| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
hornporsche overspuiten? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=19497 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | horn [ 27 jul 2008 8:32 ] |
Berichttitel: | hornporsche overspuiten? |
Met een paar mensen hier heb ik het er al over gehad. Wel of niet de hornporsche overspuiten? Afwegingen: 2 van de 3 delen van de achterbumper zijn overgespoten ivm schade, waardoor kleurverschil met linkerhoek. normale steenslag op de kop. heb hier nog 993 handgrepen liggen die in kleur gespoten moeten worden. Enfin, eerst was de planning om eea te laten bijwerken/spuiten in coralred (originele kleur). Dus niet de hele auto, slechts de puntjes van aandacht. maar ja, dan ga je. Ik ben zelf helemaal gek van onderstaande lichtblauwe kleur. ben van plan deze cabrio voorlopig niet weg te doen (maar ja, dat was ik bij alle eerdere 964 coupe's ook niet ) en dan komt langzaam het idee om mijn cabrio wellicht helemaal te laten spuiten en dan in deze babyblauwe kleur... ik ken de argumenten: - origineel houden (het is geen collectors item, waarde interesseert me minder als ik er zelf nog 10 jaar in rij) - coralred is een sonderwunsch kleur, bijzonder, apart en/of mooi - als je een auto overspuit wordt hij altijd minder waard - babyblauw is een 60er jaren kleur, staat niet op een 964 (icm zwart interieur en dak) - je bent gek - je auto is zo al onwijs mooi - etc etc Ik heb geen haast, speel met het idee en laat het af en toe vallen op een meeting om eens wat meningen te peilen. uiteindelijk betaal en derhalve bepaal ik het toch zelf, maar vind het altijd leuk om erover te oh'en. Vandaar dit topicje met poll: wat vind jij niks aan doen, achterbumper overspuiten in coralred, hele auto overspuiten in coralred (welja, geld zat ) of hele auto overspuiten in babyblauw... Ben benieuwd |
Auteur: | Tom80 [ 27 jul 2008 8:50 ] |
Berichttitel: | |
Het is mijn auto niet, maar ik vind je huidige kleur erg gaaf en bijzonder. Dat babyblauw staat niet op een nieuwere auto, naar mijn mening. Ik zou dus gaan voor gedeeltelijk spuiten in de originele kleur. Ik heb daar een paar indrukwekkende voorbeelden van gezien, het kan echt vrijwel onzichtbaar. |
Auteur: | ppp 356 [ 27 jul 2008 8:51 ] |
Berichttitel: | |
Geef mij maar optie 5 Helemaal overspuiten, maar dan in een kleur die anders is dan op de Speedster, maar bij een 964 wel de zelfde uitsraling gaat geven als het babyblauwe bij de Speedster doet. Ik denk hier bv aan maritiemblauw ofzo. Als je de 964 in het babyblauw gaat spuiten, ga je imho een wagen krijgen die echt enkel gereden kan worden door een dame type barbie. Optie is de 964 buiten een een 356 kopen in het babyblauw |
Auteur: | Master Ken [ 27 jul 2008 8:54 ] |
Berichttitel: | |
Keurig de delen spuiten en laten bijwerken. Ik zou niet gaan voor de smurf-optie . Is het anders niet interessant om dit te doen met een 912 (best betaalbaar) Succes met het maken van je keuze |
Auteur: | Olaf [ 27 jul 2008 8:59 ] |
Berichttitel: | |
Alleen de delen (die noodzakelijk er aan toe zijn) over laten spuiten is MI de goedkoopste oplossing - en 'n hele nette als je minder dan 5 jaar in de Horn-Porsche wilt blijven rijden. B-Blue op 'n 964 (Cabrio) is wel 'n unicum - net als je huidige roestbruin overigens Als je voor B-Blue gaat - en ik zou in jouw schoenen staan, dan zou ik ook de rest (proberen) aan te passen aan het 356 voorbeeld dat je geeft ... IMO 'n ingrijpende operatie ... maar dan is het uiteindelijk wel helemaal af Optioneel zou je de Horn-Porsche B-Blue kunnen laten stickeren - ook veel werk, maar zeg je dan na 6 maanden: Bleerghhhh! ... kan je het er weer af halen - en heb je in die 6 maanden ook geen extra steenslag opgelopen |
Auteur: | Erick [ 27 jul 2008 9:02 ] |
Berichttitel: | |
Misschien toch een 993 kopen..... Deze staat bij Hans Bos. (Dit is overigens een andere dan waar ik mee gereden heb i.v.m. die film.) |
Auteur: | koebel [ 27 jul 2008 9:03 ] |
Berichttitel: | |
Ik vind het overspuiten in de baby blauwe kleur wel een goed plan. a: als je het zelf mooi vind hoef je het een ander niet te vragen b: iedere kleur past goed bij een 964 omdat je een zwart interieur hebt. je krijgt namelijk altijd een combi van je gekozen kleur met zwart van de rubbers/grilles/lijsten en zolang dit (zeker bij een cabrio) aansluit bij het zwart van je interieur krijg je een rustig geheel. Zelf kan ik de keuze voor baby blauw me trouwens ook heel goed voorstellen en vind het ook mooier dan je huidige rode kleur..... |
Auteur: | outletvalve [ 27 jul 2008 9:07 ] |
Berichttitel: | |
sorry horn, maar dat baby blue lijkt me op de 964 niet echt staan. Ik zou gaan voor de optie overspuiten in de orginele kleur, lijkt me een hele mooie kleur ! en dan een baby blauwe speedster kopen (1:42) en in de kast zetten Edit : en als je dan toch naar een soort van bay blue wilt gaan waarom dan niet in metallic look, lijkt me beter ! |
Auteur: | clemens [ 27 jul 2008 9:16 ] |
Berichttitel: | |
Het lijkt mij erg lelijk maar zoals je zelf altijd zegt ´ieder zijn meuk´. |
Auteur: | WdePundert [ 27 jul 2008 9:16 ] |
Berichttitel: | |
De huidige kleur van jouw P. vond ik al meteen mooi toen je haar kocht. Imho een bijzondere kleur die je niet zo vaak ziet. Bijwerken in coralred zou de optie voor mij zijn. Is goedkoper en mooier, maar je schreef zelf al (vaker) wie betaalt bepaalt. |
Auteur: | cabrio wim [ 27 jul 2008 9:17 ] |
Berichttitel: | |
Zeg maar in welke kleur mijne gespoten moet worden Harald, kun je gewoon Porsche blijven rijden tot mijne klaar is, en daarna komen we er wel uit. |
Auteur: | Eric 3.2 [ 27 jul 2008 9:21 ] |
Berichttitel: | |
Ik vind dat coralred prachtig. Bovendien is het zeldzaam. De kleur lichtblauw vind ik ook erg mooi. Ik zou dan alleen voor een originele kleur uit het 964-tijdperk gaan en dat is die op de 356-foto volgens mij niet. De kleur van JDB's 964 is wel origineel en ook erg mooi. |
Auteur: | Renntech [ 27 jul 2008 9:27 ] |
Berichttitel: | |
Ook al is Koraalrood niet mijn smaak, ik zou de mindere delen weer netjes origineel laten maken. Ben je het minste geld kwijt en heb je weer een hele nette auto. En blijft de Hornporsche de Hornporsche Overigens zou, naar mijn idee, het erg mooi kunnen zijn om een 964 in een totaal andere kleur over te spuiten. Denk maar eens aan de Beetle. Die had je eerst alleen in moderne metallic kleuren en felle uni kleuren. De nu leverbare jaren 60 kleuren staan erg mooi op de Beetle. . |
Auteur: | TD (zonder I) [ 27 jul 2008 9:44 ] |
Berichttitel: | |
Ik zal je nog eens een keertje attenderen op een 964 met een zeldzame kleurstelling Deels overspuiten is mijn advies. En dat kan echt wel netjes gedaan worden. Een babyblauwe 964 staat garant voor een hoge aaibaarheidsfactor, maar of je daar in gezien wil worden De combi 964 en babyblauw botst een beetje denk ik. Wellicht kan iemand hier fotoshoppen voor het resultaat. Als je toch gek bent van lichtblauw, ga dan voor horizonblauw. Of ga daar naar zoeken en neem dan meteen een c2 Die RS blauwe 993 is leuk maar ook een hoog wannabee gehalte. Mijn vorige 964 had dezelfde kleur, leuk voor even. Nu zou ik hem laten staan qua kleur. |
Auteur: | Peter [ 27 jul 2008 9:45 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou nooit gaan voor een andere kleur behalve als de wagen van voor naar achteren en van boven naar beneden gespoten wordt. Ik vind het altijd ze afknapper als je bij een zwarte wagen de motorkap of bagageklep open maakt en dan de originele kleur ziet. Persoonlijk vind ik dat babyblauw prachtig op een oudje maar op een 964 Ik heb vorig jaar precies dezelfde afweging moeten maken (niet dat babyblauw hoor ), ook de bijrijdersdeur door een amateur gespoten, steenslag voor, roest in raamsponning en toen kleunde nog een bus tegen de linker achterkant aan. Ik heb toen besloten om haar rondom (behalve dak en motorkap) te laten spuiten. Dit is voor 99% gelukt, bij bepaalde lichtval zie je toch en klein kleurverschil tussen motorklep/dak en de rest. Zilver blijft een moeilijke kleur en volgens mij is die rode kleur van jou dat ook. Neem dat ook mee. |
Auteur: | zuugnap [ 27 jul 2008 10:10 ] |
Berichttitel: | |
heb gekozen voor : Delen bijwerken/spuiten in coralred (originele kleur) die babydinges idd kan echt niet ..... |
Auteur: | 928GTS [ 27 jul 2008 10:17 ] |
Berichttitel: | |
het moet wel een Hornporsche blijven hè en geen pornporsche worden Dat lichte blauw maakt er een pooierbak van, zonde. Gewoon orgineel houden en zoals Erwin en anderen al zeiden betrokken delen netjes laten maken. Is het goedkoopste en komt de orginaliteit ten goede. Is mijn mening, maar ieder zijn meug |
Auteur: | Jurgen [ 27 jul 2008 10:27 ] |
Berichttitel: | |
Tis zeker weer vacantie en je hebt tijd over dat je met zulke wilde ideeën komt Netjes bij laten spuiten/werken. Vind die babyblauwe kleur ook geweldig, maar niet voor de 964. De 993 kan 't wel hebben maar de 996 weer niet is mijn mening...vraag me niet waarom want ik weet 't niet. Coralred zie je zelden, maar staat de auto erg goed, zéker met die zwarte wielen. Zou het dus jammer vinden als je dat zou veranderen. |
Auteur: | MS964 [ 27 jul 2008 10:31 ] |
Berichttitel: | |
Optie 2, delen overspuiten in bestaande kleur. Als je het hebt over overspuiten, heb je het dan over volledige demontage incl. bijbehorende kosten? (ik zie jou er niet voor aan, net zoals ondergetekende trouwens, om er zelf iets aan te doen, of wel?) |
Auteur: | JDB [ 27 jul 2008 10:41 ] |
Berichttitel: | |
4a, overspuiten in een 964 lichtblauw |
Auteur: | Lydia [ 27 jul 2008 10:56 ] |
Berichttitel: | |
Ik ben nooit echt helemaal warm gelopen voor coralred. Indisch rood vind ik voor een 964 cabrio dan weer fantastisch. Babyblue vind ik een prachtige kleur. Voor een 356. Of een Cup auto. Toen ik 6 jaar geleden in een Porsche garage werkte, werd ik door mijn baas en zijn 2 maten er voortdurend op gewezen hoe vreselijk de kleur van mijn auto is; verkoop je nooit meer in die kleur. En het is een meisjesauto (Well, last time a checkt, I was a girl). En dat ik haar maar over moest laten spuiten. Zilver of zwart ofzo. De rest is geschiedenis Moraal van dit verhaal: Je moet doen wat je zelf mooi vindt, anders krijg je toch spijt. Ook al vind een ander het maar niets. Als zelfs turkooise op den duur went ... |
Auteur: | drknauf [ 27 jul 2008 12:12 ] |
Berichttitel: | |
hornharaldo tijgahhhhhh ik zoud hem lkkr babyblauw maken het kan het is en blijft immers een suntoy jatoggjeweettogg waarvoor kan het in zuid frankrijk of miami wel en hier niet ik zoud het doen is in mijn opinie op zejahhh dope shit, kijk maar: hier heb ik en paar pics voor je in het baby blauw enkelt helaas geen cabrio haraldo voor het idee |
Auteur: | MarkS [ 27 jul 2008 12:14 ] |
Berichttitel: | |
Horn, ik zag je auto met de Dinslaken rit. Ik vind coralred op deze auto erg goed staan. Persoonlijk zou ik de minder goede delen in de originele kleur laten spuiten. Heb ik met mijn vorige auto (3.2) ook gedaan. Auto zag er weer uit als nieuw. Heb toen ook eens geïnformeerd wat het zou kosten om de gehele auto in een andere kleur te laten spuiten. Bedrag werd ik in ieder geval niet vrolijk(er) van. Suc6 met je keuze. |
Auteur: | barolo [ 27 jul 2008 12:20 ] |
Berichttitel: | |
Errug mooi dat Babyblauw. Dan wordt het ook echt je baby, toch? |
Auteur: | GhostRider [ 27 jul 2008 12:20 ] |
Berichttitel: | |
Deels bijwerken en in originele kleur houden. Anders moet ik er zo aan wennen dat je een blauwe porsche als avatar voert... Vind je ride zoals 'ie is al übercool! |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |