Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
stuurbekrachiger hapert 964 (slijpend geluid achterin)
Goedemiddag allemaal,
Wat kan het zijn dat tijdens het inparkeren hoor ik een slijpend geluid(achterin) en tijdens rijden merkt ik schokken met insturen.Is de stuurbekrachtiger stuk en olie te weinig.??
|
13 jul 2008 18:12 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Heeft niemand een suggestie ?
|
13 jul 2008 22:50 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
ATF olie reservoir zit naast de olievuldop. Twee streepjes: MAX en MIN.
You do the math.
Klinkt als drooglopende compressor voor stuurbekrachtiging.
Olie komt niet zomaar onder het MIN niveau te staan. Was bij mij
teken van noodzakelijke stuurhuisrevisie. Lekte als een mevrouw van
de damesliefde op een sportauto. (Dank aan Devil's Son voor dat beeld).
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Laatst bijgewerkt door PaulusdB op 13 jul 2008 22:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 jul 2008 22:55 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Klinkt als een probleem met de pomp voor de stuurbekrachtiging.
Kijk eerst eens of er voldoende hydraulische olie in zit. Als de pomp droog loopt levert dat enorm veel schade op.
Zit er voldoende olie in dan is de pomp hoogst waarschijnlijk overleden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 jul 2008 22:56 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
bedankt voor reacties . En duur geintje??? als pomp is overleden?
|
13 jul 2008 22:57 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad, zoals PaulusdB, die me net voor was, al schreef; de olie komt niet zomaar onder min niveau. Goed controleren op lekages dus.
Als je te lang met zo'n probleem door sukkelt komen er metalen slijpsels van de slijtende pomp in het stuurhuis. Daar zitten zeer kleine leidinkjes en zuigers in die daar slecht tegen kunnen. Dan loop je dus het risico na verloop van tijd en de pomp en het stuurhuis te moeten vervangen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 jul 2008 23:05 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Stuurhuisrevisie? Reken op een kleine 900 pop incl BTW.
Is bij mij icm nieuwe shocks & coils gebeurd, dus niet helemaal te zeggen
wat nu wat kostte.
|
13 jul 2008 23:07 |
|
|
Jort
Groningen
|
Geluid achterin bij een kapotte stuurbekrachtiging?
Als het geluid achterin tevens de oorzaak is, zit ik te denken aan een kapotte homokineet.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 jul 2008 23:24 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Jazeker,de pomp zit achterin. Te weinig ATF in het stuurbekrachtigingssysteem kenmerkt zich overigens door slurpende geluiden bij het sturen, niet zozeer door schokken.
|
13 jul 2008 23:45 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ah, duidelijk!
_________________________________________ Tjolk.
|
14 jul 2008 0:21 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Bedankt jongens voor de reacties.Ik heb trouwens ontdekt waar het servoreservoir zit en constateerde dat er echt te weinig atf in zit.
Kan dit trouwens ook temaken hebben met het feit dat de verwarming servo af en toe zijn eigen gang gaat ???? (veel te warm dus?)
Morgen koop ik atf en zal hem tot max afvullen en ga er dan vanuit dat alles weer zonder bijgeluiden werkt. Blijft wel raar dat het ergens dus lekt. Zal het wel in de gaten houden.
|
14 jul 2008 20:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is inderdaad de beste oplossing.
Eerst bijvullen en hopen dat alles verder gewoon goed werkt. En inderdaad in de gaten houden of het niet ergens lekt. Het is een geheel gesloten systeem dus ontsnappen kan alleen bij een lekkage.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 jul 2008 21:39 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Oke ik heb het servo reservoir bijgevuld (maar net weer iets teveel boven max !!) kan dit kwaad?
Hij stuurt nu tijdens rijden wel stuk beter maar tijdens inparkeren schokt het stuur nog .
Hoe krijg ik dat laatste beetje lucht eruit??zodat hij weer normaal functioneerd?
|
15 jul 2008 21:23 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Het schokken is een 'normale' 911 eigenschap. Lees bijv. onderstaande
uitleg van Lindemans
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=283799#283799
Je stuurbekrachtigingsprobleem is opgelost, tot het niveau weer onder MIN
komt. De ATF kan bijv. in de manchetten van het stuurhuis lekken
zonder dat je het direct merkt.
|
16 jul 2008 9:27 |
|
|
cabrio wim
|
Als die op een bepaalt moment zitten, zakt het niveau in het potje ook niet meer.
|
16 jul 2008 12:03 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Bedankt jongens voor de reactie ! Kan ik gerust weer lekker gaan toeren.
Wordt tijd voor een leuke meeting ergens dan kunnen we elkaar een keer ontmoeten.
|
16 jul 2008 18:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Goed om te horen.
Gewoon het niveau komende tijd even in de gaten houden en verder lekker genieten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jul 2008 23:04 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Nou werd helaas toch niet genieten.Bij koude start erg veel herrie achterin weer dat slijpende geluid en erg zwaar sturen.(wel olie genoeg in potje)
Meteen maar naar de porsche garage gebracht .daar staat hij nu maar hopen dat het niet al te erg is met die stuurbebrachiger. pfffff drie weken heb ik hem pas .
|
20 jul 2008 13:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Reken op een vette rekening, dan kan het alleen maar meevallen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 jul 2008 16:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
een van die dingen die mij weerhoudt up te graden naar een modernere P.
_________________________________________ oud is beter
|
20 jul 2008 17:15 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Tja Paul wat noem jij een vette rekening??
|
20 jul 2008 17:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Aanschafwaarde van de Porsche keer twee
Heeft de Porsche-garage (waar je hem gebracht hebt) (nog) geen indicatie gegeven
|
20 jul 2008 18:11 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Haha Olaf nee ze gaan maandag eerst eens kijken wat er nu precies stuk is.
Trouwens valt zoiets nog onder 3 maanden bovag garantie?? garagist waar ik hem heb gekocht is op vakantie vandaar maar ander porsche garage gebracht.
|
20 jul 2008 18:14 |
|
|
horn
PF #57
|
zou ik zomaar proberen. Ik zou hem dus niet zomaar voor eigen rekening bij andere specialist laten repareren!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jul 2008 19:59 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Meer dan 3000 Euro, of zo
Maar je bedoelt vast concreet de problemen aan je P.
De servopomp - die de stuurbekrachtiging van oliedruk voorziet en nu dus die verkeerde slijtage geluiden maakt - kost ruim 700 Euro. En dan praten we nog niet over montage en andere delen.
Maar ik blijf terughoudend, Olaf heeft al een andere norm gezet
Suc6.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 jul 2008 20:29 |
|
|