een COA heeft helemaal NIETS met een type goedkeuring te maken.
De COA is alleen een uitreksel van het Porsche bestand en geeft alleen (bij benadering) weer hoe de auto in elkaar steekt. VIN, motor-, baknummer, etc.
Dat op het COA ook het Type staat, wil niet zeggen dat de auto het ook is... Het kan natuurlijk wel helpen in het 'bewijs' dat een auto een bepaald type is. Maar als in je 912E bijvoorbeeld een andere motor is gestopt, hetgeen nog al eens gebeurt omdat de 912E nou niet bepaald een vlotte wagen is, dan heb je toch een probleem...
Deze gegevens van Porsche zijn absoluut niet betrouwbaar, voor de oudere types. Er zijn legio voorbeelden waarbij de gegevens op de COA niet kloppen. Daarnaast hebben ALLE Porsche dealers in de wereld, toegang tot ALLE COA's, dus het is helemaal niet land-afhankelijk...
De enige check die je kan doen is bij de RDW, want bij invoer gaan zij in hun database na of de wagen/type 'bestaat'...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
03 jul 2008 12:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Op zich heb ik dus een '76 er geimporteerd..........
Heb hem er weer even bijgepakt. Ik heb een conformiteitsverklaring van Pon. Hierin staat: Deze verklaring is alleen geldig voor het voertuig bla bla bla 'chassisnummer (VIN) 91166xxxxx'. Hierbij verklaart ondergetekende dat het hieronder beschreven voertuig overeenkomt met de volgende specificatie: Posche (sic: sukkels) 911 Carrera Coupe. Typegoedkeuringsnummer: PORS-1055 t/m 1059. Daaronder een vakje met motor en baknummer etc. En een copie van Nationale typegoedkeuring. Zie ook: RDW. Als je dus nog een oud kentekenbewijs uit een EU land hebt zou je een kans maken. Maar die 912E werden (bijna) allemaal meteen geexporteerd!! Anders dus individuele keuring!
|
03 jul 2008 12:51 |
|
|