Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 PVDA liegt over kilometerheffing....
Wie zou dat nou verwachten *zucht*. Verhaal: Link naar Flitsservice
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jul 2008 11:21 |
|
 |
zuugnap
|
Tja Maarten beetje goed politicus die liegt zonder dat het opvalt! Daarnaast hopen we altijd dat er iets komt waardoor het scheelt in onze knip ... ik neem altijd weer die illusie weg want die kontedraaiers doen het toch zo dat er bij HUN onder de streep toch weer hetzelfde overblijft! 
|
09 jul 2008 11:26 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vond Eurlings wel mooi op BNR: "het wordt goedkoper voor de automobilist". Verslaggever: "ja, uitgaande dat we 10% minder gaan rijden".
Je moet het toch maar verzinnen: het wordt (ongetwijfeld minder dan 10%) goedkoper, omdat we minder gaan rijden (o ja?). Gek genoeg heb ik het donkerbruine gevoel dat met de huidige heffingen ik ook goedkoper uit ben als ik minder ga rijden. Wat zeg ik: ik denk dat mijn autokosten tot 0 te reduceren zijn als ik geen auto meer rijdt!
|
09 jul 2008 11:31 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
09 jul 2008 11:33 |
|
 |
Maarten
|
Tot plus in feite. Je betaalt niet mee en de automobilist betaalt meer dan hij terugkrijgt. Maar dat terzijde. De kans dat je minder gaat betalen is NUL. Ze moeten een systeem aanleggen wat veel te veel gaat kosten en vervolgens moeten ze het verlies aan wegenbelasting etc. compenseren. Volstrekt kansloos allemaal. Nederland gidsland 
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jul 2008 11:49 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met stijgende overheidsuitgaven weet je zeker dat je meer gaat betalen. De vraag is alleen: "hoe".
En, ok, individuele gevallen kunnen een keer mazzel hebben.
|
09 jul 2008 13:37 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
De titel van dit topic kan beter veranderd worden in PVDA liegt.
|
09 jul 2008 14:18 |
|
 |
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Is toch geen nieuws?  Geldt niet allen voor PvdA vrees ik 
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
09 jul 2008 14:32 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
met een beetje pech woordt die kilometerheffing eenzelfde debakel als de Betuweroute.
Ik blijf het ook jammer vinden dat het meest voordehandliggende tegenargument niet vaak genoeg wordt onderstreept: brandstof is en blijft het reeds bestaande middel waarbij de 'vervuiler betaalt'. Wie veel tankt in Nederland - en dus veel van het Nederlands wegennet gebruik maakt - betaalt daar ook naar.
Differentiatie van wegengebruik (dus alleen drukke wegen kosten (veel) geld voegt naar mijn idee weinig toe, aangezien het gedrag hierdoor nauwelijks zal veranderen (of verwacht men echt dat bedrijven zich massaal meer gaa nspreiden); mocht het verkeer zich dientengevolge al meer gaan spreiden, dan loopt Nederland dus op andere plekken vast.
Bovenstaande doet mij sterk denken aan de parkeerzone's, die haastr elke stad als gestaag uitdijende olievlek in hun greep houden, met als uiteindelijk doel (als alles betaald parkeren is, maakt het weinig meer uit waar je parkeert) het spekken van de stadskas..
|
09 jul 2008 16:34 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Hoge accijns op brandstof is toch al een kilomerheffing
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jul 2008 17:22 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Het wordt trouwens nog gekker.
Ik weet niet precies hoe het zit, zat in de auto te bellen, maar ving het volgende op de radio op.
I.v.m. de afschaffing van de BPM en de invoering van de KM heffing zou het inderdaad goedkoper kunnen worden.
Nu schijnt het zo te zijn dat een deel van de BPM etc. naar de provincies vloeit, nu stopt dit en komen de provincies wat geld tekort (nog wat meer dan anders.....) en zijn nu van plan een of andere extra provinciale belasting ter compensatie te gaan heffen
Nogmaals, ik heb de melk horen klotsen maar weet niet waar de t.pel hangt (of zoiets  ).
Kortom, betalen ZULLEN we met z'n allen.
Heerlijk die PVDA, naait zijn eigen achterban zonder dat deze het door heeft. Zalig zijn de zwakkeren der geest zullen zij waarschijnlijk denken.
Neem maar het koewartje van Peppie of Kokkie, tijdelijk. . . . . .
Tijdelijk is een rekbaar begrip, een eeuw is ook tijdelijk.
Wie worden er mee gepakt, juist de zwakkeren van de samenleving, waren juist die nou niet diegenen waar de PVDA voor staat 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jul 2008 17:40 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Belastingdienst: "Wat zegt u, u rijdt geen auto meer en draagt derhalve niet substantieel bij aan het dempen van ons begrotingstekort?"
"Eeeeehh, even kijken of wij nog niet ergens een belastinkje voor u hebben wegens het niet in het bezit hebben van een motorvoertuig"
"Ahaaaa, gevonden. U krijgt RIJBEWIJS belasting !!!!!"
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jul 2008 17:56 |
|
 |
Maarten
|
Zoiets ja. En wat mij nog het allerminste bevalt van al deze grappen is dat de overheid straks altijd weet waar je bent.
|
09 jul 2008 18:08 |
|
 |
Jawelja
993 C2 '96Amsterdam
|
Ok, tijd voor wat olie op het vuur ...
Volgens mij wordt alles duurder, dus ook autorijden, wat bekend staat onder het fenomeen 'inflatie'. En nou wil het in NL zo zijn dat alle loonslaven in ons kikkerlandje hiervoor jaarlijks gecompenseerd worden middels hun cao of buiten cao-se loonsverhoging. Dan heb je nog de eigen ondernemers, tja, en omgaan met kostenstijgingen enerzijds en verhoogde opbrengsten anderzijds is toch juist een van de interessante kanten van ondernemen... duzzzzzzzz
|
09 jul 2008 19:23 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Nog meer olie op het vuur.
In 1978 werd de Bijzondere VerbruiksBelasting ingesteld,kortweg BVB.Kwam in 1985 ook voor motorfietsen.Later werd dit BPM.
In de jaarwisseling van 1985 op 1986 werd benzine 25 cent per liter duurder door hogere accijns.In de jaarwisseling van 1986 op 1987 kwam daar nog eens 13 cent bij.En in de jaarwisseling van 1987 op 1988 nog eens 8 cent per liter.
Ook werd toen de Diesel enkele "tijdelijke" dubbeltjes per liter duurder.
In die tijd was ook de motorrijtuigenbelasting fors omhoog gegaan.
We hadden toen een regering van CDA en VVD.Eerst met Van Aght,en later met Lubbers aan het roer.
Wat moest Lubbers ook al weer afmaken ? Zijn karwei ?
Over de kilometerheffing....Is ook een VVD-idee.
Geen ingewikkeld volgsysteem,geen houderschapsbelasting,BPM flink omlaag.En de kilometerheffing alleen voor de 4 grote steden d.m.v. kenteken-scansysteem.Mijn idee........
Groetjes Rob-geen PvdA-fan -944
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
09 jul 2008 19:56 |
|
 |
Tikmans
993 cabrio
|
Zoals twee Haagse vrije jongens ooit al zeiden: "Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen". Het wordt tijd voor de PPN (Porsche Partij Nederland). Niet rechts, niet links, maar bloedhard vooruit.
|
09 jul 2008 19:57 |
|
 |
zuugnap
|
zouden kamerleden ook soms over t net surfen en deze lines onder hun ogen krijgen? ....  U mag reageren hoor 
|
09 jul 2008 19:58 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Of gewoon rechtdoorzee: Trots op Porsche (TOP) 
|
09 jul 2008 21:01 |
|
 |
Devils son
|
Dat is op te lossen: even een auto huren en over de A16 knallen en de voorwaardelijke intrekking omzetten in een definitieve intrekking!
|
09 jul 2008 21:04 |
|
 |
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Vandaar dat ze het het kwartje van Kok hebben genoemd. Logisch.
Kilometerheffing is op zich ook prima als het maar niet bedoeld is om extra geld mee te verdienen en dat is het probleem bij alle politici.
|
09 jul 2008 21:34 |
|
 |
Devils son
|
Je zou denken dat een touw en wankel krukje uitkomst biedt, maar dan komt natuurlijk de sterftax... 
|
09 jul 2008 21:40 |
|
 |
mr.burns993
|
dat betalen nu de nabestaande al hé 
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
09 jul 2008 21:52 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
En vergeet de verhuisboete niet. (overdrachtbelasting)
Joe Average kan echt niet zomaar € 1000 per maand opzij leggen. Maar
als ie verhuist en z'n huis van € 200.000 verkoopt, krijgt-ie een boete die
hoger is dan voor hem in een jaar bij mekaar te sparen is.
Wat zou het het effect van het afschaffen zijn, maw het op deze manier
verhogen van de mobiliteit (niet elke dag volksverhuizingen, maar
iedereen eens in de paar jaar)?
|
10 jul 2008 0:22 |
|
 |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Het laatste goede nieuws uit Den Haag.
We gaan met z'n allen meer wegenbelasting betalen (114 miljoen) om de hogere dieselprijzen voor de truckers te compenseren.
|
10 jul 2008 8:01 |
|
 |
Maarten
|
Da's ook toevallig: precies het bedrag dat we jaarlijks overmaken naar prachtland Soedan. Misschien kunnen we daar gewoon mee stoppen?
|
10 jul 2008 8:47 |
|
|