Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:40

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
verzekering in belgie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht verzekering in belgie
na jaren porsche gereden te hebben in NL en een goede verzekering gehad te hebben bij diks, stuit ik nu op een probleem.
Op zoek naar een goede verzekeraar die mijn 911 turbo '91 wil / kan verzekeren, kom ik niet verder dan een simpele, in belgie verplichte, burgerlijke aansprakelijkheids verzekering.
Schade verzekering lijkt voor een '91 porsche niet te vinden.
En diks verzekert (vanzelfsprekend) geen auto's op buitenlands kenteken.
Kan iemand helpen ?

19 aug 2008 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
Je kunt de auto toch invoeren? in België betaal je toch geen BPM.

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

19 aug 2008 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik voer hem inderdaad in. Ben werkzaam en woonachtig in belgie.
705 sticker aan de grens krijgen, gelijkvormigheids keuring, tweedehandskeuring en tenslotte inschrijving met roze formulier en keuringsrapporten.

Haal de wagen uit italie op exportplaten incl. 5 dagen verzekering voormalig eigenaar.

Maar dan ?...moet na 5 dagen afloop verzekering toch 1 of 2 keer rijden (keuringsstation..). En gelijkvormigheids attest ontvangen kan 2 maanden duren....Hoe regel ik dan een verzekering na het verloop van de 5 dagen italiaanse export verzekering ?

19 aug 2008 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Verbaasd me enigzins, ik heb de oldtimers laten taxeren en op deze basis omnium laten verzekeren.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 aug 2008 12:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
http://www.zelf-auto-importeren.be/inschrijven/

Betreft gelijkvormigheidsattest , hier spreken ze over dagen ipv maanden

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

19 aug 2008 12:44
Profiel
Bericht 
Misschien heb je hier iets aan. :idea:

http://www.porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?t=4864&highlight=

19 aug 2008 12:50
PorscheForum Rakker
Bericht 
dank jullie wel.

Betreft omnium op oldtimers: kan jij aangeven bij welke maatschappij of agent dit gebeurd is ? ik krijg veelmaals nee op request (omnium alleen op relatief nieuwe auto's).

19 aug 2008 14:29
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
lijkt me sterk dat je een klassieker van "pak-em-beet", Euro200,000 niet omnium/AR zou kunnen laten verzekeren.....zou van de zotte zijn, zelfs in belgie....

19 aug 2008 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
Wanneer uw wagen in Belgie niet ingeschreven is zal u waarschijnlijk nergens een verzekering te pakken krijgen. De enige (wettelijke) manier om uw wagen naar en van het keuringsstation te rijden is via een garagehouder met Z-platen.

19 aug 2008 18:33
Profiel
Bericht 
neem eens even contact met hem op, weet er veel meer over.

http://www.porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?t=4905&highlight=porsche+verzekeren

19 aug 2008 19:11
PorscheForum Rakker
Bericht 
goede tip...neem direct contact op.

betreft Z platen e.d.. Dit is het probleem:
1) je kan de wagen niet laten keuren zonder geimporteerd te hebben
2) importeren doe je op export platen die de vorige eigenaar
3) rijden in belgie kan eigenlijk niet op export platen. Dus moet je platen verwisselen aan de grens

Of gewoon je verhaal goed uitleggen op moment dat je aangehouden wordt.
Immers heb je dan bij je: koop contract, afspraak bevestiging keuring voor dag erna etc...logisch verhaal in die zin.

20 aug 2008 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
Je kan in Belgie de wagen WEL laten keuren zonder geimporteerd te hebben !
Dit is een keuring : "staat van het voertuig". Maar dit komt hier niet ter zake.
De logische weg is : de wagen aanbieden bij een douanekantoor naar keuze (het ene kantoor zal de wagen moeten zien, het andere niet)
Daar laat je de wagen invoeren en krijg je het vignet 705 (op een roze inschrijvingsaanvraag gekleefd indien je particulier bent, of gewoon 'los' als je handelaar bent). Daarna de wagen aanbieden op een keuringsstation (afspraak maken omdat het tweedehandsvoertuig is voor nieuwe inschrijving). Indien de keuring OK is (ook rekening houden met het gelijkvormigheidsattest !!) kan je met de documenten naar een verzekeraar die je van die dag af kan verzekeren. Hij stuurt de aanvraag door naar de DIV (of je gaat er zelf naartoe) waarna je een nummerplaat krijgt.
Nogmaals, dit is wanneer het gaat om een oldtimer of een recente tweedehandswagen waarvan er een Europees gelijkvormigheidsattest bestaat. Anders komen er nog een paar stappen bij.
Succes

20 aug 2008 9:22
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
lijkt me sterk dat je een klassieker van "pak-em-beet", Euro200,000 niet omnium/AR zou kunnen laten verzekeren.....zou van de zotte zijn, zelfs in belgie....

Ik meen anders dat hier vaker is vermeld dat omnium in België vanaf 7-8 jaar (pin me er niet op vast) niet mogelijk is.

20 aug 2008 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht 
Probeer hier eens , autoliefhebber EN verzekeringsagent:

http://www.oldtimersweb.be/erard/hobbytimer/index.htm

20 aug 2008 19:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]