Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Mooie KJN turbo bij de Domeinen
Los van een zwikkie erg mooie erg jonge Duitse auto's (RR Sport, Audi, BMW) ook een mooie Cayenne Turbo for grabs bij de Domeinen in augustus
http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl ... s=1&page=9
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jul 2008 22:42 |
|
|
zuugnap
|
mja mag dat kosten?
|
23 jul 2008 22:47 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Prijzen staan in de catalogus. Heb jij die Har*ld?
|
23 jul 2008 22:55 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Volgens mij is het gewoon een bod uitbrengen en de hoogste bieder heeft beet.
|
23 jul 2008 22:57 |
|
|
zuugnap
|
wou zeggen hoogste bieder toch?
|
23 jul 2008 22:58 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
Inderdaad bieden geblazen, de hoogste wint. Er is altijd 1 kijkdag in Soesterberg. De algemene richtlijn is +/- 75% van de dagwaarde. Je loopt wel kans dat je later oog-in-oog komt te staan met de jaloerse ex-eigenaar
_________________________________________ air supremacy
|
23 jul 2008 23:02 |
|
|
zuugnap
|
hehe ervaring?? deel het met ons
|
23 jul 2008 23:05 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Dat is inderdaad één van de zaken die mij weerhoudt van het kopen van een auto daar. Is dat risico nou echt aanwezig, of zou dat wel meevallen.
Ben al 2 keer bij een kijkdag geweest, staat soms bagger tussen, maar ook echt wel goede wagens. Je mag alleen niets starten, niets keuren. Het is dus kijken en kopen.
Inderdaad een bod doen, daarop komt dan nog 15% opgeld en voor die prijs is de auto van jou (mits je geen belastingen of andere zaken moet afdragen).
|
23 jul 2008 23:44 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Mooie wagen, afgrijselijke velgen.
Inderdaad gelden hier de gebruikelijke veilingregels:
1) WYSIWYG.
2) Opgeld (15%)
3) terplekke afrekenen.
Ik ga er niet heen, heb al een Porsche (niet te koop)
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
23 jul 2008 23:54 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Dus als ik het goed begrijp: richtprijs 75% van de dagwaarde plus 15% opgeld en soms nog wat extra kosten en eventueel BPM....
Staat er geen koopje op de oprit
Oh, doe mij maar kavel 2434
Mauk
|
23 jul 2008 23:59 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Dat van die 75% weet ik niet, heb nooit echte vaste percentages gehoord. Maar er gaan soms echt auto's weg voor hele lage prijzen. Laatst ook nog een mooie Touareg TDI voor 21.000 euro.
|
24 jul 2008 0:25 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Die 75% is inclusief opgeld e.d. lijkt me? Anders wordt het risico te groot, en dus niet meer de moeite.
|
24 jul 2008 0:28 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik volg het een beetje, ga af en toe naar de kijkdagen. Prijzen worden helaas vaak opgedreven door lui die niet snappen hoe dat zit met opgeld en andere kosten, waardoor de prijzen hoger eindigen dan vergelijkbaar spul in de reguliere handel. Koopjes zijn er wel, maar op het interessante spul zelden. Als je een ex-Marechaussee-Peugeot met 350.000 km en flink wat schades zoekt, kun je een goede deal doen.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
24 jul 2008 0:38 |
|
|
zuugnap
|
Hij slaapt al op de cjnne folder denk ik gast
|
24 jul 2008 1:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Wat tom zegt is inderdaad het probleem, zeker bij de 'exoten'. We hebben die hele discussie hier destijds al gehad over die 964 cabrio met 50K km's.
Mensen - vooral particulieren - lezen zich niet goed in in de materie en doen een bod waarvoor ze de auto denken te willen hebben, zich niet realiserend wat er nog aan kosten bovenop komt. je kan best goed scoren op zaken bij de Domeinen, bij voorkeur zooi die niemand wil . Er komen altijd veel handelaars die echt wel weten wat alles kost. Reken wel dat alles gaat op basis van what you see is what you get. Geen akk's, geen garanties, niet even de motor laten lopen etc.
Ach, ik waag ook redelijk vaak een gok door voor een bedrag in te schrijven waarvoor ik hem wil hebben. Meestal gaat er iemand overheen. Ben waarschijnlijk teveel Ollander Grappig altijd hoe megadruk de kijkdag is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jul 2008 6:59 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
Een vriend van me heeft jaren geleden een oude Alfa gekocht via de domeinen met in de kofferbak Roemeense Casettebandjes & 1 kogelgat
Die 75% is natuurlijk geen absolute wetenschap, maar is een vuistregel voor gangbare auto's. Je kunt iid echt mazzel hebben. Zo stond en een maand of wat geleden een gerestaureerde Merc 230 Sl (pagode) te koop en die is voor onderin de 20K verkocht, terwijl deze dingen toch snel 35 K op kunnen brengen....
_________________________________________ air supremacy
|
24 jul 2008 8:51 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
... dan liever een 944 voor 1000 Euries... Die begon tenminste nog als ECHTE auto
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
24 jul 2008 12:18 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
even een simpele rekensom die iedereen hier natuurlijk wel doet:
75% maal 15%= 86,25% van dagwaarde is voordeel van 13,75% op dagwaarde t.o.v. auto die je aankoopt met normale dagwaarde. Bij een auto van bijvoobeeld 30k is dit een voordeel van 3975 euro.
Denk zeg het maar even voordat mensen zich te rijk gaan rekenen.....
(Ps. al je even over de oceaan kijkt of richting D'land heb je voor die prijs dezelfde auto met AKK waarvan je zeker weet dat hij goed is, lijkt m ij dan meer een koopje... )
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
24 jul 2008 12:20 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Kijk, als iemand nu bv. een casinoverbod heeft, is dit best een leuk alternatief, toch
|
24 jul 2008 13:07 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Die kan beter op de beurs gaan speculeren....
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
24 jul 2008 13:28 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Of een ex-eigenaar die een kilo Columbiaans Marcheerpoeder onder de achterbankzitting heeft laten liggen.
Ik ben er ook wel eens geweest. Mooiste was een Corvette cabrio met "hagelschade" aan kap, hoofdsteun en voorruit.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
24 jul 2008 15:22 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Die blauwe die zijn leven was begonnen als rode en tussendoor ook nog eens zilver was geweest, met een deel van het exterieur binnenin gefrommeld en een laag algen all over? Overbetaald, zelfs voor onderdelen.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
24 jul 2008 18:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... doet me denken aan de film GoodFellas
|
24 jul 2008 18:38 |
|
|
horn
PF #57
|
je kan voornamelijk scoren op niet interessante auto's waar weinig animo voor is. Je ziet overigens vaak dat de echt interessante en dure auto's niet gegund worden. Dan is er te laag geboden. Ik heb altijd het idee dat dat doorgestoken kaart is en dat die dan voor weinig naar een medewerker van de Domeinen gaan... wantrouwend hè?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jul 2008 18:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Dacht jij dat dat dan niet zou gebeuren?
|
24 jul 2008 18:54 |
|
|