Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:32

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
993 tips 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 993 tips
Al jaren ben ik porschegek en sinds kort dan ook eindelijk serieus zoekende. Na vooronderzoek ben ik eruit , het moet een 993 worden voor ca max 35.000.

Ik heb ook even een 996 overwogen maar voor zover ik kan zien op internet, schrijft een 993 minder af dan een 996. En hebben de eerste 996's met een 3.4 (die in mijn budget vallen) een chronisch probleem met de motor.

Ik heb een 993 gevonden bij de BMW dealer in Groningen (BMW martinistad). Het is een 993 c4 uit 95 met ca 135.000 op de teller waar ze een kleine € 36.000 voor vragen.
De auto is volgens de dealer een paar jaar geleden geimporteerd uit Duitsland. De laatste tenaamstelling is, volgens de RDW site, geweest op 17-12-2007. Dat zal wel het moment zijn geweest dat de garage hem kreeg. Hij staat dus al een half jaar te koop (althans dat vermoed ik, op marktplaats en autotrader staat hij in ieder geval al een aantal maanden).

http://www.martinistadbmw.nl/pages/occa ... p?ID=34283

kent iemand deze auto toevallig?

En zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een 993 uit '95 ? Ik wil sowieso een akk laten doen. Weet iemand daar een goed adres voor in de buurt van Groningen, zelf wilde ik Theo Jansen in de Wijk bellen om te kijken of zijn dat ook doen.

28 jun 2008 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Prima adres voor akk.

http://www.renntech-porsche.nl

28 jun 2008 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Renntech is mijns inziens een uitstekend adres, zeker na de technische dag, vorig jaar nov- 07 bij Erwin van Renntech! :idea:

Kleurstelling van binnen, mwaauh, ieder zijn meug, wel erg grijs! :wink:

28 jun 2008 21:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Kleur van interieur is inderdaad niet de allermooiste. Maar voor zover ik op de foto kan zien wel in goede staat. Ik heb ook veel mindere interieurs gezien.

Het exterieur spreekt mij daarentegen wel heel erg aan, de kleur, de zilverkleurige letters achterop.. Tevens ben ik op zoek naar een c4 en die kom je toch wat minder vaak tegen dan de c2.

Het interieur zou dan een klein beetje een concessie zijn. Maar je hebt helaas niet alles voor het uitzoeken bij een tweede hands..

Eerst maar wat tips afwachten voor ik komende week naar Groningen afreis..

28 jun 2008 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
Bericht 
staat al langer te koop, ik heb er een jaar geleden interesse in gehad. Was qua uiterlijk niet mijn ding, ook niet geheel schadevrij verleden.
Toen had ik het idee om een 993 coupe erbij te kopen.. 8)

Ik adviseer een aankoopkeuring.....waarmee ik niet zeg dat ie technisch niet in orde is!

28 jun 2008 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Hallo Willem, ik zou gewoon gaan kijken om te kijken. Niet gelijk willen kopen maar rustig naar de betreffende 911 kijken hoe de staat is waar er eventueel schade is, lijstje van Pascal in zoekfunctie gebruiken staat echt alles wat je moet weten, veel plezier en succes.

:)

29 jun 2008 1:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Dag omgekeerde naamgenoot! :wink:
Je verhaal klinkt me bekend in de oren, 996 of 993. Ik zou zeker gaan kijken om wat ervaring op te doen. Ook mij spreekt het interieur minder aan. Maar dat is ieder zijn eigen!
Ga meerdere auto's bekijken om wat ervaring op te doen. En laat vervolgens altijd een AKK uitvoeren.

Hier nog wat leesvoer:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ankooptips

Boekjes:
http://www.total911.com/proddetail.asp? ... 93%2D98%29

Porsche bijbel:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK

Succes :lol:

29 jun 2008 7:23
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Als het interieur je minder aanspreekt dan niet kopen, over een paar maanden als de eerste opwinding over is komt het je spreekwoordelijke strot uit. Er staan er genoeg te koop, en die van jou staat er ook bij. Ook import uit Duitsland is eenvoudig.

Als het je eerste Porsche is, vind je ze allemaal mooi, en dat zijn ze echt niet, je kunt je geld echter maar 1 keer uitgeven. Lijstje van Pascal invullen en niet te sne concessies doen.

Zoeken is ook leuk (vaker leuker nog dan het bezit, .....je weet wel)

29 jun 2008 8:06
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ben het niet altijd eens met Marcel... :P

29 jun 2008 8:15
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik ook niet altijd, maar nu wel. :D

29 jun 2008 10:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Altijd goed om wat reacties te krijgen.

In dit soort gevallen moet ik inderdaad oppassen niet te snel een keuze o.b.v. emotie te maken maar vooral ook echt goed rond te kijken. In al mijn enthousiasme ben ik misschien te snel geneigd concessies te doen qua interieur. Terwijl je daar als berijder toch het meest tegen aan kijkt..

Ik heb het lijstje van Pascal doorgenomen, daar kan ik goed antwoord op geven aangezien ik al een poosje aan het orienteren ben.

Toch maar een paar boeken aanschaffen om me nog verder in te lezen. In de tussen tijd ga ik gewoon veel rond kijken. Ik zal volgende week ook naar Groningen afreizen om een kijkje te nemen. Maar ik laat de portemonee thuis liggen voor de zekerheid ;-). Een schadeauto is niet iets wat ik zoek, hoe goed hij ook is opgeknapt.. Ik heb al vaker een auto met een kleine schade gehad en ik bleef het altijd zien. Zal wel iets psychisch zijn...

29 jun 2008 11:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Willem-jan schreef:
Ik heb het lijstje van Pascal doorgenomen, daar kan ik goed antwoord op geven aangezien ik al een poosje aan het orienteren ben.

Hier even posten :arrow: ... dan helpen we je met zoeken :idea:

29 jun 2008 11:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hierbij hetgeen waar ik mijn zoektocht op afgebakend heb.

- TYPE 993
- een coupe
- schakelbak
- max 150.000-160.000 kilometer
- de wagen MOET schade/ongeval vrij zijn
- Niet perse een orgineel NL auto, in ieder geval geen Amerika import
- geen vaste spoiler
- aanhanger van "orgineel", zo min mogelijk tot geen aanpassingen
- Exterieur kleur: Zwart, nachtblauw, donker grijs
- Interieur kleur: zwart of combi zwart/grijs (in ieder geval niet volledig grijs)
- lederen stoelen
- In ieder geval geen uitgesproken velgen zoals zwarte of design velgen
- schuifdak ? heeft de voorkeur van wel
- 3e remlicht ? geen vaste vereiste, in ieder geval geen 3de remlicht in de vorm van een 'brug' boven de spoiler
- Het lieft wel achterwisser
- C4, als er een C2 voorbij komt die aan al mijn zoekeisen voldoet overweeeg ik die zeker ook
- geen ombouw
- het liefst volledige historie, in ieder geval de laaste jaren. Geen auto zonder historie

29 jun 2008 14:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Bij car care in Soest staat een mooie blauwe.

29 jun 2008 14:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
bedankt voor de tip! Is alleen niet de kleur blauw die ik zoek.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.

gr
Willem-Jan

29 jun 2008 21:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Bij Hans Bos - een zwarte 4S (zijn duurder dan de standaard C4, maar ook dikker. Weet niet of hij in je budget/zoekplaatje past).
Bij Wolbert een paar zilverkleurige (ook cool, staat echter niet bij je exterieurkleuren. Mensen die echter zwart/blauw/donkergrijs willen, willen vaak ook wel zilver :wink: )

29 jun 2008 23:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
@3e remlicht op zon boog: daar zou ik me niet al te druk over maken. Als de auto voor de rest klopt kun je daar makkelijk van af!

29 jun 2008 23:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
nou Maarten, tóch wat gaatjes dichtmaken en opnieuw spuiten... :? als je de keuze dan toch hebt, zou ik ook geen winkelwagentje hoeven :wink: ik weet overigens ook niet of ik een goede auto ervoor zou laten staan...

29 jun 2008 23:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Absoluut maar de ervaring hier heeft toch wel geleerd dat het moeilijk is om een oudere Porsche te vinden die in het grote plaatje past. Dingen als DrKnauf velgen (die hier dus niet gewenst zijn) zijn relatief makkelijk te vervangen!!

29 jun 2008 23:35
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
waarom nou weer dr knauf velgen :shock:

waarom nou niet en keertje horn velgen :roll: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 jun 2008 3:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
omdat het gaat om velgen die niemand hier op z'n auto durft te zetten, ouwe stucadoor! :^: :mrgreen:

30 jun 2008 6:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Die 4s bij Hans Bos valt helaas buiten mijn budget... Wel hele gave auto trouwens.

Zilverkleurig is, in tegenstelling tot veel anderen die Nachtblauw, zwart of donkergrijs zoeken, niet geheel mijn ding.

Velgen zijn inderdaad makkelijk te vervangen, dus daar zou ik zeker een auto niet voor laten staan. Gaatjes vullen en overspuiten lijkt me weer lastiger.

Ik ben ook mobile.de eens aan het afstruinen. Heeft iemand ervaring met import uit Duitsland?

30 jun 2008 10:43
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Is 1) niet al te moeilijk (je moet dus wel BPM betalen: reken op een mille of 3 en 2) daar is al veel over geschreven.....zoeken

30 jun 2008 10:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik ga vanavond, als ik thuis ben eens speuren. Hier op werk een beetje lastig.

Mijn vriendin wordt zo langzamerhand gek van alle interneturen op porschesites....

30 jun 2008 11:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Wat is je budget?

30 jun 2008 13:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende