Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 13 maart 2025 14:01



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Stuttgart, Zuffenhausen en Weissach 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S 2.4 Targa
Friesland
Bericht Stuttgart, Zuffenhausen en Weissach
Kan iemand mij uitleggen wat in welke plaats zit wat betreft Porsche?


22 jul 2008 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Heb jij geen Google ? :wink: :mrgreen:
_________________________________________
There Is No Substitute


22 jul 2008 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Fabriek staat in Zuffenhausen, onderzoekscentrum en circuit in Weissach, en dat is allemaal in de buurt van Stuttgart


22 jul 2008 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
Stuttgart Zuffenhausen Hoofdkwartier van Porsche fabricage lijn van de 911 en incidenteel cayman / boster en de fabricage lijn van alle motoren en chasis etc van de cayman / boxsters

Weissach zit Porsche Motorsport; alwaar de RSR en RS Spyder en R&D

Leipzig; assemblage lijn KJN en Panamera

Uusikaupunki finland; assemblage lijn cayman / boxster


22 jul 2008 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S 2.4 Targa
Friesland
Bericht 
Bedankt voor de uitleg.


23 jul 2008 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 c4, '91
Bericht 
en de fabriek is een bezoekje waard ;-) begrijp je waarom die dingen zoveel geld kosten


23 jul 2008 22:28
Profiel
Bericht 
nouuuuu ik snap t nog steeds niet .... wel vertelden ze erbij dat er 2000 van die witte jasse aan t denken waren over ontwikkelingen, die kosten meer als die mannen met die zwarte handschoentjes aan 8) en met het hoogste % aan netto winst per auto in de branche


23 jul 2008 22:30
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 c4, '91
Bericht 
gaan kijken é zuugnapje... zweren nog bij handwerk... staat welgeteld 1 robot in de fabriek, die monteert de voor en achterruiten :-)
en wat die winst marge betreft.. tja... denk dat dat eerder onze fout is, want we blijven ze kopen :!:


24 jul 2008 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Seriously??? Wordt er zoveel manueel gedaan op P?

Van F of L had ik dat verwacht, maar niet van onze Ps.
Alles zit dan ook zo goed vast :)
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


24 jul 2008 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht 
Porsche is meest succesvolle automerk wat betreft winstmarges als je het vergelijkt met andere automerken die in vergelijkbare of zelfs grotere volumes produceren, meen zelfs iets van 40%(weet niet of dit voor of na belastingen is) op de verkoopwaarde.

Kan je nagaan dat bij veel andere automerken de winsten enkel zitten in de services en diensten na de aankoop...

Is het ineens ook weer een stuk logischer dat ze Volkswagen overnemen...

Wel jammer dat Porsche enkele jaren gelden nog onderaan stond wat betreft productiefouten aan nieuw geleverde auto's aan consumenten in de V.S. t.o.v. andere automerken daar(zelfs Amerikaanse merken als Dodge deden het beter meen ik...) Volkswagen deed het in die statistieken btw ook niet geweldig...

Leg ik in ieder geval alvast de link dat Porsche in ieder geval nog gekocht wordt door mensen die over een minpuntje heen kunnen kijken, m.a.w. liefhebbers :D
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


25 jul 2008 1:59
Profiel
Bericht 
p964c4 schreef:
gaan kijken é zuugnapje...


ben dr geweest vorig jaar , ben nu nog bezig om t te snappe :mrgreen:


25 jul 2008 2:39
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
p964c4 schreef:
en de fabriek is een bezoekje waard ;-) begrijp je waarom die dingen zoveel geld kosten


Huh? Dacht dat de huidige waterkoelers grotendeels geautomatiseerd gemonteerd worden. En dat het daardoor kwam dat een 1994 993 cabriolet in 1993 ongeveer net zoveel kostte nieuw als nu een 997 cabrio kost. :roll: :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jul 2008 7:30
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Twente
Bericht vooruitstrevend?
Nee Joh, ben er in Juni geweest, en inderdaad weinig robots gezien aan de assemblage lijn. Het onderdelen- transport, dat is een mooi geautomatiseerd systeem, al die rijdende karretjes, zonder stuurman :shock:

en inderdaad de ruiten gaan mbv 1 robot.

Ook het monteren van de banden op de velgen gaat met 1 grote klap in een machine, alle 4 de banden tegelijk :shock: en hup monteren maar :lol:

Verder veel monteurs met liefde voor het vak, of zal dat zijn liefde voor het merk :wink:

beslist de moeite waard eens gezien te hebben :!:
_________________________________________
Groeten uit Twente


25 jul 2008 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Inderdaad weinig robots.
De spuit- en carroserieafdeling krijg je niet te zien, waarschijnlijk staan hier wel de nodige robots.

Voor de rest worden er zeer veel onderdelen al klaar gemonteerd afgeleverd, achterassen - voorassen, daschboards enz. Loogisch dat er niet veel robots staan. De Porsche fabrieken zijn tegenwoordog vooral assemblage fabrieken.

De echte productie ligt bij de onderaannemers. Zelfs de leerafdeling is serieus kleiner geworden, zou me niet verwonderen dat hier nog enkele de speciale bestellingen worden gemaakt en dat de rest van de stoelen ook gewoon worden aangeleverd.

Buiten het lassen van de carroserie (doen ze voor de Cayenne ook niet zelf) en de montage van de motoren, denk ik dat er niet veel meer in eigen huis gebeurt.

Op zich niets mis mee, maar maakt het bezoek van de fabriek veel minder interresanter dan pakweg 20jaar geleden.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


25 jul 2008 12:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Op mij heeft de leerafdeling destijds veel indruk gemaakt.
Zo onwijs netjes, en allemaal handwerk.
En dat in eigen huis.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


26 jul 2008 9:08
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De leerafdeling was 20jaar veel groter, dus ik kan moeilijk geloven dat ze alles zelf doen.

De afdeling word kleiner en het aantal wagens word groter :scratch:

Vond ook dat het aantal afgewerkte stoelen niet in verhouding stond met het aantal geproduceerde wagens per dag.

Kan het niet verhelpen, maar zit zelf in de productie en als ik een bedrijfsbezoek doe, probeer ik altijd te letten op zaken die volgens mij niet kloppen met het verhaal.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


26 jul 2008 9:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
In veel supers wordt "al" het brood zelf vers afgebakken...maar geloof me, het overgrote deel komt kant en klaar achterom binnen :wink:

Klinkt wel een beetje als zo'n zelfde concept.


26 jul 2008 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Eerst maakten ze alles zelf en gingen ze bijna kopje onder. Nu zijn ze een beetje doorgeschoten in de andere richting. Maar ze bestaan nog wel.
En er is geld genoeg om, meestal goede, producten te ontwikkelen.

NB.
Worden de motoren nog in Duitsland gemaakt? Heb volgens mij ook wel eens ergens "Made in Spain" op zo'n doodgelopen aardappelkokerblokkie :wink: gezien. :?:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


27 jul 2008 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Geasembleerd worden er in elk geval in Stutgart, ofdat ze alle motoren daar assembleren zou ik niet kunnen zeggen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jul 2008 10:23
Profiel WWW
Bericht 
assembleren .... wat ze daar laten zien ... en inderdaad geen spuiterij gezien ook geen Lederlooierij of verwerking ervan in bekleding ... had er meer van verwacht .. camera's inleveren , meen dat de rondleiding het over 800 toeleveranciers had ... toen we dieper ingingen op de herkomst krabbelde ze terug en zei "es ist porsche" dus om nu daar de boel te gaan romantizeren is ook beetje veel .... daarintegen wel een docu gezien van ferrari die doen echt alles zelf ... mja gaan ook weer sneller uk! :shock: :D


27 jul 2008 10:29
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ticcie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.