| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Adresje voor aankoop keuring
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=19549
Pagina 1 van 1

Auteur:  Hans308GT4 [ 31 jul 2008 12:36 ]
Berichttitel:  Adresje voor aankoop keuring

Weet er iemand een adres in Noord-Holland waar ik een aankoopkeuring zou kunnen laten doen? Ik ben dan wel handig enzo, maar het kan nooit kwaad om iemand er naar te laten kijken die er echt verstand van heeft, ipv maar net doet alsof...

Dank!

Hans

Auteur:  Fabricsman [ 31 jul 2008 12:43 ]
Berichttitel: 

Kraan Porsche Uithoorn.
Veel kennis en vriendelijk

Provincialeweg 64 - 72
1424 RX De Kwakel
Tel 0031(0)297-540842
Fax 0031(0)297-532537

Suc6

Auteur:  MS964 [ 31 jul 2008 13:10 ]
Berichttitel: 

Rob Goossen, Uithoorn, of Waalgarage (Broek in Waterland, waalgarage.nl).

Auteur:  Olaf [ 31 jul 2008 15:01 ]
Berichttitel: 

PSNH :wink:

Auteur:  Maarten [ 31 jul 2008 15:23 ]
Berichttitel: 

Zou ook zeggen Kraan of Waal. Beiden erg goed!

Auteur:  patrick911 [ 31 jul 2008 15:26 ]
Berichttitel: 

Ga je werk maken van de auto uit je andere draadje?
Succes!

Auteur:  sanendave [ 31 jul 2008 20:47 ]
Berichttitel: 

Guus Hamers Hoorn

Auteur:  Hans308GT4 [ 31 jul 2008 20:50 ]
Berichttitel: 

patrick911 schreef:
Ga je werk maken van de auto uit je andere draadje?
Succes!


Weet het nog niet. Vond het een heerlijke auto om mee te rijden, maar dat zegt misschien meer over het model dan over dit exemplaar.

Dat er geen rembekrachtiger opzit (basis is een auto uit 1976) is een mogelijk bezwaar. M'n vriendin is niet zo groot en zal er toch ook in willen rijden. Verder schakelde het een beetje wollig. Weet niet of dat aan het model ligt of aan dit exemplaar. Ben nieuwe BMW en 1974 Ferrari gewend (met zo'n metalen roostertje erin). Wellicht wat verwend dus.

Auto zag er opvallend roestvrij uit. Ook onderaan de achterste wielkappen, bij vulopening, rondom deuren, op de neus, etc. Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???

Alles bijelkaar... kweenie. Ik moet eerst maar eens een paar andere auto's gaan bekijken, dan heb ik wat te vergelijken...

Auteur:  MS964 [ 31 jul 2008 23:40 ]
Berichttitel: 

Graag gedaan!

Auteur:  Hans308GT4 [ 01 aug 2008 8:20 ]
Berichttitel: 

MS964 schreef:
Graag gedaan!


Uiteraard bedankt voor alle tips!!!!

Auteur:  WdePundert [ 01 aug 2008 10:37 ]
Berichttitel: 

Hans308GT4 schreef:
Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???


Dat zou daar imho best wel een voorbode van kunnen zijn.

Auteur:  Hans308GT4 [ 01 aug 2008 11:02 ]
Berichttitel: 

WdePundert schreef:
Hans308GT4 schreef:
Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???


Dat zou daar imho best wel een voorbode van kunnen zijn.


Ja, daar ben ik ook bang voor.

Heb ik al een roestgevoelige Italian uit 1974, zou dit er ook nog bijkomen? Ik denk dat ik deze maar moet laten gaan...

Auteur:  EriC4C [ 01 aug 2008 11:31 ]
Berichttitel: 

Hans308GT4 schreef:
Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;). Voorbeelden daarvan o.a. hier op het PF te over.

Auteur:  lindemans [ 01 aug 2008 13:25 ]
Berichttitel: 

Hans308GT4 schreef:
patrick911 schreef:
Ga je werk maken van de auto uit je andere draadje?
Succes!


....dat er geen rembekrachtiger opzit (basis is een auto uit 1976) is een mogelijk bezwaar.....

.............. Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???.....

Alles bijelkaar... kweenie. Ik moet eerst maar eens een paar andere auto's gaan bekijken, dan heb ik wat te vergelijken...


1.
Upgrade moet mi technisch volledig en goed gebeuren; zie mijn reaktie in je andere draadje. Als je remmen en onderstel niet aanpast op de grotere motor heb je een typegoedkeuring probleem. Een APK keuringsman ziet dit wellicht over het hoofd ( je moet maar net weten hoe een 3.2 er uit ziet in vergelijk met een 2.7). Maar als je iemand doodrijdt en je verzekeringsmaatschappij heeft niet zo'n zin tonnen uit keren aan de nabestaanden, dan zou je hier echt lelijk op kunnen hangen (sorry meneer, WA dekking niet geldig want uw auto klopt niet).
In het ergste geval moet je dan de overwaarde van je huis eens gaan vrijmaken...(ik heb zo'n soort voorbeeld in de familie)

2.
Ga er van uit dat werkelijke roest 5x zo erg is als wat je aan de buitenkant ziet. Flinke blazen rond rubber-> mogelijk al serieuze gaten onder het rubber

3.
ombouwen = m.i. prutsen; mijn volgorde zou zijn:
- koop een echte van het type dat je graag wilt
- spaar nog even door als dat te duur is
- neem desnoods genoegen met een origineel goedkoper type

Mijn 3.2 cabrio uit 1989 bevalt me trouwens heeeel erg goed......

Auteur:  AndrĂ© [ 01 aug 2008 14:39 ]
Berichttitel: 

Mijn 911 van modeljaar 1976 heeft ook geen rembekrachtiging,is origineel af fabriek zo.
Tot 100 km/u heb het ook niet nodig,daarboven moet je idd harder trappen om snel te stoppen.Een beetje wennen en het remt perfect.

Heb je ook een paar foto's van jou bolide??

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/