Auteur |
Bericht |
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Cadeau-shop maakt gebruik van email-adressen 11-steden
Vond vannochtend dit mailtje in mijn mailbox,
ben er niet echt van gecharmeerd dat mijn emailadres met mijn achternaam in het publieke circuit is terrecht genomen, mijn achternaam (laaste op aarde met deze naam ) is dus makkelijk te traceren voor eventueel adres, en dat kan dus vrij vervelend zijn. Gelukkig staat mijn porsche niet aan huis
maar wie weet wie de initiatiefnemer is, heb wel gebeld met de gene die het eea heeft ondertekend maar is niet de afzender, schijnt een vriend te zijn........ vaag dus
Beste Porsche rijder, Wij van XXXX vinden Porsche een bijzonder merk en zien deze auto’sdan ook graag rijden. Omdat Porsche een niet alledaagse auto is en in de regel de Porsche rijderbijzondere zaken kan waarderen hebben wij besloten u als Porsche rijder eenkorting aan te bieden van 12% bij elke bestelling in onze webwinkel op XXXXXxxx XXXX. Bij ons vindt u voor iedereen een passend cadeau. Niet alleen vind je inonze webwinkel mooie en originele cadeaus, de cadeau verpakking alleen maakthet al een feest om het cadeau te geven. Verras een ander met een cadeau vanXXXl! Het cadeau wordt mooi verpakt en met een eigen persoonlijke boodschap aan degelukkige gestuurd.
enz enz
wie heeft nog meer dit soort spam ontvangen ?
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
21 aug 2008 15:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Cadeau-shop maakt gebruik van email-adressen van hier
Ik - maar vraag me af of het E-mail adressen van het forum zijn ..
Shark ?
paSCal ?
|
21 aug 2008 15:48 |
|
|
Yellowbird
|
Hier ook ontvangen, gisteren.
Niet op het e-mailadres dat gekoppeld is aan forumaccount, maar op mijn e-mailadres dat ik normaal alleen 'prive' gebruik. Dit heb ik wel een paar keer doorgegeven bij tourritten/activiteiten enz. Mocht het van iemand van het forum komen, dan zou ik meer in die hoek zoeken.
(Ik 'ben trouwens net als j'sP ook traceerbaar' o.b.v. mijn naam in dat e-mailadres.)
|
21 aug 2008 15:53 |
|
|
stoekie
911 SC ombouw 964 carrera 2Zuid-limburg
|
Ik niet, mischien dat dit via spyware in jouw mail is gekomen.
Als ik op autosite's kom krijg ik in mijn mail altijd aanbiedingen van leningen voor auto's terwijl ik nergens mijn emailadres heb vrijgegeven.
_________________________________________ Huidig wagenpark:
peugeot 307 Opel Corsa Hobby auto Porsche 911 SC Ford Mustang 5.0 V8
|
21 aug 2008 15:58 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
precies het is mijn prive email adres en niet die bij het forum account hoort
ga er vanuit dat mensen van hier er omzichting mee omgaan, dus heb ook het vermoeden dat het extern vandaan komt.
verder van spyware geen last
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 21 aug 2008 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 aug 2008 16:06 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Heb het ook gekregen
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
21 aug 2008 16:06 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
RDW maar die moeten weer een e-mailadres van je hebben
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
Laatst bijgewerkt door Bert op 21 aug 2008 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 aug 2008 16:07 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
heb deze reclame niet ontvangen. Ben dan ook nog niet heel lang Forummer dus wellicht werken ze met verouderd bestand?
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
21 aug 2008 16:08 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Hier ook,wilde ze ook vragen hoe ze aan m'n adres kwamen...............
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
21 aug 2008 16:11 |
|
|
Olaf
|
... heeft de RDW jouw E-mail adres
Ik zal ook even wat kreten de lucht in gooien
NPC ...
PFD ...
Jubirit ...
Waterlandtoertocht ...
11 Stedentocht ...
Tunnelchallenge ...
... kan (hier) niet zien op welk E-mail adres 't binnen is gekomen
|
21 aug 2008 16:11 |
|
|
Lydia
|
Moi aussi. Vroeg me ook al af hoe ze aan mijn e-mailadres zijn gekomen. In dit digitale tijdperk zijn privé gegevens makkelijk te vinden, volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Lydia op 21 aug 2008 22:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 aug 2008 16:15 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Nou, ik heb niks binnengekregen en ben al wat langer actief hier... .
Kan me niet goed voorstellen dat het via 't forum gegaan is , er zijn nl. zóveel mogelijkheden. Wat dacht je van Porschebestanden RDW of via verzekeringsmaatschappijen bv...
|
21 aug 2008 16:22 |
|
|
Olaf
|
Die hebben toch echt geen E-mail adres van mij
... zeg niet dat het van het forum komt - maar denk wel iets wat evenementen gerelateerd is -
|
21 aug 2008 16:27 |
|
|
Yellowbird
|
idem
RDW, verzekering enz is het zeker niet
Als die al een e-mailadres hebben dan zou het bij Bastiaan binnenkomen en niet bij mij (Carina). Ik communiceer meestal m.b.t. evenementen (forum/ NPC) via mijn 'prive emailadres' en hierop is dit mailtje ook binnen gekomen. Vandaar mijn eerdere opmerking dat het m.i. uit die hoek zou kunnen komen.
|
21 aug 2008 16:34 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Ik gebruik altijd een "vreemd" vast imail adres.... ook voor porsche gerelateerde site's en nog geen spam binnen gehad
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
21 aug 2008 16:54 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Geen spam verkregen.
Een leuke truuk die een ex-collega toepastte is voor alles een aparte alias op zijn emailadres maken.
Bijvoorbeeld:
porscheforum@mijndomein.nl
yahoo@mijndomein.nl
msn@mijndomein.nl
kapaza@mijndomein.nl
Als er dan spam binnenkwam, zag hij meteen welke smeerlapjes eraan verbonden waren Moet je wel je eigen domeintje hebben, natuurlijk.
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
21 aug 2008 17:03 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
yep ik ook ontvangen.
meteen weggetyft. wel vervelend inderdaad.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
21 aug 2008 17:15 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Gelukkig niets ontvangen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 aug 2008 17:18 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik in elk geval niet. Niet ontvangen en niet verstuurd. Gezien het niet de adressen van het forum zijn (wat ik me al moeilijk voor kon stellen), komt het dus in elk geval niet uit die hoek.
Als ik moet gokken, zou ik ook gokken in de richting van een toertocht/evenement. De sponsoren willen meestal graag de mailadressen van de deelnemers hebben, maar van mij hebben ze die in elk geval nooit gehad.
Denk dat Olaf een eind in de goede richting zit, echter, is een beetje lastig om te achterhalen gok ik, al moet het wel te doen zijn volgens mij.
|
21 aug 2008 17:47 |
|
|
zuugnap
|
tja .... als je je mail adres maar niet bloot stelt! anders heb je steeds meer vriendjes
|
21 aug 2008 18:14 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik heb niets gekregen. Wel denk ik dat Olaf gelijk heeft en ik denk dat het zomaar de 11 stedentocht kan zijn. Iedereen in dit topic die de spam heeft gehad heeft zich ingeschreven en de mensen in dit topic die de spam niet hebben gehad hebben zich dan ook niet ingeschreven
|
21 aug 2008 18:24 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Ook ontvangen.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
21 aug 2008 18:29 |
|
|
drknauf
|
ik ookk ontvangen en idd ook gelijk weg get.ft
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 aug 2008 18:31 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
ook prijs
Hier nog 1 met die email, en ik weet wel haast zeker,
dat het bedrijf de gegevens, nl specifiek "porschisten" moet hebben gekregen ofwel via dit FORUM ( MAAR DAT GELOOF IK ZElF ECHT NIET )
of via een welbekende dealer in het midden van het land....en dat laatste grenst bij mij aan zekerheid, mijn mailadres is niet zo sterk verspreid, dus
NIET NETJES
EN INDERDAAD HEEFT MIJN VROUW ZICH OOIT EENS AANGEMELD VOOR EEN MAILING BIJ DE DEALER ( dom dom dom )
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
21 aug 2008 18:36 |
|
|
Olaf
|
Als ik me nu uit zou schrijven - verdwijnt de SPAM dan ook
|
21 aug 2008 18:37 |
|