Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:50

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
We hebben het ook zitten :-( 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht We hebben het ook zitten :-(
De Vlaamse overheid zal begin volgend jaar tests uitvoeren met trajectcontrole op het viaduct van Gentbrugge. Daarmee kan berekend worden hoe snel een weggebruiker rijdt tussen twee digitale flitspalen, zo schrijft De Morgen. Vlug afremmen vlak voor de camera heeft daardoor geen zin meer.

Meer boetes
In Nederland bestaat het systeem al en daar zorgen de digitale camera's voor een aanzienlijke stijging van het aantal verkeersboetes. In het eerste kwartaal van dit jaar is er sprake van bijna een vervijfvoudiging ten opzichte van analoge flitspalen. De 62 digitale flitsten in die periode 107.368 hardrijders, 938 analoge registreerden 342.603 overtreders.

Digitale flitspalen
In Vlaanderen zijn momenteel 27 digitale flitspalen actief langs snel- en gewestwegen. Komende anderhalf jaar komen er daar 162 bij. Volgens Steve D'Hulster, woordvoerder van Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) is het logisch dat die meer beelden zullen schieten dan analoge. "Een digitale camera kan continu blijven registreren, terwijl een analoge met filmrolletjes van zo'n 800 foto's werkt. Het is niet evident die op een drukke weg twee of drie keer per dag te vervangen."

29 jul 2008 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gecondoleerd. :cry:

29 jul 2008 10:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Bedankt!

Misschien ook interessant voor de Nederlandse vrienden die hier graag eens komen rijden (en iets eten of zo want voor de kwaliteit van onze wegen moet je t toch niet doen hé ;-) )

29 jul 2008 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Zou je denken hé.

Maar nee hoor. Sinds ze hier begonnen zijn met de superboetes en de flitspalen-gekte zijn er politiezones die niet meer weten wat ze moeten doen met het geld (zijn er zelfs die motoren gekocht hebben die nog nooit gebruikt zijn).

Bovendien komen er in Vlaanderen elk jaar ongeveer 250 bij terwijl er in Wallonie in totaal nog geen 250 staan.

Het boetegeld wordt wél netjes in 2 verdeeld over de landsdelen.

Er gebeuren hier ongevallen omdat de wegen/infrastructuur ZO slecht zijn/is. Ipv dààr iets aan te doen zetten ze gewoon flitspalen bij en verlagen ze de snelheid met 20km/h.

29 jul 2008 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Klopt als een bus, van die gebrekige infrastructuur hier.

Nu nog trajectcontroles binnenkort, pffft.
Zal eens als side-project moeten proberen uitvinden of die camera's niet te storen zijn op een of andere manier :mrgreen:

Enne... if it's digital, it *can* be hacked 8)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

29 jul 2008 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Een EMP kanonneke of zo ? :-) Vrees wel dat ge de alternator dan een beetje zult moeten 'pimpen' :wink:

29 jul 2008 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 924 924S - 1987 944turbo - 1988 996 targa - 2002 997S - 2005
België
Bericht 
Als we echt crimineel willen doen: valse nummerplaten :twisted:

29 jul 2008 12:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ach joh, de verkeersveiligheid GIERT omhoog! :roll: :wink:

29 jul 2008 12:48
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
Een EMP kanonneke of zo ? :-) Vrees wel dat ge de alternator dan een beetje zult moeten 'pimpen' :wink:

Teveel James Bond gezien???? :twisted: :wink:

29 jul 2008 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Heu, hij is begonnen over het hacken van camera's, ik ben gewoon verder gegaan ;-)

29 jul 2008 21:28
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik heb altijd al eens met 2 identieke auto's willen foppen.

Zelfde kenteken achterop beide auto's, ruim vóór de camera's even op de vluchtsrook en dan goed getimed ná elkaar langs de camera's.

En dan zo kort dat er theoretisch 450 km/h gereden moet zijn of zo...

Dat moet je wel goed extreem doen, anders krijg je alsnog gewoon een bon voor 195 km/h of zo .....

29 jul 2008 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
Heu, hij is begonnen over het hacken van camera's, ik ben gewoon verder gegaan ;-)

Beroepsmisvorming :^:
Maar even denken: 't is een digitale camera. Hij zendt zijn beelden door. Hoe? Alvast niet via wireless :P
Ze komen ook geen memory card ophalen, anders zouden ze hetzelfde gepruts hebben als met die filmrollen. Dat wensen ze niet meer.
Logisch gevolg: it's an Ethernet camera (hopelijk :D)
Logisch gevolg II: vind de kabel(s) & je kan ze wel storen/beelden intercepteren.

Alleen kun je moeilijk staan graven rond zo'n camera.

Maar in theorie, als het een ethernet camera is, zou dat wel mogelijkheden met zich meebrengen.

(Als randinfo: in Engeland zou vermoedelijk wel een bug in de nummerplaatherkenningssoftware gestoken hebben. Een SQL injection bug. Zonder te diep te gaan, bij applicaties die gegevens moeten gaan ophalen in een DB wordt er standaard een query gevormd. Bijvoorbeeld je hebt twee vakken, login & password. Als je die invult krijg je iets in de trand van:
SELECT * from table <tabelnaam> where <naam_login_veld> = '<value>'AND where <naam_passwd_veld>='<value>'
Zeer lang geleden is dan ontdekt dat als je zélf het karakter ' ingeeft, je de query kan aanpassen. Zo kon je bijvoorbeeld inloggen op vele applicaties zonder echte gebruikersnaam en paswoord, door simpelweg in te geven :
xx als login & 'OR'A=A;– ‘ als passwd
Je verandert de query dan in SELECT * from table <tabelnaam> where <naam_login_veld> = 'xx' AND <naam_passwd_veld>='OR A=A;– ‘ (als voorbeeld hé)
Aangezien A altijd gelijk is aan A werd je ingelogd met de éérste account in de gebruikerslijst. Laat die toevallig bij de meeste applicaties de admin account zijn.
Je kan natuurlijk nog leukere dingen doen zoals het volledig droppen van de tabelnaam. Terug naar onze nummerplaatherkenningssoftware.
Als je dus een creatieve (fake) plaat zou maken, zou je -bij aanwezigheid van de bug- de hele database overboord kunnen gooien :mrgreen:
De vraag wordt dan: is die software goed geschreven?
Probeer maar eens op dit forum ' voor je login etc te plaatsen. Dat wordt weggefilterd. In fact wordt dat vandaag de dag bijna overal weggefilterd en moet je slimmer worden. Maar bij nummerplaatherkenningssoftware bijvoorbeeld, waar de ontwikkelaars énkel cijfers, letters en - verwachten, wordt die input misschien niet gefilterd.

Afbeelding

Vandaar: ik vraag me af wat men niet verwacht op die digitale camera's, want wat men niet verwacht, is per definitie een zwakheid. En kan worden uitgebuit.
I rest my case, die ik deze keer eens voor de lol heb onderbouwd :)

Geeky, but so nice (sue me :P)
http://xkcd.com/327/

@gast: ik zou wel eens een maandje zo'n camera thuis willen hebben om te experimenteren 8)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

30 jul 2008 12:10
Profiel
Bericht 
keep me posted torig 8)

30 jul 2008 12:31
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Een SQL injection attack is prima als ge nen interface hebt langs waar ge kunt attacken. :-) (klinkt logisch é)

Bovendien denk ik niet dat het ethernet is omwille van de 100m beperking. Ze gaan niet elke 100m ne repeater plaatsen om het signaal over te krijgen...

Zou het fiber kunnen zijn ? In dat geval zal je al sterk uit de hoek moeten komen om het signaal te verstoren :-)

Dit heb ik alleszins kunnen vinden:

http://www.trafficlaw.com.au/fixed.speed.cameras.html

Ze spreken van een disk waarop de gegevens opgeslagen worden.

30 jul 2008 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ha ja, maar die SQL injection was niet toepasselijk op de digi-speedcam hé.
Uiteraard moet ge op een of andere manier input kunnen geven, die dan niet sanitized wordt ;)

Heb er geen benul van of't fiber zou zijn. Logischerwijze zou je dat wel verwachten, maar dan moeten ze overal extra fiber liggen trekken als ze zo'n camera's plaatsen. En tot waar? Kostelijk grapke zenne :?

:arrow: Uit het artikel komt inderdaad naar voren dat het een disk is; die moeten ze dan toch nog ter plekke gaan ophalen :?

De goedkoopste hack blijft blijkbaar een sterke magneet :mrgreen:

30 jul 2008 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Das raar, ik dacht de simpelste en goedkoopste hack een luchtbuks was? :D

Mja, hack, bestaande gegevens houdt hij natuurlijk, maar nieuwe verzamelen doet hij niet meer.

Verder vind ik met de staat van de wegen in Belgie, dat ze eerder respect zouden moeten hebben voor de echter hardrijders. Je moet ten eerste een goede(lees dure) sportwagen hebben, waarvoor ze veel BTW vangen en BIV(en btw op benzine en onderhoud en de wegenbelasting toch?) en ten tweede heel veel lef wil je goed te hard rijden in Belgie.

Die grap met nummerborden lijkt me wel mooi. Als je dat herhaaldelijk zou doen in Nederland(met compleet onlogische snelheden), zou mij niks verbazen als die apparatuur dan tijdelijk uitgeschakeld moet worden ofzo voor controle of onbetrouwbaarheid... :D Lijkt mij toch?

30 jul 2008 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
torig schreef:
De goedkoopste hack blijft blijkbaar een sterke magneet :mrgreen:

Inderdaad, en daar komt mijn EMP-kanonneke weer int spel :-)

30 jul 2008 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
Die grap met nummerborden lijkt me wel mooi. Als je dat herhaaldelijk zou doen in Nederland(met compleet onlogische snelheden), zou mij niks verbazen als die apparatuur dan tijdelijk uitgeschakeld moet worden ofzo voor controle of onbetrouwbaarheid... :D Lijkt mij toch?

Inderdaad. Toch maar proberen dan ? :mrgreen:

30 jul 2008 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Jasje, ga maar, wij wachten wel op het resultaat.
Variaties op dit nummerbord gebruiken:

'DROP TABLE;--

:mrgreen:

Wat je aanhaalt ivm de staat van het wegdek is inderdaad wel triest. Hij weerspiegelt de geest van de overheid mijn insziens :lol:
(maar ja, de overheid, dat zijn ook mensen.... en 1+1.... :mrgreen: )

30 jul 2008 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Maar als er 2 flitspalen staan, dan rem je toch gewoon voor de 1e :lol: ?

(of is ene in tegenstelling tot normaal gericht naar voren?)

30 jul 2008 18:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
...met als effect dat "zij" gewonnen hebben, want je kàn tussen punt A en punt B niet meer te snel rijden.

Ofte: je wordt verplicht te conformeren, of te betalen.

Als ze dus het halve wegennet op termijn zo gaan inrichten, ben je helemaal het haasje. Gedaan met spelen.

Insert coins to continue :mrgreen:

30 jul 2008 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Of je kan gewoon een kwartiertje op de pechstrook logeren voor de 2e paal :mrgreen:

30 jul 2008 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ja, en dan valt je gemiddelde snelheid onder de drempel van 70km/u :arrow: krijg je alsnog een boete :roll: :twisted:

31 jul 2008 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
torig schreef:
tvanbroekhoven schreef:

Beroepsmisvorming :^:
Maar even denken: 't is een digitale camera. Hij zendt zijn beelden door. Hoe? Alvast niet via wireless :P
Ze komen ook geen memory card ophalen, anders zouden ze hetzelfde gepruts hebben als met die filmrollen. Dat wensen ze niet meer.
Logisch gevolg: it's an Ethernet camera (hopelijk :D)
Logisch gevolg II: vind de kabel(s) & je kan ze wel storen/beelden intercepteren.

Alleen kun je moeilijk staan graven rond zo'n camera.

Zolang die dingen nog geen interne nucleaire reactor of paar meter zonnepaneel hebben denk ik dat gewoon de stekker eruit halen nog steeds makkelijker is :twisted:

31 jul 2008 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Die oplossing is niet elegant :lol: :mrgreen:

31 jul 2008 16:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende